![]()
Prywatne dane użytkownika, przechowywane na jego domowej maszynie, nie powinny być wykorzystywane przez inne programy.
Prywatne dane użytkownika, przechowywane na jego domowej maszynie, nie powinny być wykorzystywane przez inne programy.
![]()
Kilka dni temu pisaliśmy o Epic Games Store zbierającym potajemnie dane o aktywności graczy na Steam. Epic odniosło się do sprawy zapewniając, że dostęp do pliku localconfig.vdf, gdzie są przechowywane dane użytkownika, powinien być możliwy tylko w sytuacji, gdy użytkownik zechce zaimportować listę przyjaciół ze Steam, a niedociągnięcia są wynikiem zbytniego pośpiechu w implementowaniu elementów społecznościowych we wczesnych dniach Fortnite. Epic wyraziło również chęć rozwiązania problemu.
Valve odniosło się do sprawy, ogłaszając, że zamierza zbadać, jakie dokładnie informacje były zbierane:
- Sprawdzamy, jakie informacje Epic Launcher zbiera ze Steam. Klient Steam zapisuje lokalnie takie dane, jak lista posiadanych gier, lista przyjaciół i tokeny logowania (działa to podobnie jak informacje przechowywane w ciasteczkach w przeglądarkach internetowych). To są prywatne dane użytkownika, przechowywane na jego domowej maszynie i nie są przeznaczone do wykorzystywania przez inne programy ani usługi stron trzecich.
Zainteresowani użytkownicy mogą odszukać plik localconfig.vdf oraz inne pliki konfiguracyjne Steam w katalogu, gdzie został zainstalowany klient Steam oraz otworzyć je z pomocą edytora tekstu, by zobaczyć, jakie dane są tam przechowywane. Wszystkie dane dotyczące własnego konta można przejrzeć także na help.steampowered.com/en/accountdata.
Jakie będą dalsze kroki Valve, jeszcze się przekonamy.