Materiały "making of" to coś dla tych, których interesuje nie tylko rozgrywka, ale też proces powstawania gier.
Materiały "making of" to coś dla tych, których interesuje nie tylko rozgrywka, ale też proces powstawania gier.
Już w tym roku ma ukazać się The End of the Sun - polska, eksploracyjna przygodówka, która zabierze graczy do świata słowiańskich mitów i wierzeń. Twórcy postanowili opowiedzieć o pracach nad grą, a dokładniej - o procesie powstawania postaci. Zespół podkreślił, że 80% elementów jest skanowanych z pomocą fotogrametrii (pozostałe, których nie da się zeskanować albo nie istnieją, tworzone są ręcznie). Skanowane są także ludzkie twarze, by wyglądały one w grze naturalnie. Drugim ważnym elementem są naturalnie wyglądające włosy. W grze zobaczymy te same postaci na różnych etapach ich życia, co oznacza przygotowanie 4 wersji danego bohatera: dziecko, młoda osoba, osoba w średnim wieku, osoba starsza. Twórcy zadbali też o to, by każdy element można było włączyć bądź wyłączyć, by np. w jednej scence postać nie miała koszuli, a w następnej była w pełni ubrana.
Ponieważ ekipa zajmująca się The End of the Sun jest bardzo mała (liczy trzy osoby) i dysponuje niewielkim budżetem, musi mierzyć się z większymi wyzwaniami niż duże studia. W jaki sposób? Tego dowiecie się z bardzo interesującego, obszernego wpisu na blogu - "From old to young", z licznymi screenshotami i gifami. Tekst ten został poświęcony statycznym elementom: skanowaniu postaci, ubrań, tworzeniu dodatków i łączeniu wszystkiego z wykorzystaniem silnika Unity 3D.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!