Heroes of Might & Magic III: Horn of the Abyss - nieoficjalny dodatek wreszcie dostępny po angielsku

Paweł Pochowski
2014/01/03 10:21
29
0

"Hirołsi" wiecznie żywi. Kto ma ochotę na nową piracką frakcję, kampanie oraz misje, a także zaklęcia i przedmioty?

Heroes of Might & Magic III: Horn of the Abyss - nieoficjalny dodatek wreszcie dostępny po angielsku

Jak na stronie projektu piszą sami jego twórcy, "Horn of the Abyss to globalny dodatek do Heroes of Might & Magic III, który rozszerza (i naprawia) elementy klasycznego gameplay'u i dodaje kilka swoich". W przeciwieństwie do innych modów, twórcy tego przede wszystkim starali się kontynuować klimat znany z The Restoration of Erathia/Armageddon's Blade oraz The Shadow of Death i to do tego stopnia, by Horn of the Abyss jak najbardziej przypominał oficjalne rozszerzenia do Heroes of Might & Magic III. Niestety, w pełni oficjalnym dodatkiem HotA nie stanie się nigdy - aktualni właściciele praw do licencji nie byli zainteresowani kontynuowaniem tej serii w związku z czym nie zezwolili na to, by Róg Otchłani (jak w Polsce nazywany jest nowy dodatek) stał się oficjalnym rozszerzeniem. Co ciekawe, tak ostatnio stało się chociażby z fanowskim dodatkiem do Age of Empires II HD.

Pierwsze wersje Heroes of Might & Magic III: Horn of the Abyss debiutowały już dwa lata temu, ale dopiero wydana 31 grudnia 2013 wersja oznaczona numerkiem 1.3 została zaimplementowana w część niedostępnych do tej pory elementów oraz - co najważniejsze - angielską wersję językową (do tej pory oficjalnie dostępna była jedynie rosyjska). Najważniejsze nowości to nowe miasto wykonane w pirackim klimacie - Przystań dla którego przewidziano dwie kampanie Pod piracką banderą oraz Postrach morza. Spodziewajcie się także poprawy wielu graficznych baboli, nowych rozmiarów map jak i scenariuszów, zmienionych elementów w interfejsie, a także odświeżonej wersji graficznej (jak czytamy na polskiej stronie HotA - "w pełni animowane pole bitwy czy też grafiki miast na mapie zależne od stopnia rozbudowy fortu").

GramTV przedstawia:

W porównaniu do poprzednich wersji dodatku wersja 1.3 została wyposażona w edytor map oraz launcher, który umożliwi automatyczne aktualizowanie gry do jej przyszłych wersji. Jest to o tyle istotne, że w planach twórcy Horn of the Abyss mają przede wszystkim dalsze rozszerzanie gry - o nowe tereny, obiekty, frakcje, kampanie, bohaterów oraz jednostki. Róg otchłani najlepiej zainstalować na czystą wersję Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death lub Complete Edition - w związku z tym, że dodatek podmienia wiele plików twórcy nie gwarantują stabilnego działania z żadnymi modami (poza modem na grafikę HD). Dodatek nie będzie działał zainstalowany na The Restoration of Erathia, ani też na Armageddon's Blade - nie współpracuje także z innym fanowskim rozszerzeniem Wake of Gods, choć akurat to ma zostać w przyszłości naprawione.

Za zwrócenie uwagi na premierę dodatku dziękujemy czytelnikowi WineBuG. Jeśli chcecie Horn of the Abyss pobrać i przetestować - odsyłamy Was na polską stronę projektu lub oficjalne forum.

Komentarze
29
Krystek2424
Gramowicz
13/02/2020 11:30

Darmowy download Heroes 3 Horn of the Abyss tutaj: https://nicegame.pl/heroes-of-might-and-magic-iii-horn-of-the-abyss/

Viksen
Gramowicz
20/02/2014 20:43

Z modem Horn of the Abyss doskonale współpracuje inny mod rosyjskiej ekipy który jednocześnie wspiera nowsze systemy operacyjne - HD Mod. Generalnie polecam, żadnych bugów, problemów nawet na Win 8.1. Zainstalować Heroes 3 Complete ze stron Good Old Games (koniecznie po angielsku - dla starych graczy to nie problem)2. Zainstalować Horn of the Abyss ( zaktualizować !!)3. Zainstalować HD Mod (możliwość wyświetlania gry w dowolnej rozdzielczości + wiele drobnych ale istotnych poprawek i usprawnień gry, podobnych do tych o których pisze autor)4. Zainstalować Pack upiększający grafikę, do ściągnięcia razem z HD Modem - SuperFix_Common 1.3 (jest dużo lepsza bardziej szczegółowa ale tak jak pisze autor absolutnie nie psuje klimatu)5 Opcjonalnie można poprawić dźwięki nowego zamku poprzez instalację zgodnie z postem Hellburna na forum Jaskinii Behemota http://imperium.heroes.net.pl/post/76259#p76259. (proponowana muzyka jest przepiękna a faktycznie ta wstawiona przez Rosjan przypomina raczej piszczałki)Gra się wyśmienicie, można pokochać Heroes 3 na nowo :) Tylko czekać na HotA 2.0 :)

Thalanthas
Gramowicz
07/01/2014 12:39

To chyba normalne. Też mam zmieszany polski z angielskim i brak polskich znaków.

swiety765
Gramowicz
06/01/2014 22:29

Miałem nadzieję, że po angielsku będzie tylko wartość dodana... tymczasem uciekł mi polski z wielu miejsc (z opisów budynków, zdarzeń...) a zewsząd uciekły polskie znaki. Tak po prostu na razie jest czy coś popsułem przy implementowaniu?Tak czy inaczej naprawdę jest nieźle. Kolega od roku piał jakie to miasto piratów jest super. Może przetracimy z okazji tego nowego wydania parę godzin na multi...

Thalanthas
Gramowicz
05/01/2014 18:51

A co to za nawiązania? Nie miałem okazji grać w dwójkę a jestem ciekawy.

Cecylio
Gramowicz
05/01/2014 16:16

> Zero klimatu bo za dużo opcji, więc przekombinowany ? :D>HotA ma kupę klimatu, nawiązania do "dwójki" (aż się uśmiechnąłem :) ), nową frakcję i jednostki nie posklejane z gotowców (patrz: potwory ósmego poziomu w WoG, bleh), sensowne pomysły - to powiew świeżości, ale wiernej oryginałowi. A nie jakieś dziwne moderskie urządzenie na początku mapy, które jest zwyczajnie przekombinowane. Teraz rozumiesz o co mi chodzi? Dlaczego tak bardzo jedno mi się podoba, a drugie niezbyt?

Outlander-pro
Gramowicz
05/01/2014 14:11

Mi też WoG w ogóle się nie podoba, zbyt duże zmiany w stosunku do oryginału, przedobrzyli. A tu widzę jest ciekawie.

Darkstar181
Gramowicz
05/01/2014 13:49

Dnia 05.01.2014 o 13:46, Cecylio napisał:

Mi właśnie WOG w ogóle nie przypadł do gustu. Przekombinowany na maksa, zero klimatu.

Zero klimatu bo za dużo opcji, więc przekombinowany ? :D

Cecylio
Gramowicz
05/01/2014 13:46
Dnia 05.01.2014 o 12:49, Darkstar181 napisał:

E tam, WOGa nic nie prześcignie :)

Mi właśnie WOG w ogóle nie przypadł do gustu. Przekombinowany na maksa, zero klimatu.

Darkstar181
Gramowicz
05/01/2014 12:49

E tam, WOGa nic nie prześcignie :)

Cecylio
Gramowicz
05/01/2014 12:21

Wow! Przeglądam to wszystko i jestem zachwycony! Mistrzowska robota, tylko czekać na spolszczenie. Naprawdę odświeża klasyka, i to w sposób, który zachęca do grania. Genialne nowe obiekty, widać że autorzy to fani serii od jej początków (dużo zapożyczeń z "dwójki"). Przystań, te jednostki, całe nowe miasto! Spodziewałem się czegoś miałkiego, a zostałem mega pozytywnie zaskoczony. Podjarałem się, nie ma co!

StNimrod
Gramowicz
04/01/2014 04:50

Haha, no i już ściągamy z gog.com siup! :)

Thrandir
Gramowicz
03/01/2014 21:17

Cóż, zauważ zabawną zależność. Z modderami zazwyczaj jest tak, że jak ktoś jest w te klocki beznajdzieny i robi słabe mody, to nikt nie chce tego pobierać.Ale jak ktoś jest dobry, to wszyscy interesują się jego projektem. A on jest w te klocki niezły i tworzenie moda pozwala mu rozwijać kolejne umiejętności, przez co nie dość, że jest kreatywny, to jeszcze staje się doskonałym informatykiem/scenarzystą/grafikiem/kimkolwiek innym. W efekcie taki jest chyba los wszystkich dobrych modów- że nigdy nie wyjdą. Bo ich twórcy się ciągle rozwijają, i szybko zaczynają robić to, w czym są najlepsi, za pieniądze...Mam nadzieję, że VCMI kiedyś wyjdzie. Ale pewnie masz rację, że wersji 1.0 doczekamy się nie wcześniej, niż za dwa lata. A może nigdy, bo jak poczytałem trochę ichniego forum, to zespół go tworzący jest już chyba całkiem doświadczony (w szczególności: programiści), i możliwe, że niedługo będą mieli ważniejsze rzeczy, niż odnawianie HoMM3..Osobiście za dużo czasu zmarnowałem przy TQ żeby na cokolwiek jeszcze w świecie tej gry czekać, a T2 jakoś mi do gustu nie przypadł. Ale wersja finalna "za kilka lat" to rzeczywiście bardzo przyjemna prognoza :P

Cygi
Gramowicz
03/01/2014 21:03

Nie, żebym popędzał autorów, ale trochę się nie śpieszą z aktualizacjami.*Przy ich prędkości wydawania (co 3-5 miesięcy) to ostrożnie szacując, wersja 1.0 będzie kiedy? Koniec 2015?* Taki już mój fetysz, że nie tykam moda jeśli nie uzyska conajmniej wersji 1.0.Tak np. czekam na mod Soulvizjer do Titan Quest IT oraz SynergiesMod do Torchlight II.Tzn. Synergies w sumie ma już wersję 5.28, ale wciąż się powstrzymuję, ponieważ autor przekazał, że ma w planach wydanie finalnej wersji moda w ciągu...kilku lat....za dużo się rozpisałem. ;)

Thrandir
Gramowicz
03/01/2014 20:31
Dnia 03.01.2014 o 16:14, Cygi napisał:

Ja tam czekam bardziej na VCMI Project, ponieważ z tego co pamiętam, ta konwersja będzie "mod friendly". http://forum.vcmi.eu/portal.php

Też obserwuję ten projekt, szczególnie, że na przełomie listopada i grudnia tego roku ponownie (poprzedni człowiek- odpowiedzialny za Heroes 2 na andka- zrezygnował dobre kilka lat temu) pojawiła się osoba chętna do zrobienia (well, bardziej: kontynuacji pracy poprzednika) porta VCMI na androida. VCMI działa już na Linuxie, ale ze względu na kwestie techniczne- z tego co zrozumiałem chodzi tu głównie o wieloprocesowość programu oraz kwestie łączenia się z serwerem- bezpośredni port na urządzenia mobilny jest problematyczny. Na szczęście osoba, która się pojawiła ma na koncie już kilka modyfikacji, jest obeznana w tego typu kodzie- możliwe więc, że za kilka miesięcy będziemy mogli się cieszyć mobilną wersją najlepszej części Heroes :)

Vences
Gramowicz
03/01/2014 17:53

Pograłem i nie wiem dlaczego wywala mi grę non stop do pulpitu po iluś tam turach. Wersja GoG + ten dodatek.

Cygi
Gramowicz
03/01/2014 16:14

Ja tam czekam bardziej na VCMI Project, ponieważ z tego co pamiętam, ta konwersja będzie "mod friendly". http://forum.vcmi.eu/portal.php

Dadziol20
Gramowicz
03/01/2014 15:15

To jest przykład świetnej gry! Mimo tylu lat na karku nadal jest ona rozwijana i daje mi tyle samo frajdy co 14 lat temu.

Verbatim
Gramowicz
03/01/2014 15:09

W końcu doczekałem się podwójnych czy tam nawet potrójnych XXL map. hehe. Legendary.

marif
Gramowicz
03/01/2014 14:11

Niestety, z edytorem są jakieś problemy i często się wywala na różnych konfiguracjach m.in. także i mi :/ Na win8 pomaga uruchomienie jako admin, u mnie na XP trudno powiedzieć - raz się uruchomił w trybie zgodności z win98 (!) a normalnie się wywala...

Draco0
Gramowicz
03/01/2014 14:04

No to instalujemy H3 !!! Yeaa :D

Vences
Gramowicz
03/01/2014 12:27

Aż poleciałem na GOG.com zakupić trójeczkę, bo moja gdzieś się zawieruszyła:D

Sandro
Gramowicz
03/01/2014 12:19

Piraci, sraci. Koniec końców, i tak zawsze gram nekromantą Sandro :)

TTTr96
Gramowicz
03/01/2014 12:11

Pamiętam jak się jarałem rosyjską wersją, w której nic nie rozumiałem, a teraz wreszcie angielska. Chyba czas powiedzieć: ''żegnaj nauko''. =]

Inferno0009
Gramowicz
03/01/2014 11:56

No w końcu. Rosyjska wersja ma rok, jeżeli nie dwa. Zaczynam pobierać za chwilę.

Usunięty
Usunięty
03/01/2014 11:39

No cóż... pora zainstalować ponownie Hirołsów ;]

Zaix_91
Gramowicz
03/01/2014 11:35

> "Jak na strojnie projektu piszą sami jego twórcy..."> Mały babol się wkradłDzięki, poprawione. ;)

marcin-malysza
Gramowicz
03/01/2014 11:28

"Jak na strojnie projektu piszą sami jego twórcy..."Mały babol się wkradł.Co do moda to dziwię się, że nie uznano tego za oficjalny dodatek skoro prezentuje taki poziom.

B1SH0P
Gramowicz
03/01/2014 11:21

Polska strona projektu - 404 Not Found