Informacje

Doom 3: BFG Edition początkowo miało zostać zmienione w znacznym stopniu

16 Małgorzata Trzyna

Eric Webb, producent Doom 3: BFG Edition, powiedział, że jego ekipa zrezygnowała z pomysłu wprowadzenia radykalnych zmian, by wraz z unowocześnieniem tytułu rozgrywka jak najbardziej przypominała tę z oryginalnej gry.

Doom 3: BFG Edition początkowo miało zostać zmienione w znacznym stopniu - obrazek 1
Doom 3: BFG Edition

- Początkowo zamierzaliśmy wprowadzić spore zmiany, ponieważ właśnie tego należałoby oczekiwać po tak długim czasie, jako że produkcja ta nie wydaje się już świeża – powiedział Webb podczas rozmowy z PS Blogiem. – Ostatecznie skupiliśmy się na tym, by doświadczenia w grze pozostawały takie same. Kiedy rozmawialiśmy z ludźmi na targach E3, okazało się, że nie podoba im się idea, by z latarki zrobić osobny przedmiot. Zintegrowanie latarki z główną bronią zdawało się być chorym pomysłem, ale nawet w takim przypadku ludzie mówili, że chcieliby, by było tak samo, jak w oryginale.

- Mówili również, że gra była zbyt ciemna, więc rozjaśniliśmy niektóre miejsca i próbowaliśmy przyciągać wzrok gracza nieco bardziej. Będą zatem dwa tryby do wyboru: oryginalna, nie zmieniona wersja Dooma 3 i unowocześniona.

Ekipa wprowadziła kilka znaczących zmian: poza ulepszeniem tekstur ludzi i demonów dodała pakiet The Lost Mission, składający się z siedmiu nowych poziomów (gdzie zagramy postacią znajdującą się w innej części bazy) i przepisała praktycznie cały kod sieciowy, by zapewnić, że w multiplayerze gra stanie się znacznie przyjemniejsza.

Webb przyznał, że w BFG Edition pierwsze dwie części z serii Doom są bezpośrednimi portami, ale działają płynnie, przy 60 klatkach na sekundę, nawet przy ekranie podzielonym na cztery części. Zapewnił również, że odświeżona wersja „trójki” zapewni znacznie lepsze wrażenia.

- Jeśli masz duży telewizor, zauważysz olbrzymią różnicę. Nasi ludzie po prostu napisali wszystko od zera, by gra działała na PS3. Sądzę, że ten tytuł wydaje się świeży. Był nowoczesny i bardzo wymagający; trzeba było mieć naprawdę mocny PC, by go dawniej uruchomić, teraz działa bez kłopotu na PS3 w wysokiej rozdzielczości.

Na Doom 3 BFG Edition składają się: Doom, Doom II, Doom 3, dodatek Resurrection of Evil (Wskrzeszenie Zła) oraz siedem nowych poziomów w pakiecie The Lost Mission (Zaginiona Misja). Tytuł ten ukaże się w Polsce 19 października na PC, PS3 i Xboxa 360.

16 komentarzyDodaj swój

Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
mandragora1

szmery, bajery. Teselacja modeli przeciwników wtedy gra fajnie by wyglądała ale nie ma co się łudzić.

Odpowiedz
G theptrk

a ja z wielka checia kupie to, nie moge sie doczekac

Odpowiedz
G KapiX

Ja tylko mam nadzieję, że id nie chce wyciągnąć więcej kasy ze starego tytułu i ludzie którzy mają już grę na Steamie dostaną ten update za darmo.

Odpowiedz
NemoTheEight

"Zintegrowanie latarki z główną bronią zdawało się być chorym pomysłem" A niby co? Można kupić podwieszaną latarkę do każdej broni, a jeszcze nie latamy na Marsa.

Odpowiedz
BuIkers

W skrócie: "Mieliśmy stworzyć coś nowego, ale nie chce nam się, więc sprzedamy wam to samo"

Odpowiedz
cHICEK

to się narobili :P roboty dla modera na dwie godziny :P i co i cena 30$.... żal d... ściska jak się słyszy o takich pracach... zwłąszcza w kontekście np. ostatniego konkurus dla twórców indie gdzie robuli grę fpp w 7 dni.

Odpowiedz
G Master_Morti

Ja bym chciał hitboxy w tej grze i sporo zmian w mechanice, ale tak sa tylko nowe teksturki...

Odpowiedz
G Azvar

Po co wy cały czas uparcie tłumaczycie nazwy gier i dodatków na polski, nawet jeżeli to nie wyjdzie po polsku?

Odpowiedz
lar34

> Po co wy cały czas uparcie tłumaczycie nazwy gier i dodatków na polski, nawet jeżeli
> to nie wyjdzie po polsku?
Bo mieszkamy w Polsce?

Odpowiedz
G Azvar

W takim razie może powinni pisać o Zagłada 3: Edycja ZWG...

Odpowiedz
G Zgreed66

No to czekam na wyniki ;p

Odpowiedz
mrDonPedro

narazie nie ma co narzekać. pożyjemy zobaczymy co z tego bedzie.

Odpowiedz
G Volvox

Czegoś nie rozumiem:

"/.../pierwsze dwie części z serii Doom są bezpośrednimi portami, ale działają płynnie, przy 60 klatkach na sekundę, nawet przy ekranie podzielonym na cztery części."

Jak pierwsze 2 części (Doom 1 i Doom 2) są bezpośrednimi portami (czyli bez zmian) to jest to tak wielkie osiągnięcie, że gra sprzed 20 lat działa płynnie w 60 klatkach na sek.?!

Odpowiedz
G Henrar

> Jak pierwsze 2 części (Doom 1 i Doom 2) są bezpośrednimi portami (czyli bez zmian) to
> jest to tak wielkie osiągnięcie, że gra sprzed 20 lat działa płynnie w 60 klatkach na
> sek.?!
Jak na ten silnik, to tak, jest to osiągnięcie. Zresztą Carmack mówił o tym przy okazji filmiku z Wolfensteina na 20 rocznicę gry.

Odpowiedz
G Volvox

> Jak na ten silnik, to tak, jest to osiągnięcie. Zresztą Carmack mówił o tym przy okazji
> filmiku z Wolfensteina na 20 rocznicę gry.
To chyba źle o nim świadczy żeby na maszynach, kilka tysięcy razy szybszych niż w czasach jak gra była robiona, trudno było osiągnąć 60 fps.

Odpowiedz
Phobos_s

Pani Małgosiu, w tłumaczenie wkradł się mały, ale bardzo znaczący błąd.
Zdanie: "Zintegrowanie latarki z główną bronią zdawało się być chorym pomysłem" jest totalną odwrotnością tego co mówi Eric Webb. W oryginale jest: "So integrating the flashlight into your main weapon seemed like a no-brainer" co oznacza "Zintegrowanie latarki z główną bronią zdawało się być czymś oczywistym".
W innym przypadku zdanie kompletnie nie ma sensu.

Odpowiedz
Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
Najnowsze
Lubisz nas?