Nastał 2012 rok - co nam przyniesie?

Patryk Purczyński
2012/01/01 12:45

Dziennikarze serwisu IndustryGamers postanowili wypytać analityków o ich prognozy na nadchodzące 12 miesięcy. Oto, jak ich zdaniem będzie ewoluować branża w 2012 roku.

Nastał 2012 rok - co nam przyniesie?

Jesse Divnich

  1. Wzrosną ceny aplikacji na urządzenia przenośne. - Jeśli będzie to podwyżka nieznaczna, np. średnio z 0,99 do 1,20 dolara, nie sądzę, by ktokolwiek narzekał. Na tych rynkach zaczynają się pojawiać marki wysokiej jakości (Angry Birds, Infinity Blade itp.). Cena Infinity Blade wzrosła z 5,99 do 6,99 dolara za kontynuację, ale sądzę, że gra i tak jest tyle warta.
  2. Zwolnienia uderzą w rynki wzrastające. - Nadchodzi czas, by producenci wreszcie zaczęli wypracowywać zyski. Niestety, w niektórych przypadkach finansowanie zostanie wstrzymane - inwestorzy rzadko podążają za porażkami.
  3. GTA V będzie wielkie. O tym pisaliśmy na naszych łamach już wcześniej: GTA przerwie dominację serii Call of Duty?
  4. Nie będzie nowego sprzętu, więc przestańcie o to dopytywać. - Vita i Wii U zadebiutują w 2012 roku, ale na tym koniec. Zarówno Xbox 360, jak i PlayStation 3, wciąż przynoszą nieprawdopodobne zyski. Nie spodziewałbym się nawet zapowiedzi nowych konsol w 2012.
  5. Mniej ludzi będzie tańczyć. - 2011 rok był szczytowy dla gatunku gier tanecznych. Te tytuły nadal będą się sprzedawać, ale jako całość osiągną gorsze rezultaty niż w minionym roku.

Billy Pidgeon

Billy Pidgeon, Nastał 2012 rok - co nam przyniesie?

  1. Nadchodzi stan przejściowy dla konsol. - Wiemy, że Wii U zadebiutuje w 2012 roku. Microsoft zapowie następcę Xboksa 360 na E3 2012. Sony nie zapowie PS4 w 2012. Ninntendo będzie obserwować szybką sprzedaż zapasów sklepowych Wii U i to samo czeka Microsoft i nowego Xboksa w 2013 roku.
  2. Konsole przenośne przeznaczone do gier nie zostaną wyparte przez telefony. - Konsole przenośne będą sprzedawać się bardzo dobrze w 2012 roku. Zarówno 3DS jak i Vita zapewnią spore zyski przemysłowi. Na obu platformach pojawi się duża liczba wysokiej jakości gier. Mimo to sprzedaż konsol i gier na nie przeznaczonych będzie mniejsza od spodziewanej.
  3. Gry towarzyskie przeniosą się na urządzenia przenośne i zagrożą Nieprzyjaznemu Facebookowi. - Gry free-to-play na urządzenia przenośne wzrosną w skali globalnej w 2012 roku. Pod koniec roku znaczący wydawcy aplikacji na Facebooka będą drżeć - w pozytywnym tego słowa znaczeniu - przed kanibalizacją, której sprawcami mogą być gry towarzyskie na urządzenia przenośne.
  4. Gry niezależne nadal będą ważne. - Na listach najczęściej pobieranych gier pojawi się więcej produkcji niezależnych, będzie więcej pozycji dla graczy niedzielnych i co najmniej jedna gra niezależna będzie nieustannie opisywana na łamach najważniejszych mediów.
  5. Przemysł gier PC, już duży, jeszcze urośnie. - Gry komputerowe prezentują się równie dobrze, lub nawet lepiej od konsolowych. Pojawią się produkcje, które usatysfakcjonują zarówno zagorzałych miłośników multiplayera, jak i te skierowane do fanów rozgrywki solo. Diablo III trafi w gusta obu grup. Dystrybucja cyfrowa raczej wynagradza niż karze konsumentów. Gry MMO wzrosną jako kategoria, pod przywództwem Rift i Star Wars: The Old Republic.

Także w 2012:

  • Gry taneczne i ćwiczeniowe nadal będą się sprzedawać, głównie dzięki trendowi na urządzenia wykrywające ruch
  • Starhawk zostanie przyjęty bardzo ciepło i przyczyni się do sprzedaży wielu sztuk PS3
  • Płatne gry do pobrania na konsole domowe i przenośne przyniosą ponad 10 miliardów dolarów zysku
  • Gry na Android okażą się popularniejsze od tych na iOS
  • Xbox Live na Microsoft Phone 7 podniesie poprzeczkę dla gier na urządzenia przenośne
  • David Cole

    David Cole, Nastał 2012 rok - co nam przyniesie?

    1. 2012 będzie rokiem sprzętu. - Premiery Vity i Wii U, a także dalsza sprzedaż 3DS-a powinny przewodzić nagłówkom prasowym. Choć konsumenci głośno domagają się nowych konsol, coraz większy nacisk kładzie się także na gry komputerowe. Produkty takie jak Battlefield czy Call of Duty notują coraz lepsze wyniki na PC, a coraz więcej konsumentów ma najnowocześniejszy sprzęt, który pozostawia daleko w tyle konsole obecnej generacji.
    2. Będą ogłoszenia nowych sprzętów do grania, ale zabraknie konkretów. - Microsoft najprawdopodobniej zapowie nowy sprzęt, ale nie zdziwimy się, jeśli nie wyznaczy dla niego daty premiery. Sony może też zrobi trochę hałasu, ale będzie raczej skupione na PS Vita i PlayStation 3.
    3. Najprawdopodobniej pojawią się wstrząsy i fuzje między dostarczycielami gier na urządzenia przenośne i dystrybuowanych drogą cyfrową.
    4. Electronic Arts znajduje się w dogodnej pozycji, by przeżyć rok wielkiego powrotu. - EA jest w tej chwili zbyt nisko oceniane, zwłaszcza jeśli zestawić je z graczami na rynku dystrybucji cyfrowej. Jeśli Star Wars będzie w stanie zbudować długoterminową bazę subskrybentów, EA znajdzie się w dogodnej pozycji by spełnić swe zapowiedzi o wejściu w rynek cyfrowy.
    5. Największa gra wszech czasów, World of Warcraft, będzie musiała od nowa zaprojektować swój model biznesowy z uwagi na malejącą liczbę subskrybentów. - Już przed premierą Star Wars: The Old Republic, World of Warcraft zanotowało swe pierwsze poważne spadki. Od tego, jak Blizzard na to odpowie, będzie zależeć sposób, w jaki sieciowe produkty będą zarządzane w czasie swego kryzysu.

GramTV przedstawia:

Scott Steinberg

Scott Steinberg, Nastał 2012 rok - co nam przyniesie?

  1. Free-to-play i freemium będą nadal zwiększać swoją siłę wśród modeli biznesowych. - Choć free-to-play i freemium nie pasują do każdego tytułu, spodziewajcie się kolejnych produkcji i firm, które zdecydują się na przesiadkę na ten model biznesowy. Wart podkreślenia jest także rozdźwięk i elastyczność sieci społecznościowych oraz, co jeszcze ważniejsze, przeglądarek internetowych, które są wspomagane przez największy w historii wzrost rynku urządzeń przenośnych.
  2. Konsole zostaną zróżnicowane pod względem oprogramowania i usług. - W obliczu tego, że wiele gier będzie dostępnych na różnych platformach, spodziewajcie się, że dostawcy konsol postawią na podnoszące wartość dodatkowe opcje, jak przekaz telewizyjny na żywo, tytuły dystrybuowane drogą cyfrową, opcje pay-per-view, możliwości telekomunikacyjne, sieciowy multiplayer, elementy społecznościowe itd.
  3. Kolejne fuzje i przejęcia są nieuniknione. - W nadchodzącym roku zaobserwujemy jeszcze więcej zwolnień i fuzji, zwłaszcza wśród dużych firm. Nowe, mniejsze studia, mogą przeżywać rozkwit. Średniej wielkości spółki nadal będą się natomiast mierzyć z trudnościami - zarówno w 2012 roku, jak i później.
  4. Odnotujemy większy wpływ gier dystrybuowanych drogą cyfrową. - Przez najbliższe trzy lub cztery lata będziemy obserwować zwiększoną sprzedaż i zyski z mikropłatności, dystrybucji cyfrowej i innych opartych na sieci kanałów. Kolejne gry wyemigrują do sieci i będą łatwiejsze do nabycia.
  5. Więcej doświadczeń multiplatformowych i cross-platformowych. - Coraz większa grupa producentów będzie podejmować starania, by nie być przypisanym wyłącznie do jednej platformy. Pojawi się też więcej tytułów z możliwością przenoszenia ich między platformami i urządzeniami.
Komentarze
28
Usunięty
Usunięty
02/01/2012 12:37

No ja osobiście czekam na Max Payne 3 no i oczywiście nie może zabraknąć GTA V ;P

Usunięty
Usunięty
02/01/2012 12:33
Dnia 02.01.2012 o 12:05, maurras napisał:

O SS można wszystko powiedzieć, ale nie to, że ma ciekawą i w odpowiedni sposób przedstawioną fabułę.

Mi akurat się podobała, ale co kto woli :)

Dnia 02.01.2012 o 12:05, maurras napisał:

W Skyrima nie grałem, ale jezeli tam historia jest gorzej przedstawiona niż w Zeldzie to doprawdy nie wiem już skąd się biorą i kto płaci za te wszelkie zachwyty nad nowym TESem

Bo TES to nie fabuła tylko symulator turysty - i głównie dlatego się gracze nad tym zachwycają. Widziałeś jakikolwiek komentarz w Internecie, który mówiłby coś o fabule? Gracz to pomijają, bo mają ogromny świat i multu rzeczy do robienia.

Usunięty
Usunięty
02/01/2012 12:05
Dnia 02.01.2012 o 10:49, Henrar napisał:

c) siłą Wii U ma być sterowanie a nie podzespoły. Gameplay''owo Ninny już dawno prześcignęlo konkurentów oferujących jedno i to samo na przestrzeni lat.

Lubię gry od Nintendo, ale trzeba uczciwie przyznać, że N także w większości swoich produkcji jedzie na gameplayowych rozwiązaniach, które wprowadzono już całe wieki temu i wiele nie zmienia w mechanice gier.

Dnia 02.01.2012 o 10:49, Henrar napisał:

Trudniejsza, IMO ciekawszy świat i znacznie lepsza fabułą (zwłaszcza od Skyrima), lepsze sterowanie i - przede wszystkim - o wiele mniej bugów. No ale przecież nie jest w HD, ma crapowate tekstury, czyli sama gra jest słaba. Yhy -.-

O SS można wszystko powiedzieć, ale nie to, że ma ciekawą i w odpowiedni sposób przedstawioną fabułę. Przeciez przez połowę gry w sumie nie wiadomo, po co się biega. W Skyrima nie grałem, ale jezeli tam historia jest gorzej przedstawiona niż w Zeldzie to doprawdy nie wiem już skąd się biorą i kto płaci za te wszelkie zachwyty nad nowym TESem




Trwa Wczytywanie