![]()
![]()
![]()
![]()
Jeśli nie wyprzecie z planet sił wroga - przede wszystkim Żniwiarzy, ale też i Gethów, traktujących ich jak bogów, oraz zbrodniczej organizacji Cerberus - nie będziemy mieli kogo rekrutować do regularnych jednostek i prac nad naszą tajną bronią. Dlatego będziecie walczyć w całej przestrzeni galaktyki, o każdy system i każde miasto. U waszego boku z czasem pojawią się nowi towarzysze broni, wywodzący się z innych ras - komandor Sheprad zapewnia, że będzie to wkrótce. Rozumiecie już chyba, jaka spoczywa na was odpowiedzialność, przejdźmy do szczegółów operacyjnych, taktycznych i logistycznych. Oto kolejne zagadnienia:
![]()
Odwiedzając rozmaite układy, Normandia może skanować planety w poszukiwaniu zarobów wojennych, które zawieruszyły się gdzieś w chaosie spowodowanym inwazją Żniwiarzy. Zagubione oddziały, okręty oddzielone od floty, eksperymentalna technologia - wszystko to w jakiś sposób zwiększa potencjał sił sprzymierzonych. Niestety wiąże się to z pewnym ryzykiem - Żniwiarze kontrolują przestrzeń w wielu układach i ich czujniki łatwo mogą namierzyć impulsy skanujące. Wtedy pozostaje tylko ucieczka i odczekanie, aż alarm ucichnie, bo Normandia nie jest w stanie mierzyć się z olbrzymimi, inteligentnymi okrętami wroga.
Komandor Shepard pozyskuje też zasoby wojenne podczas swoich misji, oraz na Cytatdeli, często w wyniku przypadkowych spotkań lub rozmów z oficjelami. Zachęcenie cywilów do zaciągnięcia się do wojska, pozyskanie znanej reporterki wojennej, wsparcie ruchu oporu na jakiejś planecie - możliwości jest wiele. Jest to jednakże proces mozolny... i tu wkraczacie wy. Jeśli liczne sektory będą gotowe do walki, gdy nadejdzie moment ostatecznej konfrontacji, wszelkie zasoby wojenne, jakie zbierze komandor Shepard, zostaną znacznie lepiej wykorzystane.![]()
Wyruszacie do walki w czteroosobowych drużynach. Jako, że mamy sześć specjalizacji bojowych, warto dostosowywać się do reszty oddziału, by maksymalnie zróżnicować potencjał. Oczywiście czwórka szturmowców z N7 zapewne poradzi sobie w większości sytuacji, po com jednakże utrudniać sobie zadanie? Każda specjalizacja ma swoje asy w rękawie, więc starajcie się to wykorzystać. Szpieg ze swoim kamuflażem taktycznym jest w stanie docierać do kluczowych punktów i aktywować cele misji. Co więcej najbezpieczniej dociera do ciężko rannych towarzyszy, by udzielić im pierwszej pomocy.
Może się zdarzyć, że wróg wystawi ciężki sprzęt bojowy, na przykład mecha klasy Atlas. Wtedy przydatny okaże się inżynier. Adepci za pomocą osobliwości bez trudu poradzą sobie ze zgrupowaniami wrogów, a strażnicy w swym pancerzu technologicznym doskonale obronią atakowany perymetr. Pamiętajcie, że przyjdzie wam przetrzymać wiele fal wrogów i realizować zróżnicowane zadania, więc musicie się nauczyć elastyczności i współpracy. Dla lepszego rozeznania proponuję zapoznać się z tym, co do potencjału oddziału wnosi każda ze specjalizacji.
To w zasadzie koniec tej odprawy, czas byście wyruszyli na misję. Mamy dla was sześć kluczowych celów, rozrzuconych po całej galaktyce. Zaraz obejrzycie sobie zdjęcia z przyszłych terenów działań - nie dajcie się uwieść zwodniczemu pięknu tych odległych planet. Na miejscu czeka was jatka. Ruiny na Tuchance, pamiątka po wojnie atomowej Krogan. Baza wśród lodowych pustkowi Neverii. Wąskie korytarze w elektrowni na Cyone, jednej z planet Asari. Kontenerowe domy w ubogich dzielnicach na Benninie... Wygońcie Żniwiarzy, Gethów i oddziały Cerberusa ze wszystkich planet i przywróćcie ich mieszkańcom nadzieję w zwycięstwo!