Felieton

Arkane Studios: optymalizacja Prey na PC będzie dobra już w dniu premiery

Małgorzata Trzyna, 02 stycznia 2017 14:20 6

W przeciwieństwie do Dishonored 2, którego optymalizacja tuż po premierze pozostawiała wiele do życzenia, Prey ma działać bezproblemowo.

Dishonored 2 okazało się świetną grą, choć trudno było nią cieszyć się na PC tuż po premierze ze względu na słabą optymalizację. Arkane Studios nie chce, by sytuacja powtórzyła się w przypadku Prey i zamierza dołożyć wszelkich starań, by uniknąć podobnych problemów.

- Dishonored 2 nie zaliczyło gładkiej premiery na PC - przyznał Raphael Colantonio, dyrektor kreatywny. - Podczas prac nad grą nigdy nie wiadomo, co się zdarzy, szczególnie na PC, gdzie istnieje ogromna liczba konfiguracji. Niestety jest jak jest - wydaliśmy grę, później opracowaliśmy łatki, teraz wszystko działa dobrze. Oczywiście, tym razem dołożymy podwójnych starań, by [Prey] w wersji na PC działał idealnie.

Arkane Studios podkreśla, że Prey będzie działać na silniku CryEngine, którego wykorzystanie wiąże się z zupełnie innymi ograniczeniami.

- Mamy inny silnik, a zatem inne ograniczenia. W przypadku Dishonored 2 stworzyliśmy tak naprawdę nowy silnik - jest on oparty na idTech, ale w znacznej mierze przerobionym. Ryzyko jest inne. W przypadku Prey korzystamy z CryEngine i jest to silnik, który już wcześniej wykorzystywały inne gry. Nie jest to więc taka sama konfiguracja. Niemniej jednak jesteśmy świadomi problemu; uprzednio też byliśmy, ale daliśmy się zaskoczyć. Tym razem poświęcimy zagadnieniu więcej uwagi.

Prey trafi na PC, PS4 i Xboksa One jeszcze w tym roku.

Cyberpunk 2077 – CD Projekt RED nie odczuwa ograniczeń sprzętu bieżącej generacji
Na kolejną odsłonę serii Dishonored przyjdzie nam jeszcze poczekać
QuakeCon 2018 - Bethesda ogłasza listę aktywności i wydarzeń związanych z DOOM Eternal i Fallout 76
Gears 5 - wersja pecetowa tworzona od podstaw
najnowsze