Studio Crytek jest znane z wyciskania z maszyn, na które tworzy gry, siódmych potów. Obecnie niemiecka ekipa pracuje nad portami Crysisa 2 na Xboksa 360 i PlayStation 3. Co do tego drugiego, Crytek ma naprawdę spore plany. Jak zdradził w niedawnym wywiadzie Michael Gluck (główny programista PS3 frankfurckiego studia):

"Z każdym kolejnym pokoleniem gier na PS3, czyli co jakieś 2 lata, wzrasta znacząco ich jakość, co objawia się najbardziej w grafice. Myślę, że przy Crysis 2 zobaczymy grafikę na poziomie, który pozostałe gry będą mogły z trudem przewyższyć. Chcemy przy tym tytule ustanowić nowe standardy dla wszystkich gier na PS3".
Co więcej, według Glucka poprzeczka zostanie zawieszona tak wysoko, że po premierze Crysisa 2 na PlayStation 3 inne gry może i wyjdą na prowadzenie, ale będzie to zwycięstwo o jedynie "grubość lakieru":
"Nie spodziewamy się, żeby nastąpiło później jakaś znacząca poprawa w grafice, bo staramy się nie wycinać żadnych efektów. Zamiast tego optymalizujemy je na tyle, aby mogły one być przetworzone. Dlatego oczekujemy większego zagęszczenia elementów czysto growych, efektów fizycznych, większej interakcji, ale sama grafika nie zostanie znacząco poprawiona".
Ile w tym przechwałek, a ile prawdy? O tym na własne oczy przekonamy się w 3 kwartale tego roku. Do tego czasu pozostaje nam oglądanie statycznych screenshotów, które niewiele różnią się od renderów.