Epic: Nowa generacja konsol musi być ultranowoczesna, inaczej przegoni ją Apple

Michał Ostasz
2012/03/13 18:23

Dlaczego specyfikacja techniczna następców PlayStation 3 i Xboksa 360 będzie musiała rzucić nas na kolana? Mark Rein z Epic Games dokładnie Wam to wytłumaczy.

Epic: Nowa generacja konsol musi być ultranowoczesna, inaczej przegoni ją Apple

Sympatyczny wiceszef ekipy odpowiedzialnej m.in. za serię Gears of War oraz silnik graficzny Unreal Engine w rozmowie z dziennikarzami serwisu CVG powiedział:

Każdego dnia naciskamy producentów konsol, aby kolejna generacja sprzętu była jak najbardziej nowoczesna. To dlatego powstało demo Samaritan. Musimy to robić. Jeśli tak się nie stanie, to Apple po prostu ich wyprzedzi.

Na horyzoncie nie widać końca naszych możliwości, zwłaszcza jeśli przestanie nas ograniczać technologia. Zawsze będziemy wywierać nacisk na producentów sprzętu - czujemy, że to nasze powołanie, swoista misja dla Epic.

GramTV przedstawia:

Rein pochwalił się również najnowszą, czwartą, generacją. silnika Unreal Engine. Jego zdaniem wspomniane już demo Samaritan jest słabej jakości pokazem w porównaniu z tym, co faktycznie zaoferuje Unreal Engine 4. Trzymamy go za słowo!

Rzeczona technologia była już prezentowana na zamkniętych pokazach w czasie trwania Game Developers Conference 2012.

Źródła: VG247, CVG

Komentarze
36
Usunięty
Usunięty
07/04/2012 16:13
Dnia 15.03.2012 o 00:53, maurras napisał:

I z Nintendo różnie bywa. Moje Wii w serwisie gościło już tydzień po zakupie.

Niby ze statystycznego punktu widzenia wyglądają najlepiej i tego zamierzam się trzymać. Poza tym na Wii są gierki w które chciałbym zagrać (głównie JRPGi i niektóre pozycje od Nin), ale ponieważ WiiU będzie wstecznie kompatybilne to się wstrzymam.

Dnia 15.03.2012 o 00:53, maurras napisał:

> Lepsza grafika to nie tylko koszt sprzętu, to także wyższy koszt produkcji gry. Przez pierwszę pare lat życia konsol. Potem koszt gry spada, bo pracę nad nią trwają krócej, ponieważ silniki graficzne na dany sprzęt są już gotowe i zoptymalizowane, co sporo skraca okres produkcyjny i tnie koszty.

To prawda, że koszty programowania mogą spadać, ale jednocześnie wzrastają koszty assetów (tekstur, modeli, animacji, prodjekt poziomów etc.). A koszty programowania to i tak pewnie nie więcej niż 20% kosztów produkcji (w czasach zamierzchłych gdy grę produkowano w garażu proporcja była oczywiście zupełnie inna.), a lepsze technologie (czyli lepsza optymalizacja) powodują, że jeszcze bardziej trzeba jakość tych assetów - grafiki podciągnąć. Wystarczy porównać skok między Resistane 1 i najnowszym, tak samo jest z Uncharted.Oczywiście często ponownie używa tych samych obiektów jak np. SE w swoich FF z dopiskami -2, czy Crytek w Crysisie i Warheadzie, i to faktycznie znacznie ogranicza koszty i zwiększa szybkość produkcji.

Usunięty
Usunięty
15/03/2012 00:53
Dnia 14.03.2012 o 23:04, Namaru napisał:

No niestety. Ja w następnej generacji zdecyduję się chyba na producenta sprzętu bezawaryjnego czyli Nin. Jeśli oni też zaczną buble produktować to chyba sobie konsole już wogóle odpuszczę...

I z Nintendo różnie bywa. Moje Wii w serwisie gościło już tydzień po zakupie.

Dnia 14.03.2012 o 23:04, Namaru napisał:

Lepsza grafika to nie tylko koszt sprzętu, to także wyższy koszt produkcji gry.

Przez pierwszę pare lat życia konsol. Potem koszt gry spada, bo pracę nad nią trwają krócej, ponieważ silniki graficzne na dany sprzęt są już gotowe i zoptymalizowane, co sporo skraca okres produkcyjny i tnie koszty.

Usunięty
Usunięty
15/03/2012 00:53
Dnia 14.03.2012 o 23:04, Namaru napisał:

No niestety. Ja w następnej generacji zdecyduję się chyba na producenta sprzętu bezawaryjnego czyli Nin. Jeśli oni też zaczną buble produktować to chyba sobie konsole już wogóle odpuszczę...

I z Nintendo różnie bywa. Moje Wii w serwisie gościło już tydzień po zakupie.

Dnia 14.03.2012 o 23:04, Namaru napisał:

Lepsza grafika to nie tylko koszt sprzętu, to także wyższy koszt produkcji gry.

Przez pierwszę pare lat życia konsol. Potem koszt gry spada, bo pracę nad nią trwają krócej, ponieważ silniki graficzne na dany sprzęt są już gotowe i zoptymalizowane, co sporo skraca okres produkcyjny i tnie koszty.




Trwa Wczytywanie