Inne

W co zaGRAMy we wrześniu 2019 roku - najciekawsze premiery miesiąca - część druga

Adam "Harpen" Berlik, 31.08.2019 17:00 0

Zgodnie z obietnicą prezentujemy drugą część zestawienia gier, którymi warto zainteresować się we wrześniu.

Daymare: 1998

  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 17 września
  • producent: Invader Studios
  • wydawca: Destructive Creations

Jeśli przed kilkoma laty interesowaliście się projektem Resident Evil 2: Reborn, to z pewnością wiecie, że miał to być fanowski remake drugiej odsłony cyklu firmy Capcom, która poprosiła jednak twórców o wstrzymanie prac nad swoim dziełem. Powód był prosty – japoński producent sam zajął się tworzeniem odświeżonej wersji „dwójki”, która ukazała się na początku tego roku. Invader Studios niedługo później ogłosiło swoją własną grę, Daymare: 1998, która – tak samo jak Resident Evil 2 – będzie trzecioosobowym survival horrorem. Wspomniana ekipa zapowiada rozbudowaną kampanię fabularną osadzoną w tajnym środku badawczym i kilku grywalnych bohaterów. Podczas rozgrywki wcielimy się między innymi w elitarnego żołnierza czy pilota helikoptera, a naszym zadaniem – oprócz przetrwania, rzecz jasna – będzie znalezienie informacji na temat śmiercionośnej broni chemicznej. Nie będzie to jednak łatwe, bo w okolicy roi się od krwiożerczych potworów, a naszym postaciom ewidentnie brakuje amunicji.

Devil's Hunt

  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 17 września
  • producent: Layopi Games
  • wydawca: 1C Entertainment

Patrząc na powyższy screen z Devil’s Hunt nietrudno mieć skojarzenia z kultową serią Devil May Cry. Wczytując się w informacje o fabule dowiemy się, że nasz bohater weźmie udział w wojnie między aniołami i demonami. Protagonistą tytułu opartego na książce Równowaga autorstwa Pawła Leśniaka (nota bene założyciela studia Layopi Games odpowiedzialnego za Devil’s Hunt) będzie Desmond Pearce, który po popełnieniu samobójstwa wcale nie umarł, ale trafił do Piekła, gdzie Lucyfer dał mu jeszcze jedną szansę. Nasz bohater wrócił na Ziemię jako sługa Diabła, którego zadaniem jest pozyskiwanie dusz. Aby zdobyć ich jak najwięcej, Pearce odwiedzi między innymi Stany Zjednoczone oraz pewne starożytne miasto, gdzie będzie walczył z przeciwnikami czy też rozwiązywał zagadki natury logicznej. Gra zaoferuje całkiem rozbudowany system rozwoju postaci umożliwiający odblokowywanie nowych ataków i specjalnych zdolności.

The Legend of Zelda: Link's Awakening

  • platformy docelowe: Switch
  • data premiery: 20 września
  • producent: Nintendo
  • wydawca: Nintendo

Aby docenić to, ile pracy włożyło Nintendo w odświeżenie The Legend of Zelda: Link's Awakening warto znaleźć na YouTube fragmenty rozgrywki z wersji udostępnionej w 1993 roku i porównać je z grafiką, którą zaoferuje remake wspomnianej produkcji. Nowa edycja The Legend of Zelda: Link's Awakening nie wprowadzi jednak żadnych zmian w mechanice rozgrywki (nie licząc poprawionego sterowania dostosowanego do współczesnych standardów), starając się wiernie odwzorowywać to, co zaproponowano graczom przed 26. Laty. Będziemy mieli zatem do czynienia z przygodową grą akcji z perspektywy top-down, w której trafimy na wyspę Koholint. To właśnie na niej rozbił się statek naszego bohatera, Linka, który będzie musiał znaleźć strażnika wyspy zamieszkującego szczyt góry Tamaranch, co pozwoli wspomnianemu protagoniście bezpiecznie wrócić do domu.

Ni no Kuni: Wrath of the White Witch Remastered

  • platformy docelowe: PC, PlayStation 4
  • data premiery: 20 września
  • producent: Level 5
  • wydawca: Bandai Namco

Ni no Kuni: Wrath of the White Witch Remastered to odświeżona wersja gry Ni no Kuni: Wrath of the White Witch, która ukazała się na PlayStation 3 w 2011 roku. Nowe wydanie zaprojektowano z myślą o PlayStation 4 oraz komputerach osobistych, ale – co ciekawe – 20 września do sklepów trafi również Ni no Kuni: Wrath of the White Witch (bez Remastered w tytule) na Switcha. Oprawa wizualna oryginału została wykonana w taki sposób, że nawet po ośmiu latach ciężko ją udoskonalić, ale mimo to autorzy zadbali o wsparcie wyższych rozdzielczości ekranu, co jednocześnie pozwala dostrzec zupełnie nowe efekty graficznej. Zwiększono także płynność animacji, dostosowując ją do nowych platform docelowych. Sama rozgrywka nie uległa jednak większym zmianom, jeśli nie liczyć poprawionego sterowania i usunięcia błędów znanych z pierwowzoru.

The Surge 2

  • platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4
  • data premiery: 24 września
  • producent: Deck13
  • wydawca: Focus Home Interactive

The Surge 2 to kontynuacja jednego z lepszych souls-like’ów, czyli gier inspirowanych popularnym cyklem Dark Souls od From Software. Za stworzenie tytułu odpowiada studio Deck13 mające na swoim koncie nie tylko pierwszą odsłonę serii, ale także przygotowane we współpracy z CI Games bardzo udane Lords of the Fallen. Choć ogólne założenia w mechanice zabawy nie ulegną zmianie, The Surge 2 ma naprawić wszystko, co nie zagrało w „jedynce”. Należy się więc spodziewać bardziej zróżnicowanych lokacji (częściej będziemy walczyć na otwartym terenie niż w zamkniętych pomieszczeniach), większej liczby opcji w zakresie rozwoju postaci, zmodyfikowanego systemu odkrywania kończyn naszym wrogom, a także nowych rodzajów broni i umiejętności. Autorzy nie zamierzają jednak w żaden sposób obniżać wysokiego poziomu trudności, gdyż ten element jest cechą charakterystyczną produkcji nawiązujących do Soulsów.

Contra: Rogue Corps

  • platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4, Switch
  • data premiery: 24 września
  • producent: Konami
  • wydawca: Konami

W natłoku wrześniowych premier nie powinniśmy przegapić rynkowego debiutu gry Contra Rogue Corps, czyli nowej odsłony kultowej serii strzelanek, w której rozgrywka zostanie ukazana z rozmaitych perspektyw. Generalnie będzie to twin-stick shooter, ale przechodząc kampanię obejrzymy wydarzenia zza pleców bohatera, z lotu ptaka i nie tylko, bowiem pojawi się także widok FPP. Nowa Contra zaoferuje kilka grywalnych postaci, wśród których znajdzie się między innymi żołnierz imieniem Kaiser wyposażony w ramię z wystającym wiertłem, a także siejąca spustoszenie w szeregach wroga Ms. Harakiri. Wszyscy bohaterowie mają mieć jeden cel – odeprzeć atak kosmitów, którzy zaatakowali naszą planetę. By to zrobić, trzeba będzie pokonać hordy przeciwników za pomocą rozmaitych typów broni palnej, gadżetów i umiejętności.

Code Vein

  • platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4
  • data premiery: 27 września
  • producent: Shift
  • wydawca: Bandai Namco

Oprócz wspomnianego powyżej The Surge 2 za kilka tygodni w sklepach pojawi się również Code Vein. Obie produkcje należą do tego samego gatunku znanego pod nazwą souls-like, co oznacza, że powinni się nimi zainteresować fani cyklu Dark Souls. Nowa gra studia odpowiedzialnego za God Eater przeniesie nas do postapokaliptyucznego świata, gdzie wcielimy się w wampiry dysponujące nadludzkimi zdolnościami. Członkowie organizacji Vein, bo o nich mowa, muszą nie tylko dogłębnie poznać tajemnice skrywane przez świat chylący się ku upadkowi, ale także przetrwać starcia z coraz bardziej wymagającymi przeciwnikami. Co ciekawe, podczas rozgrywki nie będziemy osamotnieni, bo u boku głównego bohatera Code Vein staną towarzysze NPC mogący nie tylko odciągnąć uwagę wroga, ale także pomóc nam w rozprawieniu się z oponentem.

FIFA 20

  • platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4, Switch
  • data premiery: 27 września
  • producent: EA Sports
  • wydawca: Electronic Arts

Co prawda seria FIFA Street już dawno odeszła w zapomnienie, EA Sports nie zamierza całkowicie rezygnować z możliwości rozgrywania meczów na podwórkowych arenach. Dlatego też w FIFA 20 znajdzie się specjalny tryb, VOLTA Football, dzięki któremu opuścimy wielkie stadiony, by rywalizować ze sztuczną inteligencją lub prawdziwymi graczami na mniejszych boiskach. Na tym oczywiście nie koniec, bo autorzy zapowiedzieli także wiele innych zmian, jak np. przemodelowany system wykonywania rzutów wolnych oraz rzutów karnych (będziemy mieli znacznie większą kontrolę nad tym, gdzie poleci piłka), udoskonalony system oddawania strzałów (uderzenia z woleja rzadziej mają się kończyć strzeleniem gola), a także więcej możliwości w trakcie pojedynków „jeden na jednego”. Nie zabraknie oczywiście nowości w trybie kariery czy poprawek w FIFA Ultimate Team, ale na kolejny rozdział fabularny nie ma co liczyć.

Memorrha

  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 27 września
  • producent: Triumph Studios
  • wydawca: Paradox Interactive

Na koniec zostawiłem grę Memorrha, której tytuł prawdopodobnie widzicie po raz pierwszy, ale zerkając na screeny nietrudno dostrzec podobieństwo do The Witness. Dzieło autorstwa StickyStoneStudio, tak samo jak produkcja Jonathana Blowa, będzie pierwszoosobową grą eksploracyjną, w której nacisk położono na rozwiązywanie coraz bardziej wymagających zagadek logicznych. Nie oznacza to jednak, że fabuła zostanie potraktowana po macoszemu, bo do tego aspektu rozgrywki przyłożono się równie mocno, co do łamigłówek. Eksplorując kolejne lokacje spróbujemy znaleźć ukryte symbole i piktogramy, które zapiszemy w pamięci specjalnego urządzenia, co pozwoli uporać nam się z kolejnymi zadaniami i odblokować dostęp do nowych lokacji.

najnowsze