Artykuł: Tydzień z PEGI: PEGI a gry internetowe

gram.pl
2011/07/15 12:46
3
0

Obecnie śmiało można powiedzieć, że za sprawą Internetu świat staje otworem przed każdym, niezależnie od wieku czy poziomu wykształcenia. I to nie tylko ten realny, ale nieograniczona wręcz liczba rzeczywistości wirtualnych. Stałymi ich bywalcami są dzieci, które często nie zdają sobie sprawy tego, że spotkać ich tam może coś znacznie gorszego niż przegrana w rywalizacji lub śmierć kierowanej przez nie postaci.

Artykuł: Tydzień z PEGI: PEGI a gry internetowe

Zanim jednak przejdziemy do działań PEGI w tym zakresie, warto przyjrzeć się bliżej samym grom internetowym. Produkcje, w które można grać w Sieci mają najróżniejsze formy, w związku z czym wymykają się jednej klasyfikacji. Dokonując znacznego uproszczenia można jednak wyróżnić wśród nich cztery podstawowe kategorie. Pierwsza to gry promocyjne, które mają propagować określony produkt, organizację lub punkt widzenia. Ze względu na to, że ich zadaniem jest generowanie ruchu na stronie internetowej, uruchamia się je zwykle w witrynie danej instytucji. Nie posiadają one zasadniczo możliwości wprowadzania interakcji między użytkownikami. Coraz częściej pozwalają za to na dzielenie się wynikami za sprawą portali społecznościowych, co sprawia, że są one istotną częścią marketingu wirusowego. Drugim elementem klasyfikacji są gry przeglądarkowe. Stanowią one większość gier internetowych i najczęściej wariantami klasycznych tytułów takich jak na przykład Tetris, Bejewelled czy Scrabble. Oferowane są one, najczęściej bezpłatnie, przez portale społecznościowe i witryny utrzymujące się z reklam. W przypadku tych niewielkich aplikacji pojawia się czasami rywalizacja oraz możliwość komunikacji pomiędzy użytkownikami za sprawą wbudowanych czatów. Dwie pozostałe kategorie stopniem rozbudowania znacznie przewyższają swoje poprzedniczki....

Cały artykuł stanie Wam przed oczami po kliknięciu na czerwoną belkę:

GramTV przedstawia:

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
15/07/2011 15:35

niestety najbardziej wulgarne i agresywne w grach są dzieciaki w wieku gimnazjalnym które myślą że kiedy są "anonimowe" to wolno im już wszystko a rodzice nie zwracają uwagi w co grają i jak się zachowują ich "pociechy". Wiele razy w sklepach widziałem dzieciak może 12 lat z rodzicem ściąga z półki grą ze znaczkiej +18, a rodzic wielce zdziwiony jak mu się zwróci uwagę że to gra nie dla dzieci. poza tym wg mnie PEGI ma jeden poważny błąd przy klasyfikacji gra dostaje znaczek dla dorosłych jeśli choć sugestia będzie związana z seksem albo gdzieś w grze może wystąpić plakat z gołym cyckiem, ale gdy w grze urywamy komuś głowę, szlachtujemy ją strzelamy do postaci ludzkich itp. gra już nie ma ograniczenia od 18. dzieciak idąc do skzoły widzi więcej golizny w witrynach kiosków niż zobaczy kiedykolwiek w grach. a sie rozpisałem

Usunięty
Usunięty
15/07/2011 14:01

OJ w internecie wszyscy dorośli/dzieci bluzgają/obrażają na niewinnych stronach np:strony o pokemonach lub onet/o2

Vojtas
Gramowicz
15/07/2011 13:55

Monitorowanie internetowych gier przeglądarkowych to właściwie syzyfowa praca. Tu rodzica naprawdę nic nie zastąpi. Trzeba dorosłych edukować, jak rozpoznawać niebezpieczne źródła.




Trwa Wczytywanie