Still Life 2 - zapowiedź

Mejste
2008/08/16 17:16

Powrót zbrodniarza

Powrót zbrodniarza

Powrót zbrodniarza, Still Life 2 - zapowiedź

Akcja Still Life, jak wszyscy dobrze pamiętają, zakończyła się w najmniej odpowiednim momencie, nie dając nam tym samym odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytanie: kto zabijał? Wydawało się sprawą oczywistą, że szybko pojawi się druga część gry. Niestety, bankructwo Microids, producenta pierwszej odsłony Still Life szybko ostudziło nadzieję fanów na to, że doczekają się kontynuacji tego zacnego tytułu. Los jednak uśmiechnął się zarówno dla producenta jak i graczy. Po dwóch latach milczenia ogłoszono, że prace nad drugą częścią gry zostały powierzone paryskiej firmie GameCO Studios, a wydawcą zostanie nie kto inny, jak Microids, powstałe z martwych po otrzymaniu zastrzyku świeżej gotówki.

Sequel, ale nie do końca Początkowo twórcy w ogóle nie planowali kontynuacji tytułu. Pierwsza część miała się kończyć epizodem w Los Angeles, w którym miał zostać ostatecznie wyjaśniony główny wątek tajemniczych morderstw. Jednak w wyniku kłopotów finansowych, o których wspominaliśmy, końcowy epizod nigdy nie powstał. Po zmianie producenta zmieniono całkowicie pierwotną koncepcję. Postanowiono stworzyć kontynuację, która jednak ponoć tak do końca pełnoprawnym sequelem nie będzie. Przede wszystkim, jest duża szansa, że Still Life 2 nie okaże się naszym ostatnim spotkaniem z intrygującą agentką. Twórcy już zapowiadają, że chcą dalej kontynuować serię gier, w której główną bohaterką byłaby Victoria. Nie wybiegajmy jednak w aż tak daleką przyszłość i skupmy się na razie na nadchodzącej drugiej części.

Zaczynając od wysokiego C

W Still Life 2 ponownie wcielimy się w Vic i już na wstępie poznamy tożsamość mordercy z pierwszej części. Jednak to tylko mocny początek, bowiem po dokończeniu dawnej sprawy Victoria szybko podejmuje się nowego wyzwania. Akcja gry zostanie przeniesiona w czasy nam współczesne; ma się rozgrywać jesienią 2008 roku. Zostajemy wysłani na północno-wschodnie rubieże Stanów Zjednoczonych, do stanu Maine. Niedawno znaleziono tam martwą Audrey Dunnigan. Starannie wymyte zwłoki, nie mające na sobie żadnych śladów, początkowo nie pozwalają na wskazanie żadnego podejrzanego. Wszystko zmienia się wraz z przybyciem Victorii. Ta od razu rozpoznaje modus operandi mordercy, a film wysłany do policji i prasy tylko potwierdza jej tezę – do swego "fachu" powrócił znany na Wschodnim Wybrzeżu psychopata, East Coast Torturer.

Nowa postać

Zaraz po przybyciu na miejsce zbrodni Vic spotyka Palomę Hernandez, lokalną dziennikarkę, która krytykuje działania FBI (a w zasadzie ich brak) i na własną rękę stara się prowadzić śledztwo. Victoria początkowo nie ma zamiaru wysłuchiwać gadaniny zbyt ambitnej dziennikarki, ta jednak nie daje za wygraną. Paloma twierdzi, że ostatnio często dostaje głuche telefony, prawdopodobnie od grasującego w okolicy psychopaty, a także chce się podzielić z agentką zdobytymi informacjami. Do spotkania obu pań jednak nie dochodzi, bowiem Hernandez zostaje porwana przez tego, którego sama poszukiwała...

GramTV przedstawia:

W skórze ofiary i w ciele agentki

Pomimo rozpoczęcia zupełnie nowego śledztwa, charakter rozgrywki nie zmienia się. W dalszym ciągu będziemy na zmianę animować dwie postaci. Poza Victorią przyjdzie nam się wcielić również w Palomę. Ten ciekawy zabieg sprawi, że akcję gry będziemy mogli obserwować zarówno z perspektywy agentki ścigającej zabójcę, jak i potencjalnej ofiary. Chyba nie trzeba dodawać, że Vic i Paloma to dwie zupełnie różne od siebie postacie, z zupełnie innym podejściem do całej sprawy. Autorzy zapowiadają, że fabularnie Still Life 2 ma w niczym nie ustępować swojej poprzedniczce, a historia opowiedziana w grze ma być na poziomie nowoczesnych thrillerów czy powieści kryminalnych. W grze mają pojawić się również nawiązania do przeszłości głównej bohaterki. Prawdopodobnie będziemy także uczestniczyć w retrospektywnych epizodach, podobnych do tych z Pragi lat 30. XX wieku w pierwszej części gry, gdy wcielaliśmy się w Gus’a McPhersona.

Wejście w trójwymiar

To, co dla wielu ortodoksyjnych fanów gier przygodowych może okazać się szokiem, to przejście Still Life 2 w pełen trójwymiar. Przypomnijmy, że pierwsza odsłona była w 2D z jedynie trójwymiarowo renderowanymi postaciami i generalnie nikt na to nie narzekał. Producenci jednak uspokajają, że nie zamierzają zabijać graficznego klimatu, jaki wytworzyła pierwsza część, a przejście w pełne środowisko trójwymiarowe spowodowane było tylko i wyłącznie chęcią wprowadzenia większej dynamiki do produkcji i udoskonalenia narracji. Wiemy także, że kamera będzie ustawiać się w zależności od kontekstu oraz położenia naszej postaci, samo poruszanie zaś ma opierać się na tradycyjnym systemie point & click. Nic nie powinno zmienić się także w kwestii naszego ekwipunku oraz rodzaju zagadek. Jeśli już pojawią się jakieś łamigłówki wymagające od gracza krztyny refleksu, to i tak raczej nie powinno to być nic, co mogłoby przebić użeranie się z laserami z pierwszej części. Jeżeli zatem mielibyśmy porównywać Still Life 2 pod względem rozwiązań technicznych do innej gry, to najbliżej byłoby mu chyba do Broken Sword 4. Oczywiście, oprawa graficzna będzie na odpowiednio mrocznym poziomie, o czym możecie przekonać się oglądając zamieszczone przez nas screeny. Warto także przypomnieć, że ze względu na brutalne sceny oraz wulgarny język, Still Life 2 przeznaczona będzie tylko dla dorosłego audytorium.

Czekając do listopada

Po trzech latach oczekiwania, w końcu dowiemy się, kto stał za serią brutalnych morderstw. Still Life 2 przyniesie odpowiedź na nurtujące wszystkich pytanie, a zarazem postawi nas przed kolejnym wyzwaniem. Czy rozpoczęcie zupełnie nowego śledztwa, a także przejście w pełen trójwymiar przysłuży się kolejnej odsłonie przygód agentki McPherson? Wszystko wskazuje na to, że tak, a ostatecznie przekonamy się o tym już w listopadzie. To na ten miesiąc została bowiem wyznaczona światowa premiera Still Life 2.

Komentarze
34
Usunięty
Usunięty
22/08/2008 10:09

No w mordę jak ja nienawidzę tego bezsensownego pędu w każdej grze za 3D!!!!!! Po co to komu? Po to żeby zwiększyć wymagania w grach i żeby się szybciej starzały tak?

Vojtas
Gramowicz
22/08/2008 03:23
Dnia 21.08.2008 o 23:49, Jave napisał:

@ Vojtas Prerenderowane tła zawsze rządzą w przygodówkach. I jakoś tak się nie starzeją- Syberia do dziś pozostaje piękna.

Mnie to mówisz? Im to powiedz. ;) Grafika w przygodówkach jest po prostu bardziej przemyślana, w każdej lokacji kryje się sens - to nie ma tylko wyglądać cool - wszystko jest po coś. To coś do historia. Stąd do grafiki w przygodówkach mam dużo bardziej emocjonalny stosunek.

Dnia 21.08.2008 o 23:49, Jave napisał:

Co do Vic- czepiasz się waść, zaradne kobiety z krótkimi włosami zawsze miały u mnie pewien przywilej. A ta jest jak najbardziej łada.

No cóż, o gustach się nie dyskutuje, ale postacie w porównaniu do lokacji, są technicznie wykonane bardzo źle.

Usunięty
Usunięty
21/08/2008 23:49

@ VojtasPrerenderowane tła zawsze rządzą w przygodówkach. I jakoś tak się nie starzeją- Syberia do dziś pozostaje piękna.Co do Vic- czepiasz się waść, zaradne kobiety z krótkimi włosami zawsze miały u mnie pewien przywilej. A ta jest jak najbardziej łada.Ktoś tu jeszcze napisał o jej głosie (że intro rozdupcył). Nie zgadzam się! Intro było całkiem fajne. Co prawda, niewiele z niego pamiętam, ale wszystko było dobrze zrealizowane- a głos Vic jest bardzo dobry.




Trwa Wczytywanie