Zapis czatu z twórcami gry Wiedźmin: Powrót Białego Wilka

gram.pl
2008/12/28 21:54

Prolog

Sukces wydanej w 2007 roku gry komputerowej Wiedźmin przypieczętował konwersję tej produkcji na konsole. Pytanie nie brzmiało zatem, "czy?", ale "kiedy?". Odpowiedź nadeszła pod koniec listopada, kiedy to przygotowywana na platformy PlayStation 3 oraz Xbox 360 wersja debiutanckiej produkcji studia CD Projekt RED została oficjalnie potwierdzona.

Do premiery gry Wiedźmin: Powrót Białego Wilka (The Witcher: Rise of the White Wolf) pozostało jeszcze trochę czasu, jednak jeszcze przed zakończeniem 2008 roku przeprowadziliśmy czat z przedstawicielami RED-a, którzy podzielili się z nami nowymi informacjami na temat tytułu, któremu aktualnie w pełni się poświęcają.

CD Projekt RED

Prolog, Zapis czatu z twórcami gry Wiedźmin: Powrót Białego Wilka


Jeżeli zatem chcecie dowiedzieć się, w jakich warunkach powstaje konsolowy Wiedźmin, poznać czekające na graczy niespodzianki oraz dowiedzieć się, czego można się po tej wersji spodziewać - zachęcamy do lektury zapisu przeprowadzonej za pośrednictwem gramirca dyskusji.

Część pierwsza

Spayki: Na dobry początek chcielibyśmy powitać wszystkim na moderowanym czacie z przedstawicielami ekipy CD Projekt RED odpowiedzialnymi za tworzenie konsolowej edycji Wiedźmina. Mówiąc konkretniej, są nimi: Mateusz "TnZ" Kanik (Designer), Piotr "xymek24" Szymański (QA Lead/Music Designer) oraz Karol "PanKar0l" Zajączkowski (PR/Marketing). Zachęcamy do zadawania pytań naszym gościom.Część pierwsza, Zapis czatu z twórcami gry Wiedźmin: Powrót Białego Wilka

mefiperes: Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich zgromadzonych tu Wiedźminomaniaków... Ok, wstęp mam za sobą, przejdę do rzeczy. Co ma skłonić konsolowców do kupna Wiedźmina na swoją maszynkę, skoro przygody Geralta poznali już na PC-tach? Czy nadchodząca wersja będzie zawierać coś, czego nie znajdziemy w obecnej wersji Wiedźmina na komputery osobiste? A jeśli tak, to cóż to będzie za nowość?

Spayki: Na pierwsze pytanie odpowie Karol, czyli pan PR-owiec ;)

PanKar0l: Wersja konsolowa to całkowicie nowa gra, nawet dla osób, które miały już styczność z Wiedźminem na PC-ta, a to dzięki nowemu silnikowi - DaVinci.

Spayki: Coś jeszcze panowie dodadzą?

xymek24: PR-owcy zawsze tak długo piszą... ich mózgi bardzo wolno działają, to dlatego...

Spayki: Xymek, ja Cię proszę...

xymek24: Wiedźmin na konsole będzie przede wszystkim grą zaprojektowana od nowa. Liczba przemodelowanych elementów jest bardzo duża, poczynając od systemu walki, przez system dialogowy, na kosmetycznych zmianach w fabule kończąc.

TnZ: Do tego zmienione potyczki z Bossami, poprawiona alchemia oraz kilka nowych smaczków w samej fabule. Tak więc nawet osoby, które już grały na komputerze będą zadowolone sięgając po adaptację konsolową.

Spayki: Kolejne pytanie zatem.

macned: Przy produkcji wersji konsolowej współpracujecie z francuską ekipą WideScreen Games. Jak wygląda podział obowiązków? Czym zajmują się Francuzi, a czym CD Projekt RED?

Spayki: Mateusz?

TnZ: Po stronie Francuzów stoi cała technologia oraz proces konwertowania assetów na nową platformę. Po stronie RED-a - cała praca designerska (nowe elementy, poprawki, etc) oraz zapewnienie możliwie wysokiej jakości finalnego projektu.

cypers: A będą jakieś nowe questy?

xymek24: To może ja odpowiem...

TnZ: Nie, nie będzie nowych questów. Cała linia fabularna zostaje taka sama - dojdą, jak już wcześniej nadmieniłem - pewne smaczki.

xymek24: O, kolega mnie ubiegl...jak milo...

TnZ :*

xymek24: Też Cię kocham.

Spayki No to sprawa questów i wzajemnych, ekhm... kontaktów wyjaśniona. Lecimy dalej...

xymek24: Właśnie się dowiedziałem ze Karol ma 3 lewe race...pozostaje pytanie, która to trzecia? Ale on jest z PR-tu, tam wszystko jest możliwe. Taki zwierzyniec :D

Gotossj: Jak pragniecie rozwiązać System walki czy będzie to "tylko" naciskanie jednego przycisku na padzie (podobnie jak miało miejsce w wersji na PC) czy może rozwiążecie to inaczej dodając bardziej zaawansowane combo np. A-A-X-B-A?

Spayki: Wiesiek of War albo Witcher May Cry? :>

TnZ: System walki będzie bardzo rozbudowany. Przede wszystkim gracz będzie mógł sam decydować jaką akcję będzie chciał wykonać - atak, blok, odskok czy kontrę. Do tego dojdą systemy combosów oraz ataki specjalne. Czyli nie - nie będzie po prostu wciskania jednego przycisku. Dużą rolę odgrywać będzie taktyka oraz umiejętności manualne gracza.

plajacek94: Czy taktyka na potwory będzie ważniejsza niż do tej pory i czy zadawane obrażenia będą adekwatne do wyprowadzanych przez nie ataków? Mam na myśli na przykład „poszarpaną kurtkę”.

xymek24: Opracowaliśmy całkiem nowy system zachowań wrogów. Nie będą już tak bezbronni jak w wersji PC, gdzie przeciwnik - jeżeli trafił na gracza z dobrym skillem nie miał właściwie żadnych szans. Przeciwnicy nawet kiedy używać będziemy przeciwko nim skutecznego w walce z nimi oręża, będą mogli nas skontrować czy czymś zaskoczyć...

Spayki: Przechodzimy do tematów trudnych. Czas na pojawiające się na etapie developingu problemy...

WorldWar3PL: Już nie tylko mniejsi, ale nawet więksi developerzy mają poważne problemy z programowaniem na konsolę PlayStation 3. Czy napotkaliście jak dotąd jakieś poważniejsze trudności? Czy zdołacie sprawić, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, że obie wersje będą wyglądały identycznie?

xymek24: Takie jest założenie – żeby obie wersje niczym się nie różniły. Jak dotąd udaje się nam z powodzeniem ten plan realizować. I będzie antyaliasing na PS3 :)

TnZ: Wbrew pozorom to nie jest AŻ takie problematyczne. Z tego co się orientuję, to problem jest taki, że gry z reguły powstają na Xboksa 360 i potem są konwertowane na PS3 - a to wiadomo, odbija się na jakości. U nas obie wersje gry powstają równolegle - i nie ma większego problemu. Mogę napisać nawet więcej – aktualnie większym zmartwieniem zdaje się być upchnięcie Wiedźmina w pamięci X-a. Ale spokojnie – poradzimy sobie :)

Spayki: Kwestia PS3 rozwiązana, wracamy do poprzedniej generacji konsol...

Chaotizz: Dlaczego gra nie wyjdzie na PS2? Przecież byłoby to dość opłacalne, zważając na to że dość dużo osób zagrałoby w Wiedźmina na tej starszej konsolce.

PanKar0l: PS2 to niestety już przeszłość, pomimo niesłabnącego zainteresowania tą konsolą w Polsce. Przyszłość leży w platformach obecnej generacji, dlatego też to jest nasz główny cel. Oprócz tego istnieją ograniczenia techniczne, przez które Wiedźmin nie mógłby wyglądać tak dobrze, jak tego chcemy.

TnZ Jak już pisałem - ciężko się zmieścić w pamięci konsol obecnej generacji z tak opasłą grą, nie wspominam więc nawet co by było z PS2. To też jest powód.

Spayki: Maszynki Sony mamy z głowy. Przynajmniej na razie. Czas na Microsoft. Acziki!

pawelck91: Czy zamierzacie umieścić w grze achievementy oraz czy gra będzie w pełni wspierała usługi LIVE oraz PS NETWORK?

Spayki: Ja mam pewien pomysł, który chętnie sprzedam... tzn. chętnie się nim podzielę... na dobrego aczika pomysł, znaczy się ;)

xymek24: Acziki to takie małe oczko w głowie naszej ekipy. Chcemy, żeby były jak najfajniejsze i jak najbardziej wymyślne, nie w stylu „ukończyłeś pierwszy akt”. Co do wsparcia LIVE i PSN, to są to jedne z wymagań, aby gra w ogóle mogła ukazać się na platformach Microsoftu lub Sony. Dlatego nasza gra na pewno będzie je wspierać.

Spayki: To może ja rozwinę – DLC (downloadable content), coś w tym temacie?

TnZ: Tak, będą DLC, ale za wcześnie, by mówić o szczegółach.

bartek_kawa: Ile przewidywanej pracy zdążyliście już wykonać? Czy ustaliliście przedwstępną datę premiery?

TnZ: W procentach? Trudno określić - zresztą nie my zajmujemy się produkcją. Z mojej strony mogę zapewnić, że wszystko idzie w dobrym kierunku i "zasuwamy" cały czas do przodu. Data premiery – "when it's done", czyli "fall 2009" ;)

SSj2-: Pytanie do Piotra Szymańskiego. Czy w nowym Wiedźminie usłyszymy więcej przepięknej muzyki, która była obecna w wersji na PC-ta?

xymek24 Opracowujemy całkiem nowe kawałki do walk z bossami. Chcemy, żeby te starcia były jeszcze bardziej istotnym elementem rozgrywki i dlatego postanowiliśmy stworzyć dla każdego osobny temat muzyczny. Dodatkowo część znanej dotychczas muzyki przejdzie na pewno etap postprodukcji i zostanie zremiksowana od nowa.

TnZ: Dajcie jakieś pytania od kobiet :) (wiem, że Xymek nie lubi kobiet, ale mimo to...)

Spayki: Hmm... pytanie o ilości wypitej...

Dzikq: Z innej beczki - ile do tej pory wypiliście kawy/innych napojów podczas pracy nad Rise of the White Wolf?

TnZ: Pytanie powinno brzmieć: ile litrów francuskiego wina :)

Spayki: na bogato :D

PanKar0l: Myślę, że firmy produkujące napoje energetyczne dorobiły się na nas niezłej gotówki, rekordziści wypijali dziennie parę litrów takich cudów.

xymek24: Dużo Coli Zero, dużo kawy, dużo kefiru i jogurtów.

TnZ: I Red Bulle!

xymek24: Karol mówi, że od picia aż go sutki rozbolały.

Spayki: Dobra, to też się wytnie... Przypominamy - Wiedźmin to gra dla osób, które osiemnaste urodziny mają za sobą.

ZbynIo66: Czy w CDP RED zawsze panuje taka przyjacielska atmosfera? xD

mefiperes: Buzi, buzi! :*

TnZ: Dla kogo to buzy mefi? Bo zaczynam się bać... z krzesła nie wstanę. A co do atmosfery - lepsza niż dobra!

PanKar0l: Jak widać na tym czacie, atmosfera w RED-zie jest bardzo swobodna, momentami wręcz frywolna, ale to jest właśnie największa zaleta tej pracy.

TnZ: Tak, jest przaśnie.

xymek24: Karol lubi frywolną, przaśną atmosferę.

TnZ: Mlask!

ZbynIo66: Czy Geralt będzie seksowniejszy? xD

kulfonito: Czy Yennefer będzie miała bardziej obfity biust?

Spayki: Łącząc te w jedno pytanie - czy Geralt będzie miał bardziej obfity biust?

TnZ: Nie potrafię na to odpowiedzieć, może Karol.

PanKar0l: Pomimo faktu, że Geralt w życiu nie będzie tak piękny jak ja, to będzie wyglądał lepiej niż w wersji PC-towej.

xymek24: Ale możemy zrobić dla Was ufoka z piersiami na lecach!

TnZ: Co to są „lece”?

PanKar0l: Niestety Spayki, Geralt nie będzie miał większego biustu, ale jak będziesz grzeczny to może znajdziesz coś ładnego pod choinką.

Spayki: Traktować to jako groźbę czy obietnicę?

TnZ: Ej, bo nie usnę dzisiaj! Będą mi się ufoki śniły... pytanie, proszę.

Volvox: Podczas reklam nowego Wiedźmina pojawiły się scenki pre-renderowane z Geraltem. Czy to filmiki do konsolowej wersji? W którym momencie się pojawią?

TnZ: Tak, filmik będzie wykorzystany w adaptacji. Tyle.

Burn_Fire: Czy zostanie zwiększona liczba broni, no i czy będą jakieś nowe zbroję? Jak zostanie rozwiązana sprawa ekwipunku, pozostanie on niezmieniony?

xymek24: Mati (TnZ) zajmuje się porządkami w naszych tornistrach. On odpowie.

TnZ: Tak, zdradzę Wam, że będzie przynajmniej dwa razy więcej zbroi.

bebol22: Jeżeli nowe bronie to czy będą "pochwy"? Na miecze, oczywiście.

PanKar0l: Jednym słowem wracamy do tematu ufoków.

Spayki: Karol...

TnZ: To znaczy tak, my wbrew pozorom, bardzo lubimy "pochwy". Ale pamiętajcie, że wykorzystujemy assety z PC-towej wersji gry - a co to oznacza?

xymek24: Karol odpowie, jest fryzjerem. Zna się na temacie :)

PanKar0l Oznacza to, że niestety ze względów technicznych nie będziemy w stanie wprowadzić pochew na broń.

Kocis1524: Czy silnik DaVinci będzie wykorzystywany przy ewentualnej kontynuacji Wiedźmina na PC czy jest on tylko i wyłącznie przeznaczony do użytku na konsolach?

xymek24: Ja mam silnik od hondy crx, może na nim się uda?

TnZ: To jest silnik działający na konsolach obecnej generacji. Siłą rzeczy więc, nawet jeśli kontynuacja Wiedźmina na PC powstaje, nie może powstawać na tym silniku.

Spayki: pozostając w temacie przyszłości serii...

macned: Krótkie pytanie - Wiedźmin 2 na X360/PS3?

xymek24: A co to Wiedźmin 2?

PanKar0l: Wiedźmin 2? A co to takiego?

TnZ: Najpierw musi być na PC... Jeśli będzie. Chętnie zagram, jeżeli macie to w domu. A tak naprawdę - w tej chwili skupiamy się na projekcie konsolowym. O innych rzeczach nie myślimy.

Pirlond: Nie uważacie jednak, że posiadacze PC-tów mogą czuć się oszukani? Praktycznie Powrót Białego Wilka będzie najlepszą formą Wiedźmina.

TnZ: Absolutnie tak nie uważam. Zresztą jestem przekonany, że za jakiś czas to Wam będzie głupio za takie pytania. I gdzie te pytania od kobiet?

PanKar0l: Tak jak już kiedyś powiedzieliśmy, Edycja Rozszerzona jest dla nas finalną wersją pierwszego Wiedźmina. Naszym zdaniem ta gra wygląda teraz tak jak tego chcieliśmy. Nie możemy jednak tkwić ciągle przy jednym projekcie, dlatego też rozpoczęliśmy prace nad wersją konsolową.

Łeber: Czy możemy liczyć na polską wersję językową gry?

xymek24: Tak naprawdę nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja co do liczby dostępnych wersji językowych...

TnZ: Prawdopodobnie tak. To znaczy chcielibyśmy, żeby pojawiła się taka i staramy się, ale ogranicza nas trochę pojemność płyty DVD w przypadku wersji na Xboksa 360.

_12345qwert: Czy będzie multiplayer albo kooperacja?

TnZ: Nie, adaptacja Wiedźmina pozostanie grą stricte singleplayerową.

kulfonito: Jestem kobietą. Którzy z was to kawalerzy? :D

TnZ: Dawaj na priva. Dogadamy się.

PanKar0l: Dawaj na priva :)

xymek24: Dawaj na priva :)

Spayki: Ale wiecie... kulfonito to... a zresztą...

xymek24: Ale z nas no-life’y, ja mam 70 level w WOW-ie! :D

Spayki: A propos WoW-a...

Dzikq: Czy macie jakieś życie po za praca ? Czy zupełny no-life przez cały miesiąc?

TnZ: Chcę priva do kulfonito!

xymek24: Ja rozkręcam imprezy w remizie w Otwocku.

PanKar0l: Wbrew pozorom nie jesteśmy no-life`ami, każdy z nas ma swoje życie prywatne i nie spędza całego dnia w otoczeniu komputerów. No może poza Xymkiem, ale on jest przypadkiem klinicznym.

Część druga

Spayki Jesteśmy na półmetku naszej dyskusji. Czas na drugą serię pytań.

_12345qwert: Ile osób pracuje nad grą?

Spayki Liczą, uwaga!

PanKar0l Wyższa matematyka - xymek ma tylko pięć palców.

TnZ: 15 osób w CDP RED oraz około 30 w WSG.

xymek24: Około 20.

TnZ: Gdzie ten priv?!

Spayki: Wyciągając średnią - 17,5

TnZ: Xymek się liczy na -5

PanKar0l: 0,5 to pani sprzątająca

GramTV przedstawia:

MortalPL: Jak Wam układa się współpraca z Francuzami? Doświadczyliście już jakiś stereotypów?Część druga, Zapis czatu z twórcami gry Wiedźmin: Powrót Białego Wilka

xymek24: A jakie są stereotypy?:>

TnZ: Francuzi są przykładem tytanów pracy. Naprawdę, współpraca układa się wyśmienicie.

xymek24: Z Francuzkami się fajnie współpracuje :D

TnZ: Żyje chyba? Nie martwcie się, Xymkowi chodziło o klucze.

xymek24: Z nimi można tylko współpracować...

Łeber: A po francusku już coś robiliście? :>

TnZ: A Ty? :>

PanKar0l: Ja kiedyś jadłem ciastko francuskie, ale podejrzewam, że nie o to tutaj chodzi.

Spayki: Śliski temat, to może coś innego..

gothicsheep: Jak przypadek kliniczny może pracować nad konsolowym Wieśkiem? Nie robicie nas przypadkiem w jajo?

TnZ: Szukamy lekarzy... Nas tu więcej.

PanKar0l: Zawsze mi się podobało w Tworkach, ale zimy są tam srogie.

xymek24: Znaleźli mnie pod drzwiami, nakarmili...i tak zostałem. Czasem sprzątam, zmykam, skarpetki piorę...

PanKar0l: Nikt nie twierdził, że do pracy nad grami zatrudnią się ludzi "całkowicie" normalnych, pewna doza kreatywności jest wręcz wskazana ;)

mefiperes: Jak wiemy, Wiedźmin na PlayStation 3 będzie wykorzystywał możliwości kontrolera Sixaxis. Na czym to będzie dokładnie polegało?

xymek24: Będzie można potrząsać biustem Triss!

TnZ: Xymek, wyjdź. Mogę podać jeden przykład - utrzymanie pionu przy piciu alkoholu.

PanKar0l: Sixaxis będzie to wykorzystywany w minigrach, np. kościach.

TnZ: Z tym alkoholem piszę całkowicie serio. To też minigra.

pawelck91: Lepiej powiedzcie coś więcej o tych dwóch tajnych projektach. Uchylcie choć trochę rąbka tajemnicy... święta za pasem.

TnZ: To nie nasze projekty, więc tak naprawdę nie możemy się o nich wypowiadać - po za tym, że są ZAJE***STE!

xymek24: Nie ma szans na dzielenie uwagi pomiędzy dwa czy więcej projektów, zajmujemy się tylko edycja konsolową

Chaotizz: Pierwszym Wiedźminem pokazaliście, że Polacy też potrafią robić gry. Jesteście z siebie dumni? ;>

TnZ: Ja jestem z xymka dumny.

PanKar0l: Jeżeli mam być szczery, to tak. Wiedźmin jest najlepszym dowodem na to, że wbrew obiegowej opinii Polacy są w stanie robić naprawdę fajne rzeczy, na światowym poziomie.

xymek24: Jeszcze Polska nie zginęła, z ziemi polskiej do Polski... Cytując mojego ulubionego polityka

PanKar0l: Niestety, z poziomu moich kolegów dumny być nie mogę ;)

TnZ: Tak całkiem serio, cieszy nas to. Bardzo.

Spayki: Odchodząc od zagadnień politycznych...

mefiperes: Jak ja się cieszę, że mam PS3. Wierzcie mi, przekonaliście mnie tym, że będzie można pomerdać cycuszkami Triss! :)

TnZ: Xymek żartował.

xymek24: Niestety. Nie zgodzili się. A wszystko dlatego ze moja dziewczyna nazywa się .jpg.

Spayki: Przeklęty rating. A chcieli dobrze.

TnZ: Damy easter egga - xymek będzie machał biustem w creditsach. PanKar0l: Wszystko przez PEGI, nie można pokazać biustu, a co dopiero bawić się nim przy pomocy pada.

Spayki: A God of War? :>

ZbynIo66: Gdyby xymek robił te grę byłaby 30+ czy to prawda?

PanKar0l: Gdyby xymek robił tę grę, to nie wiem czy byłaby ambitniejsza niż bierki.

TnZ: Chodzi o inteligencję?

xymek24: Podejrzewam, że tak...i liga obrońców obwiązanych taśmą chomików nie dałaby nam żyć.

raku13: Słyszałem, że będzie można farbować włosy. Czy to prawda?

TnZ: Komu? Sobie?

xymek24: Które włosy?

PanKar0l: Jakby miało to wyglądać, Geralt byłby teraz Różowym Wilkiem?

Spayki: Wiedźmin II: Fall of the Pink Wolf? :>

plajacek94: Czy pojawią się nowe animacje głównego bohatera?

TnZ: Nagrywamy ponad 150 nowych animacji do samej walki. Więc tak - będzie mnóstwo nowych animacji.

xymek24: Samo poruszanie naszego bohatera zmieni się diametralnie. Jak bardzo diametralnie - nie mogę niestety powiedzieć.

PanKar0l: Za nowe animacje odpowiada ta sama grupa osób, która uczestniczyłą w sesji motion capture przeprowadzonej na nasze wcześniejsze potrzeby. Możecie być więc spokojni o wysoki poziom efektu ich pracy.

TnZ: Tak, xymek dobrze prawi - system poruszania się postaci będzie podobny do tego z Uncharted.

xymek24:: A znacie taką grę jak Assassin’s Creed?

Spayki: Xymek, Jade Raymond znamy ;)

TnZ: Nie, po ścianach nie połazisz. Xymek, nie fantazjuj! :)

xymek24: Jade jest fajna kto chce fotkę?

Spayki: Jeśli jej - ja chętnie; jeżeli Twoją - dzięki, postoję ;)

xymek24: Moje zdjęcia znajdziesz w Naszej Landrynce.

PSPlayer: Jaka jest/będzie największa zaleta Wiedźmina na konsole w porównaniu do wersji na PC-ta?

PanKar0l: Zasadniczo wersja konsolowa będzie diametralnie różniła się w dwóch kwestiach - całkowicie nowej grafiki, a także nowego systemu walki, który będzie jeszcze bardziej wciągający i widowiskowy.

TnZ: Nowy silnik graficzny (wiele nowych zaawansowanych efektów graficznych - jak ambient occlusion, hdr, bloom, realtime shadows), nowe gui, nowe sterowanie, nowy system walki, nowa alchemia, nowe walki z bossami, masa nowej muzyki, nowe modele (w tym postaci). Masa nowych rzeczy. I wszystkie są zaletami :D

Dziadekpl: Jak wiadomo, jesteście pierwszym polskim producentem gier na naprawdę szeroką skalę. Jak zatem oceniacie rozwój przyszłych rodzimych produkcji?

xymek24: Bardzo trudno odpowiedzieć na to pytanie. Praca w RED-zie tak nas absorbuje, że ciężko sondować nam inne firmy devowskie w Polsce. Osobiście trzymam kciuki za Dead Island.

TnZ: Ja myślę, że wszystko idzie w dobrą stronę. Jest masa dobrych gier na horyzoncie - They, Necrovision, nowe Two Worlds. Ja tam na wszystkie czekam. więc przyszłość wg mnie rysuje się we właściwych barwach.

PanKar0l: O przyszłości trudno powiedzieć, natomiast już w tej chwili widać że polska branża gier rozwija się coraz bardziej. My wydaliśmy Wiedźmina, Metropolis pracuję nad They`em, Techland też coś knuje. Nas może taka sytuacja tylko cieszyć, mamy nadzieję że w przyszłości zobaczymy jeszcze więcej gier z polskim rodowodem.

Kocis1524: A może Wiedźmin na Wii i dołączony do gry wiedźmiński miecz jako nakładka na kontroler?

xymek24: Wii? A co to?

TnZ: Nie planujemy Wiedźmina na Wii.

xymek24: Aaa, ten zestaw do aerobiku dla grubych Amerykanów. Dołączymy do Wieśka Wii Fit :D

PanKar0l: O ile sama idea wydaje się niebywale kusząca, to niestety ze względu na możliwości techniczne Wii jest to właściwie niewykonalne.

Spayki: Kolejny znak zapytania, zbliżamy się do finału...

Chaotizz: Jaki jest Wasz ideał gry?

xymek24: Wet Dreams

Spayki: Ech, ja wiedziałem, że tak będzie.

TnZ: Kobieta. Marzenie każdego no-life’a :D A tak serio - ja lubię strzelanki (CoD 4, czekam teraz na Killzone’a 2), RPG (Fallouty, Arcanum), MMO (WAR Online, WoW) - wszystkie są fajne i niefajne zarazem (WoW - i hate griding!) ;)

xymek24: Ideał gry? Ostatnio gram w Prince of Persia :>

Inuki: Czy fani przesyłają Wam swoje pomysły na gry? Jeżeli tak, to czy bierzecie je pod uwagę?

TnZ: Przysyłają, tego co wiem. Takie przynajmniej plotki chodzą po studio, chociaż nigdy nie miałem okazji z tymi pomysłami się zapoznać.

PanKar0l: Tak, fani często przysyłają nam swoje propozycje. Jeżeli któreś z nich wydają nam się ciekawe to wprowadzamy je do gry. Najlepszy przykład to quest z Dentystą, który powstał w głowie człowieka ze społeczności graczy.

Spayki: Powoli kończymy, trzy ostatnie pytania.

Dzikq: Czy dziewczyny lecą na to, ze jest się pracownikiem CDP RED i pracowało się przy Wiedźminie?

TnZ: Taa, od razu ściągają majtki przez głowę...

xymek24: Przez uszy!

TnZ: ... a tak serio - która dziewczyna lubi takie rzeczy? :D To nie ma znaczenia, naprawdę.

PanKar0l: Niestety 99% dziewczyn nie ma pojęcia czym zajmuje się RED, więc wywiera to na nich podobne wrażenie jak "Hej mała, rozkładam pampersy w hipermarkecie, postawić Ci drinka?" ;)

TnZ: Na xymka lecą, bo wygląda jak Leonardo DiCaprio, ale nie ma to w ogóle związku z miejscem jego pracy.

Spayki: A gdzie pracuje?

xymek24: Na Matiego lecą, bo wygląda jak smutny miś.

PanKar0l: Leonardo DiCaprio przewróciłby się w grobie, gdyby nie to że jeszcze żyje.

Daronk: Czy nie obawiacie się, że możecie nie podołać zadaniu stworzenia konsolowej wersji gry? Niektóre, mogłoby się wydawać, doświadczone zespoły mają z tym kłopoty.

TnZ: Nie!

xymek24: Nie, w końcu jesteśmy zaj... fajni!

PanKar0l: Nie, nie obawiamy się. Prace idą nad wyraz dobrze, ja w RotWW grałem nie dalej jak w piątek i wiem, że da się już zabijać utopce. Czego więcej nam potrzeba?

Spayki: Momencik, chłopaki jeszcze rzeźbią.

TnZ: Obawy są, jak zawsze. Ale jesteśmy pewni, że nam się uda. W przeciwnym razie po co w ogóle byłoby się za to zabierać?

xymek24: Ciężko pracujemy, nie mamy czasy myśleć, że coś może pójść nie tak.

PanKar0l: Sky is the limit.

TnZ: Xymek, niektóre osoby myślą o tym i próbują te problemy rozwiązać zanim się pojawią. Zeby takie łosie jak Ty miały komfortową pracę.

xymek24: Mati mi zazdrości, bo mam dobra organizację pracy...

TnZ: I włosy na plecach.

xymek24: To nie włosy, to warkocze.

TnZ: Nie wnikam... :D

Spayki: Pora na ostatnie pytanie.

WorldWar3PL: Możemy liczyć na jakieś konkretne easter-eggi? Ale takie porządne, z jajem, jak to przy easter-eggach bywa?

xymek24: W dwójce będą fajne :D

TnZ: Takie rzeczy dodaje się pod koniec produkcji - jeszcze nie wiemy co z tego wyjdzie. Xymek myślał o TVP2. My nie robimy dwójki.

Spayki: Trudny temat, czyżby panowie powiedzieli na koniec o kilka słów za dużo? No cóż... do premiery gry pozostało jeszcze trochę czasu.

TnZ: Jak już mówiliśmy - premiera to „fall 2009”. Dobra, kończymy. Idziemy pograć w dwójkę.

Spayki: Tak czy inaczej – proszę o kilka słów na koniec od naszych gości.

xymek24 Chciałem pozdrowić babcię, tatę, mamę, siostrę i mojego lekarza. Buziaki :*

PanKar0l: Wesołych świat, mam nadzieję, że nie spędzicie ich tylko przy stole i komputerze, szkoda tracić życia :)

TnZ: Wesołych!

Dzikq: Dzięki za tę lużną rozmowę. Powodzenia w pracy. Wesołych świąt i smacznego karpia :)

plajacek94: Wesołych świąt!

mefiperes: Wszystkiego najlepszego, panowie! :) Jako że już wywiad się kończy, pozwoliłem sobie na takie odbiegnięcie od tematu - życzę Wam, by pod choinką znalazła się jakaś mega duża figurka Merigold w bieliźnie. No i udanych prac nad Wieśkiem!

PanKar0l: Wolałbym bez bielizny i żeby to nie była figurka...

SSj2-: Wesołych świąt!

wisnia89: I hucznego Sylwka!

Inuki: Wesołych Świąt i najlepszego Sylwka w życiu!

Mati_pl: Wesołych świat and happy new year!

Kodi127: Wesołych świąt - tych i wielkanocnych!

Reverter: Wesołych Świat! Odpocznijcie trochę od pracy!

krak2610: Wesołych bardzo!

Komentarze
25
Usunięty
Usunięty
09/01/2009 09:52

Wywiad fajny. Zazwyczaj dużo problemów było z robieniem gier na PS3 bo to była konwersja z X360. Ale niedługo raczej to przejdzie do przeszłości.Podoba mi się że robią równo wersje PS3 i X360. Wtedy pewnie żadnych różnic nie będzie. A i fajnie że na PS3 wygładzanie krawędzi będzie. A i widać że pojemność płyty DVD na X360 powoli zaczyna mieć skutki, ale jak mówili że się zmieszczą to ok.

Usunięty
Usunięty
09/01/2009 09:36

Nie mogę się doczekać. Robi się coraz bardziej smakowicie :) Wersja na PS3 na pewno dołączy do mojej kolekcji gier.

Usunięty
Usunięty
05/01/2009 15:52

heh myślę ze te dwa produkty których nie chcą ujawnić to miedzy innymi praca nad kontynuacja wiedźmina mam nadzieje :) a druga ??? jakaś nowa gra ;P mam nadzieje że znowu jakiś super cRPG albo FPP ;D . Nie mogę doczekać się Edycji konsolowej od razu kupię jak wyjdzię . Mam nadzieję że cena nie będzie wygurowana :P Ale jak będzie to i tak kupie :)




Trwa Wczytywanie