W sierpniu ubiegłego roku firma UbiSoft oficjalnie zapowiedziała grę Silent Hunter 5. Wówczas przedstawiono sporo konkretnych informacji na jej temat, które znajdziecie pod powyższym odnośnikiem. Dzisiaj uzupełniamy je o kolejne materiały. Na początek logo produkcji, która - jak się okazało - zostanie wydana z podtytułem Battle of the Atlantic.

Natomiast w tym miejscu udostępniliśmy materiał wideo, prezentujący silnik, który napędza Silent Huntera 5. Dla osób, preferujących statyczne obrazki, UbiSoft przygotował galerię zrzutów ekranowych:
Warto także dodać, że zaprezentowany na filmiku port z U-bootami składa się 3,5 miliona polygonów. Do wykorzystania cywilnych statków wykorzystano 25 tysięcy polygonów, do małych i średnich okrętów wojennych od 27 do 30 tysięcy, natomiast do większych od 45 do nawet 60 tysięcy polygonów. Na tym jednak nie koniec. Twórcy pochwalili się bowiem, że na modele statków nałożono tekstury w rozdzielczości 1024 na 1024. Ponadto przykładowo zwiększona została szczegółowość poszczególnych rodzajów broni – o 20 procent w porównaniu z Silent Hunter 4. Nie da się również nie dostrzec wody, którą przedstawiono z niezwykła dbałością o detale, a także dynamicznych efektów pogodowych – zmieniają się one w zależności od klimatu danej strefy, morza, a także pory roku. Stworzenie tak realistycznego otoczenia było możliwe dzięki technologii High Dynamic Range (HDR).
Silent Hunter 5: Battle of the Atlantic zadebiutuje na pecetach na początku przyszłego roku.