Twórcy GRID Autosport koncentrują się wokół modelu sterowania

Paweł Pochowski
2014/05/05 14:30
5
0

Jak sami przyznają, ta część gry wyścigowej może ją "rozpędzić lub wyhamować".

Twórcy GRID Autosport koncentrują się wokół modelu sterowania

Model sterowania w GRID: Autosport omówiony został w najnowszej notatce na blogu twórców. Co ciekawe, wpis ten został stworzony dnia 23 stycznia - na kilka miesięcy przed datą debiutu gry oraz jej oficjalnym ujawnieniem. Ben Walke rozpoczyna notatkę od opisu powoli opuszczanego po ciężkim dniu pracy biura - wspomina o pokoju spotkań zwanym "Neon", gdzie prowadzone są dyskusje nad ostatecznym kształtem gry. - Tematem rozmów jest system sterowania, część w grze wyścigowej, która może ją rozpędzić lub wyhamować. Jeśli zrobisz to dobrze wszyscy będą szczęśliwi, ale jeśli nawalisz... cóż, społeczność fanów na pewno da ci o tym znać - czytamy we wpisie.

- Z jednej strony mamy już porządny, autentyczny model sterowania. Z drugiej, stworzyliśmy także nowy, ulepszony, który opracowaliśmy korzystając z opinii naszych fanów, a ponadto przetestowaliśmy go z dziennikarzami magazynu Autosport, członkami naszego zespołu oraz kierowcami wyścigowymi. Bardzo go lubimy i uważamy, za duże usprawnienie. A więc, prosta decyzja, czyż nie? Cóż, byście zrozumieli dlaczego rozmowy o tym są tak gorączkowe musicie wiedzieć w jaki sposób model sterowania łączy się z innymi elementami gry - tłumaczy Ben.

GramTV przedstawia:

W dalszej części przechodzi on do tłumaczenia wprowadzanych zmian w systemie - sporo wspomina m.in. o tych w przyczepności auta. Jak wiedzą zapewne fani wyścigówek, system sterowania od Codemasters słynie z posiadania wyraźnego momentu w którym auto wchodzi w poślizg, co daje graczom czas na odpowiednią korektę. Zmiana tego to ingerencja, która wymaga przyjrzenia się od nowa wszystkim samochodom, by każdy z nich prowadził się odpowiednio do jego indywidualnego charakteru. W niektórych jest to prostsze, ale w innych - a tu za przykład podawane są amerykańskie muscle czy bolidy - zdecydowanie bardziej trudne.

W dalszej części wpisu Ben wspomina o tym, jak łączone są z sobą prace nad sztuczną inteligencją i modelem sterowania oraz w jaki sposób ustawia się odpowiednie progi dla SI. Wspomina także o tym, że zespół bardzo chwali sobie posiadanie jednego z najlepszych systemów sztucznej inteligencji w grach wyścigowych, który dobrze naśladuje jazdę prawdziwych graczy. Więcej szczegółowych informacji - tutaj.

Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
05/05/2014 20:32

Jeśli w końcu będzie można intuicyjnie prowadzić wozy, a nie jak w poprzednich częściach, gdzie czasami po prostu nie miałeś pojęcia co samochód zrobi, to biorę w ciemno. Nawet jeśli znowu będzie tryb "drift ftw".

Usunięty
Usunięty
05/05/2014 19:31

Nom, marka race drivera została zmarnowana przez calutką generację poprzez próbę sprzedaży wyścigów torowych fanom mario karta i innych nfsów. Teraz albo się sprzeda i CM wreszcie zauważy gdzie popełnił błąd i go naprawi, albo zamknie się w szutrze i bolidach na wieki.

Usunięty
Usunięty
05/05/2014 17:56
Dnia 05.05.2014 o 17:53, Zaix_91 napisał:

No powinien się teraz wyświetlać. :P Nie to co ostatnio.

Niech się wyświetla ale żeby nie był tak kiepskiej jakości :).




Trwa Wczytywanie