Relacja z Promised Land 2022 – festiwalu organizowanego przez CD Projekt RED

Radosław Krajewski
2022/09/12 15:00

Na zaproszenie CD Projekt RED udaliśmy się na wydarzenie, aby sprawdzić, czy inicjatywa po czterech latach wciąż ma się dobrze.

Po czterech latach nieobecności Promised Land Art Festival wróciło do Łodzi. CD Projekt RED wraz z EC1 zorganizowało imprezę dla artystów z całego świata, aby ponownie mogli się spotkać, wymienić doświadczeniami oraz wziąć udział w wykładach, panelach dyskusyjnych oraz warsztatach.

Promiesd Land skierowany jest do profesjonalistów z branży kreatywnych, takich jak rysowników, grafików, animatorów, rzeźbiarzy i wszystkich innych artystów. Impreza rozpoczęła się 31 sierpnia i trwała do 4 września w dwóch budynkach kompleksu EC1 oddalonych od siebie o zaledwie kilkanaście metrów. Organizatorzy oszczędzili więc uczestnikom zbyt dużego chodzenia, aby mogli skupić się na tym, co było podczas festiwalu najważniejsze.

Wśród zaproszonych gości nie brakowało dużych i znanych nazwisk. W dwóch dużych salach można było posłuchać wykładów m.in. Alberta Szostkiewicza, który pracował przy takich produkcjach, jak Diuna oraz Spider-Man: Bez drogi do domu; Arno Schmitrza z Guerilla Games (seria Horizon); Tinę Nawrocki ze studia MDHR (Cuphead); a także Tomasza Marchewkę z CD Projekt RED (Wiedźmin 3: Dziki Gon, Cyberpunk 2077) i Jordu Schella (Avatar, Powrót Batmana) oraz wielu innych znamienitych artystów z takich firm, jak Techland, Wizards of the Coast, Sony Pictures Imageworks, Platige Image, 11 bit studios i innych.

Podczas tegorocznej edycji Promised Land można było spotkać się z aż 48 prelegentami, a część z nich prowadziła warsztaty zarówno z efektów specjalnych, grafiki 2D oraz 3D, animacji, a także rzeźbiarstwa czy tworzenia rysunków. Festiwal jest miejscem nie tylko nauki teorii i zdobycia wiedzy, jak pracują najlepsi w branży, ale również sprawdzenia i podszlifowania swoich umiejętności w praktyce.

Pomimo bardzo dużej frekwencji uczestników, atmosfera wydarzenia była wręcz spokojna i kameralna. Czuć było, że to impreza dla grupy osób, która znalazła się na festiwalu w konkretnym celu. Dlatego nietrudno było natrafić na mniejsze i większe grupy osób wymieniających się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami, zarówno w obu budynkach, jak i rozległej strefie wypoczynkowej, a nawet w kolejce do jedzenia przy food truckach.

GramTV przedstawia:

Ogromne wrażenie robiły przygotowane przez prelegentów wykłady, które wyjaśniały proces tworzenia poszczególnych elementów grafiki czy efektów komputerowych zarówno w grach, jak i filmach, czy animacjach. Nic więc dziwnego, że sale zapełniały się do ostatniego miejsca, a często nawet tych brakowało i uczestnicy stali przy ścianach, lub siedzieli na podłodze przy samym wejściu do sali, aby tylko uczestniczyć w wykładach.

Ostatniego dnia odbył się Open Day skierowany do wszystkich osób, nie tylko specjalistów z branży artystycznej. W wydarzeniu mogli wziąć udział zarówno amatorzy, osoby stawiające swoje pierwsze kroki w tej branży, jak również ci, którzy dopiero w przyszłości planują rozpocząć swoją przygodę z grafiką, czy animacją.

Podobnie jak w poprzednich dniach, również podczas Open Day nie zabrakło licznych atrakcji, w tym wykładów prowadzonych przez specjalistów z branży oraz zaproszonych gości, którzy prowadzili panele dyskusyjne, a także wykłady poruszające tematy związane m.in. z tworzeniem filmów i gier. Uczestnicy otrzymali także możliwość skonsultowania swojego portfolio i uzyskania wskazówek dotyczących ich umiejętności oraz dalszego kierunku rozwoju. Aby zachęcić również najmłodsze osoby do zainteresowania się branżą, tego dnia wszelkie atrakcje były prowadzone w języku polskim.

Komentarze
0

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!