Marvel’s Spider-Man Remastered - recenzja wersji na PC

Adam "Harpen" Berlik
2022/08/15 10:50
9
1

Pozycja obowiązkowa dla wszystkich posiadaczy komputerów osobistych.

Pełnoprawną recenzję Marvel’s Spider-Man Remastered znajdziecie tutaj. W niniejszym artykule skupiłem się wyłącznie na ocenie Marvel’s Spider-Man Remastered na PC.

Ekspansja trwa…

To, co kiedyś było nie do pomyślenia, od dłuższego czasu staje się faktem - gry Sony trafiają na PC. Właściciele komputerów osobistych mogą zagrać już w Days Gone, God of War, Heavy Rain, Death Stranding czy Horizon: Zero Dawn. Niebawem do tego grona dołączy także The Last of Us. Na razie jednak możemy zadowolić się premierą Marvel’s Spider-Man Remastered. I zadowolić się jest tutaj idealnym sformułowaniem, bo Człowiek - Pająk wleciał na blaszaki z przytupem.

Marvel’s Spider-Man Remastered - recenzja wersji na PC

Nigdy nie mów nigdy!

Średnia ocen w serwisie Metacritic na poziomie 87 procent mówi sama za siebie - Marvel’s Spider-Man Remastered na PC nie ma się czego wstydzić, to świetna konwersja hitu, który dotychczas był dostępny na PlayStation 4 (2018) i PlayStation 5 (2020). I tak miało zresztą pozostać, bo jakiś czas temu przedstawiciel studia Insomniac Games zapewniał, że gra została opracowana jako produkcja na wyłączność konsoli PlayStation 4 i nie ma mowy o premierze na Xboxie oraz - no właśnie - PC.

Co zawiera Marvel’s Spider-Man Remastered na PC?

Stało się jednak inaczej, komputerowa wersja Marvel’s Spider-Man Remastered jest już dostępna i zawiera nie tylko podstawową wersję gry wydanej pierwotnie cztery lata temu, ale wszystkie trzy oficjalne rozszerzenia: The Heist, Turf Wars i The Silver Lining. Niestety w pakiecie nie znajdziemy Marvel's Spider-Man: Miles Morales, czyli kontynuacji przygód Petera Parkera z 2020 roku wykorzystującej rozwiązania w mechanice opracowane z myślą o Marvel’s Spider-Man.

Czas rozgrywki

Samo ukończenie Marvel’s Spider-Man Remastered powinno nam zająć około 20 godzin, o ile nie skupimy się wyłącznie na głównym wątku fabularnym, ale “liźniemy” trochę zadań pobocznych; chcąc wymaksować grę trzeba niemalże ten czas podwoić, co jest całkiem niezłym wynikiem. Tym bardziej, że warto jeszcze zarezerwować czas na wspomniane wcześniej DLC, po 2-3 godziny na każde z nich. Mimo wszystko jest w tym pewien wcale nie taki mały zgrzyt - otóż Marvel’s Spider-Man Remastered na PC (Steam) kosztuje aż 259,00 złotych. Dużo za dużo, jak na czteroletnią grę, prawda?

Obsługa kontrolerów

Marvel’s Spider-Man Remastered oferuje pełne wsparcie kontrolerów, zarówno od Xboxa, jak i od PlayStation 5. O ile w przypadku tego pierwszego ciężko powiedzieć cokolwiek więcej poza tym, że rozgrywka na padzie Microsoftu jest bardzo wygodna, o tyle w przypadku drugiego trzeba się na moment zatrzymać. Tak samo jak na konsoli Sony, również w wersji PC po podłączeniu DualSense’a do komputera otrzymujemy wsparcie adaptacyjnych triggerów i wibracji, dzięki czemu gracze preferujący to rozwiązanie będą mogli cieszyć się nieco innym doświadczeniem.

GramTV przedstawia:

W recenzowanym Marvel’s Spider-Man Remastered nie mogło również zabraknąć wsparcia dla klawiatury i myszki, ale przyznam szczerze, że kontrolowanie postaci w trójwymiarowych grach akcji za pomocą wspomnianych urządzeń jest dla mnie dość toporne i niezbyt precyzyjne, przez co sama rozgrywka staje się automatycznie trudniejsza zarówno podczas eksploracji, jak i w trakcie walki. Przekonałem się o tym już po raz n’ty, sprawdzając właśnie k+m w Marvel’s Spider-Man Remastered i cóż, powiem krótko - nie polecam, ale doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że gracze preferują zabawę przy wykorzystaniu tych urządzeń.

Komentarze
9
JakiśNick
Gramowicz
23/08/2022 06:59
FromSky napisał:

"AMD Ryzen 9 5900X, kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 3080 10 GB i 16 GB RAM. To świetny sprzęt, dzięki któremu mogłem cieszyć się rozgrywką w rozdzielczości 1080p z zachowaniem stałych 60 klatek na sekundę na bardzo wysokich detalach"

Ale co oznacza to zdanie ?, że to 3080 wystarczy tylko do tego i nie będzie więcej fps albo wyższej rozdzielczości bez spadku klatek, czy po prostu ktoś uruchomił grę na takim sprzęcie i się cieszy jak głupi że chodzi płynnie na 1920x1080 i to jeszcze z DLSS żeby było śmieszniej

Jaki jest sens przy takim PC w ogóle podłączać tak mały monitor i to jeszcze ograniczony do 60Hz, wtedy komputer używa ułamek swojej normalnej mocy a jakby nie było wtedy płynnie to oznacza ze gra ma gigantyczny problem z wydajnością i jest w zasadzie niegrywalna

https://www.purepc.pl/marvels-spider-man-remastered-pc-test-wydajnosci-kart-graficznych-i-procesorow-jakie-wymagania-sprzetowe?page=0,10 - ta gra ledwie 90fps wyciąga na 3080, więc nie powiedziałbym, że 1080p to za mało XD

Pajonk78
Gramowicz
17/08/2022 13:03
Tsalimon napisał:

 Jeśli u Was w redakcji do odpalenia tego musiał być potrzebny sprzęt rzędu RTX 3080 to aż strach u Wac kupować te wasze komputerki Actina ....

Trudno się tutaj nie zgodzić: właśnie odpaliłem i doszedłem do usadzenia pierwszego "bossa": wszystkie suwaki "w prawo na maxa", rozdziałka 2K i zero chrupnięć czy spadków klatek, a konfig to: 

Ryży 5 3600

32GB RAM

RTX3060Ti

Zestaw złożony samodzielnie z wybranych przeze mnie podzespołów.

Coś słabe te Wasze Actiny...

Tsalimon
Gramowicz
16/08/2022 21:23

Odpaliłem tą grę w 4k@60Hz na i7-6700, 16GB DDR4 i RTX 2080Ti. Ponieważ ta generacja ma najsłabsze rdzenie Tensor nawet nie włączam RT. I wszystko hula na maksa , bez spadków klatek i dziwnych anomali. Jeśli u Was w redakcji do odpalenia tego musiał być potrzebny sprzęt rzędu RTX 3080 to aż strach u Wac kupować te wasze komputerki Actina ....

FromSky
Gramowicz
15/08/2022 14:58

"AMD Ryzen 9 5900X, kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 3080 10 GB i 16 GB RAM. To świetny sprzęt, dzięki któremu mogłem cieszyć się rozgrywką w rozdzielczości 1080p z zachowaniem stałych 60 klatek na sekundę na bardzo wysokich detalach"

Ale co oznacza to zdanie ?, że to 3080 wystarczy tylko do tego i nie będzie więcej fps albo wyższej rozdzielczości bez spadku klatek, czy po prostu ktoś uruchomił grę na takim sprzęcie i się cieszy jak głupi że chodzi płynnie na 1920x1080 i to jeszcze z DLSS żeby było śmieszniej

Jaki jest sens przy takim PC w ogóle podłączać tak mały monitor i to jeszcze ograniczony do 60Hz, wtedy komputer używa ułamek swojej normalnej mocy a jakby nie było wtedy płynnie to oznacza ze gra ma gigantyczny problem z wydajnością i jest w zasadzie niegrywalna

Muradin_07
The King of Iron Fist
15/08/2022 14:29
MisticGohan_MODED napisał:

Nie wiem... u mnie gra na 1060 chodzi płynnie, ładnie i bez zarzutów... Cena jak to gry od Sony.

brak Marvel's Spider-Man: Miles Morales w pakieciePrzecież to osobna gra... a remaster ma wyjść jeszcze w tym roku.

Ja to jednak rozumiem, bo w sumie Spider-Man Remastered był sprzedawany w pakiecie z Milesem Moralesem w jednej wersji. Właściwie to mógłby być sprzedawany "na odwrót" ;)

MisticGohan_MODED
Gramowicz
15/08/2022 14:13

Nie wiem... u mnie gra na 1060 chodzi płynnie, ładnie i bez zarzutów... Cena jak to gry od Sony.

brak Marvel's Spider-Man: Miles Morales w pakieciePrzecież to osobna gra... a remaster ma wyjść jeszcze w tym roku.

Harpen
Redaktor
15/08/2022 11:52
JakiśNick napisał:

"Właściciele komputerów osobistych mogą zagrać już w (...) Uncharted" - hę? Zarówno na epic jak i na steam cała kolekcja jest "coming soon". Chyba, że ja o czymś nie wiem :)"przyznam szczerze, że w trójwymiarowe gry akcji z perspektywy trzeciej osoby za pomocą wspomnianych urządzeń kontrolowanie postaci jest dość toporne i niezbyt precyzyjne" - abstrahując od dziwacznej konstrukcji zdania (polska język trudna język?) bzdura absolutna. Polecam porównać celność i czas wykonywania headshotów na padzie vs na myszce w RDR 2 czy tomb raiderach. Na myszy jest się 4-krotnie szybszym. Jeżeli na 3080 gra nie potrafi utrzymać 60fps w 1080p pomimo DLSS to optymalizacja jest FATALNA.

Inna sprawa, że inne redakcje na 1050 Ti wciąż miały 50fps, więc pewnie wystarczy obniżyć parę zbędnych opcji typu 8x AA, cienie i rtx i już mamy 100fps na 970.

Imo coś jest nie tak z PC redaktora, bo w innych testach wychodzi, że 3080 wyciąga 100fps na max.

A co do płynności, to optymalizacja nie jest fatalna, ale różnica między 16 a 32 GB RAM-u przy najwyższych ustawieniach wszystkiego robi swoje, stąd pewnie te rozbieżności.

Harpen
Redaktor
15/08/2022 11:50
JakiśNick napisał:

"Właściciele komputerów osobistych mogą zagrać już w (...) Uncharted" - hę? Zarówno na epic jak i na steam cała kolekcja jest "coming soon". Chyba, że ja o czymś nie wiem :)"przyznam szczerze, że w trójwymiarowe gry akcji z perspektywy trzeciej osoby za pomocą wspomnianych urządzeń kontrolowanie postaci jest dość toporne i niezbyt precyzyjne" - abstrahując od dziwacznej konstrukcji zdania (polska język trudna język?) bzdura absolutna. Polecam porównać celność i czas wykonywania headshotów na padzie vs na myszce w RDR 2 czy tomb raiderach. Na myszy jest się 4-krotnie szybszym. Jeżeli na 3080 gra nie potrafi utrzymać 60fps w 1080p pomimo DLSS to optymalizacja jest FATALNA.

Inna sprawa, że inne redakcje na 1050 Ti wciąż miały 50fps, więc pewnie wystarczy obniżyć parę zbędnych opcji typu 8x AA, cienie i rtx i już mamy 100fps na 970.

Imo coś jest nie tak z PC redaktora, bo w innych testach wychodzi, że 3080 wyciąga 100fps na max.

Faktycznie koślawe zdanie, poprawiłem. :) Z tym Uncharted trochę się zapędziłem, racja.

A co do grania na k+m, to moja opinia po prostu, mi się gra szybciej i wygodniej na padzie. :)

JakiśNick
Gramowicz
15/08/2022 11:40

"Właściciele komputerów osobistych mogą zagrać już w (...) Uncharted" - hę? Zarówno na epic jak i na steam cała kolekcja jest "coming soon". Chyba, że ja o czymś nie wiem :)"przyznam szczerze, że w trójwymiarowe gry akcji z perspektywy trzeciej osoby za pomocą wspomnianych urządzeń kontrolowanie postaci jest dość toporne i niezbyt precyzyjne" - abstrahując od dziwacznej konstrukcji zdania (polska język trudna język?) bzdura absolutna. Polecam porównać celność i czas wykonywania headshotów na padzie vs na myszce w RDR 2 czy tomb raiderach. Na myszy jest się 4-krotnie szybszym. Jeżeli na 3080 gra nie potrafi utrzymać 60fps w 1080p pomimo DLSS to optymalizacja jest FATALNA.

Inna sprawa, że inne redakcje na 1050 Ti wciąż miały 50fps, więc pewnie wystarczy obniżyć parę zbędnych opcji typu 8x AA, cienie i rtx i już mamy 100fps na 970.

Imo coś jest nie tak z PC redaktora, bo w innych testach wychodzi, że 3080 wyciąga 100fps na max.