Reboot System Shock będzie działać na Unreal Engine 4 - jest nowy zwiastun i screeny

Małgorzata Trzyna
2017/03/02 15:20
2
0

Początkowo gra miała działać na silniku Unity.

Night Dive Studios ogłosiło, że reboot System Shock będzie działać na Unreal Engine 4, a nie - jak początkowo planowano - Unity. Jak wyjaśnił reżyser gry, Jason Fader, Unity to świetny silnik, ale nie jest najlepszym wyborem, jeśli pracuje się nad FPS-em na konsole. Zespół z jego pomocą nie zdołałby osiągnąć takiej jakości, jaką sobie założył, jeśli chodzi o oprawę wizualną i wydajność.

Fader, zapytany, czy grę można określić mianem "remaster", czy "remake", odpowiedział:

GramTV przedstawia:

- Tworzymy "wierny reboot", co oznacza, że duch gry został zachowany, ale sposób, w jaki ją zaprezentujemy, będzie inny. Nie zmieniamy historii (choć załatamy w niej parę dziur). Wszystkie postacie, które znacie i uwielbiacie powrócą, ale ich dialogi będą bardziej wyrafinowane, dzięki głównej osobie odpowiedzialnej za narrację - Chrisowi Avellone. Zachowamy większość klasycznych stworzeń, broni, przedmiotów i lokacji, ale wykorzystamy współczesne zasady tworzenia projektów i oprawę wizualną, by trafić z System Shock do współczesnych graczy, którzy nie mieli okazji docenić pierwszej wersji gry.

Gracze mogą też oczekiwać możliwości swobodnego zwiedzania stacji. W System Shock 1 można było eksplorować bez przeszkód różne lokacje, ale dostęp do niektórych z nich był ograniczony lub trzeba było go sobie odblokować. W reboocie - po opuszczeniu lokacji startowej - cała stacja stanie przed graczami otworem.

Nowa wersja System Shock ma zadebiutować w drugim kwartale 2018. Gra zmierza na PC, PS4 i Xboksa One.

Reboot System Shock będzie działać na Unreal Engine 4 - jest nowy zwiastun i screeny

Komentarze
2
Gregario
Gramowicz
03/03/2017 02:12

Nie wygląda to dobrze. Pierw mieli tylko odświeżyć starego SS (co wydawało się zupełnie zrozumiałe z uwagi na wiek gry) a teraz zaczynają coraz więcej przy nim majstrować. Dla mnie jako fana oryginalnych SS takie dłubanie przy klasykach zaczyna powoli martwi. A już jak czytam, że gra będzie jeszcze dostosowana do współczesnych graczy (czyt. uproszczona) to zaczynam się zastanawiać czy w ogóle warto będzie kupować tego "odświeżonego" SS.

Artmaster88
Gramowicz
03/03/2017 00:08

Czekam na to z niecierpliwością :) Mam nadzieję że nic nie stanie na przeszkodzie i rzeczywiście zagram w to za rok.