Rok temu nazwaliśmy WRC 5 najlepszą grą rajdową na konsole obecnej generacji. Czy tym razem także otrzyma wspomniane wyróżnienie?
Rok temu nazwaliśmy WRC 5 najlepszą grą rajdową na konsole obecnej generacji. Czy tym razem także otrzyma wspomniane wyróżnienie?
Ciężko zatem stwierdzić do kogo tak naprawdę adresowane jest WRC 6, bo gra została wydana w pełnej cenie, natomiast konkurencyjne tytuły miały swoją premierę już jakiś czas temu, więc można je kupić taniej niż omawianą produkcję. Poza tym to właśnie one charakteryzują się realistycznym modelem jazdy, który tak bardzo cenią miłośnicy gatunku, podczas gdy dzieło studio Kylotonn Games oferuje zręcznościową mechanikę rozgrywki. Zostawmy już jednak te porównania i sprawdźmy, czego dokładnie możemy spodziewać się po uruchomieniu WRC 6.
WRC 6 nie wrzuca nowicjuszy na głęboką wodę. Przed rozpoczęciem właściwej zabawy musimy przejść niezbyt rozbudowany, ale zupełnie wystarczający samouczek podczas którego gra oceni nasze umiejętności prowadzenia wirtualnego pojazdu, dobierając jeden z kilku poziomów trudności i pozwalając na dostosowanie ustawień sterowania.
Po krótkim wprowadzeniu możemy wybrać jeden z trybów rozgrywki - kluczowa jest kariera, w której tradycyjnie startujemy w klasie WRC Junior, by z czasem odblokować dostęp do wyższych klas. Istotne znaczenie ma również wybór ekipy dla której będziemy jeździć. W zależności od nastawiania dany zespół może wymagać od nas przede wszystkim zwycięstwa, natomiast w przypadku innych drużyn kluczowe będzie po prostu dojechanie do mety bez uszkodzenia samochodu. Pomiędzy kolejnymi rajdami nie mamy niestety zbyt wiele pracy, bo gra pozwala głównie na naprawę pojazdu (możemy sami wybrać, jakie usterki chcemy usunąć, lub zdać się w tej kwestii na konsolę) czy też wymianę opon w celu dostosowania ich do nawierzchni na danej trasie.
WRC 6 bazuje oczywiście na licencji FIA World Rally Championship, czyli Rajdowych Mistrzostw Świata WRC, dzięki czemu gra pozwala na wzięcie udziału we wszystkich rajdach z obecnego sezonu w klasach WRC, WRC 2 i Junior WRC. Oznacza to, że będziemy rywalizować między innymi w Finlandii, Niemczech, Szwecji, Chinach (nowość w serii) Monte Carlo, Australii oraz Polsce, a poszczególne samochody i kierowcy zostali wiernie odwzorowani przez twórców. Dodatkowo autorzy zaimplementowali 11 Super Odcinków Specjalnych przeniesionych do wirtualnego świata w skali 1:1 (wśród nich polski odcinek w Mikołajkach). Warto wspomnieć także o obecności nie tylko polskich lokacji w grze, ale i rodzimych ekip - w grze pojawiają się dwa nasze duety: Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak oraz Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur.
WRC 6 nie stało się nagle symulatorem, więc tak jak poprzednie części, stawia nacisk na zręcznościowy model jazdy. Co prawda nie oznacza to konieczności ciągłego trzymania prawego spustu i wymaga hamowania na zakrętach, ale gra jest znacznie łatwiejsza i bardziej przystępna niż DiRT Rally. Można również odnieść wrażenie, że autorzy nieco poprawili system kontroli nad pojazdami (na pewno osłabiono działanie hamulca ręcznego, który nie ratuje nas z opresji już tak często jak w WRC 5), dzięki czemu lepiej czuć różnice między poszczególnymi autami, co bardzo dobrze sprawdza się na wspomnianych już zróżnicowanych trasach. Zadbano także o udoskonalenia w kwestii zniszczeń, który jest bardziej rozbudowany niż przed rokiem.
WRC 6 to dobra propozycja dla mniej doświadczonych graczy, którzy chcieliby rozpocząć swoją przygodę z grami rajdowymi. Oferuje bardzo dobrym model jazdy, zróżnicowane trasy, które w tej odsłonie zyskały nieco dynamiki, a ponadto nie przytłacza liczbą trybów rozgrywki i pozwala ścigać się także w Polsce - tyle wystarczy do dobrej zabawy, ale szkoda, że grywalność zabija niekonsekwentny system kar oraz niemożność cofania się do ostatniego punktu kontrolnego, co w grach oferujących zręcznościową mechanikę rozgrywki powinno być dziś standardem. Decydując się na zakup trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że dzieło studio Kylotonn Games może niektórych odstraszyć ze względu na niskiej jakości grafikę.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!