Felieton

Battlefield V: DICE zapowiada zmiany po beta-testach

Małgorzata Trzyna, 24 września 2018 18:27 1

Twórcy słuchają opinii graczy i postanowili ogłosić, co zmienią w finalnej wersji gry.

Beta-testy Battlefielda V pozwoliły twórcom gry przekonać się, co nie wyszło idealnie. Gracze narzekali na zbyt małe mapy, ale DICE poprosiło, by nie wyciągać zbyt pospiesznych wniosków. W nowym wpisie na blogu zespół ogłosił, co zmieni w finalnej wersji:

  • System spawnu graczy z ograniczoną ilością amunicji i bez pakietów leczących zostanie zmieniony - po premierze gry niektóre typy broni będą mieć więcej amunicji, inne - zwiększoną maksymalną ilość. DICE rozważa także opcję, by każdy gracz po spawnie miał pakiet leczący jednorazowego użytku i nie musiał od razu biec do stacji z zaopatrzeniem/medycznej.
  • Liczba stacji z zaopatrzeniem na mapie zostanie zmniejszona. Stacje z zaopatrzeniem będzie można budować przy niektórych przejętych punktach, podobnie jak różne fortyfikacje.
  • Widoczność graczy na mapie ma być lepsza - łatwiej będzie odróżnić ich od otoczenia. DICE wprowadzi zmiany na mapie Rotterdam i ogółem zmieni oświetlenie.
  • Zostanie poprawiony ekran umierania postaci - wszystko będzie działo się szybciej. Zostanie uwzględniony czas poświęcony na wzywanie medyka na ekranie spawnu. Dzięki zmianom oczekiwanie na powrót do akcji będzie mniej frustrujące.
  • Opinie na temat czasu potrzebnego na zabicie przeciwnika są podzielone. DICE jest ogólnie zadowolone z wyników, ale niektóre typy broni zostaną znerfione.
  • Podczas bety okazało się, że występował błąd powodujący nakładanie się obrażeń, co powodowało szybszą śmierć postaci gracza.
  • DICE ułatwi pilotom dostrzeganie zauważonych wrogów na ziemi. Będą ulepszenia dla samolotów w postaci radarów oraz flary.
  • W pełnej wersji gry pojawi się znacznie więcej czołgów, należących do różnych klas, dzięki czemu zostanie zachowany balans między mobilnością a uzbrojeniem. Twórcy chcą, by różne klasy pełniły różne role: ciężkie i średnie czołgi pomogą w przejmowaniu i obronie punktów, lekkie - będą wsparciem dla pojazdów piechoty.
  • W przypadku czołgów system zniszczeń będzie bardziej szczegółowy - uszkodzenu może ulec silnik, wieżyczka czy gąsienice, ale cały pojazd nie zostanie całkowicie zniszczony od razu.
  • DICE da większe możliwości manewru podczas kierowania czołgami nawet z uszkodzonymi gąsienicami, by zredukować przypadki, kiedy czołg nie może atakować czy odjechać.

Zapraszamy także do lektury wrażeń z beta-testów Battlefielda V.

Battlefield V ukaże się 20 listopada na PC, PS4 i Xboksie One.

Będzie demo Anthem. Najpierw dla VIP-ów
Battlefield V – premiera aktualizacji Overture opóźniona
Star Wars: Jedi Fallen Order - przecieki na temat fabuły; premiera jesienią 2019?
W grudniu poznamy dalszą przyszłość marki Dragon Age
najnowsze