Dark Souls II: znamy pierwsze szczegóły!

Małgorzata Trzyna
2012/12/15 19:52

Dark Souls II ma być bezpośrednią kontynuacją pierwszej części i zaoferuje tak duży świat, jak poprzedniczka, ale będzie się w nim działo znacznie więcej. Co więcej, gracze będą mogli cieszyć oczy wspaniałą grafiką.

Dark Souls II: znamy pierwsze szczegóły!

W najnowszym wydaniu magazynu EDGE znalazł się obszerny artykuł o Dark Souls II. Jego autorzy mieli okazję obejrzeć 10-minutowy fragment rozgrywki. Twierdzą, że graficznie gra wygląda świetnie, jakby przygotowana z myślą o następnej generacji i porównują ją do Watch Dogs oraz Star Wars 1313.

Hidetaka Miyazaki, reżyser Dark Souls, nadzoruje prace nad sequelem, ale nie jest odpowiedzialny za podejmowanie żadnych decyzji dotyczących rozwoju gry. Motywuje zespół do kończenia prac na czas, by nie powtórzyła się niemiła konieczność patchowania, tak jak w przypadku „jedynki”. Druga część, kiedy już się ukaże, ma być ukończona i nie wymagać wydawania aktualizacji. Miyazaki zasugerował również, by powrócić do gry opartej na serwerach – tak, jak było w przypadku Demon’s Souls. To dobra wiadomość dla tych, którzy lubią PvP.

Nowymi dyrektorami projektu zostali Tomohiro Shibuya i Yui Tanimura. From Software i Namco Bandai ogłosili, że podjęli wspólnie decyzję o zastąpieniu Miyazakiego, by popchnąć serię w nowym kierunku (sam Miyazaki jest raczej rozczarowany, że nie odegra znaczącej roli w tworzeniu Dark Souls II). Aktualnie pracuje on na pełny etat nad innym projektem. Nie mógł jednak zdradzić, czy jest to nowa marka, czy też sequel.

GramTV przedstawia:

Dark Souls II będzie bezpośrednią kontynuacją pierwszej części, zaoferuje tak duży świat jak „jedynka”, ale ciekawszy i gęściej upakowany, z zupełnie nowymi lokacjami. Miejsce akcji nie jest na razie znane – jego nazwa jest kluczowa dla fabuły, dlatego zostanie ujawniona w innym terminie. Wiadomo jedynie, że nie będzie to Lordran. Grafika ulegnie znacznej poprawie, m. in. będzie można cieszyć oczy dynamicznym oświetleniem i płynniejszymi animacjami.

Shibuya, który już wcześniej pracował nad grami akcji, chce, by w Dark Souls II położyć większy nacisk na akcję w grze. Planuje również zaimplementowanie bardziej przejrzystego systemu Przymierzy. Chce, by fabuła była przekazywana w mniej subtelny sposób – nie tak, jak w pierwszej części, w której gracz musiał sam wszystkiego się domyślać na podstawie rozmów z NPC, opisów przedmiotów i wyglądu świata. Nie oznacza to, że w „dwójce” zabraknie elementów fabularnych, do których trzeba będzie dojść przez wyciąganie wniosków czy lokacji, które można przegapić. Shibuya dodał, że to, czy gracz będzie potrafił odgadnąć znaczenie subtelnych wskazówek, wpłynie na poziom trudności gry. Z czasem to, czego się dowie, zacznie nabierać sensu.

Początkowo gracze nie będą mieli zbyt wielu opcji do wyboru, by łatwiej im było zrozumieć zasady. Dopiero później zostaną wrzuceni na głęboką wodę i będą mogli doświadczyć prawdziwego Dark Souls.

Prace nad Dark Souls II rozpoczęły się we wrześniu 2011 roku, a zespół zajmujący się projektem jest znacznie większy niż w przypadku „jedynki” - ekipa tworząca świat jest niemal dwukrotnie większa niż ta, która pracowała nad pierwszą częścią. Aktualnie gra jest ukończona w 25% i jest szansa, że w przyszłym roku jeszcze jej nie zobaczymy.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
16/12/2012 16:25

Tymi posunięciami pewnie chcą zwiększyć target. Mi to osobiście nie przeszkadza i czekam na kolejną część.

Usunięty
Usunięty
16/12/2012 11:24
Dnia 15.12.2012 o 23:49, Darkstar181 napisał:

> Spoczywaj w pokoju, przyjacielu :( A w jedynce, to co, postawiono na fabułę ? *

Widzisz, jesli ktos mi pisze, ze postawia wiekszy nacisk na akcje ( ktorej bylo sporo w pierwszej czesci) to znaczy, ze zapewne chce zrobic z tego ''durna'' sieczke z kombosami, wyrzutami w powietrze i pierdyliardem innego syfu, ktory moze sie podobac innym, ale ja tam wole to co bylo w Demon''s Souls i Dark Souls 1Naprawde uwazasz, ze Dark Souls potrzebuje wiecej 'akcji' ;)

Usunięty
Usunięty
16/12/2012 10:51

DS w moim przekonaniu nie był grą idealną i ''wizja'' głównego projektanta nie podchodziła mi w całości. Oczywiście nie chcę żeby z tej gry powstał jakiś denny Dragon Age, ale widzę rzeczy które można by zmienić.Zobaczymy, ja dam grze szansę. Może zmiany wyjdą na dobre. Nie muszą być wcale duże.




Trwa Wczytywanie