Tak Warner Bros. Discovery walczy o poprawę wyników - ostre cięcia i restrukturyzacja

Jakub Piwoński
2025/06/05 09:10
0
0

Studio od pewnego czasu jest w kryzysie. Segment telewizyny studia właśnie trzęsie się w posadach.

Wczoraj informowaliśmy o tym, że inwestorzy Warner Bros. Discovery chcą obniżyć zarobki szefowi studia, Davidowi Zaslavowi. Najwyraźniej problemy w studiu rozwiązywane są także poprzez permanentne zwolnienia, ostre cięcia i restrukturyzację. Prawie rok po ostatniej fali zwolnień Warner Bros. Discovery ogłasza kolejne cięcia. Według doniesień serwisu Deadline, tym razem redukcje obejmą dział telewizji kablowej, a ich skala ma być dwucyfrowa, choć znacznie poniżej 100 osób.

Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery

Warner Bros. Discovery w kryzysie

Cięcia mają objąć głównie segment Discovery, odpowiedzialny za takie kanały jak Discovery Channel, Investigation Discovery, TLC i inne. Decyzja o zwolnieniach zapadła w następstwie pogarszających się wyników finansowych – globalny dział sieci liniowych odnotował w pierwszym kwartale 2025 roku spadek zysku operacyjnego o 14% (do 1,8 mld dolarów), a przychody spadły o 6% (do 4,8 mld dolarów).

GramTV przedstawia:

To kolejny etap szerokiej restrukturyzacji zapowiedzianej przez CEO Warner Bros. Discovery, Davida Zaslava, który podzielił firmę na dwa główne segmenty: Global Linear Networks oraz Studios & Streaming. Jak sam podkreślał, ma to umożliwić szybsze reagowanie i wdrażanie zmian strukturalnych. Mimo to agencja S&P obniżyła rating kredytowy firmy do poziomu „śmieciowego”, wskazując na słabe wskaźniki finansowe i negatywne skutki reorganizacji. Pewne dlatego David Zaslav jest tak źle oceniany przez akcjonariuszy.

Zmiany organizacyjne zbiegają się również z nowym rozdaniem w zarządzie. Po przejściu na emeryturę Kathleen Finch, pieczę nad działem telewizji objęła Channing Dungey – obecna prezes i dyrektor generalna Warner Bros. Television Group oraz U.S. Networks. W ramach wewnętrznych awansów Brett Paul został dyrektorem operacyjnym U.S. Networks, a Howard Lee – dyrektorem kreatywnym. Wszystko wskazuje na to, że Warner Bros. Discovery kontynuuje walkę o poprawę wyników i dostosowanie się do dynamicznie zmieniającego się rynku mediów. Najnowsze działania świadczą o niełatwej sytuacji finansowej całego sektora telewizji linearnej.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!