The Bureau: XCOM Declassified przeciętne? To wina wydawcy

Małgorzata Trzyna
2016/10/29 15:59
2
0

Były pracownik Irrational Games podkreśla, że gdyby 2K Games nie mieszało się do tworzenia gry, byłaby ona znacznie lepsza.

The Bureau: XCOM Declassified przeciętne? To wina wydawcy

Jeden z deweloperów, który niegdyś pracował dla studia Irrational Games, twierdzi, że The Bureau: XCOM Declassified okazało się rozczarowaniem, gdyż 2K za bardzo wtrącało się do tworzenia gry. W efekcie koncepcja zmieniała się kilkakrotnie, prace przeciągały się zdecydowanie za długo, a sama gra zebrała niezadowalające oceny:

- Czy wiecie, czemu The Bureau: XCOM Declassified okazało się porażką? Ja wiem - byłem tam. Była to jedyna gra XCOM, przy której 2K HQ poczuło się zobligowane do mieszania się w proces tworzenia. Kilkakrotnie zażyczyło sobie restartu prac i pozbawiło twórców kreatywnej kontroli, pozwalając sobie nawet na zmianę nazwy głównego studia na "2K Marin, Australia"; tylko po to, żeby australijskie studio wiedziało, że już nie ma nic do powiedzenia.

GramTV przedstawia:

Anonimowy pracownik podkreślił, że The Bureau: XCOM Declassified znalazło zaledwie 0,5 miliona nabywców, podczas gdy BioShock sprzedało się w liczbie 5 milionów egzemplarzy, BioShock 2 - 4 milionów, BioShock Infinite - 4,3 miliona, zaś Borderlands: The Pre-Sequel - 1,7 miliona.

2K Australia zostało zamknięte w kwietniu 2015. Autor nie szczędzi gorzkich słów pod adresem tych, którzy do tego doprowadzili - zwłaszcza, że dla niego Irrational Games było nie tylko pracą, ale wręcz życiem.

Komentarze
2
PokerMorda
Gramowicz
30/10/2016 13:51

Trochę mi tej gry szkoda. Pamiętam pierwsze zapowiedzi tego strzelankowego Xcoma, i byłem tą grą tak zajarany. Szkoda że koniec końców wyszło jak wyszło...

PokerMorda
Gramowicz
30/10/2016 13:51

Trochę mi tej gry szkoda. Pamiętam pierwsze zapowiedzi tego strzelankowego Xcoma, i byłem tą grą tak zajarany. Szkoda że koniec końców wyszło jak wyszło...