Ile siana potrzeba, by przeżyć skok wiary ze szczytu katedry w Akce?

Małgorzata Trzyna
2015/02/25 19:00

Studenci z Uniwersytetu Leicester policzyli i doszli do wniosku, że w Assassin's Creed siana jest zdecydowanie za mało.

Choć bohaterowie serii Assassin's Creed po wykonaniu skoku wiary nigdy nie odnoszą żadnych obrażeń, wiemy doskonale, że ich wyczynów nie dałoby się powtórzyć w rzeczywistości. Jak policzyli studenci wydziału fizyki na Uniwersytecie Leicester, stogi siana o wysokości około 1,5 metra wystarczyłyby na zamortyzowanie upadku z zaledwie z 12-13 metrów. Człowiek mógłby przeżyć skok z 50m, ale musiałby się liczyć z poważnym uszczerbkiem na zdrowiu.

- Siano bez wątpienia amortyzuje upadki, ale ilość siana, w które skacze bohater, jest zawsze ta sama, niezależnie od wysokości - piszą. - Wystarczy zdrowy rozsądek, by wiedzieć, że ilość amortyzującego materiału, w tym przypadku - wysokość stogu siana, powinna być tym większa, z im większej wysokości się spada, by skaczący mógł powoli wytracać energię kinetyczną.

GramTV przedstawia:

- Zakładając najbardziej optymistyczny wariant, czyli przeżycie przy najszybszym wytraceniu prędkości i odniesieniu poważnych obrażeń, skok z katedry w Akce (najwyższego punktu w Assassin's Creed 1) wymagałby znacznie większej ilości materiału amortyzującego niż w grze.

PDF Falling into Straw, zawierający szczegółowe obliczenia, jest dostępny do pobrania na stronie physics.le.ac.uk.

Komentarze
27
Usunięty
Usunięty
26/02/2015 22:43

dlatego by nie psuć immersji skakałem w stogi tylko z małych wysokości. Z dzwonnic itp. schodziłem normalnie.

Usunięty
Usunięty
26/02/2015 17:30

Dnia 26.02.2015 o 00:29, Budo napisał:

No widzisz, a Ty siedzisz i marudzisz za kompem.

Poprawka: siedzę i marudzę przed kompem. Za kompem mam ścianę. :P

Usunięty
Usunięty
26/02/2015 17:25

> Hmm, czyli w następnej odsłonie dostaniemy kopkę siana wielkości stodoły i mini grę wydostawania> się z niej :) Trophy unlocked!Poza tym strażnicy będą widzieć, że w niej jesteś, bo usłyszą i będziesz musiał się wydostać z płonącego stogu dźganego halabardami :)Wiadomo, że nikt tego nie bada, żeby się czepiać. Gry rządzą się swoimi prawami, bo w 100% realistyczne nie dostarczałyby takiej rozrywki. To się bada z ciekawości. Tak jak są setki opracowań na temat mieczy świetlnych.Swoją drogą i tak siano lepsze od przetoczenia się po skoku w Unity.




Trwa Wczytywanie