Pad dla Xboksa One miał ponad 200 wstępnych koncepcji - Kinect przeszło 100

Paweł Pochowski
2014/01/21 12:00
8
0

Konsolę natomiast, jak ujawnia designer Carl Ledbetter, zaprojektowano w 75 różnych wersjach.

Pad dla Xboksa One miał ponad 200 wstępnych koncepcji - Kinect przeszło 100

Już po ujawnieniu wyglądu nowej konsoli od Microsoftu pojawiły się głosy krytykujące jej wygląd i przyrównujące do odtwarzacza wideo. Wiele osób spodziewało się po prostu znacznie więcej od "konsol nowej generacji", zresztą wystarczy zerknąć na fanowskie wyobrażenia o tym, jak będzie wyglądał nowy Xbox i porównać je z faktycznym wyglądem. Różnica jest spora i widać, że fani mieli swoje pomysły, lecz projektant obrał swoją drogę.

Cały proces potrwał ponad dwa lata, a Ledbetter otrzymał zadanie zaprojektowania wyglądu nowej konsoli już w roku 2010. I jak twierdzi było to zadanie zniechęcające. - Była w tym pewna tajemnica, ponieważ musieliśmy spotkać się z oczekiwaniami "rdzennych" graczy oraz fanów Xboksa i je zaspokoić, a jednocześnie chcieliśmy, by Xbox dotarł także do nowych osób. Z perspektywy projektowania, jak mielibyśmy tego dokonać? To było wielkie wyzwanie - opowiada Carl.

Przez następne dwa lata Ledbetter wraz ze swoją ekipą projektował i drukował w 3D koncept za konceptem. - Byliśmy ekstremalnie skrupulatni. Chcieliśmy przepchnąć granicę, by zrobić coś nowego i innowacyjnego, ale stawka była ogromna i musieliśmy być strasznie dokładni. (...) Chcieliśmy wziąć każdą część tego, co ludzie kochali w Xboksie i ją wzmocnić. Jednocześnie pragnęliśmy, by konsola zniknęła w salonie - by znajdywała się w tle, była solidna i niezawodna - przyznaje główny projektant.

Carl dodał, że jego ekipa dosłownie cierpiała nad każdym konturem i krawędzią, a także dźwiękiem, który konsola wydaje przy starcie. Co zabawne, zespół nigdy nie starał się ulepszać pada od konsoli. Ludzie byli strasznie bojaźliwie do niego nastawieni. - Mieliśmy świetny kontroler. "Skoro nie jest zepsuty, nie warto go naprawiać", mówili - tłumaczy Carl dodając, że mimo tego wprowadzono w nim blisko 40 poprawek.

GramTV przedstawia:

- Mieliśmy ponad 1000 par rąk testujących kontrolery w każdym momencie projektowania, by upewnić się, że triggery czuć odpowiednio dobrze, że całość dobrze leży w dłoniach i że ludzie będą mogli używać nowego kontrolera w sposób przynajmniej tak samo wygodny lub lepszy niż poprzedniego - ujawnia Carl Ledbetter.

Cały proces projektowania poszczególnych aspektów konsoli opisany został szeroko na łamach oficjalnej strony microsoftu. Z artykułu możecie dowiedzieć się m.in. że podczas premiery Xboksa One Carl tak jak i reszta osób, stał w kolejce, by zakupić nowy sprzęt, co - biorąc pod uwagę, że go zaprojektował - jest trochę śmieszne. Nie mógł jednak oprzeć się temu, by być obecnym na premierze sprzętu, któremu poświęcił tyle czasu i oczekiwać jego debiutu wraz z rozentuzjazmowanym tłumem.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
21/01/2014 19:19

Zawsze zastanawiała mnie wielkość x1 w porównaniu z ps4. A przecież nawet zasilacza nie upchnęli. A niby podzespoły prawie takie same...

Usunięty
Usunięty
21/01/2014 19:10

wolverine,Masz w 100% rację. Mnie zaskoczyli... tfu doznałem szoku, jak pierwszy raz zobaczyłem wygląd konsoli. No tego to się po prostu nie spodziewałem :)

wolverine
Gramowicz
21/01/2014 15:39

> Chyba jednak> za dużo osób nad tym pracowało. Bo ja rozumiem, że jest era kwadracików, bez cieniowania> i tworzenia beveli, ale na Boga, ktoś za bardzo sobie wziął do serca słowo prostota.Fascynujące w tym wszytskim jest to, że stworzenie tego "prostego pudełka" kosztowało z pewnością majatek i trwało lata :) Ale z drugiej strony udało im się zaskoczyć ludzi, więc mozę było warto...




Trwa Wczytywanie