Z okazji 40-lecia serii Dragon Ball, w końcu powstanie pierwszy oficjalny sklep związany z tym kultowym uniwersum

Toei Animation ogłosiło, że z okazji 40-lecia serii Dragon Ball zostanie otwarty pierwszy w historii oficjalny sklep poświęcony wyłącznie tej kultowej marce.

Współpraca z wydawnictwem Shueisha oraz Bird Studios, założonym przez nieodżałowanego Akirę Toriyamę, zaowocuje stworzeniem stałego punktu sprzedaży w Tokio, który ma ruszyć już tej jesieni. Dotychczas fani serii mogli odwiedzać liczne sklepy tymczasowe organizowane na całym świecie, jednak wszystkie były ograniczone czasowo. Nowy sklep będzie mieć charakter stały i będzie całkowicie poświęcony marce Dragon Ball.

Dragon Ball Daima
Dragon Ball Daima

Dragon Ball w końcu będzie miał własny, oficjalny sklep

Oficjalny komunikat prasowy na temat powstania sklepu nie zdradza jeszcze zbyt wielu szczegółów, jednak więcej informacji można będzie wkrótce znaleźć na oficjalnej stronie serii oraz w jej mediach społecznościowych. Twórcy zapowiadają, że sklep będzie oferował unikalne, limitowane produkty oraz absolutne “must-have’y” dla wiernych fanów. Będzie to więc prawdziwa gratka dla kolekcjonerów i miłośników przygód Goku i spółki.

Pierwszy rozdział mangi Dragon Ball ukazał się w listopadzie 1984 roku, rozpoczynając drogę jednej z najbardziej dochodowych i wpływowych marek anime na świecie. Niestety jak już wszyscy wiemy, jej legendarny twórca, Akira Toriyama, nie doczekał okrągłej rocznicy, zmarł 1 marca 2024 roku. Jego śmierć poruszyła fanów na całym świecie, od Ameryki Łacińskiej po Europę, a hołd złożył mu m.in. prezydent Francji.

W Japonii wiele popularnych marek anime ma swoje dedykowane sklepy, jak choćby One Piece czy Pokemon. Mimo globalnego sukcesu Dragon Balla, seria do tej pory nie doczekała się stałego sklepu z prawdziwego zdarzenia. Dla studia Toei Animation to ogromny krok, ponieważ Dragon Ball zawsze był ich eksportowym hitem, z niesamowitą rozpoznawalnością za granicą.

GramTV przedstawia:

W USA Dragon Ball Z stał się ikoną popkultury dzięki emisjom na Toonami, przyczyniając się do boomu na anime pod koniec lat 90. W krajach Ameryki Łacińskiej Dragon Ball ma status niemal kultowy. Fani z Meksyku czy Argentyny gromadzili się na ulicach, by wspólnie oglądać finały Dragon Ball Super.

Goku zyskał status globalnej ikony do tego stopnia, że doczekał się własnego balonu podczas słynnej parady z okazji Święta Dziękczynienia w USA organizowanej przez dom towarowy Macy’s. Dragon Ball odegrał kluczową rolę w popularyzacji anime na Zachodzie i niezmiennie pozostaje jednym z filarów tego zjawiska, które w 2025 roku ma przeżyć kolejny szczyt popularności.

Choć tego typu sklepy zazwyczaj pozostają ograniczone do Japonii, związane z nimi produkty często trafiają również do światowych pop-upów, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem, jest więc szansa na zakupy wśród naszej polskiej społeczności fanów. Dodatkowo Toei Animation i Shueisha prócz otwarcia sklepu, zapowiedzieli także kolekcjonerski “Double Cover Box”, zawierający komplet 42 tomów mangi Dragon Ball w specjalnej oprawie graficznej stworzonej przez najwybitniejszych twórców mangi w historii. To ukłon w stronę dziedzictwa Toriyamy i kolejna okazja, by uczcić fenomen, który trwa już od czterech dekad.

Sklep ma zostać otwarty jeszcze w tym roku, choć dokładna data nie została podana.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!