Lista zmian generalnie jest dość długa i uwzględnia zmiany w balansie broni czy oczywiście poprawę znalezionych bugów, ale warto zwrócić uwagę na fakt zniesienia ograniczenia na amunicję, którą możemy wykorzystać podczas bitwy. Dotychczas Survarium korzystało z dość niewygodnego rozwiązania limitującego liczbę amunicji zabieraną na bitwę - jeżeli coś poszło źle i nie uzupełniliśmy zapasów, mogliśmy znaleźć się w sytuacji, w które nie mieliśmy z czego strzelać do wrogów.
Gra:
- Dodano nowy tryb gry – „Badanie”;
- Wprowadzono zmiany w systemie zadań frakcji. Teraz gracze mają możliwość wykonania trzech losowych zadań w ciągu dnia. Nagroda zależy od tego, czy gracz wykona zadanie na „brąz”, „srebro” czy „złoto”;
- Dodano system nagród za udane akcje w walce;
- Zmieniono ilość PD, reputacji i srebra zdobywanych przez gracza za wykonywanie działań podczas walki;
- Dodano możliwość wyboru trybu gry w bitwie losowej;
- Usunięto bonus za zdobycie pierwszych trzech zwycięstw w ciągu dnia;
- Dodano krwotok w przypadku krytycznej rany tułowia;
- Kule i sidła mogą wywołać krwotok; prawdopodobieństwo zależy od używanego wyposażenia i typu pocisku;
- Teraz przedmioty wyposażenia mogą posiadać losowy modyfikator „ochrona przed krwotokiem”;
- Artefakt Onyks: siła aktywnego efektu została zredukowana z 95% do 50% odbicia zadawanych obrażeń;
- Zmniejszono spadek obrażeń wraz z odległością dla wszystkich rodzajów broni snajperskiej;
- Zmniejszono prawdopodobieństwo krytycznego uszkodzenia w przypadku niskiego stopnia zużycia przedmiotu;
- Zmieniono mechanikę przebijania powierzchni: teraz prawdopodobieństwo przebicia i zadawane obrażenia zależą od kąta wlotu pocisku;
- Zmieniono modyfikatory obrażeń i penetracji pocisków, aby uwzględnić zmiany w mechanice przebijania;
- Zmieniono formułę obliczania prawdopodobieństwa znalezienia przedmiotu w walce drużynowej;
- Koszt naprawy wzrósł do 20% początkowej ceny przedmiotu;
- Koszt sprzedaży wyposażenia do sklepu obniżono do 15% początkowej ceny przedmiotu;
- Teraz koszt naprawy i sprzedaży przedmiotu zależy od liczby korzystnych modyfikatorów.
Wyposażenie i uzbrojenie:
- Lista broni premium została uzupełniona o nowe egzemplarze: Neostead 2000, AK-74U Korsar, AKM 65 r., AK-74N 82 r., Wepr-12 Molot, AK-12 M1, SKS-MF, Wepr Skitalec, Saiga-12s, WSK-94 Chranitel;
- W sprzedaży pojawiły się nowe rodzaje medykamentów;
- Do zakupu amunicji nie potrzeba już reputacji, wszystkie typy amunicji dostępne są od razu;
- WSS Wintoriez: zasięg zwiększono do 100;
- IŻ-27 Lancaster: obrażenia zwiększono do 110, czas celowania wydłużono do 0,35 s;
- SOCOM 16: obrażenia zmniejszono do 75, szybkostrzelność zredukowano do 250, pojemność magazynka zwiększono do 20;
- SR-3M Wichr: pojemność magazynka zwiększono do 30;
- SR-3M Wichr przeniesiono na 12 poziom wyposażenia;
- Zestaw przeciwchemiczny włóczęgów przeniesiono na 3 poziom wyposażenia; teraz wymaga osiągnięcia reputacji „Doświadczony”;
- SOCOM przeniesiono na 13 poziom wyposażenia;
- Antytoksynę można teraz kupić tylko u osadników Skraju;
- PP-19-01 Witiaź przeniesiono na 5 poziom wyposażenia, obrażenia zwiększono do 45;
- Zestaw pancerza szturmowego Armii Odrodzenia przeniesiono na 10 poziom wyposażenia; teraz wymaga osiągnięcia stopnia chorążego;
- Zestaw stalkera osadników Skraju przeniesiono na 10 poziom wyposażenia; teraz wymaga osiągnięcia reputacji „Oddany”;
- W związku ze zmianą poziomu wyposażenia zmienił się także podstawowy koszt niektórych przedmiotów.
Czarny Rynek:
- AKS-74U: obrażenia zmniejszono do 45.