Cyberpunk 2077 ze sporą aktualizacją. Gra otrzymała tryb Ray Tracing: Overdrive

Mikołaj Ciesielski
2023/04/11 14:10
2
0

Gracze PC mogą już pobierać nowy patch.

Wczoraj informowaliśmy Was o materiale wideo, w którym CD Projekt RED omawiało tryb Ray Tracing: Overdrive dla gry Cyberpunk 2077. Dzisiaj natomiast – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – produkcja polskiego studia otrzymała nową aktualizację. Patch oznaczony numerem 1.62 wzbogaca tytuł o wspomnianą technologię, która została przygotowana wspólnie z firmą Nvidia.

Cyberpunk 2077 ze sporą aktualizacją. Gra otrzymała tryb Ray Tracing: Overdrive

Cyberpunk 2077 z trybem Ray Tracing: Overdrive dzięki nowej aktualizacji

Aktualizacja 1.62 do gry Cyberpunk 2077 jest obecnie wdrażana na komputerach osobistych. Gracze muszą przygotować się na pobranie 8,3 GB danych. Następnie użytkownicy będą mogli cieszyć się „wersją zapoznawczą trybu Ray Tracing: Overdrive”. Pełną listę zmian znajdziecie w opisie aktualizacji dostępnej na oficjalnej stronie gry.

W tej aktualizacji razem z NVIDIA wprowadzamy zupełnie nowy, w pełni raytrace'owany (czyli pathtrace'owany) tryb renderowania – Ray Tracing: Overdrive. Jesteśmy z niego dumni, bo przesuwa granice tego, co technologicznie możliwe. To jednak zupełnie nowa technologia, całkowicie odmienna od tej, którą stosowaliśmy dotychczas, jesteśmy więc świadomi, że nie będzie perfekcyjna od samego początku i że gracze mogą doświadczać pewnych problemów – dlatego postanowiliśmy nazwać to „technologiczną wersją zapoznawczą”. To wizja przyszłości, którą chcemy się dzielić. Będziemy nadal pracować nad tą funkcją i ją ulepszać – czytamy w opisie aktualizacji.

CD Projekt RED podkreśla, że tryb Ray Tracing: Overdrive w Cyberpunk 2077 jest obecnie wspierany na kartach graficznych NVidia GeForce RTX 40 (4070 Ti i wzwyż) oraz na Nvidia GeForce 3090 (1080p i 30 fps). Deweloperzy zaznaczają również, że wspomniana technologia bardzo obciąża kartę graficzną, dlatego też domyślnie jest ona wyłączona.

Dla innych kart graficznych wspierających ray tracing i posiadającyh co najmniej 8 GB VRAM, wprowadziliśmy opcję renderowania pathtrace'owanych zrzutów ekranu w trybie fotograficznym. Jest to możliwe, bo renderowana jest tylko jedna klatka zamiast wielu klatek na sekundę (fps), jak ma to miejsce podczas grania – informuje CD Projekt RED.

GramTV przedstawia:

Na koniec przypomnijmy, że Cyberpunk 2077 ma w tym roku otrzymać fabularny dodatek zatytułowany Widmo Wolności (z ang. Phantom Liberty). Dokładna data premiery rozszerzenia nie jest jednak jeszcze znana. Zgodnie z zapowiedzią wspomniane DLC dostępne będzie wyłącznie na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
2
Yosar
Gramowicz
11/04/2023 19:59

Ło matko, ale się sprzedali kompletnie. Po pierwsze taki 7900 XTX jest co najmniej porównywalny w RT do 4070 Ti, a tym bardziej 3090. Ale będzie mógł sobie co najwyżej 1 klatkę wyrenderować... bo tak.

Po drugie i ważniejsze. Wiedźmin 3 to wciąż obraz nędzy i rozpaczy w kontekście RT. Już nie chodzi nawet o wydajność, ale o zabugowany chłam sprzedawany jako RT. Nic prawie nie działa tam jak powinno. Z największą pomyłką w postaci cieni renderowanych via RT,

Zatem nie nareperowali Wiedźmina, ale już wypychają marketingowy chłam, który uprzedzają z góry będzie zabugowany jak diabli w postaci Path Tracingu. Jeszcze jednego nie nareperowali a już drugą tragedię wypychają.

To jak z premierą gry. Wszystko działało jak tragedia, ale czas na implementacje Ray Tracing mieli.

Sumienia tam potracili w ogóle? Czy zostało już samo korpo, a ludzi wymiotło?

Chyba nie ma co już od nich oczekiwać wydania gry w stanie nadającym się do użytku.

dariuszp
Gramowicz
11/04/2023 15:50

Szkoda że tylko dla kart 40XX