Nowy James Bond już wybrany? Zaskakujący faworyt do roli Agenta 007

Radosław Krajewski
2022/11/29 15:20
65
0

Producenci mogą postawić na aktora, który rzadko pojawiał się w przewidywaniach.

Poszukiwania nowego Jamesa Bonda już trwają. Po pożegnaniu się Daniela Craiga z tą rolą w filmie Nie czas umierać, producenci przygód Agenta 007 dali sobie trochę czasu, aby wyznaczyć kierunek rozwoju serii i wybrać odpowiedniego aktora, który zostanie Bondem na przynajmniej 10 lat. Wcześniej poznaliśmy kryteria poszukiwanych gwiazd, którzy mieliby być ledwo po trzydziestce. Najnowszy i niespodziewany kandydat spełnia te warunki. Jak podaje tabloid The Sun, faworytem do zostania kolejnym Agentem 007 został Aaron Taylor-Johnson.

Nowy James Bond już wybrany? Zaskakujący faworyt do roli Agenta 007

Aaron Taylor-Johnson zostanie nowym Jamesem Bondem?

The Sun podało za jednym ze swoich informatorów, że aktor wziął udział w tajnych testach we wrześniu w siedzibie Pinewood Studios. Taylor-Johnson miał zachwycić producentów Barbarę Broccoli oraz Michaela G. Wilsona. Źródło dodało, że aktor „jest teraz jednym z faworytów”.

GramTV przedstawia:

32-letni Aaron Taylor-Johnson spełnia wszystkie kryteria wyboru do roli Jamesa Bonda wyznaczone przez producentów. Aktor rzadko przewijał się w przewidywaniach, zarówno fanów serii, jak i bukmacherów. Widzowie mogą Brytyjczyka kojarzyć z ról w takich filmach, jak Kick-Ass, Zwierzęta nocy, Tenet, Bullet Train oraz Avengers: Czas Ultrona, gdzie wcielił się w Quicksilver. W przyszłym roku zobaczymy go na ekranie w roli Kravena Łowcy.

Komentarze
65
Gregario
Gramowicz
09/12/2022 22:45
wielkanoc napisał:

Dobrze napisał. Czarny Bond to byłoby bluźnierstwo. Postacie, których wizerunek mamy określony powinny takie pozostać. Nie może być tak, że każdy ma swojego Bonda, bo Bond jest jeden. I Bond powinien zostać biały, tak samo Arielka, a King niech zostanie czarny. Ale mam takie czasy, że Arielka może być czarna, to i Bonda mogliby przyciemnić. Czarnych postaci nigdy nie zmieniają na białych, ale w drugą stronę problemu nie ma. Jak są sami czarni to jest ok, jak są sami biali to za mała różnorodność. Przecież to jest wariactwo.

Jeden, znaczy który? :D https://media.giphy.com/media/26xBrQm0hNOcYIoUM/giphy.gif

Nie chce cię martwić, ale są postacie, i to nawet bardzo znane, których karnacja stała się jaśniejsza. Jestem pewien, że nawet ze swoim nie najlepszym wzrokiem (nie dostrzegasz różnicy pomiędzy 30, a 60 fps'ami w grach) jedną z nich widziałeś ;)

Bruce
Gramowicz
02/12/2022 13:11
dariuszp napisał:

A jak obronisz to? Kolor skóry oczywiście przypadkowy :D

https://demotywatory.pl/5167797/Niezle-wyglada-ten-caly-Black-Friday-w-USA

wielkanoc
Gramowicz
01/12/2022 09:41
Gregario napisał:

A Bruce ciągle w formie ;) Biedaku, wystrzelałeś się nawet z takich "koronnych" argumentów jak np. ten o biednym, białym, heteronormatywnym mężczyźnie; czy białym aktorze mającym grać Martina L. Kinga.

Bruce napisał:

Przynajmniej jest biały.

Dobrze napisał. Czarny Bond to byłoby bluźnierstwo. Postacie, których wizerunek mamy określony powinny takie pozostać. Nie może być tak, że każdy ma swojego Bonda, bo Bond jest jeden. I Bond powinien zostać biały, tak samo Arielka, a King niech zostanie czarny. Ale mam takie czasy, że Arielka może być czarna, to i Bonda mogliby przyciemnić. Czarnych postaci nigdy nie zmieniają na białych, ale w drugą stronę problemu nie ma. Jak są sami czarni to jest ok, jak są sami biali to za mała różnorodność. Przecież to jest wariactwo. 

Gregario
Gramowicz
01/12/2022 05:17

Mam (cichą) nadzieję, że wraz ze zmianą aktora, zmieni się też styl filmów i powrócą one do korzeni serii. Poza tym faworyt może być tylko jeden, więc nie można być "jednym z faworytów".

Bruce napisał:

Przynajmniej jest biały.

A Bruce ciągle w formie ;) Biedaku, wystrzelałeś się nawet z takich "koronnych" argumentów jak np. ten o biednym, białym, heteronormatywnym mężczyźnie; czy białym aktorze mającym grać Martina L. Kinga.

koNraDM4
Gramowicz
30/11/2022 17:06

Oj kurcze Panie Muradin czemu zniknęło numerowanie komentarzy, taką dyskusję jak ta muszę sobie podzielić na kilka razy i ciężko to zrobić bez numerowania :D

Ray
Gramowicz
30/11/2022 14:23

Bruce napisał:

BLM powstał na długo przed tym zdarzeniem (czerwiec 2013). On jedynie przybrał na sile. A czy policjant miałby szansę na uniewinnienie, gdyby potraktował tak kogokolwiek innej rasy? Jakby ofiara była biała, to takową by miał. I to sporą. Azjata? Na pewno mniejsze szanse niż przy białym, ale wciąż by jakieś miał.

No to pewnie by miał szanse większe, ale nie dlatego, że był niewinny, ale dlatego że policja w USA jest mocno skorumpowana i wie jak zacierać ślady i bronić swoich. I czy my naprawdę chcemy uniewinniać takich policjantów? To, że powstał ruch BLM i ma on swoje za uszami i wielu ekstremistów w swoich szeregach, to wcale nie znaczy, że to co amerykańska policja robi jest dobre.

Nie będę twierdził, że ich praca jest lekka, bo w kraju gdzie każdy może mieć broń o stresujące sytuacje nie jest trudno, no ale jest ewidentnie zbyt wiele nadużyć, żeby bronić policjantów bo BLM złe. Myślę że dobrze, że BLM narobiło szumu, ale jak widać przez 10 lat ich działania Policja niewiele się zmieniła tam. A jeżeli zmian nie ma to szumu będzie tylko więcej.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 14:02
Ray napisał:

Ano nie miał szans na uniewinnienie. A miałby szanse gdyby potraktował tak kogokolwiek innej rasy, kiedy ewidentnie nadużył siły doprowadzając do czyjejś śmierci? To nawet nie była śmierć w wyniku zdarzenia nagłego, tylko przez wiele minut tortur, gdzie powinien zdjąć te kolano z jego karku - to kogo dusił nie ma znaczenia, powinien być przeszkolony z conajmniej kilkunastu innych metod obezwładniania napastników. Na dodatek zrobić takie coś kiedy wszyscy wokół to filmowali? Przykro mi, ale ten policjant był idiotą i nie powinien pracować w policji.

Więc jeśli kogoś chcesz obwiniać za ruch BLM, to teraz wiesz kogo. Zwykłego idiotę co nie potrafi wykonywać swojej pracy w granicach minimalnego rozsądku.

Policjanci w USA są uniewinniani nawet jak dokonują jawnej egzekucji. W USA generalnie policjanta za nadużycie siły skazać bardzo trudno. Są nawet takie wkiatki jak policjant był świadkiem wypadku samochodowego i strzelił poszkodowanemu w kręgosłup jak ten wychodził z wraku samochodu bo zobaczył portfel w ręku kolesia i myślał że to broń. A przynajmniej tak powiedział w sądzie. I go uniwinnili.

Czajcie sytuacje. Widzisz samochód który się rozbija i przewraca i widzisz kogoś wychodzącego z samochodu i pierwsza myśl to to że koleś jest zagrożeniem i trzeba go zastrzelić i coś tak głupiego przechodzi w sądzie.

Oni zostali skazani dlatego że nie udzielili pomocy nawet jak koleś dosłownie umarł pod ich kolanami. Mało tego - dalej go przygniatali wbrew zdrowemu rozsądkowi nawet jak koleś nie żył. Nie było uzasadnienia takiego postępowania.

Dodatkowo było mnóstwo świadków i nagrań gdzie było słychać jak ten mówi że nie może oddychać a Ci nadal przygniatali go do ziemi i gnietli mu szyję.

Policjanci zostali skazani nie dlatego że ofiara była czarna i nie dlatego że byli biali. Zostali skazani dlatego że chociaż nie wiem jakbyś szukał wymówki na ich postępowanie to NIKT nie jest w stanie usprawiedliwić tego co zrobili.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 13:58
Ray napisał:

Ano nie miał szans na uniewinnienie. A miałby szanse gdyby potraktował tak kogokolwiek innej rasy, kiedy ewidentnie nadużył siły doprowadzając do czyjejś śmierci? To nawet nie była śmierć w wyniku zdarzenia nagłego, tylko przez wiele minut tortur, gdzie powinien zdjąć te kolano z jego karku - to kogo dusił nie ma znaczenia, powinien być przeszkolony z conajmniej kilkunastu innych metod obezwładniania napastników. Na dodatek zrobić takie coś kiedy wszyscy wokół to filmowali? Przykro mi, ale ten policjant był idiotą i nie powinien pracować w policji.

Więc jeśli kogoś chcesz obwiniać za ruch BLM, to teraz wiesz kogo. Zwykłego idiotę co nie potrafi wykonywać swojej pracy w granicach minimalnego rozsądku.

BLM powstał na długo przed tym zdarzeniem (czerwiec 2013). On jedynie przybrał na sile. A czy policjant miałby szansę na uniewinnienie, gdyby potraktował tak kogokolwiek innej rasy? Jakby ofiara była biała, to takową by miał. I to sporą. Azjata? Na pewno mniejsze szanse niż przy białym, ale wciąż by jakieś miał.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 13:54
Silverburg napisał:

Oczywiście. Żyjemy w czasach, gdzie ekstrema trafiają na podatny grunt. Do tego dołączają się media społecznościowe (Twitter wiedzie tu prym), gdzie jedna skretyniała influencerka powie coś o fryzurach i równie skretyniałe białe dzieciaki to podchwycą. W ruchu czarnoskórych jest masa głupot, przesady i zwyczajnego oszustwa, z którymi się spotkasz wszędzie, niezależnie od poglądów, czy koloru skóry.

Nie oznacza to, że wszyscy czarnoskórzy to "dzicz", swego czas policja mnie odwoziła z pracy do domu (pracowałem na tyłach stadionu Legii), bo była zadyma po meczu. Czym się ta zadyma różniła od zadym, bandytyzmu i łamania prawa w USA? Niczym.

Ludzie są tylko ludźmi, każdy się stara wyjść na swoje. Przestań się tak wkręcać, łatwiej Ci w życiu będzie.

Nareszcie ktoś, kto może normalnie pisać. Owszem, masz rację. Nie wszyscy to dzicz. Ale całość jest postrzegana przez jednostki. Zawsze tak było, jest i będzie. I właśnie przez to jest coraz większa nienawiść. Ktoś zrobi jakąś zadymę, to całe jego środowisko jest już postrzegane w taki sam sposób co ten ktoś. Gdyby czarni nie robili tych zadym tylko jakieś pokojowe manifestacje, to nastawienie ludzi względem nich byłoby zupełnie inne. I to się tyczy praktycznie każdej grupy czy rasy.

Ray
Gramowicz
30/11/2022 13:53

Bruce napisał:

A pamiętasz jak czarni włamali się na posiadłość jakiegoś ważniejszego białego, ale on i jego żona ich odstraszyli trzymając w rękach broń? I, że potem zastępczyni prokuratora (czarna dodam) chciała ich pozwać za nielegalne użycie broni, bo wyważenie bramy wejściowej i wdarcie się na posesję wcale nie oznaczało, że mają wrogie zamiary. Na szczęście ktoś wyżej nad nią pomyślał i ją zwolnił.

Ok, takich przypadków na świecie jest masa i mają niewiele wspólnego z rasą. Pamiętasz przypadki gdzie ktoś się włamuje, domownik się broni przed włamywaczem, a potem włamywacz wygrywa w sądzie? Jest takich pełno. Albo ktoś napada na mistrza sztuk walk, ten się broni a potem przegrywa w sądzie bo "nadużył siły". To nie jest problem rasy, to jest problem systemów sądowniczych i zbyt cwanych prawników (a w każdym kraju jest inaczej).

Bruce napisał:

Tak na dobrą sprawę, to policjant był już winny zanim w ogóle się rozprawa zaczęła. I wszystko co było robione, było robione pod czarnych, żeby znowu nie robili zamieszek. Policjant od początku nie miał szans na uniewinnienie. Jedyne co mógł ugrać to niższy wyrok.

Ano nie miał szans na uniewinnienie. A miałby szanse gdyby potraktował tak kogokolwiek innej rasy, kiedy ewidentnie nadużył siły doprowadzając do czyjejś śmierci? To nawet nie była śmierć w wyniku zdarzenia nagłego, tylko przez wiele minut tortur, gdzie powinien zdjąć te kolano z jego karku - to kogo dusił nie ma znaczenia, powinien być przeszkolony z conajmniej kilkunastu innych metod obezwładniania napastników. Na dodatek zrobić takie coś kiedy wszyscy wokół to filmowali? Przykro mi, ale ten policjant był idiotą i nie powinien pracować w policji.

Więc jeśli kogoś chcesz obwiniać za ruch BLM, to teraz wiesz kogo. Zwykłego idiotę co nie potrafi wykonywać swojej pracy w granicach minimalnego rozsądku.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 13:49
Bruce napisał:

Człowieku, oni podeszli pod ich drzwi. I by weszli gdyby nie zostali odstraszeni. Tutaj akurat widziałem filmik. Tłum był od nich dosłownie kilka metrów.

Nie. Byli na ulicy. W miejscu publicznym. Nie rozumiem dlaczego kłamiesz w tym temacie kiedy z całego incydentu jest wideo które pokazuje co tam się działo.

Ty naprawdę masz coś z głową.

Silverburg
Gramowicz
30/11/2022 13:48
Bruce napisał:

Na szczęście nie dotarła. Może jestem rasistą, może nie. Mnie po prostu wkurza ich zachowanie, że robią z siebie ofiary, gdzie za ich życia mieli takie same prawa co biali i nie byli prześladowani  jak to miało miejsce kilkadziesiąt lat temu. I niestety, ale większość ludzi to łyknęła i teraz czarni czują, że są lepsi i to bezczelnie wykorzystują. I nikt im nie może zwrócić na to uwagi bo będzie posądzony o rasizm. Doszło do takich absurdów, że znajdują rasizm nawet we fryzurach.

Oczywiście. Żyjemy w czasach, gdzie ekstrema trafiają na podatny grunt. Do tego dołączają się media społecznościowe (Twitter wiedzie tu prym), gdzie jedna skretyniała influencerka powie coś o fryzurach i równie skretyniałe białe dzieciaki to podchwycą. W ruchu czarnoskórych jest masa głupot, przesady i zwyczajnego oszustwa, z którymi się spotkasz wszędzie, niezależnie od poglądów, czy koloru skóry.

Nie oznacza to, że wszyscy czarnoskórzy to "dzicz", swego czas policja mnie odwoziła z pracy do domu (pracowałem na tyłach stadionu Legii), bo była zadyma po meczu. Czym się ta zadyma różniła od zadym, bandytyzmu i łamania prawa w USA? Niczym.

Ludzie są tylko ludźmi, każdy się stara wyjść na swoje. Przestań się tak wkręcać, łatwiej Ci w życiu będzie.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 13:45
dariuszp napisał:
W ogóle podoba mi się że jak Ci udowodniłem że nie masz racji to zaraz szukałeś innej anegdoty która by jakoś potwierdzała Twoje urojenia i jeszcze bardziej mnie to śmieszy że znowu nie masz racji.

Ja ci tylko podaję przykłady "pokojowego" zachowania twoich czarnych braci. Podałem tylko te przykłady, które obiegły świat. Ale takich sytuacji było na pewno więcej, gdzie czarni byli agresorami. No, ale im wolno. Bo w końcu walczą z rasizmem.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 13:42
dariuszp napisał:

Tak, pamiętam. Nie, nie włamali się na ich posiadłość. Wyłamali bramę do osiedla. To tak jakby Ci ktoś na ulicę wszedł. Ulica nadal jest wspólna a to że zniszczyli bramę nie ma większego znaczenia bo to nie była brama należąca do tej pary.

Tamta para wymachująca bronią robiła coś faktycznie nielegalnego. Jeżeli po prostu wyciągniesz i zaczniesz wymachiwać bronią na ulicy to możesz za to trafić do więzienia. Zostali pozwani i sąd zdecydował się ich zwolnić bo jednak mieli powód by czuć się zagrożonym. Tyle.

Dodatkowo wszyscy entuzjaści broni tą parę krytykowali bo idioci celowali tą bronią nie tylko w tłum ale też w siebie nawzajem i dodatkowo idioci trzymali palec na spuście co łamie większość zasad dobrego posługiwania sie bronią.

Także znowu kłamiesz i powtarzasz nieprawdę przeczytaną pewnie gdzieś na wykopie.

W ogóle podoba mi się że jak Ci udowodniłem że nie masz racji to zaraz szukałeś innej anegdoty która by jakoś potwierdzała Twoje urojenia i jeszcze bardziej mnie to śmieszy że znowu nie masz racji.

Człowieku, oni podeszli pod ich drzwi. I by weszli gdyby nie zostali odstraszeni. Tutaj akurat widziałem filmik. Tłum był od nich dosłownie kilka metrów.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 13:39
Bruce napisał:

A pamiętasz jak czarni włamali się na posiadłość jakiegoś ważniejszego białego, ale on i jego żona ich odstraszyli trzymając w rękach broń? I, że potem zastępczyni prokuratora (czarna dodam) chciała ich pozwać za nielegalne użycie broni, bo wyważenie bramy wejściowej i wdarcie się na posesję wcale nie oznaczało, że mają wrogie zamiary. Na szczęście ktoś wyżej nad nią pomyślał i ją zwolnił.

Tak, pamiętam. Nie, nie włamali się na ich posiadłość. Wyłamali bramę do osiedla. To tak jakby Ci ktoś na ulicę wszedł. Ulica nadal jest wspólna a to że zniszczyli bramę nie ma większego znaczenia bo to nie była brama należąca do tej pary.

Tamta para wymachująca bronią robiła coś faktycznie nielegalnego. Jeżeli po prostu wyciągniesz i zaczniesz wymachiwać bronią na ulicy to możesz za to trafić do więzienia. Zostali pozwani i sąd zdecydował się ich zwolnić bo jednak mieli powód by czuć się zagrożonym. Tyle.

Dodatkowo wszyscy entuzjaści broni tą parę krytykowali bo idioci celowali tą bronią nie tylko w tłum ale też w siebie nawzajem i dodatkowo idioci trzymali palec na spuście co łamie większość zasad dobrego posługiwania sie bronią.

Także znowu kłamiesz i powtarzasz nieprawdę przeczytaną pewnie gdzieś na wykopie.

W ogóle podoba mi się że jak Ci udowodniłem że nie masz racji to zaraz szukałeś innej anegdoty która by jakoś potwierdzała Twoje urojenia i jeszcze bardziej mnie to śmieszy że znowu nie masz racji.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 13:39
Silverburg napisał:

Poziom rasizmu. Czułbyś się, jak w domu. Chociaż faktycznie, Ku Kulx Klan byłby dla Ciebie zapewne odpowiedniejszym miejscem.

Twoim problem jest to, że hasła i działania "wokalnej mniejszości" traktujesz jako bezpośredni atak na siebie. Odpuść stary, żyjesz w Polsce, gdzie od ciemnoskórych bardziej nienawidzi się tylko Ruskich, także nie masz się co obawiać, aby obecna moda dotarła i tutaj.

Na szczęście nie dotarła. Może jestem rasistą, może nie. Mnie po prostu wkurza ich zachowanie, że robią z siebie ofiary, gdzie za ich życia mieli takie same prawa co biali i nie byli prześladowani  jak to miało miejsce kilkadziesiąt lat temu. I niestety, ale większość ludzi to łyknęła i teraz czarni czują, że są lepsi i to bezczelnie wykorzystują. I nikt im nie może zwrócić na to uwagi bo będzie posądzony o rasizm. Doszło do takich absurdów, że znajdują rasizm nawet we fryzurach.

Silverburg
Gramowicz
30/11/2022 13:32
Bruce napisał:

Co ma partia nazistowska do rasizmu wobec czarnych??? Czy może to jest jedyna organizacja, której znasz nazwę?

Silverburg napisał:

On się urodził w złych czasach, w latach 20-tych ubiegłego stulecia w Hitlerjugend by go przyjęli z otwartymi ramionami.

Poziom rasizmu. Czułbyś się, jak w domu. Chociaż faktycznie, Ku Kulx Klan byłby dla Ciebie zapewne odpowiedniejszym miejscem.

Twoim problem jest to, że hasła i działania "wokalnej mniejszości" traktujesz jako bezpośredni atak na siebie. Odpuść stary, żyjesz w Polsce, gdzie od ciemnoskórych bardziej nienawidzi się tylko Ruskich, także nie masz się co obawiać, aby obecna moda dotarła i tutaj.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 13:27
Silverburg napisał:

On się urodził w złych czasach, w latach 20-tych ubiegłego stulecia w Hitlerjugend by go przyjęli z otwartymi ramionami.

Co ma partia nazistowska do rasizmu wobec czarnych??? Czy może to jest jedyna organizacja, której znasz nazwę?

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 13:25
dariuszp napisał:

Eh... I Ty się pytasz dlaczego nazywam Cie rasistą?

Bruce napisał:

Zapominasz o jednej rzeczy. O czarnej dziczy. (...)

A pamiętasz jak czarni włamali się na posiadłość jakiegoś ważniejszego białego, ale on i jego żona ich odstraszyli trzymając w rękach broń? I, że potem zastępczyni prokuratora (czarna dodam) chciała ich pozwać za nielegalne użycie broni, bo wyważenie bramy wejściowej i wdarcie się na posesję wcale nie oznaczało, że mają wrogie zamiary. Na szczęście ktoś wyżej nad nią pomyślał i ją zwolnił.

Silverburg
Gramowicz
30/11/2022 13:23
dariuszp napisał:

Eh... I Ty się pytasz dlaczego nazywam Cie rasistą?

Bruce napisał:

Zapominasz o jednej rzeczy. O czarnej dziczy. (...)

On się urodził w złych czasach, w latach 20-tych ubiegłego stulecia w Hitlerjugend by go przyjęli z otwartymi ramionami.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 13:22
dariuszp napisał:

Eh... I Ty się pytasz dlaczego nazywam Cie rasistą?

Bruce napisał:

Zapominasz o jednej rzeczy. O czarnej dziczy. (...)

Po tym co zrobili po jego śmierci inaczej nie można ich nazwać. Plądrowali i niszczyli wszystko na swojej drodze. Ja to nazywam dziczą, ty pewnie walką z rasizmem.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 13:19
Bruce napisał:

Zapominasz o jednej rzeczy. O czarnej dziczy. (...)

Eh... I Ty się pytasz dlaczego nazywam Cie rasistą?

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 13:12
dariuszp napisał:

Jeżeli Twój telefon będzie nieuzasadniony to raz, będziesz odpowiadał za nieuzasadnione wezwanie karetki a dwa - jeżeli będziesz przeszkadzał policji w wykonywaniu obowiązków to na to też jest paragraf. Naprawdę - jeżeli tak mało wiesz to czemu wypowiadasz się na te tematy?

Powód klęczenia na trupie jest taki że policjant był idiotą. Proste.

Wersja z przedawkowaniem nie jest niemożliwa ale autopsja wykazała że to nie narkotyki ale duszenie było przyczyną śmierci. Dodatkowo ta wersja nigdy nie została udowodniona. To była tylko wymówka policjanta podczas obrony niepoparta żadnymi dowodami.

A policja w USA wcale nie potrzebuje wiele żeby kogoś zabić. Nie mówiąc o tym że oni potrafią zabijać nawet swoich. Dobrym przykładem był ostatni "wypadek" gdzie podczas ćwiczeń 4 policjantów zakatowało jednego ze swoich na smierć. Zupełnie przypadkiem policjant którego "przypadkowo" zabili był świadkiem przeciwko policjantom którzy złamali prawo.

Policja w USA zabija więcej ludzi per capita podczas interwencji niż wszystkie europejskie kraje razem wzięte.

Zapominasz o jednej rzeczy. O czarnej dziczy. Tak na dobrą sprawę, to policjant był już winny zanim w ogóle się rozprawa zaczęła. I wszystko co było robione, było robione pod czarnych, żeby znowu nie robili zamieszek. Policjant od początku nie miał szans na uniewinnienie. Jedyne co mógł ugrać to niższy wyrok.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 13:08
Bruce napisał:

Od kiedy dzwonienie po karetkę jest zagrożeniem dla policji? Znalazłem kilka filmików, ale one pokazują samą akcję, a nie jak do niej doszło. Bo mi chyba nie wmówisz, że policjant ot tak sobie wybrał ćpuna i kryminalistę do zabicia. Przyznał się do zabójstwa, bo dzięki temu dostał niższy wyrok. A że klęczał na nim cały czas, to pewnie musiał mieć jakiś powód, prawda? Biorąc pod uwagę jego historię, to wersja z przedawkowaniem wcale nie jest niemożliwa. Pomyśl trochę zanim coś napiszesz.

Jeżeli Twój telefon będzie nieuzasadniony to raz, będziesz odpowiadał za nieuzasadnione wezwanie karetki a dwa - jeżeli będziesz przeszkadzał policji w wykonywaniu obowiązków to na to też jest paragraf. Naprawdę - jeżeli tak mało wiesz to czemu wypowiadasz się na te tematy?

Powód klęczenia na trupie jest taki że policjant był idiotą. Proste.

Wersja z przedawkowaniem nie jest niemożliwa ale autopsja wykazała że to nie narkotyki ale duszenie było przyczyną śmierci. Dodatkowo ta wersja nigdy nie została udowodniona. To była tylko wymówka policjanta podczas obrony niepoparta żadnymi dowodami.

A policja w USA wcale nie potrzebuje wiele żeby kogoś zabić. Nie mówiąc o tym że oni potrafią zabijać nawet swoich. Dobrym przykładem był ostatni "wypadek" gdzie podczas ćwiczeń 4 policjantów zakatowało jednego ze swoich na smierć. Zupełnie przypadkiem policjant którego "przypadkowo" zabili był świadkiem przeciwko policjantom którzy złamali prawo.

Policja w USA zabija więcej ludzi per capita podczas interwencji niż wszystkie europejskie kraje razem wzięte.

wielkanoc
Gramowicz
30/11/2022 13:08
dariuszp napisał:

Warto dodać że Floyd nie był agresywny. Znowu wymyślasz głupoty zasłyszane w internecie. Weź sobie obejrzyj nagrania z całego wydarzenia. Podobnie nie wiedziałeś że mu facet na szyi klęczał. Też pewnie nie wiedziałeś że klęczał na jego szyi jak ten stracił przytomność i nawet jak umarł.

Klęczenie na szyi raczej nie było przyczyną jego śmierci: 

"W tym protokole sekcyjnym odnotowano również występowanie poważnych zmian chorobowych układu krążenia (zaawansowanej miażdżycy naczyń krwionośnych i zmian serca spowodowanych nadciśnieniem) oraz obecność we krwi licznych substancji psychoaktywnych (metamfetaminy, fentanylu, kannabinoidów i ich pochodnych). Sekcja nie wykazała natomiast żadnych zmian pourazowych w obrębie szyi ani też wybroczyn krwawych pojawiających się często w przypadku uduszeń przez ucisk na narządy szyi."

To nacisk na plecy utrudnił mu oddech.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 13:02
dariuszp napisał:

Zacznijmy od tego że wchodząc w drogę służbom mundurowym na miejscu często możesz spotkać się z kłopotami natury prawnej. W USA policjant może Cie wręcz zastrzelić jeżeli poczuje się zagrożony a później sami siebie sprawdzą i stwierdzą że strzelanie do Ciebie było uzasadnione. Więc to nie jest takie proste.

Warto dodać że Floyd nie był agresywny. Znowu wymyślasz głupoty zasłyszane w internecie. Weź sobie obejrzyj nagrania z całego wydarzenia. Podobnie nie wiedziałeś że mu facet na szyi klęczał. Też pewnie nie wiedziałeś że klęczał na jego szyi jak ten stracił przytomność i nawet jak umarł.

Warto dodać że policjant który go dusił przyznał się do zabójstwa i dostał 3 lata więzienia. Głównym powodem takiej decyzji było właśnie to że nie udzielił pomocy poszkodowanemu pomimo że powinien i zamiast tego dusił go przez kolejną minutę  od stracenia przytomności a później dalej klęczał dosłownie na trupie gdy ten już umarł. Jak medycy przyjechali to facet już nie żył a policjant nadal na nim był.

 

Od kiedy dzwonienie po karetkę jest zagrożeniem dla policji? Znalazłem kilka filmików, ale one pokazują samą akcję, a nie jak do niej doszło. Bo mi chyba nie wmówisz, że policjant ot tak sobie wybrał ćpuna i kryminalistę do zabicia. Przyznał się do zabójstwa, bo dzięki temu dostał niższy wyrok. A że klęczał na nim cały czas, to pewnie musiał mieć jakiś powód, prawda? Biorąc pod uwagę jego historię, to wersja z przedawkowaniem wcale nie jest niemożliwa. Pomyśl trochę zanim coś napiszesz.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 12:56
Bruce napisał:

A ja kwestionuje twoją inteligencję. Od kiedy obecność służb mundurowych zwalnia ludzi z myślenia? Czy ty widząc, że coś się źle dzieje, ale na miejscu jest policjant to czekasz aż on zareaguje czy ty sam coś zrobisz? Pisałem wcześniej. Jakbym miał przed sobą naćpanego, agresywnego dużego czarnego to bym nie głaskał go po główce mówiąc, że tak nie można, tylko unieszkodliwił go wszelkimi sposobami. Może tobie by się coś takiego udało, ty wielki przyjacielu czarnych braci. Akurat w tej sytuacji jestem po stronie policjanta.

Zacznijmy od tego że wchodząc w drogę służbom mundurowym na miejscu często możesz spotkać się z kłopotami natury prawnej. W USA policjant może Cie wręcz zastrzelić jeżeli poczuje się zagrożony a później sami siebie sprawdzą i stwierdzą że strzelanie do Ciebie było uzasadnione. Więc to nie jest takie proste.

Warto dodać że Floyd nie był agresywny. Znowu wymyślasz głupoty zasłyszane w internecie. Weź sobie obejrzyj nagrania z całego wydarzenia. Podobnie nie wiedziałeś że mu facet na szyi klęczał. Też pewnie nie wiedziałeś że klęczał na jego szyi jak ten stracił przytomność i nawet jak umarł.

Warto dodać że policjant który go dusił przyznał się do zabójstwa i dostał 3 lata więzienia. Głównym powodem takiej decyzji było właśnie to że nie udzielił pomocy poszkodowanemu pomimo że powinien i zamiast tego dusił go przez kolejną minutę  od stracenia przytomności a później dalej klęczał dosłownie na trupie gdy ten już umarł. Jak medycy przyjechali to facet już nie żył a policjant nadal na nim był.

 

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 12:39
dariuszp napisał:

Nie wiedziałeś ale powtarzałeś nieprawdę. Widzisz?

Co do karetki to była to odpowiedzialność policji i oni byli najbliżej poszkodowanego. Oni wiedzieli że stracił przytomność. Oni kontrolowali sytuacje i oni są wyszkoleni żeby ocenić czy karetka jest potrzebna. Warto dodać że jak karetka przyjechała to Floyd już nie żył. A głupi policjant nadal go przygniatał do ziemi. Zrozum co tam się stało. On dosłownie unieruchamiał trupa.

Warto dodać że policja jest szkolona w udzielaniu pierwszej pomocy. Ale zamiast to zrobić to przygniatali trupa do ziemi.

Jeżeli nadal myślisz że ludzie krytykujący takie zachowanie powodują rasizm to nie mam o czym z Tobą dyskutować. W tym momencie kwestionuję Twoją inteligencję.

 

A ja kwestionuje twoją inteligencję. Od kiedy obecność służb mundurowych zwalnia ludzi z myślenia? Czy ty widząc, że coś się źle dzieje, ale na miejscu jest policjant to czekasz aż on zareaguje czy ty sam coś zrobisz? Pisałem wcześniej. Jakbym miał przed sobą naćpanego, agresywnego dużego czarnego to bym nie głaskał go po główce mówiąc, że tak nie można, tylko unieszkodliwił go wszelkimi sposobami. Może tobie by się coś takiego udało, ty wielki przyjacielu czarnych braci. Akurat w tej sytuacji jestem po stronie policjanta.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 12:16
Bruce napisał:

Z tym zdjęciem to przyznaję ci rację. tego nie widziałem. Co do karetki, było dużo ludzi i jakoś nikt jej nie wezwał. Policjant im zabraniał czy jak? Zamiast tego stali i pewnie nagrywali. Ja widząc dużego, agresywnego czarnego, też bym pewnie robił wszystko, żeby go unieruchomić i jeszcze bym się upewnił czy nie udaje. Czyli jak biały zabije ćpuna i kryminalistę to rasizm wobec białych jest uzasadniony. Ale jak otrzymują to samo z powrotem, to już nie może tak być. Po jego śmierci czarni robią dosłownie wszystko, żeby ich nienawidzić. No, ale im wolno bo przecież walczą z rasizmem, prawda? Właśnie dzięki takim ludziom jak ty i jak napisał wielkanoc: "wszyscy aktywiści, BLMy", coraz więcej ludzi jest rasistami. Wybacz, ale taka jest prawda.

Nie wiedziałeś ale powtarzałeś nieprawdę. Widzisz?

Co do karetki to była to odpowiedzialność policji i oni byli najbliżej poszkodowanego. Oni wiedzieli że stracił przytomność. Oni kontrolowali sytuacje i oni są wyszkoleni żeby ocenić czy karetka jest potrzebna. Warto dodać że jak karetka przyjechała to Floyd już nie żył. A głupi policjant nadal go przygniatał do ziemi. Zrozum co tam się stało. On dosłownie unieruchamiał trupa.

Warto dodać że policja jest szkolona w udzielaniu pierwszej pomocy. Ale zamiast to zrobić to przygniatali trupa do ziemi.

Jeżeli nadal myślisz że ludzie krytykujący takie zachowanie powodują rasizm to nie mam o czym z Tobą dyskutować. W tym momencie kwestionuję Twoją inteligencję.

 

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 12:03
wielkanoc napisał:

Nikt takiej alternatywnej historii by nie zrobił, ze strachu przed cholernymi aktywistami. Czarny rasista nie ma problemu, gdy czarny gra białą postać, ale jak byłoby odwrotnie to od razu rasizm. Jak czarny gra postać, która zawsze była biała to jest to różnorodność. Jak biały zagrałby kogoś kto był zawsze czarny to jest rasizm. Nikt nie ma problemu z tym, że czarny podkłada głos Kratosowi. Ale jak biały podkłada głos czarnej postaci w animacji Disneya to jest awantura i trzeba zmienić aktorów na czarnych i nagrać dubbing raz jeszcze. Mała syrenka odkąd pamiętam była biała. Taką ją pamięta każdy kto choć raz obejrzał bajkę. Dlaczego w filmie ma być czarna? Czy kiedykolwiek Czarną Panterę zagra ktoś biały? Czy w kolejnych Bad Boys będą biali? Postać historyczną Ann Boleyn gra czarna. Nie kojarzę przypadków, żeby czarnych zmieniano na białych, ale białych na czarnych już tak. To czarni wykorzystują rasizm - jak w jakimś filmie nie ma czarnego to rasizm, za mała różnorodność i inne bzdury. Oni uważają, że im się wszystko należy, wszędzie muszą być, w każdym filmie, grze itd. I jeśli ktoś nazwie mnie rasistą to ja nie mam z tym problemu. Ale nie jestem rasistą od urodzenia. To ci wszyscy aktywiści, BLMy sprawili, że nim się stałem. To odruch obronny przed wciskaniem tej ideologii.

https://imgflip.com/s/meme/Leonardo-Dicaprio-Cheers.jpg

I widzę, że nasz kolega "wielki przyjaciel czarnych braci" ignoruje cię :D

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 12:01
dariuszp napisał:

To dla Ciebie jest ramię?

https://storage.googleapis.com/afs-prod/media/01d2095e59324e068e81edbb16664746/2000.jpeg

Ty specjalnie kłamiesz czy po prostu powtarzasz głupoty innych bez sprawdzenia?

Dodatkowo nie ma dowodów że Floyd połknął Fentyl. To była wymówka policjanta który próbował uniknąć więzienia. Musiał się wytłumaczyć dlaczego ignorował człowieka jak ten mu mówił że nie może oddychać, dlaczego nie wezwał karetki na czas.

Mało tego, nawet jak Floyd stracił przytomność to koleś nadal gniótł jego szyję kolanem przez ponad minutę.

Z tego powodu zostali skazani za morderstwo.

A nie stosował się do poleceń bo fakt faktem był pod wpływem ale znowu - to nie powód żeby kogoś zabić. Policjanci notorycznie muszą sobie radzić z ludźmi którzy są naćpani albo pijani a czasem zwyczajnie nie znają języka. Policjanci w teorii powinni być przeszkoleni do radzenia sobie w takich sytuacjach.

A na sam koniec dnia powiem Ci że człowiek mający zdrowy rozsądek który by zobaczył że ktoś stracił przytomność wezwał by karetkę. Trzeba być naprawdę bezduszną świnią żeby tego nie zrobić i jeszcze większą świnią żeby kogoś kto stracił przytomność dusić jeszcze ponad minutę.

Nienawiść rodzi nienawiść tylko że tylko jedna z tych nienawiści jest uzasadniona. To idiotyczna wymówka że można być casistą bo ludzie których dyskryminujesz Cie nienawidzą.

Nienawidzą Cie bo ich dyskryminujesz. Więc nie odwracaj kota ogonem bo usprawiedliwienie Twojego rasizmu nie ma sensu.

Z tym zdjęciem to przyznaję ci rację. tego nie widziałem. Co do karetki, było dużo ludzi i jakoś nikt jej nie wezwał. Policjant im zabraniał czy jak? Zamiast tego stali i pewnie nagrywali. Ja widząc dużego, agresywnego czarnego, też bym pewnie robił wszystko, żeby go unieruchomić i jeszcze bym się upewnił czy nie udaje. Czyli jak biały zabije ćpuna i kryminalistę to rasizm wobec białych jest uzasadniony. Ale jak otrzymują to samo z powrotem, to już nie może tak być. Po jego śmierci czarni robią dosłownie wszystko, żeby ich nienawidzić. No, ale im wolno bo przecież walczą z rasizmem, prawda? Właśnie dzięki takim ludziom jak ty i jak napisał wielkanoc: "wszyscy aktywiści, BLMy", coraz więcej ludzi jest rasistami. Wybacz, ale taka jest prawda.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 11:52

To dla Ciebie jest ramię?

https://storage.googleapis.com/afs-prod/media/01d2095e59324e068e81edbb16664746/2000.jpeg

Ty specjalnie kłamiesz czy po prostu powtarzasz głupoty innych bez sprawdzenia?

Dodatkowo nie ma dowodów że Floyd połknął Fentyl. To była wymówka policjanta który próbował uniknąć więzienia. Musiał się wytłumaczyć dlaczego ignorował człowieka jak ten mu mówił że nie może oddychać, dlaczego nie wezwał karetki na czas.

Mało tego, nawet jak Floyd stracił przytomność to koleś nadal gniótł jego szyję kolanem przez ponad minutę.

Z tego powodu zostali skazani za morderstwo.

A nie stosował się do poleceń bo fakt faktem był pod wpływem ale znowu - to nie powód żeby kogoś zabić. Policjanci notorycznie muszą sobie radzić z ludźmi którzy są naćpani albo pijani a czasem zwyczajnie nie znają języka. Policjanci w teorii powinni być przeszkoleni do radzenia sobie w takich sytuacjach.

A na sam koniec dnia powiem Ci że człowiek mający zdrowy rozsądek który by zobaczył że ktoś stracił przytomność wezwał by karetkę. Trzeba być naprawdę bezduszną świnią żeby tego nie zrobić i jeszcze większą świnią żeby kogoś kto stracił przytomność dusić jeszcze ponad minutę.

Nienawiść rodzi nienawiść tylko że tylko jedna z tych nienawiści jest uzasadniona. To idiotyczna wymówka że można być casistą bo ludzie których dyskryminujesz Cie nienawidzą.

Nienawidzą Cie bo ich dyskryminujesz. Więc nie odwracaj kota ogonem bo usprawiedliwienie Twojego rasizmu nie ma sensu.

Bruce napisał:

Bo pewnie widzą z kim mają do czynienia. Co do ćpuna, to policjant unieruchomił go wręcz podręcznikowo. Trzymał kolano na ramieniu, a nie na szyi. Oczywiście nie ma dla ciebie znaczenia fakt, że przed interwencją kupował narkotyki i na widok policji wsadził je sobie do ust, żeby je schować. No i się roztopiły i wszystko połknął. Jeszcze przed położeniem go na glebę krzyczał, że nie może oddychać i w ogóle nie stosował się do poleceń. No, ale ta wersja wydarzeń jest niewygodna dla czarnych, więc oficjalnie został zabity przez policjanta. Kiedy pisałem, że nie ma rasizmu wobec czarnych? Był, jest i pewnie będzie. Znam historię czarnych w Ameryce. Tylko, że dzisiejszy rasizm ma zupełnie inne podłoże. Jak napisałem wcześniej: nienawiść rodzi nienawiść. Czarni nienawidzą białych i to samo dostają w zamian. Domagają się zadośćuczynienia za krzywdy, które zostały wyrządzone wtedy, kiedy ich nie było nawet na świecie.

wielkanoc
Gramowicz
30/11/2022 11:48
Bruce napisał:

Bo pewnie widzą z kim mają do czynienia. Co do ćpuna, to policjant unieruchomił go wręcz podręcznikowo. Trzymał kolano na ramieniu, a nie na szyi. Oczywiście nie ma dla ciebie znaczenia fakt, że przed interwencją kupował narkotyki i na widok policji wsadził je sobie do ust, żeby je schować. No i się roztopiły i wszystko połknął. Jeszcze przed położeniem go na glebę krzyczał, że nie może oddychać i w ogóle nie stosował się do poleceń. No, ale ta wersja wydarzeń jest niewygodna dla czarnych, więc oficjalnie został zabity przez policjanta. 

I teraz wyobraźmy sobie, że policjant jest czarny a ćpun biały. Taka mała zmiana spowodowałaby zupełnie inny przebieg tej historii, bo policjant zamiast wyroku dostałby medal i awans za uwolnienie społeczności od tego paskudnego białego pasożyta.

wielkanoc
Gramowicz
30/11/2022 11:45
dariuszp napisał:

Zacznijmy od tego że argument o białym grający Kinga jest nietrafiony z uwagi na to że w tym wypadku rasa postaci ma znaczenie. Ale znowu gdyby ktoś zrobił historię wzorowaną na Kingu gdzie biali są w pozycji grupy dyskryminowanej a czarni są grupą dyskryminującą to wtedy taka alternatywna historia miała by sens bo kontekst został by zachowany.

Nikt takiej alternatywnej historii by nie zrobił, ze strachu przed cholernymi aktywistami. Czarny rasista nie ma problemu, gdy czarny gra białą postać, ale jak byłoby odwrotnie to od razu rasizm. Jak czarny gra postać, która zawsze była biała to jest to różnorodność. Jak biały zagrałby kogoś kto był zawsze czarny to jest rasizm. Nikt nie ma problemu z tym, że czarny podkłada głos Kratosowi. Ale jak biały podkłada głos czarnej postaci w animacji Disneya to jest awantura i trzeba zmienić aktorów na czarnych i nagrać dubbing raz jeszcze. Mała syrenka odkąd pamiętam była biała. Taką ją pamięta każdy kto choć raz obejrzał bajkę. Dlaczego w filmie ma być czarna? Czy kiedykolwiek Czarną Panterę zagra ktoś biały? Czy w kolejnych Bad Boys będą biali? Postać historyczną Ann Boleyn gra czarna. Nie kojarzę przypadków, żeby czarnych zmieniano na białych, ale białych na czarnych już tak. To czarni wykorzystują rasizm - jak w jakimś filmie nie ma czarnego to rasizm, za mała różnorodność i inne bzdury. Oni uważają, że im się wszystko należy, wszędzie muszą być, w każdym filmie, grze itd. I jeśli ktoś nazwie mnie rasistą to ja nie mam z tym problemu. Ale nie jestem rasistą od urodzenia. To ci wszyscy aktywiści, BLMy sprawili, że nim się stałem. To odruch obronny przed wciskaniem tej ideologii.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 11:22
dariuszp napisał:

Tyle że ja nie oglądam TV i gadam z normalnymi ludźmi na ulicy i w pracy i generalnie nikt nie zachowuje się jak Ty. Wiesz dlaczego? Bo bycie rasistą nie jest normalne, nie jest akceptowalne i nie jest mile widziane. Normalnie ludzie rozumieją znacznie więcej od Ciebie i potrafią mieć rozsądną wyważoną opinię na dany temat.

Zamieszki w USA były wywołane nie "śmiercią ćpuna" tylko faktem że policjant go dusił przez 8 minut a następnie nie wezwał karetki na czas. Dosłownie zabili człowieka na ulicy na oczach innych i miarka się przebrała. Ty patrzysz na wyizolowany incydent i ignorujesz fakt że to Ameryka i oni mają dosłownie setki lat historii która tak wygląda. Dodatkowo nawet jeżeli koleś się naćpał i nawet jeżeli próbował zapłacić fałszyfkami w sklepie - egzekucja na ulicy to nie jest proporcjonalna kara niezależnie jak na to patrzysz.

Jeżeli myślisz że w USA rasizm wobecz czarnych nie istnieje i jest to coś wymyślone przez czarnych to po prostu pokazujesz jak mało wiesz. Może najpierw poczytaj ich historię. Dodam że obecnie żyjące babcie tam pamiętają czasy wymuszonej segregacji czy pogromów dokonanych przez białych na czarnych. To nie jest jakaś zamierzchła przeszłość.

Każdą dodatkową wypowiedzią tylko udowadniasz że mam racje i pokazujesz jak mało wiesz.

Bo pewnie widzą z kim mają do czynienia. Co do ćpuna, to policjant unieruchomił go wręcz podręcznikowo. Trzymał kolano na ramieniu, a nie na szyi. Oczywiście nie ma dla ciebie znaczenia fakt, że przed interwencją kupował narkotyki i na widok policji wsadził je sobie do ust, żeby je schować. No i się roztopiły i wszystko połknął. Jeszcze przed położeniem go na glebę krzyczał, że nie może oddychać i w ogóle nie stosował się do poleceń. No, ale ta wersja wydarzeń jest niewygodna dla czarnych, więc oficjalnie został zabity przez policjanta. Kiedy pisałem, że nie ma rasizmu wobec czarnych? Był, jest i pewnie będzie. Znam historię czarnych w Ameryce. Tylko, że dzisiejszy rasizm ma zupełnie inne podłoże. Jak napisałem wcześniej: nienawiść rodzi nienawiść. Czarni nienawidzą białych i to samo dostają w zamian. Domagają się zadośćuczynienia za krzywdy, które zostały wyrządzone wtedy, kiedy ich nie było nawet na świecie.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 11:12
Bruce napisał:

Zdziwiłbyś się. Wyłącz TV, wyjdź na ulicę i pogadaj z ludźmi. Chyba jedynie kraje wschodniej europy wschodniej zachowały jakieś resztki zdrowego rozsądku i nie dały się nabrać na multi-kulti i blm. Nie powiesz mi, że zamieszki w USA po śmierci ćpuna i kryminalisty (który zginął z przedawkowania) to była normalna rzecz? To była zwykła dzicz, która trwa do tej pory. W skrócie wygląda to tak: czarni rasiści walczą z białym rasizmem, który sami stworzyli (walczą ze skutkiem, a sami są przyczyną). Nienawiść rodzi jedynie nienawiść. Skoro czarni nienawidzą wszystkich, a zwłaszcza białych, to nie bądź zdziwionym, że to zaczęło działać w drugą stronę. I nie piszę tutaj o sobie, bo nie miałem z tym styczności, tylko ogólnie.

Tyle że ja nie oglądam TV i gadam z normalnymi ludźmi na ulicy i w pracy i generalnie nikt nie zachowuje się jak Ty. Wiesz dlaczego? Bo bycie rasistą nie jest normalne, nie jest akceptowalne i nie jest mile widziane. Normalnie ludzie rozumieją znacznie więcej od Ciebie i potrafią mieć rozsądną wyważoną opinię na dany temat.

Zamieszki w USA były wywołane nie "śmiercią ćpuna" tylko faktem że policjant go dusił przez 8 minut a następnie nie wezwał karetki na czas. Dosłownie zabili człowieka na ulicy na oczach innych i miarka się przebrała. Ty patrzysz na wyizolowany incydent i ignorujesz fakt że to Ameryka i oni mają dosłownie setki lat historii która tak wygląda. Dodatkowo nawet jeżeli koleś się naćpał i nawet jeżeli próbował zapłacić fałszyfkami w sklepie - egzekucja na ulicy to nie jest proporcjonalna kara niezależnie jak na to patrzysz.

Jeżeli myślisz że w USA rasizm wobecz czarnych nie istnieje i jest to coś wymyślone przez czarnych to po prostu pokazujesz jak mało wiesz. Może najpierw poczytaj ich historię. Dodam że obecnie żyjące babcie tam pamiętają czasy wymuszonej segregacji czy pogromów dokonanych przez białych na czarnych. To nie jest jakaś zamierzchła przeszłość.

Każdą dodatkową wypowiedzią tylko udowadniasz że mam racje i pokazujesz jak mało wiesz.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 11:06

Zacznijmy od tego że argument o białym grający Kinga jest nietrafiony z uwagi na to że w tym wypadku rasa postaci ma znaczenie. Ale znowu gdyby ktoś zrobił historię wzorowaną na Kingu gdzie biali są w pozycji grupy dyskryminowanej a czarni są grupą dyskryminującą to wtedy taka alternatywna historia miała by sens bo kontekst został by zachowany.

Ray napisał:

Nie będę twierdził kto tu ma rację, ALE uważam, że zdrowsze będzie postawienie pewnego świadomego rozróżnienia. Nie każdy czarny to lewak, nie każdy z nich to aktywista, grający kartą rasy i nie każdy uważa że coś mu się należy za coś tam co było 200 lat temu. Ci ludzie to głośna mniejszość (czasami nawet są to biali aktywiści) i rozumiem jeśli występuje się przeciw nim, ale występowanie przeciw całej społeczności jest conajmniej krótkowzroczne (i rasistowskie też).

Bo jeżeli stawiacie argument, gdzie "czarni o tym marzą" i traktujesz ich jako całość to moim zdaniem jest się na takim samym poziomie mentalnym jak właśnie aktywiści krzyczący że wszyscy biali to rasiści albo że są uprzywilejowani i są supremacystami - a o tych pewnie mniemanie macie niskie. Więc jeśli walczycie z tym takimi samymi metodami, to przegrywają wszyscy i co gorsza udowadniasz swoim przeciwnikom pewną rację.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 11:00
dariuszp napisał:

Gadasz jak normalny człowiek?

  • ​Przynajmniej jest biały
  • Jak to jest możliwe, to nie mam pojęcia, żeby biały człowiek miał dziecko murzyna
  • To czarni obecnie robią segregację rasową
  • Każdy zdrowo myślący biały widząc co się dzieje...
  • biały heteroseksualny człowiek (najczęściej mężczyzna) jest coraz gorzej traktowany właśnie na rzecz czarnych i homo
  • W dobie powszechnego blackwashingu i plotkach, że Bonda miał zagrać czarny bądź kobieta, cieszę się, że jednak zdecydowali się nic nie zmieniać.

Normalni ludzie tak nie gadają. Takie głupoty to ja na wykopie widzę.

Zdziwiłbyś się. Wyłącz TV, wyjdź na ulicę i pogadaj z ludźmi. Chyba jedynie kraje wschodniej europy wschodniej zachowały jakieś resztki zdrowego rozsądku i nie dały się nabrać na multi-kulti i blm. Nie powiesz mi, że zamieszki w USA po śmierci ćpuna i kryminalisty (który zginął z przedawkowania) to była normalna rzecz? To była zwykła dzicz, która trwa do tej pory. W skrócie wygląda to tak: czarni rasiści walczą z białym rasizmem, który sami stworzyli (walczą ze skutkiem, a sami są przyczyną). Nienawiść rodzi jedynie nienawiść. Skoro czarni nienawidzą wszystkich, a zwłaszcza białych, to nie bądź zdziwionym, że to zaczęło działać w drugą stronę. I nie piszę tutaj o sobie, bo nie miałem z tym styczności, tylko ogólnie.

Ray
Gramowicz
30/11/2022 10:54
wielkanoc napisał:

Nikt Biały nie zagrałby Kinga, ze strachu przed odwetem czarnych. Daliśmy się sterroryzować i to jest to o czym czarni marzą. Biali tańczą jak im czarny zagra. Chcą się zemścić za jakieś wyimaginowane gorsze traktowanie. Za jakiś czas ci źli w filmach nie będą nazywani "czarnymi charakterami" a "białymi charakterami". 

Bruce napisał:

Widzę, że lewacka propaganda wyprała ci doszczętnie mózg. Nie widzisz problemu w podmianie czarnego na biały. Ale jakby np. biały aktor zgrał Martina Luthera Kinga, to pewnie byś piał w niebogłosy, że rasizm itd.

Nie będę twierdził kto tu ma rację, ALE uważam, że zdrowsze będzie postawienie pewnego świadomego rozróżnienia. Nie każdy czarny to lewak, nie każdy z nich to aktywista, grający kartą rasy i nie każdy uważa że coś mu się należy za coś tam co było 200 lat temu. Ci ludzie to głośna mniejszość (czasami nawet są to biali aktywiści) i rozumiem jeśli występuje się przeciw nim, ale występowanie przeciw całej społeczności jest conajmniej krótkowzroczne (i rasistowskie też).

Bo jeżeli stawiacie argument, gdzie "czarni o tym marzą" i traktujesz ich jako całość to moim zdaniem jest się na takim samym poziomie mentalnym jak właśnie aktywiści krzyczący że wszyscy biali to rasiści albo że są uprzywilejowani i są supremacystami - a o tych pewnie mniemanie macie niskie. Więc jeśli walczycie z tym takimi samymi metodami, to przegrywają wszyscy i co gorsza udowadniasz swoim przeciwnikom pewną rację.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 10:48

Gadasz jak normalny człowiek?

  • ​Przynajmniej jest biały
  • Jak to jest możliwe, to nie mam pojęcia, żeby biały człowiek miał dziecko murzyna
  • To czarni obecnie robią segregację rasową
  • Każdy zdrowo myślący biały widząc co się dzieje...
  • biały heteroseksualny człowiek (najczęściej mężczyzna) jest coraz gorzej traktowany właśnie na rzecz czarnych i homo
  • W dobie powszechnego blackwashingu i plotkach, że Bonda miał zagrać czarny bądź kobieta, cieszę się, że jednak zdecydowali się nic nie zmieniać.

Normalni ludzie tak nie gadają. Takie głupoty to ja na wykopie widzę.

Bruce napisał:

Widzisz? Tylko potwierdzasz to co piszę o tobie. Nie masz żadnych argumentów poza rasistą. I ja się nie wściekam, jak sobie zamarzyłeś. Mam to gdzieś jak mnie nazywasz. Po prostu z każdym postem udowadniasz, że jesteś płytkim człowiekiem, który nawet nie umie podjąć dyskusji. I nie gadam jak rasista. Gadam jak normalny człowiek, który widzi co się dzieje na świecie i któremu żadna propaganda nie wyprała mózgu. Tak samo jak kolega wielkanoc. Wybacz, ale pod każdym moim postem nazywanie mnie rasistą, jedyny pozytywny efekt jaki to przynosi to twoja własna satysfakcja, że twardo bronisz swoich czarnych braci.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 10:35
dariuszp napisał:

Jak tylko gadasz o rasie to do czego innego mam się odnosić? Gadasz jak rasista i się wściekasz że ktoś Cie nazywa rasistą :-) Normalnie złoto.

Widzisz? Tylko potwierdzasz to co piszę o tobie. Nie masz żadnych argumentów poza rasistą. I ja się nie wściekam, jak sobie zamarzyłeś. Mam to gdzieś jak mnie nazywasz. Po prostu z każdym postem udowadniasz, że jesteś płytkim człowiekiem, który nawet nie umie podjąć dyskusji. I nie gadam jak rasista. Gadam jak normalny człowiek, który widzi co się dzieje na świecie i któremu żadna propaganda nie wyprała mózgu. Tak samo jak kolega wielkanoc. Wybacz, ale pod każdym moim postem nazywanie mnie rasistą, jedyny pozytywny efekt jaki to przynosi to twoja własna satysfakcja, że twardo bronisz swoich czarnych braci.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 10:27
Bruce napisał:

Dokładnie o tym właśnie pisałem :D Nie potrafisz nic konstruktywnego i sensownego napisać. Jedynie widzisz wszędzie rasistów i nawet nie masz odwagi się odnieść do moich ostatnich postów. Wybierasz jedyne te posty bądź fragmenty, które pasują do twojej narracji. W dobie powszechnego blackwashingu i plotkach, że Bonda miał zagrać czarny bądź kobieta, cieszę się, że jednak zdecydowali się nic nie zmieniać. Nie napiszę czy akurat on się nadaje bo z aparycji to nie. Ale tak samo myślałem o Pattinsonie jak miał zagrać Batmana i się bardzo pomyliłem.

dariuszp napisał:

Jesteś rasistą bo na wieść że jakiś anglik zagra Jamesa Bonda, pierwsze z czym wyskoczyłeś to: "Przynajmniej jest biały.". Ten wpis nie miał nic wspólnego z rasą. Ty pierwszy z tym wyskoczyłeś bo wszystko widzisz przez pryzmat rasy. Jak prawdziwy rasista.

I nie, to nie jest mój jedyny argument ale kiedy wypowiadasz się jak rasista to sie nie obrażaj że ktoś Cie nazwał rasistą.

Jak tylko gadasz o rasie to do czego innego mam się odnosić? Gadasz jak rasista i się wściekasz że ktoś Cie nazywa rasistą :-) Normalnie złoto.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 10:20
dariuszp napisał:

Jesteś rasistą bo na wieść że jakiś anglik zagra Jamesa Bonda, pierwsze z czym wyskoczyłeś to: "Przynajmniej jest biały.". Ten wpis nie miał nic wspólnego z rasą. Ty pierwszy z tym wyskoczyłeś bo wszystko widzisz przez pryzmat rasy. Jak prawdziwy rasista.

I nie, to nie jest mój jedyny argument ale kiedy wypowiadasz się jak rasista to sie nie obrażaj że ktoś Cie nazwał rasistą.

Dokładnie o tym właśnie pisałem :D Nie potrafisz nic konstruktywnego i sensownego napisać. Jedynie widzisz wszędzie rasistów i nawet nie masz odwagi się odnieść do moich ostatnich postów. Wybierasz jedyne te posty bądź fragmenty, które pasują do twojej narracji. W dobie powszechnego blackwashingu i plotkach, że Bonda miał zagrać czarny bądź kobieta, cieszę się, że jednak zdecydowali się nic nie zmieniać. Nie napiszę czy akurat on się nadaje bo z aparycji to nie. Ale tak samo myślałem o Pattinsonie jak miał zagrać Batmana i się bardzo pomyliłem.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 10:12
Bruce napisał:

Ja to wiem i ty to wiesz. Ale ktoś o nicku dariuszp stwierdzi, że jesteśmy rasistami. To jest jego jedyny argument w dyskusjach na ten temat.

wielkanoc napisał:

Nikt Biały nie zagrałby Kinga, ze strachu przed odwetem czarnych. Daliśmy się sterroryzować i to jest to o czym czarni marzą. Biali tańczą jak im czarny zagra. Chcą się zemścić za jakieś wyimaginowane gorsze traktowanie. Za jakiś czas ci źli w filmach nie będą nazywani "czarnymi charakterami" a "białymi charakterami". 

Jesteś rasistą bo na wieść że jakiś anglik zagra Jamesa Bonda, pierwsze z czym wyskoczyłeś to: "Przynajmniej jest biały.". Ten wpis nie miał nic wspólnego z rasą. Ty pierwszy z tym wyskoczyłeś bo wszystko widzisz przez pryzmat rasy. Jak prawdziwy rasista.

I nie, to nie jest mój jedyny argument ale kiedy wypowiadasz się jak rasista to sie nie obrażaj że ktoś Cie nazwał rasistą.

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 09:43
wielkanoc napisał:

Nikt Biały nie zagrałby Kinga, ze strachu przed odwetem czarnych. Daliśmy się sterroryzować i to jest to o czym czarni marzą. Biali tańczą jak im czarny zagra. Chcą się zemścić za jakieś wyimaginowane gorsze traktowanie. Za jakiś czas ci źli w filmach nie będą nazywani "czarnymi charakterami" a "białymi charakterami". 

Ja to wiem i ty to wiesz. Ale ktoś o nicku dariuszp stwierdzi, że jesteśmy rasistami. To jest jego jedyny argument w dyskusjach na ten temat.

wielkanoc
Gramowicz
30/11/2022 09:40
Bruce napisał:

Widzę, że lewacka propaganda wyprała ci doszczętnie mózg. Nie widzisz problemu w podmianie czarnego na biały. Ale jakby np. biały aktor zgrał Martina Luthera Kinga, to pewnie byś piał w niebogłosy, że rasizm itd.

Nikt Biały nie zagrałby Kinga, ze strachu przed odwetem czarnych. Daliśmy się sterroryzować i to jest to o czym czarni marzą. Biali tańczą jak im czarny zagra. Chcą się zemścić za jakieś wyimaginowane gorsze traktowanie. Za jakiś czas ci źli w filmach nie będą nazywani "czarnymi charakterami" a "białymi charakterami". 

Bruce
Gramowicz
30/11/2022 07:54
dariuszp napisał:

Tylko takie rzeczy Ci do głowy przychodzą bo jesteś rasistą, mówisz jak rasista i reagujesz jak rasista.

A że nie masz problemów to sobie je wymyślasz z powietrza. I myślisz że każdy kto Ci zwraca na to uwagę jest wrogiem.

Mniej wykop.pl mały. Przynajmniej dopóki nie dorośniesz.

Widzę, że powtarzasz się niczym zepsuta płyta. Ja przedstawiam same fakty a ty cały czas nazywasz mnie rasistą. Z nas dwóch, to ty bardziej nadajesz się na rasistę. Nienawidzisz każdego kto choćby w najmniejszym stopniu skrytykuje twoich czarnych braci.

PS. Małego to ty masz między nogami.

dariuszp
Gramowicz
30/11/2022 02:58
Bruce napisał:

Wybacz, ale patrząc jak ich bronisz nic innego nie przychodzi mi do głowy. Każdy zdrowo myślący biały widząc co się dzieje, raczej z taką zaciekłością by ich nie bronił. Nie wiem czy zauważyłeś, ale biały heteroseksualny człowiek (najczęściej mężczyzna) jest coraz gorzej traktowany właśnie na rzecz czarnych i homo. Proces ten trwał od ładnych paru lat, ale przyśpieszył po zgonie ćpuna, aktora porno i kryminalisty (wszystko w jednym). Wtedy czarni pokazali swoje oblicze i od tamtej pory są praktycznie nietykalni. I to właśnie oni są obecnie największymi rasistami. Bo nienawidzą wszystkie inne rasy, a w szczególności białych. Wiedz, że źle się dzieje kiedy stwierdzono, że matematyka jest rasistowska.

dariuszp napisał:

Tyle że ten argument sobie z własnego tyłka wymyśliłeś. Podoba mi się jak wymyślasz sobie problemy które nie istnieją a później całe swoje jestestwo owijasz na około nich i się wkurzasz jak dziecko.

Tylko takie rzeczy Ci do głowy przychodzą bo jesteś rasistą, mówisz jak rasista i reagujesz jak rasista.

A że nie masz problemów to sobie je wymyślasz z powietrza. I myślisz że każdy kto Ci zwraca na to uwagę jest wrogiem.

Mniej wykop.pl mały. Przynajmniej dopóki nie dorośniesz.

Xelos_Iterion
Gramowicz
29/11/2022 23:42
dariuszp napisał:

Ale zdajesz sobie sprawę że żadnej podmiany nie ma prawda? I to tylko coś co rzucił w eter nasz etatowy gramowy rasista.

Zdaję sobie sprawę. Ale wy już zeszliście na poziom dość ogólny tego tematu. A faktem jest, że granie rasistowską kartą to bezczelność w sytuacji, gdy ludzie są oburzeni poziomem narracji, dialogów, kostiumów, postaci itd. i nikt już nie wspomina o kolorach (case opus magnum Amazona). Coraz więcej produkcji chce zawrzeć w swoich filmach "the message", zamiast po prostu zrobić dobre kino. Obrzydliwe.

Bruce
Gramowicz
29/11/2022 23:20
dariuszp napisał:

Tyle że ten argument sobie z własnego tyłka wymyśliłeś. Podoba mi się jak wymyślasz sobie problemy które nie istnieją a później całe swoje jestestwo owijasz na około nich i się wkurzasz jak dziecko.

Wybacz, ale patrząc jak ich bronisz nic innego nie przychodzi mi do głowy. Każdy zdrowo myślący biały widząc co się dzieje, raczej z taką zaciekłością by ich nie bronił. Nie wiem czy zauważyłeś, ale biały heteroseksualny człowiek (najczęściej mężczyzna) jest coraz gorzej traktowany właśnie na rzecz czarnych i homo. Proces ten trwał od ładnych paru lat, ale przyśpieszył po zgonie ćpuna, aktora porno i kryminalisty (wszystko w jednym). Wtedy czarni pokazali swoje oblicze i od tamtej pory są praktycznie nietykalni. I to właśnie oni są obecnie największymi rasistami. Bo nienawidzą wszystkie inne rasy, a w szczególności białych. Wiedz, że źle się dzieje kiedy stwierdzono, że matematyka jest rasistowska.

dariuszp
Gramowicz
29/11/2022 23:12
Bruce napisał:

Widzę, że lewacka propaganda wyprała ci doszczętnie mózg. Nie widzisz problemu w podmianie czarnego na biały. Ale jakby np. biały aktor zgrał Martina Luthera Kinga, to pewnie byś piał w niebogłosy, że rasizm itd.

Tyle że ten argument sobie z własnego tyłka wymyśliłeś. Podoba mi się jak wymyślasz sobie problemy które nie istnieją a później całe swoje jestestwo owijasz na około nich i się wkurzasz jak dziecko.

Bruce
Gramowicz
29/11/2022 23:10
dariuszp napisał:

Ale zdajesz sobie sprawę że żadnej podmiany nie ma prawda? I to tylko coś co rzucił w eter nasz etatowy gramowy rasista.

Widzę, że lewacka propaganda wyprała ci doszczętnie mózg. Nie widzisz problemu w podmianie czarnego na biały. Ale jakby np. biały aktor zgrał Martina Luthera Kinga, to pewnie byś piał w niebogłosy, że rasizm itd.

Bruce
Gramowicz
29/11/2022 23:07
dariuszp napisał:

Mamoa jest hawajczykiem. I tak, to nie tylko pochodzenie ale też rasa. 

Wydaje mi się że doborem nie jest kolor skóry a talent i wielkość gwiazdy. Tzn. ilu ludzi może przyciągnąć swoim nazwiskiem.

I ma to sens tak długo jak rasa postaci nie ma znaczenia a w 99% przypadków zwyczajnie nie ma.

Nieważne czy ma znaczenie, czy nie. teraz ma być różnorodność w filmach i to niestety sprawia, że produkcje są słabsze, bo sam kolor skóry czy też orientacja seksualna nie sprawi nagle, że ktoś zacznie dobrze grać. Producenci mając do wyboru białego utalentowanego aktora i czarnego nieutalentowanego, to w 90% przypadkach wybiorą tego drugiego. Bo czarny i to by była dyskryminacja i rasizm jakby nie został wybrany. Najnowsze przykłady: czarna Arielka, męski czarny trans jako wróżka chrzestna w Pinokio. Jak napisał Ray, jak jest dobry aktor, to kolor skóry nie przeszkadza. Problemem jest to, że ci dobrzy aktorzy to są w wieku emerytalnym i zostały same młode beztalencia. Nie mam nic przeciwko filmom gdzie są sami czarni i odgrywane przez nich postacie nie mają żadnych pierwowzorów. Denerwuje mnie wszechobecny i bezsensowny blackwashing.

dariuszp
Gramowicz
29/11/2022 23:05
Xelos_Iterion napisał:

Nie lubię takich podmianek względem materiału źródłowego. Oczywiście jedne zmiany są bardziej strawne, drugie mniej. Gdyby Czarną Panterę albo Drizzta Do'Urdena miał zagrać ktoś o białym kolorze skóry, to byłaby po prostu granda. To narusza fundamenty i specyfikę świata, zwyczajnie zaburza immersję.Są też przypadki, gdzie takie zmiany można jakoś zignorować, bo cała reszta jest bardzo dobra. Albo tak fatalna, że kolor skóry postaci uchodzi za najmniejszy problem. Rings of Girls' Power ma takich przypadków zatrzęsienie. Disa, jako ten pozytywniejszy (bo aktorka zagrała przyzwoicie), czy Harfooci jako ten absolutnie fatalny (bo cały rodzaj to krwiożerczy gatunek).Werdykt: albo trzymać się materiału źródłowego, albo tworzyć coś zupełnie nowego. Ale to wymagałoby pomyślunku i talentu, ciężka sprawa.

Ale zdajesz sobie sprawę że żadnej podmiany nie ma prawda? I to tylko coś co rzucił w eter nasz etatowy gramowy rasista.

Xelos_Iterion
Gramowicz
29/11/2022 22:58

Nie lubię takich podmianek względem materiału źródłowego. Oczywiście jedne zmiany są bardziej strawne, drugie mniej. Gdyby Czarną Panterę albo Drizzta Do'Urdena miał zagrać ktoś o białym kolorze skóry, to byłaby po prostu granda. To narusza fundamenty i specyfikę świata, zwyczajnie zaburza immersję.Są też przypadki, gdzie takie zmiany można jakoś zignorować, bo cała reszta jest bardzo dobra. Albo tak fatalna, że kolor skóry postaci uchodzi za najmniejszy problem. Rings of Girls' Power ma takich przypadków zatrzęsienie. Disa, jako ten pozytywniejszy (bo aktorka zagrała przyzwoicie), czy Harfooci jako ten absolutnie fatalny (bo cały rodzaj to krwiożerczy gatunek).Werdykt: albo trzymać się materiału źródłowego, albo tworzyć coś zupełnie nowego. Ale to wymagałoby pomyślunku i talentu, ciężka sprawa.

dariuszp
Gramowicz
29/11/2022 22:38
Ray napisał:

Nie chcę się tu kłócić, bo to czy wyszło to na "lepsze" to każdy może mieć inne zdanie, więc powiem gdzie ja uważam, że postać pomimo race-swapu wyszła bardzo dobrze. Pominę już wspomnianego Fury, ale można wspomnieć o Jasonie Momoa jako Aquamanie, gdyż on stricte do rasy białej się nie zalicza (wygoogluj sobie jak chcesz wiedzieć jakiej rasy on jest). Z The Boys świetnie odgrywa rolę szefa Vaught - Stan Edgar grany przez Giancarlo (nazwiska nie pamiętam bo jest ciężkie do zapamiętania). ​Morgan Freeman grał kiedyś Boga, nie wiem czy się liczy.

Idris Elba w czym by nie zagrał, zagra to godnie, więc nawet jeśli zagra czarnego Bolesława Chrobrego (żarcik), myślę że wyjdzie to każdemu filmowi na dobre, a robił raceswap na pewno Heimdalla całkiem porządnie i tego tam z jakiejś tam mrocznej wieży, tam też chyba w oryginale był biały. Myślę, że wielu powitałoby go z honorami jako agenta 007.

Oczywiście, to są po prostu dobrzy aktorzy, ewidentnie wybrani ze względu na ich talent i sławę. Do tego nie są to aktorzy, którzy będą się uważać za czempionów "rasy", więc nie są kontrowersyjni.

Podsumowując, moim zdaniem nie jest problemem rasa aktora, problemem jest złe umotywowanie doboru aktora przez producentów lub dobranie aktora, który będzie uważał się za czempiona progresywizmu np. Brie Larson i ten czarny elf z Władcy Pierścieni. Oczywiście tak jak mówisz, trzymanie się materiału źródłowego jest ważne, ale czasami można pozwolić sobie na skok w bok jeśli wie co się robi. I nie oszukujmy się wielu producentów nie wie co robi i tworzy nieświadomie lub gorzej - świadomie kontrowersje.

Mamoa jest hawajczykiem. I tak, to nie tylko pochodzenie ale też rasa. 

Wydaje mi się że doborem nie jest kolor skóry a talent i wielkość gwiazdy. Tzn. ilu ludzi może przyciągnąć swoim nazwiskiem.

I ma to sens tak długo jak rasa postaci nie ma znaczenia a w 99% przypadków zwyczajnie nie ma.

Bruce
Gramowicz
29/11/2022 19:42
Ray napisał:

Nie chcę się tu kłócić, bo to czy wyszło to na "lepsze" to każdy może mieć inne zdanie, więc powiem gdzie ja uważam, że postać pomimo race-swapu wyszła bardzo dobrze. Pominę już wspomnianego Fury, ale można wspomnieć o Jasonie Momoa jako Aquamanie, gdyż on stricte do rasy białej się nie zalicza (wygoogluj sobie jak chcesz wiedzieć jakiej rasy on jest). Z The Boys świetnie odgrywa rolę szefa Vaught - Stan Edgar grany przez Giancarlo (nazwiska nie pamiętam bo jest ciężkie do zapamiętania). ​Morgan Freeman grał kiedyś Boga, nie wiem czy się liczy.

Idris Elba w czym by nie zagrał, zagra to godnie, więc nawet jeśli zagra czarnego Bolesława Chrobrego (żarcik), myślę że wyjdzie to każdemu filmowi na dobre, a robił raceswap na pewno Heimdalla całkiem porządnie i tego tam z jakiejś tam mrocznej wieży, tam też chyba w oryginale był biały. Myślę, że wielu powitałoby go z honorami jako agenta 007.

Oczywiście, to są po prostu dobrzy aktorzy, ewidentnie wybrani ze względu na ich talent i sławę. Do tego nie są to aktorzy, którzy będą się uważać za czempionów "rasy", więc nie są kontrowersyjni.

Podsumowując, moim zdaniem nie jest problemem rasa aktora, problemem jest złe umotywowanie doboru aktora przez producentów lub dobranie aktora, który będzie uważał się za czempiona progresywizmu np. Brie Larson i ten czarny elf z Władcy Pierścieni. Oczywiście tak jak mówisz, trzymanie się materiału źródłowego jest ważne, ale czasami można pozwolić sobie na skok w bok jeśli wie co się robi. I nie oszukujmy się wielu producentów nie wie co robi i tworzy nieświadomie lub gorzej - świadomie kontrowersje.

The Boys nie znam, więc się nie wypowiem. Co do Freemana to bóg to raczej kiepski przykład, bo nikt nie wie jak on wygląda (o ile istnieje). Lepszym przykładem byłby Red ze Skazanych na Shawshank. Akurat Elba w Mrocznej Wieży to porażka (jak cały film zresztą). W książkach rewolwerowiec był wzorowany na Clincie Eastwoodzie. Dokładnie, można pozwolić sobie na skok w bok, jeśli wie się co robi. Bo teraz castingi wyglądają mniej więcej tak: jest za dużo białych, więc na miejsce ich części damy aktorów innych ras (najczęściej czarnych). Problemem jest to, że obecnie kolor skóry jest głównym czynnikiem wyboru aktora, a nie gra aktorska. A jak się skrytykuje ich słabą grę aktorską, to od razu krzyczą, że rasizm (elf z Pierścieni).

Ray
Gramowicz
29/11/2022 18:50
Bruce napisał:

Nie wiem jak ty, ale ja uważam, że powinno się trzymać materiału źródłowego. Wskaż mi choć jeden przypadek gdzie taka zmiana wyszła na lepsze.

Nie chcę się tu kłócić, bo to czy wyszło to na "lepsze" to każdy może mieć inne zdanie, więc powiem gdzie ja uważam, że postać pomimo race-swapu wyszła bardzo dobrze. Pominę już wspomnianego Fury, ale można wspomnieć o Jasonie Momoa jako Aquamanie, gdyż on stricte do rasy białej się nie zalicza (wygoogluj sobie jak chcesz wiedzieć jakiej rasy on jest). Z The Boys świetnie odgrywa rolę szefa Vaught - Stan Edgar grany przez Giancarlo (nazwiska nie pamiętam bo jest ciężkie do zapamiętania). ​Morgan Freeman grał kiedyś Boga, nie wiem czy się liczy.

Idris Elba w czym by nie zagrał, zagra to godnie, więc nawet jeśli zagra czarnego Bolesława Chrobrego (żarcik), myślę że wyjdzie to każdemu filmowi na dobre, a robił raceswap na pewno Heimdalla całkiem porządnie i tego tam z jakiejś tam mrocznej wieży, tam też chyba w oryginale był biały. Myślę, że wielu powitałoby go z honorami jako agenta 007.

Oczywiście, to są po prostu dobrzy aktorzy, ewidentnie wybrani ze względu na ich talent i sławę. Do tego nie są to aktorzy, którzy będą się uważać za czempionów "rasy", więc nie są kontrowersyjni.

Podsumowując, moim zdaniem nie jest problemem rasa aktora, problemem jest złe umotywowanie doboru aktora przez producentów lub dobranie aktora, który będzie uważał się za czempiona progresywizmu np. Brie Larson i ten czarny elf z Władcy Pierścieni. Oczywiście tak jak mówisz, trzymanie się materiału źródłowego jest ważne, ale czasami można pozwolić sobie na skok w bok jeśli wie co się robi. I nie oszukujmy się wielu producentów nie wie co robi i tworzy nieświadomie lub gorzej - świadomie kontrowersje.

Bruce
Gramowicz
29/11/2022 17:51
dariuszp napisał:

Dostales przykład który chciałeś. Biała postać grana przez czarnego aktora i jest to zmiana która wyszła na lepsze. Nie szukaj teraz wymówek jak małe dziecko.

Nie, nie dostałem. Czarny Fury w MCU to jest w 100% odpowiednik tego z komiksów. Jakby nie było go w komiksach, to byś miał rację. Ale w komiksach jest dwóch Furych: biały i czarny.

dariuszp
Gramowicz
29/11/2022 17:48
Bruce napisał:

To czarni obecnie robią segregację rasową. Co do przykładu, to ciągle czekam. Chcę przykład, gdzie jest zmiana koloru, płci czy orientacji względem oryginału. Furiego specjalnie wzorowali na Jacksonie, żeby on sam mógł go potem zagrać. I w komiksach czarny Fury to nie ten sam co biały Fury. Tak dokładnie to czarny nazywa się Nick Fury Jr. i jest synem tego białego. Jak to jest możliwe, to nie mam pojęcia, żeby biały człowiek miał dziecko murzyna (nie mulata).

Dostales przykład który chciałeś. Biała postać grana przez czarnego aktora i jest to zmiana która wyszła na lepsze. Nie szukaj teraz wymówek jak małe dziecko.

A co do koloru skóry to mamy tu do czynienia z genetyką. Prawda jest taka że nie tylko możesz mieć dzieci o ciemniejszym kolorze skóry niz twoja ale znane są przypadki że każde dziecko w rodzinie miało inny kolor skóry a nawet były przypadki bliźniaków które miały inny kolor skóry. Podobnie jak np może być u nich różna płeć.

Tak długo jak gdzieś w rodzinie masz odpowiednie geny tak długo masz szansę że się uwidocznia.

Nie mniej jednak w skrajnych przypadkach warto najpierw zobaczyć co robił ostatnio listonosz.

Bruce
Gramowicz
29/11/2022 17:15
dariuszp napisał:

Easy. Nicholas Fury z komiksów Marvela. Postać pojawiła się pierwszy raz w 1963 i była biała. W 2002 przy okazji zmian przeinaczyli postać i jako inspirację użyli Samuela L. Jacksona. Co ciekawe Jackson zagrał tą postać w 2008 w pierwszym Iron Manie.

Ale spoko, rozumiem Cie. Przy poprzednich wymianach ustaliliśmy że jesteś małym rasistą. Więc to że życzysz sobie segregacji rasowej to już nic nowego.

To czarni obecnie robią segregację rasową. Co do przykładu, to ciągle czekam. Chcę przykład, gdzie jest zmiana koloru, płci czy orientacji względem oryginału. Furiego specjalnie wzorowali na Jacksonie, żeby on sam mógł go potem zagrać. I w komiksach czarny Fury to nie ten sam co biały Fury. Tak dokładnie to czarny nazywa się Nick Fury Jr. i jest synem tego białego. Jak to jest możliwe, to nie mam pojęcia, żeby biały człowiek miał dziecko murzyna (nie mulata).

dariuszp
Gramowicz
29/11/2022 17:10
Bruce napisał:

Nie wiem jak ty, ale ja uważam, że powinno się trzymać materiału źródłowego. Wskaż mi choć jeden przypadek gdzie taka zmiana wyszła na lepsze.

Easy. Nicholas Fury z komiksów Marvela. Postać pojawiła się pierwszy raz w 1963 i była biała. W 2002 przy okazji zmian przeinaczyli postać i jako inspirację użyli Samuela L. Jacksona. Co ciekawe Jackson zagrał tą postać w 2008 w pierwszym Iron Manie.

Ale spoko, rozumiem Cie. Przy poprzednich wymianach ustaliliśmy że jesteś małym rasistą. Więc to że życzysz sobie segregacji rasowej to już nic nowego.

Bruce
Gramowicz
29/11/2022 17:02
dariuszp napisał:

Ty dalej z tym?

Nie wiem jak ty, ale ja uważam, że powinno się trzymać materiału źródłowego. Wskaż mi choć jeden przypadek gdzie taka zmiana wyszła na lepsze.

dariuszp
Gramowicz
29/11/2022 16:58
Bruce napisał:

Przynajmniej jest biały.

Ty dalej z tym?

Bruce
Gramowicz
29/11/2022 15:51

Przynajmniej jest biały.