Przedstawiciele Sony nie kryli, że Killzone 2 jest jedną z najważniejszych dla PS3 premier tego roku. Po przekroczeniu przez grę bariery miliona sprzedanych egzemplarzy władze japońskiej firmy nie kryły swego zadowolenia. Czy rzeczywiście jest tak różowo? Niekoniecznie, zwłaszcza jeśli spojrzeć na stosunek liczby zakupionych sztuk Killzone'a 2 do liczby wszystkich właścicieli PS3.

Statystyki te wypadają jeszcze gorzej, jeśli spojrzeć jak radziły sobie największe hity konkurencji. Gears of War 2 został kupiony przez 23% właścicieli Xboksa 360, zaś w przypadku Halo 3 wskaźnik ten wynosi aż 31%. Pod uwagę należy wziąć oczywiście długość pobytu na rynku obu tych tytułów (ta działa rzecz jasna na korzyść gigantów z X360). Nie wydaje się jednak, żeby Killzone 2 mógł choć zbliżyć się do odsetków, jakimi mogą się szczycić oba bestsellery z konsoli Microsoftu.