Lista zmian w patchach 1.03 i 1.04 do Neverwinter Nights 2

CD Projekt
2007/02/23 18:52
0
0

PATCH 1.04

PATCH 1.04

Nowe

Ogólne

  • Menu głosowe. Użytkownicy mogą teraz wcisnąć przycisk “Menu głosowe” (‘V’ - standardowo), żeby aktywować menu z którego będą mieli szybki dostęp do często używanych komend głosowych oraz emotek. Użytkownicy mogą je teraz przeciągać do paska skrótów.
  • Dodane wsparcie dla przypisywalnych klawiszy zmieniających strony paska skrótów.
  • Można teraz przeciągać i upuszczać przyciski z Paska trybu oraz Paska szybkiego czarowania na Pasek skrótów. Działa to także dla spontanicznie konwertowanych czarów.
  • Gracze mają teraz możliwość włączenia drugiego poziomego paska skrótów oraz dwóch pionowych pasków skrótów.
  • Użytkownicy mogą teraz zaznaczyć w opcjach czy chcą, aby przy kliknięciu i przytrzymaniu w widoku z kamerą podążającą włączał się widok myszy czy poruszanie się postaci.
  • Wszystkie tryby walki mogą być teraz uruchomione od razu z wyjątkiem dla parowania, szybkiego strzału oraz gradu ciosów, które są kontynuowane do zakończenia rundy.
  • Drzewa powinny wyglądać lepiej, zastosowano lepsze tekstury.
  • Dodano zlokalizowane teksty z NWN1 dla odpowiednich języków.
  • Dodano nowe porady do ekranów ładowania.
  • Dodano wsparcie dla wyświetlania komend na klawiaturze Logitech G15 Keyboard.

Klient MG

  • MG może teraz przeciągać przedmioty z menu Kreatora do paska skrótów.
  • MG może teraz przeskoczyć na dowolny obszar.
  • MG może teraz dodawać i odejmować pkt. doświadczenia, złoto oraz poziomy.

Skrypty

  • EffectDamage() – Dodano flagę do funkcji EffectDamage() która umożliwia pominięcie Niewrażliwości, Zmniejszenia obrażeń, Odporność na obrażenia.
  • Debugger skryptów – Debugger skryptów NWN2 został dołączony do tej wersji. Umieszczony jest w katalogu Utils, nazwa pliku DebugServer.exe

Zestaw narzędzi

  • Dodano pole komentarza do Edytora Dziennika.
  • Dodano wygodniejsze undo / redo do Konwersacji i Edytora Dziennika.

Poprawki błędów

Ogólne

  • Pasek trybów i minimapa prawidłowo utrzymują swój stan ukrycia po przejściu do nowego obszaru.
  • Atuty Wprawny czarujący oraz Ulepszony szybki strzał są dostępne dla postaci, które spełniają wymogi.
  • Atut Wielokrotny strzał dodaje odpowiednią liczbę ataków na rundę.
  • Zmniejszono czas wczytywania w niektórych scenach.
  • Gra już się nie zawiesza podczas próby kupna na pustej stronie.
  • Zdarzało się bardzo rzadko, że gra nie przechodziła prawidłowo do drugiego aktu. Teraz nie powinno się to już zdarzyć.
  • Miejsca na noszenie kombinacji zostają w menu skrótów przy przejściach między modułami.
  • Przytrzymanie lewego klawisza myszy jako funkcja chodzenia, działa teraz we wszystkich trybach.

Klient MG

  • DMs MG nie przeprowadza już automatycznie testów Wiedzy na przejętych przedmiotach.
  • Dodano informacje zwrotne dla niektórych umiejętności MG.
  • MG mogą teraz tworzyć przedmioty w pojemnikach.
  • Klient MG nie powinien już się zawieszać przy większych obszarach.

Efekty / Czary

  • Czary Zwierzęca postać i Postać Żywiołaka nie mogą być rozproszone..
  • Efekt Zwierzęcej postaci nie znika podczas zapisu gry.
  • Diabelski wzrok prawidłowo wpływa na postacie kasując kary związane z ciemnością.
  • Zasięg Żelaznego Rogu Balagarna został zredukowany do 20 stóp.
  • Większy Ognisty Wybuch powoduje teraz prawidłowe obrażenia.
  • Mnisi nie mają już premii do KP podczas noszenia zbroi lub używania tarczy.
  • Ulepszony Refleks prawidłowo oblicza użycia na dzień.
  • Postacie które mają kusze mogą teraz używać Szybkiego strzału jeśli mają Szybkie Przeładowanie.
  • Różne rodzaje odporności na obrażenia powinny teraz lepiej funkcjonować na jednym przedmiocie.

Przedmioty

  • Gra nie zawiesza się już, gdy przeciąga się przedmiot z magicznej torby do magicznej torby która go zawiera.

Zestaw narzędzi

  • TRX pliki mają zmieniane nazwy, gdy zmieniana zostaje nazwa przypisanych do nich obszarów.

Zmiany w 2DA
W wersji v1.04 zmieniono następujące pliki 2da:

  • actions.2da
  • feat.2da
  • keymap.2da
  • nwn2_dmcommands.2da
  • nwn2_emotes.2da
  • nwn2_tips.2da
  • spells.2da
  • visualeffects.2da

Dodano również nwn2_voicemenu.2da.

Błędy naprawione v1.04 Beta

Ogólne

  • Gra już się nie zawiesza pod Windows 2000.
  • Przełączanie trybu ukrytego z czata jest teraz pewniejsze.
  • Dialog z Qaggoth już się nie zapętla.

Zestaw narzędzi

  • Użycie “Verify Module” nie powoduje już otwarcia obszaru początkowego.

PATCH 1.03

Nowe

Ogólne

  • Kombinacje broni w pasku skrótów: W pasku skrótów dodano możliwość tworzenia kombinacji: podwójna broń, broń i tarcza, broń i pochodnia. Kliknięcie na broni, w pasku skrótów, w którą jesteś aktualnie wyposażony, spowoduje jej zdjęcie.
  • Zmiany w kamerze: Wprowadziliśmy w tej wersji szereg zmian kamery:
    Nowe opcje dostosowywania czułości kamery.
    Zmieniono kamerę podążającą na podobną do NWN1.
    W trybie swobodnej kamery strzałki poruszają kamerą, a przytrzymanie CRTL powoduje przybliżanie i oddalanie.
    Dodano możliwość przypisania klawisza dla patrzenia myszą. Zastępuje on środkowy przycisk myszy u osób, które go nie posiadają.
  • Optymalizacja grafiki: Zoptymalizowano grafikę:
    Wsparcie anti-aliasingu: Anti-aliasing jest teraz wspierany, można go włączyć z menu opcji gry. Zauważ: W zależności od posiadanego sprzętu, aktywacja tej opcji może znacznie spowolnić grę
    Renderowanie cieni: Zwiększono szybkość renderowania cieni.
    Renderowanie drzew: Zwiększono szybkość renderowania drzew.
    Renderowanie wody: Zwiększono szybkość renderowania wody.
  • Nowe opcje:
    Potwierdzenie kupna/sprzedaży: Można teraz włączyć / wyłączyć okienko dialogowe potwierdzenia transakcji.
    Menu opcji zostało przeorganizowane żeby pomieścić nowe opcje kamery.
    Możesz teraz zmienić przypisania klawiszy.
  • Wsparcie bazy danych:
    Funkcje skryptowe z bazy danych z NWN1 zostały ponownie włączone. Są teraz często wiele szybsze.

GramTV przedstawia:

Gra wieloosobowa

  • Poprawiono czat

Klient MG

  • Dodano wsparcie dla paska skrótów i menu kontekstowych.
  • Dodano w pasku drużyny. Będzie tylko wyświetlał połączonych graczy a nie tych, którzy są w twojej frakcji.
  • Informacje na tamat przycisków menu pojawiają się po najechaniu na nie kursorem myszy.
  • Przywrócono poziom trudności “Bardzo łatwy”
  • Kanał rozmów MG jest znów dostępny przez komendę /DM.

Skrypty

  • EffectWildshape() – Nowe funkcje efektu Wildshape().
  • GetEncumbranceState () – Dodano funkcje, która zwraca obciążenie danego gracza.
  • GetPlayerCreatureExamineTarget() - Dodano funkcje, która powoduje, że bieżące stworzenie bada cel dla gracza
  • PackCampaignDatabase() – Nowa funkcja bazy danych NWN2, pakuje bazę kampanii i usuwa skasowane wpisy.
  • GetPlayerTargetObject() – Funkcja, która zwraca obiekt aktualnie wybrany przez gracza.
  • UnlinkDoor() – Nowa komenda skryptowa, która zmienia drzwi pomiędzy obszarami na zwykłe drzwi.
  • Dodano wsparcie dla bazy danych, między innymi wraz z funkcją PackCampaignDatabase().

Poprawki błędów

Ogólne

  • Zwierzęcy towarzysze, Chowańce i Przywołane istoty są teraz odsyłane, gdy znika członek składu.
  • Małe poprawki w systemie tworzenia ścieżek, aby zapobiec wchodzeniu przez postacie na niedozwolone obszary.
  • Atut Opancerzony czarujący został podzielony na atuty charakterystyczne dla klas dla Barda i Czarnoksiężnika, aby lepiej obliczać procenty nieudanych czarów.
  • Małe poprawki w renderowaniu cieniów.
  • Funkcja debugowania DirectX została usunięta – niektórzy użytkownicy raportowali problemy podczas gry, nawet kiedy biblioteki DirectX SDK nie były zainstalowane.
  • Gra zawieszała się, gdy wczytywany był moduł z więcej niż szesnastoma tysiącami obiektów.
  • Poprawiono wyciek pamięci związany z trawą na niektórych obszarach.

Gra wieloosobowa

  • Naprawiono błąd gdy gracz został wskrzeszony przez innego gracza, przycisk “Odrodzenie” zostawał na ekranie. Można go było wykorzystać by odzyskiwać życie I zdejmować efekty.

Klient MG

  • Dodano większe przyciski “+” dla Kreatora i Wyboru, aby można było łatwiej w nie kliknąć.
  • Poprawiono błędy związane z mapowaniem klawiszy.
  • Lista graczy jest używana zamiast listy drużyny, gdy wyświetla się członków drużyny na mini mapie i mapie obszaru.
  • MG może przejść obszar przejściowy będąc w posiadaniu czegoś, a cała frakcja nie zostanie przeniesiona z nim.
  • Poprawiono błąd, gdy próbuje się posiąść chowańca na innym obszarze niż znajduje się aktualnie MG.
  • Poprawiono wyznaczanie celu myszką MG, tak by nie zaczynał z każdym konwersacji. Poprawiono również podświetlanie, by nie mogli się ciągle sami podświetlać.
  • MG może teraz się poruszać pomimo spauzowania gry.
  • Atuty MG, które były dotąd zakodowane na sztywno w grze, zostały teraz przeniesione do nowej flagi w pliku feat.2da, "DMFeat". Przy oznaczeniu flagi „1” MG ma cechę przy „0” nie ma.
  • Błąd bazy danych NWN: Zmienne są teraz prawidłowo ucinane do 32 znaków.

Efekty / Czary

  • Jeżeli smugi broni są wyłączone, to również nie będą pokazywane animacje ciosów i parowania.
  • Sprawdzanie postaci nie brało pod uwagę atutu Geniusz zaklęć dla paru czarów, których czarownik uczy się na pierwszym poziomie.
  • Nie dostaje się już maksymalnie czarów po zdjęciu przedmiotu, który zwiększa zdolności I dodaniu jednego miejsca na czar. Zmieniono również przedmioty, które dodają miejsce na czary, tak żeby umożliwiały rzucanie czarów tylko, gdy jesteś w stanie rzucać czary tej klasy.
  • Neutralizacja trucizny nie powinna usuwać Choroby oraz efektu Cecha Zmniejszona.
  • Zmniejszono obrażenia Amoku do 6 pkt. na rundę.
  • ST Nie możesz już zabierać pułapkę z ST 20 lub wyższym, jeśli nie masz atutu Znajdowanie pułapek. Jeśli mimo to spróbujesz to zrobić otrzymasz informacje, że nie jest to możliwe; ale nadal możesz otrzymać krytyczne obrażenia od uruchomionej pułapki. Nadal możesz oznaczyć, zbadać i ustawić pułapkę z jakimkolwiek ST bez atutu Znajdowanie pułapek. Zawsze też możesz rozbroić lub zabrać ze sobą pułapkę którą sam ustawiłeś.
  • EffectShareDamage() tak naprawdę nie powodował obrażeń rzucającymi.
  • Poprawki do globalnych skryptów jak czary wpływają na BN, itp. w trybie Bardzo trudnym.
  • Palec śmierci wpływa na graczy w trybie gry wieloosobowej.
  • Czary leczące nie dają już efektu ataku na nieumarłych.
  • Grupowe rzucanie czarów powoduje rzut obrony na siłę woli, zamiast wytrwałości.
  • Grupowe rzucanie czarów zachowuje się teraz tak samo jak Krąg Zagłady odnośnie nieumarłych.
  • Krąg Zagłady nie uszkadza wrogich nieumarłych. Również ich nie leczy. Efekt leczenia odnosi się jedynie do nieumarłych przyjaciół.
  • Rzucenie czaru Zbroja Maga na postać która ma już na sobie czar Ulepszona Zbroja Maga nie skasuje już działania silniejszego czaru.
  • Ulepszona zbroja maga daje teraz prawidłowo +6 KP.
  • Poprawiono długość trwania Uśmiechu Tymory.
  • Czary Podstawa z kamienia, Ciało słońca, Ostry kieł, Skorupa żółwia, Bagienne płuco, Awatar natury, Awatar burzy prawidłowo aplikują swoje zdolności metamagiczne.
  • Uśmiech Tymory można od teraz rzucić tylko na siebie.
  • Obrabianie różdżek, mikstur, i zwojów nie działało na wiele czarów. Teraz powinno.
  • Kojące światło zostanie automatycznie rzucone przy wyborze.
  • Strzeżenie lorda będzie brać teraz na cel tylko inne stworzenia.
  • Ciemność Czarnoksiężnika ma teraz ten sam interfejs celowania co zwykła Ciemność.
  • Grupowe Uzdrowienie ma teraz obszar działania "blisko”.
  • Wszystkie czary z serii Grupowe Uzdrowienie mają teraz obszar działania “blisko”.
  • Stare zachowanie Bigby's 3 powodowało, że niektóre stworzenia były paraliżowane a nieunieruchamiane jak przez chwytanie. To dawało im szansę się z niego wydostać. Efekt paraliżu został zastąpiony efektem unieruchomienia.
  • Czar Tęczowe Kolory zawsze zamieniał w kamień, zamiast mieć efekt losowy. To zostało poprawione.
  • Pajęczyna oraz Większe Przyzwanie Cieni mają teraz ten sam interfejs celowania.
  • Większy Ognisty Wybuch nie powoduje obrażeń rzucającego nawet w trybie “bardzo trudnym”.
  • Ognisty wybuch nie powoduje obrażeń u rzucającego.
  • Żelazny róg prawidłowo używa kształtu rożka zamiast kuli.
  • Podstawa z kamienia miała wyliczany czas bazując na sekundach a nie na rundach. Zostało to poprawione.
  • Magiczny Kieł i Większy Magiczny Kieł może zostać zaaplikowany każdemu zwierzęciu, bestii czy robactwu. Włączając w to druidów
  • zwierzęcej postaci.
  • Burza pocisków nie celuje już w przyjaciół w trybie bardzo trudnym.
  • Bombardowanie zwala z nóg postacie przy nieudanej obronie.
  • Bariera z Ostrzy wywołuje krew właściwą dla danej rasy, gdy cel dostaje obrażenia.
  • Zniszczenie sprawdza czy cel nie jest odporny na śmierć.

Przedmioty

  • Zmieniono obrażenia Świętego Mściciela z 1k6 do 2k6 przeciwko złym.

Skrypty

  • AttemptToDisarmTrap() – Zwraca wartość FALSE jeśli postać nie może wyznaczyć ścieżki do pułapki zamiast zakładać że nie ma wystarczająco punktów.
  • GetArmorRank – Zwraca jaka zbroja jest nałożona ARMOR_RANK_NONE, _LIGHT, _MEDIUM, lub _HEAVY
  • GetSpellLevel() Nie brał pod uwagę sfery kleryka. To zostało naprawione.
  • GetWeaponType() – Ostra Krawędź działa również na broń kłującą.
  • TalentSpellFilter() – Zostało to zestandaryzowane jeśli chodzi
  • Ostrą Krawędź i Broń wstrząsowa.
  • Dodano komendę skryptu gr_character_xml która uruchomiona z konsoli eksportuje bohaterów w formacie XML.
  • Naprawiono X2_inc_switches.
  • BN nie mogą rzucać na siebie wzajemnie czarów obszarowych w trybie bardzo trudnym.
  • BN z przeciwnych frakcji nie mogą już działać na siebie czarami obszarowymi w trybie bardzo trudnym.
  • Dodano efekty i parametry dla ga_effect.

Rzemiosło

  • Receptura na Medalion Myśli daje ten przedmiot zamiast Talizmanu Czystego Zła.
  • Receptura na Zbroję Odbicia Strzał daje właściwy efekt a nie Odrzucanie.
  • Receptura na niezniszczalną zbroję daje efekt redukcji obrażeń.
  • Zatrucie broni daje efekt trucizny.
  • Receptura na Zbroję Odporności na czary daje teraz efekt odporności na czary.
  • Różdżki i mikstury biorą od teraz pod uwagę klasę I poziom rzucającego, aby określić czy maksymalny poziom czaru jest utrzymany zamiast domyślnego poziomu.
  • Obniżono koszty wszystkich czarów poziomu 0
  • połowę. ;;
  • Dodano receptury czarnoksiężnika na Wzór Talizmanu ze Złotego Filigranu oraz Piekielny przedmiot ogniskujący.
  • Nowo stworzona różdżka ma teraz domyślnie 50 ładunków.

Interfejs

  • Naprawiono błąd, w którym obracanie krawędzią ekranu zależały od liczby klatek na sekundę, czyniąc ten efekt zależnym od ustawień graficznych i obszaru.
  • Poprawiono parę małych błędów związanych z wyborem myszą.
  • Przy nadpisywaniu zapisanych gier nazwy wyświetlają się teraz właściwie.
  • Naprawiono błąd, który powodował ze pomimo uzyskania dodatkowego Atutu nie została odświeżana karta postaci.
  • Znak ‘ø;;’ został dodany do listy naszych czcionek.
  • Suwak Opóźnienia menu kontekstowego oraz opcja Smug broni są prawidłowo zapisywane i wczytywane.
  • Nie można już zmieniać wielkości okienka czatu poza ekranem.
  • Można teraz przejść przez ekran wyboru atutu nawet, jeśli nie ma się żadnego atutu do wyboru.
Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!