Arcania: A Gothic Tale - zapowiedź

Roland
2008/09/04 18:54

Idzie nowe, idzie lepsze

Trudno sobie wyobrazić to miejsce zamieszkane przez potwory

Idzie nowe, idzie lepsze

Idzie nowe, idzie lepsze, Arcania: A Gothic Tale - zapowiedź

Wszystkie trzy części sagi Gothic zapisały się w jakiś sposób w pamięci graczy. Część pierwsza powalała ogromnym światem, liczbą zadań, fabułą i oferowaną swobodą działania. Druga dokonała, wydawałoby się, niemożliwego. Poprawiła wszystko, co najlepsze u poprzednika, i dodała sporo więcej. Trójka, pomimo świetnej grafiki, przepięknego świata i bardzo dobrej fabuły, do dziś jest przyczyną powstawania wątków z pytaniami: "Czy da się w to w końcu grać?" na licznych forach dyskusyjnych. Ogromna liczba bugów, zerowa optymalizacja, niestabilność i nieprzemyślany system walki zabiły Gothica 3. Dzisiaj jednak wiadomo już, że powstanie kolejnego sequela jest faktem. Faktem, który ma ogromną szansę przywrócić dobre imię tej marce.

Przepychanki na najwyższym szczeblu

JoWooD, właściciel praw do marki Gothic, wyjątkowo poirytowany wytykaniem Gothica 3 palcami, postanowił podjąć jeden, drastyczny krok. Producentem Arcania: A Gothic Tale został Spellbound, znany z produkcji takich tytułów, jak Desperados, Airline Tycoon czy Robin Hood: Legenda Sherwood. Decyzja ta pociąga za sobą szereg kolejnych, niebagatelnych zmian. Począwszy od tytułu, poprzez zmianę głównego bohatera, aż do wydania gry zarówno na komputery osobiste, jak i na konsole obecnej generacji.

Ponadto celem JoWooD jest przebicie się z Arcanią na rynek amerykański, gdzie dotychczasowe Gothiki przechodziły bez większego echa. W związku z tym gra ma stać się bardziej przyjazna nowicjuszom i nieco łatwiejsza. Podobno również wersja amerykańska ma cechować się paletą kolorów jaśniejszą i cieplejszą od tej z jej europejskiego odpowiednika. Jak widać, ci panowie od samego początku grają na poważnie.

Zmiany więcej niż kosmetyczne...

Jak zostało już wspomniane, koniec z Gothikiem. Pora na Arcanię, bo tak nazywa się kraina będąca terenem działań gracza. Nowy tytuł, zdaniem twórców, ma odciąć się od poprzednich części serii i pracować na własną reputację. Dodatkowo Arcania ma budzić uzasadnione skojarzenia z magią, której znaczenie w rozgrywce znacznie wzrośnie. Pora również na pożegnanie z dawnym Bezimiennym i kozią bródką. Ich miejsce zajmie... nowy Bezimienny, o jeszcze nieznanym wyglądzie. Dawny bohater został królem, który najechał na ojczystą wyspę nowego protagonisty celem poszerzenia swoich wpływów. Fani dostrzegą, że umiejscowienie gry na wyspie jest ukłonem w stronę pierwszych dwóch części serii (trzecia rozgrywała się już na kontynencie).

GramTV przedstawia:

... ale niezbyt drastyczne

Struktura rozgrywki pozostanie bez zmian. Celem zabawy wciąż będzie najpierw odnalezienie się w ogromnym świecie, a potem odegranie znaczącej roli w kolejnych wydarzeniach. Panowie ze Spellbound uważnie śledzą fora fanowskie, korzystając z rad entuzjastów marki, i co najciekawsze, konsultują się z pracownikami Piranha Bytes, aby uniknąć możliwie jak największej liczby wpadek. Gracz ponownie otrzyma ogromną wolność wyboru, możliwość przyłączenia się do całego szeregu stronnictw i frakcji, setki questów i szeroki wachlarz uzbrojenia. Walka i wypełnianie zadań nadal nagradzane będą punktami doświadczenia, kolejnymi poziomami i punktami umiejętności. Te ostatnie posłużą do poszerzania talentów. Twórcy obiecują rozbudowane możliwości tworzenia broni, zbrój i innych przedmiotów, a także intuicyjny i wyjątkowo przydatny system alchemii.

Jeśli już o walce mowa, jeszcze bardziej kluczową rolę odgrywać będzie stamina. Nie będzie już się tak łatwo odnawiała, a każdy kolejny cios ma męczyć bohatera jeszcze bardziej. Zapomnieć więc można o bezmyślnym wymachiwaniu mieczem z nadzieją na trafienie czegokolwiek. Pojedynki mają stać się dużo bardziej taktyczne i przemyślane. Pomóc ma w tym duży wachlarz ciosów, bloków i specjalnych ataków. Dla lekkiego ułatwienia wprowadzono subtelny system namierzania przeciwnika. Gdy będziemy atakować danego wroga, kamera automatycznie się na nim zablokuje, aby ułatwić wymianę ciosów i czarów.

Magia w Arcanii jest jeszcze sporą niewiadomą. Jedyną „magiczną” rzeczą, którą ujawniono do tej pory, jest niebieska kula energii, demonstrująca potęgę systemu oświetlenia gry. Wedle zapowiedzi twórców, Bezimienny będzie mógł dowolnie zmieniać pogodę i porę dnia. Jeśli zostanie magiem bitewnym, otrzyma szereg czarów ofensywnych. Obierając karierę łowcy, może zapoznać się z potęgą druidów, aby kontrolować zwierzęta i rośliny. Cały system magii ma być nierozerwalnie związany z rozgrywką i nawet prowadząc zwykłego wojownika, będzie można korzystać z prostych zaklęć.

Historia nie powinna się powtórzyć

Zespół Spellbound stanął przed nie lada wyzwaniem. Rzesza oddanych fanów gotowa jest ich rozszarpać, jeśli tylko Arcania okaże się słaba. Problem polega jednak na tym, że wszystko, co związane z tą pozycją, brzmi zaskakująco dobrze. Przemyślana konstrukcja gry, zróżnicowany, niewiele mniejszy od tego znanego z trójki świat, zapewnione od sześćdziesięciu do osiemdziesięciu godzin zabawy i grafika powalająca już w etapie pre-alpha. Jedyny kłopot leży w tym, że najwcześniejsza przewidywana data premiery ustalona jest na ostatni kwartał przyszłego roku. Biorąc pod uwagę ogrom prac, który pozostał jeszcze przed autorami, trudno wierzyć, by dotrzymali terminu. Chyba że chcą powtórzyć los Gothica 3, lecz wtedy ta marka może już się nigdy nie podnieść.

Komentarze
109
Usunięty
Usunięty
26/04/2009 19:50

Niepodoba mi się to że koniczą ze starym gothic i ze starom fabułom, co z drogą adanosa w której bezimienny teleportuje sie do innego swiata mogli by jeszcze troche pokontynułować i zrobić GOTHIC 4.

Usunięty
Usunięty
28/10/2008 15:21
Dnia 30.09.2008 o 16:11, GringoG3 napisał:

Na jakim etapie tworzenia gry można m/w określić wymagania gry ? po screenach Acrania a Gothic Tale, przypuszczać można ze będą duże i to bardzo...

jest już cos wiecej niż screeny ;) spellbound potwierdziło autentyczność - ten filmik na targach w lipsku za zamknietymi drzwiami puscili: http://pl.youtube.com/watch?v=kSyCf3bVuNc

Usunięty
Usunięty
28/10/2008 14:04

Dnia 28.10.2008 o 14:00, lothar-mb napisał:

Jeśli poprzedniki Ci się nie spodobały to raczej małe szanse że Arcania wpadnie Ci w oko :)

Też tak myślę , ale w sumie do premiery jeszcze daleko , więc jeszcze nie wszystko jest przesądzone. ;)




Trwa Wczytywanie