Zachowanie świeżości rozgrywki to jeden z głównych celów projektantów Dead Space 2. - W kontynuacji łatwo jest popaść we wtórność względem pierwszej części. Chcemy zmieszać elementy horroru z momentami niesamowitości - mówi producent wykonawczy gry, Steve Papoutsis, w rozmowie z dziennikarzami serwisu MaxConsole.

Od ogłoszenia drugiej części zastanawiano się, czy będzie ona w stanie straszyć tak skutecznie, jak poprzedniczka. Papoutsis rozwiewa te obawy: - Wyjaśnijmy ostatecznie tę kwestię: nie ma możliwości, by Dead Space 2 został odarty z warstwy horroru. Chcemy dokonać tego samego co w pierwszej części przy jednoczesnym sprawieniu, by gracze czuli, że wszystko jest świeże i nowe.
Papoutsis zapewnia również, że zaimplementowanie trybu multiplayer nie wpłynęło negatywnie na długość rozgrywki w kampanii dla pojedynczego gracza, potwierdzając tym samym słowa dyrektora artystycznego Visceral Games, Iana Milhama. Single-player jest tak długi, o ile nie dłuższy, jak w przypadku pierwszego Dead Space'a - kwituje.
Dead Space 2 zadebiutuje 28 stycznia na platformach PC, PS3 i X360.