Spór pomiędzy City Interactive i The Farm 51 może mieć swój finał w sądzie

Mateusz Kołodziejski
2011/05/20 17:59

City Interactive utrzymuje, że The Farm 51 nie zwróciło mu sprzętu i technologii udostępnionej na potrzeby produkcji gry Alien Fear. Po zakończonej fiaskiem próbie ugody, Marek Tymiński rozważa złożenie doniesienia na policję o przywłaszczeniu mienia.

Spór pomiędzy City Interactive i The Farm 51 może mieć swój finał w sądzie

Gliwickie studio The Farm 51 było podwykonawcą City Interactive w produkcji tajemniczej gry Alien Fear, która miała być prawdopodobnie strzelanką science-fiction tworzoną przy zastosowaniu Unreal Engine 3. Pod koniec lutego pisaliśmy wydawca Sniper: Ghost Warrior zerwał współpracę tłumacząc, że nie został zachowany harmonogram prac realizowanych przez The Farm 51, były również zastrzeżenia co do jakości wykonania samego produktu. Gliwiczanie przedstawili w odpowiedzi serię własnych zarzutów, pośród których znalazło się m.in. niedostarczenie technologii i sprzętu niezbędnego do stworzenia wersji gry na konsole, co uniemożliwiało ukończenie finalnego kodu.

Przez kolejne tygodnie prawnicy obu stron negocjowali zapisy ugody. Miała ona zostać podpisana wczoraj. Tak się jednak nie stało, gdyż dokumenty nie zostały parafowane. Wydawca rozważa teraz złożenie doniesienia na policję o przywłaszczeniu mienia. The Farm 51 do tej pory, mimo naszych próśb, nie zwróciło nam urządzeń i technologii, którą użyczyliśmy im na potrzeby produkcji Alien Fear - tak całą sytuację opisuje Marek Tymiński, prezes City Interactive. Według jego szacunków wartość tych środków to kilkadziesiąt tysięcy euro. Stąd też bierze pod uwagę zastosowanie zdecydowanych działań: Poważnie nosimy się też ze skierowaniem sprawy do sądu.

GramTV przedstawia:

Brak urządzeń użyczonych The Farm 51 komplikuje prace CI nad Alien Fear. Premiera planowana początkowo na drugi kwartał 2011 r., już w momencie ogłoszenia zmiany studia deweloperskiego została przesunięta na okres wakacyjny. W tej chwili Tymiński mówi już o tym, że chce, aby trafiła do sprzedaży w tym roku. Budżet Alien Fear szacowany jest na 1-2 mln zł. City Interactive chce sprzedać co najmniej 300 tys. kopii gry. Ma ona zostać wydana jednocześnie na PC, PlayStation 3 i Xboxa 360.

Źródło: Parkiet

Komentarze
23
Usunięty
Usunięty
03/06/2011 14:48
Dnia 03.06.2011 o 11:45, CharonPL napisał:

Do City zapewne dotarło, że Farma nie zamierza zrobić tej gry w krócej niż rok, i chłopaki po prostu zmiękli.

Wiesz, to nie tak że Farm może sobie decydować ile czasu im zajmie zrobienie gry. Przy takich projektach już na starcie określa się czas na wykonanie, budżet i wszystkie milestone. Jeśli Farm zgodziło się wykonać gre w zadanym czasie to nie może sobie "nie zamierzać zrobić tej gry krócej niż rok".Nie chcę oceniać czy rację ma CI czy Farm, bo sytuacji nie znam, ale jeśli rzeczywiście Farm zgodziło się coś wykonać i tego nie dostarczyło na czas, to nie dziwiłbym się CI, że zerwało umowę.

Dnia 03.06.2011 o 11:45, CharonPL napisał:

Nie znałem nawet. Rozumiem, że to był ich pierwszy projekt pod tym szyldem. Cóż (nie)szczęście początkującego.

Coś tam mieli na koncie: http://www.gry-online.pl/s046_p.asp?id=696

Usunięty
Usunięty
03/06/2011 14:48
Dnia 03.06.2011 o 11:45, CharonPL napisał:

Do City zapewne dotarło, że Farma nie zamierza zrobić tej gry w krócej niż rok, i chłopaki po prostu zmiękli.

Wiesz, to nie tak że Farm może sobie decydować ile czasu im zajmie zrobienie gry. Przy takich projektach już na starcie określa się czas na wykonanie, budżet i wszystkie milestone. Jeśli Farm zgodziło się wykonać gre w zadanym czasie to nie może sobie "nie zamierzać zrobić tej gry krócej niż rok".Nie chcę oceniać czy rację ma CI czy Farm, bo sytuacji nie znam, ale jeśli rzeczywiście Farm zgodziło się coś wykonać i tego nie dostarczyło na czas, to nie dziwiłbym się CI, że zerwało umowę.

Dnia 03.06.2011 o 11:45, CharonPL napisał:

Nie znałem nawet. Rozumiem, że to był ich pierwszy projekt pod tym szyldem. Cóż (nie)szczęście początkującego.

Coś tam mieli na koncie: http://www.gry-online.pl/s046_p.asp?id=696

Usunięty
Usunięty
03/06/2011 11:45
Dnia 01.06.2011 o 12:13, Volvox napisał:

> Kwestia kluczowa - dłużej tzn. ile? Bo jak ktoś zrywa umowę po pół roku, to jednak można > wnioskować, że tej wiary w ludzi to chyba nie było od samego początku ;p Jakby z twojego konta znikały dziesiątki tysięcy złotych po każdym milestone, pewnie też twoja wiara potrafiłaby się szybko kurczyć :D

Bez przesady - chyba nie liczyli, że im będzie przybywać? :DPół roku... strzelam na ślepo, że były max 3 te milestone''y. Nie wiem, czy więcej się da albo czy jest sens. Co nie zmienia groteskowości samego story, jak i swoistej hipokryzji, którą całość jest nasiąknięta.Do City zapewne dotarło, że Farma nie zamierza zrobić tej gry w krócej niż rok, i chłopaki po prostu zmiękli.

Dnia 01.06.2011 o 12:13, Volvox napisał:

> A z czystej ciekawości... Kto robił Białego Wilka? Bo jakoś mi umknęło ;D Widescreen Games. Chyba zbankrutowali krótko po tym (2009), czego Farm 51 nie życzę ;)

Nie znałem nawet. Rozumiem, że to był ich pierwszy projekt pod tym szyldem. Cóż (nie)szczęście początkującego.




Trwa Wczytywanie