Wstęp
Jednym z największych dylematów graczy jest dobór uzbrojenia. Jako, że ulepszenie broni kosztuje, pojawia się wahanie: czy poprawić nową zabawkę, czy może jednak poczekać na nową, być może lepszą. Mass Effect 3 w tej chwili, wraz ze wszystkimi bonusami w formie DLC i gratisów za zamówienia przedpremierowe, oferuje w sumie 45 rodzajów broni, podzielonych na pięć kategorii. Sporo... Postanowiliśmy więc pomóc graczom w podejmowaniu decyzji i oceniliśmy każdą giwerę pod względem wagi, pojemności magazynka, szybkostrzelności, zadawanych obrażeń i celności. Aby było przejrzyście i intuicyjnie, oceny są w skali szkolnej, czyli w zakresie 1-6. Na dzień dzisiejszy nie znaleźliśmy w sieci równie kompleksowego i przejrzystego zestawienia.![]()
Na końcu dodaliśmy dział dotyczący pancerzy, aby jeszcze bardziej ułatwić wam grę. Nico niżej znajdziecie ikony, które przeniosą Was na konkretną stronę zestawienia. Podobny zestaw ikon znajdziecie na dole każdej strony.
Na wszelki wypadek, jakby ktoś nie pamiętał skali szkolnej:
W wypadku wagi najwyższe oceny przyznaliśmy broni najlżejszej, najniższe - najcięższej.

Materiał powstał w ramach akcji promocyjnej EA Polska i gram.pl
Uniwersalna broń, dobra na każdym zasięgu, ale z drugiej strony do pominięcia w wielu kombinacjach uzbrojenia. Możliwe modyfikacje to: lufa dużego kalibru, celownik, ulepszenie magazynka, modyfikacja drążąca. Jeśli chcecie używać pistoletu jako broni na dalszy dystans, polecamy celownik i ulepszenie lufy. Jeśli wolicie zrobić z ciężkiego pistoletu broń na twardzieli, weźcie lepszą lufę i modyfikację drążącą (ta ostatnia powinna mieć przynajmniej trzeci poziom rozwoju).
Przejdź do działu:

Idealna broń dodatkowa dla snajpera. Najbardziej szybkostrzelna broń w grze. Możliwe ulepszenia: lufa dużego kalibru, luneta, ulepszenie magazynka, oprowadzacz ciepła, ultralekkie elementy. Te ostatnio bierzcie koniecznie, reszta nie ma większego znaczenia...
Przejdź do działu:

Broń doskonała na bliski zasięg, mało skuteczna na większa odległość. Doskonała dla Szturmowców, przydatna do odpędzania od siebie natrętów. Możliwe modyfikacje: lufa dużego kalibru, inteligentny czok, zapasowy pochłaniacz, modyfikacja rozszarpująca, zapasowy pochłaniacz, bagnet. Najlepsze rozwiązanie to zwiększenie obrażeń (lufa) i bagnet. Jeśli nie lubicie walczyć wręcz, weźcie modyfikacje rozszarpująca, na jak najwyższym poziomie rozwoju.
Przejdź do działu:

Broń bardzo podstawowa, uzupełniająca się czasem ze strzelbą, ale kosztem zwiększenia obciążenia. W trybie co-op bardzo przydatna. Możliwe ulepszenia: przedłużona lufa, precyzyjny celownik, ulepszenie magazynka, modyfikacja drążąca, stabilizator. Ten ostatni jest w zasadzie obowiązkowy, jeśli nie chcemy, by broń tańczyła nam w rękach. Zależnie od preferencji i statystyk broni należy rozważyć przedłużoną lufę lub precyzyjny celownik.
Przejdź do działu:

Karabiny snajperskie dzielą się na trzy grupy. Pierwsza to zabawki do niemal gwarantowanych zabójstw za pomocą jednego strzału. Druga to gnaty, które wystrzeliwują trzy pociski przed przeładowaniem (Czarna Wdowa, N7 Waleczny), dalej dając szansę na zdjęcie większości wrogów, ale już przy pomocy strzału w głowę. Trzecia grupa to w zasadzie bardzo celne karabiny szturmowe (M-90 Indra, M-13 Raptor). Możliwe modyfikacje: wydłużona lufa, zaawansowany celownik, zapasowy pochłaniacz, modyfikacja drążąca, moduł koncentracji. Celownik przydaje się zawsze, bo pozwala na widzenie przez zasłony dymne. Pierwszej grupie najbardziej pasuje wydłużona lufa. Drugiej - moduł koncentracji. Trzeciej - zapasowy pochłaniacz.
Przejdź do działu:

Podstawowy pancerz N7 jest modyfikowalny, pozostałe nie. Jeśli idzie o komponenty N7, największe zróżnicowanie jest przy hełmach - aż 12 rodzajów. Pozostałe elementy występują w wersjach od konkretnych producentów. Klasyczna N7 to dopalacz do zdrowia. Sprzęt Kassa Fabrication wspiera regeneracje tarcz. Komponenty produkowane przez Radę Serrice zwiększają obrażenia od mocy. Elementy pancerza od Armax Arsenal mają więcej miejsca na amunicję. Hahne-Kedar do wybór snajperów i użytkowników strzelb: zwiększają się obrażenia od broni. Fani walki wręcz powinni używać komponentów od Ariake Technologies. Firma Rosenkov Materials znowuż specjalizuje się w odnawianiu mocy.
Tak czy inaczej, czasem gotowe pancerze bywają bardzo konkurencyjne, zwłaszcza, jeśli idealnie pasują do naszego stylu gry. Poniżej znajdziecie pieć pancerzy, dostępnych na Cytadeli za jedynie 50.000 kredytów każdy:
![]()
