Google potwierdza zmianę formatu usługi, choć zapowiedzi istniały od dawna.
Google oficjalnie poinformowało użytkowników YouTube Premium Lite o zmianach, które wejdą w życie 30 czerwca. Od tego dnia reklamy będą wyświetlane także podczas oglądania Shortsów. Decyzja wywołała falę niezadowolenia, mimo że z dokumentacji usługi wynika, że była planowana od samego początku.
YouTube Premium Lite
YouTube Premium Lite – kolejne reklamy w „lżejszej” wersji subskrypcji
YouTube Premium Lite to tańsza alternatywa dla pełnej wersji YouTube Premium. Zadebiutowała w marcu tego roku i dostępna jest w wybranych krajach, m.in. w Niemczech, USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Jej główną zaletą miała być mniejsza liczba reklam – bez pełnego ich usunięcia, jak w przypadku droższej subskrypcji.
Zgodnie z nową informacją od Google, Premium Lite od 30 czerwca zacznie wyświetlać reklamy także podczas przeglądania Shortsów. Do tej pory użytkownicy byli od tego wolni, co wywołało spore niezadowolenie – zwłaszcza że niektórzy czuli się zaskoczeni zmianą.
GramTV przedstawia:
Choć reakcje w mediach społecznościowych, m.in. na Reddicie, sugerują, że zmiana jest nagła, wcześniejsze informacje o usłudze wskazują, że reklamy w Shortsach były częścią planu od początku. Już w pierwszych materiałach promocyjnych pojawiała się wzmianka o „ograniczonych reklamach” z dopiskiem, że mogą być one wyświetlane przy treściach muzycznych, Shortsach i podczas przeglądania.
Na stronie wsparcia Google wciąż widnieje informacja, że reklamy w Premium Lite mogą pojawiać się m.in. w Shortsach, co potwierdza wcześniejsze założenia. Najprawdopodobniej firma opóźniła wdrożenie tej funkcji, by zachęcić do korzystania z usługi, ale teraz wraca do pierwotnych planów – ku niezadowoleniu wielu użytkowników.
Warto zaznaczyć, że YouTube Premium Lite wciąż nie jest dostępne w Polsce.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!