Crowdfunding jest wymagający i znacznie trudniejszy niż rok temu

Paweł Pochowski
2014/05/13 11:20
8
0

Tak twierdzi pracujący obecnie nad Chaos Reborn twórca serii XCOM - Julian Gollop.

Crowdfunding jest wymagający i znacznie trudniejszy niż rok temu

Julian był gościem growego festiwalu Digital Dragons i opowiadał tam o swojej kampanii na Kickstarterze, finansowaniu społecznościowym oraz jego kulisach. Gollop skupił się na opowiedzeniu tego co dzieje się za kulisami podczas prowadzenia zbiórki na Kickstarterze. Ma on coś do powiedzenia w tej kwestii - 17 kwietnia sukcesem zakończyła się prowadzona przez niego zbiórki na Chaos Reborn, nową wersję produkcji, która ma swoje korzenie jeszcze w latach 80-tych na ZX Spectrum.

- Poświęciłem ogromnie wiele pracy promocji gry oraz PR'owi: na moim blogu, Twitterze, zapraszałem także dziennikarzy i pokazywałem im grę, miałem więc artykuł w prasie i online. Dla mnie był to proces łatwiejszy niż dla innych, ze względu na moją przeszłość i tym, że ludzie byli zainteresowani nad czym pracuję, ale nadal, to było naprawdę sporo pracy. Opóźniałem nawet start kampanii na Kickstarterze dwukrotnie, ponieważ uważałem, że PR nie był jeszcze dostatecznie dobrze zrobiony. (...) Jeśli wchodzisz na drogę crowdfundingu, musisz pracować nad PR'em i promocją przez całe miesiące zanim w ogóle zaczniesz zbiórkę - przekonywał Julian Gollop podczas swojego wystąpienia.

Gollop został także zapytany podczas późniejszego wywiadu z GI International o to, w jaki sposób obecnie postrzega scenę crowdfundingu - po olbrzymich sukcesach takich firm jak Double Fine czy inXile. - Uważam, że jest ona trudniejsza. Znacznie, znacznie trudniejsza. Crowdfunding jest naprawdę trudny i do tego znacznie trudniejszy niż był chociażby rok temu. Taka jest rzeczywistość. (...) Musisz przyjrzeć się tym wszystkim grom, które dobrze sobie radzą na Kickstarterze i odpowiedzieć sobie na pytanie "dlaczego", a wyznaczone przez ciebie cele muszą ustalone na niskim poziomie, bo inaczej nigdzie nie dojdziesz - odpowiedział Julian.

GramTV przedstawia:

Z rad Juliana chyba podświadomie skorzystali twórcy z PlayWay, którzy zbierają właśnie pieniądze na The Way - dzięki niskiemu progowi do sfinansowania gra zbiórka zakończyła się sukcesem w mniej niż tydzień.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
13/05/2014 21:53
Dnia 13.05.2014 o 13:49, faustino napisał:

Tytul do poprawki autorze notki. Maslo jest bardziej maslane niz rok temu.

Nic tutaj do poprawki nie ma.

Usunięty
Usunięty
13/05/2014 21:53
Dnia 13.05.2014 o 13:49, faustino napisał:

Tytul do poprawki autorze notki. Maslo jest bardziej maslane niz rok temu.

Nic tutaj do poprawki nie ma.

Usunięty
Usunięty
13/05/2014 13:49

Tytul do poprawki autorze notki. Maslo jest bardziej maslane niz rok temu.




Trwa Wczytywanie