Mass Effect 3 - Galaktyczna Wojna, czyli wszytko o trybie multiplayer

Łukasz Wiśniewski
2012/03/09 14:00

Mass Effect 3 - Galaktyczna Wojna, czyli wszytko o trybie multiplayer

Witajcie, żołnierze z elitarnych oddziałów N7. Jesteście po przeszkoleniu, gotowi do akcji, jak widzę. Na początek powiedzmy sobie jedno: jest źle. Żniwiarze atakują we wszystkich sektorach galaktyki, Ziemia jest systematycznie niszczona. Jesteście najlepszymi żołnierzami, jakich udało nam się zebrać w rozmaitych systemach. Spoczywa na was wielka odpowiedzialność: macie umocnić posterunki w całej galaktyce. Gdzieś tam, w przestrzeni, komandor Shepard zawiera sojusze i gromadzi armie. Armie owe jednakże potrzebują rekrutów... I tu zaczyna się wasza rola.

Jeśli nie wyprzecie z planet sił wroga - przede wszystkim Żniwiarzy, ale też i Gethów, traktujących ich jak bogów, oraz zbrodniczej organizacji Cerberus - nie będziemy mieli kogo rekrutować do regularnych jednostek i prac nad naszą tajną bronią. Dlatego będziecie walczyć w całej przestrzeni galaktyki, o każdy system i każde miasto. U waszego boku z czasem pojawią się nowi towarzysze broni, wywodzący się z innych ras - komandor Sheprad zapewnia, że będzie to wkrótce. Rozumiecie już chyba, jaka spoczywa na was odpowiedzialność, przejdźmy do szczegółów operacyjnych, taktycznych i logistycznych. Oto kolejne zagadnienia:

  • Wojna w galaktyce
  • Specjalizacje w oddziałach N7
  • Wyposażenie i wyszkolenie
  • Pola bitewne

Materiał powstał w ramach akcji promocyjnej EA Polska i gram.pl

Odwiedzając rozmaite układy, Normandia może skanować planety w poszukiwaniu zarobów wojennych, które zawieruszyły się gdzieś w chaosie spowodowanym inwazją Żniwiarzy. Zagubione oddziały, okręty oddzielone od floty, eksperymentalna technologia - wszystko to w jakiś sposób zwiększa potencjał sił sprzymierzonych. Niestety wiąże się to z pewnym ryzykiem - Żniwiarze kontrolują przestrzeń w wielu układach i ich czujniki łatwo mogą namierzyć impulsy skanujące. Wtedy pozostaje tylko ucieczka i odczekanie, aż alarm ucichnie, bo Normandia nie jest w stanie mierzyć się z olbrzymimi, inteligentnymi okrętami wroga.

GramTV przedstawia:

Komandor Shepard pozyskuje też zasoby wojenne podczas swoich misji, oraz na Cytatdeli, często w wyniku przypadkowych spotkań lub rozmów z oficjelami. Zachęcenie cywilów do zaciągnięcia się do wojska, pozyskanie znanej reporterki wojennej, wsparcie ruchu oporu na jakiejś planecie - możliwości jest wiele. Jest to jednakże proces mozolny... i tu wkraczacie wy. Jeśli liczne sektory będą gotowe do walki, gdy nadejdzie moment ostatecznej konfrontacji, wszelkie zasoby wojenne, jakie zbierze komandor Shepard, zostaną znacznie lepiej wykorzystane.

Na początku gotowość bojowa jest połowiczna, czyli wynosi 50%. Wyruszając na misję pamiętajcie, że spektakularny sukces przekłada się na poniesienie gotowości bojowej w całej galaktyce, więc powinniście działać w każdym sektorze, by równomiernie budzić ducha bojowego wśród wszystkich ras w każdym zakątku galaktyki, nawet w Układach Terminusa... Oczywiście komandor Shepard pewnie poradzi sobie i tak, ale chyba chcecie zostać zapamiętani jako ci, którzy wnieśli swój wkład w pokonanie Żniwiarzy, prawda?

Specjalizacje w oddziałach N7

Wyruszacie do walki w czteroosobowych drużynach. Jako, że mamy sześć specjalizacji bojowych, warto dostosowywać się do reszty oddziału, by maksymalnie zróżnicować potencjał. Oczywiście czwórka szturmowców z N7 zapewne poradzi sobie w większości sytuacji, po com jednakże utrudniać sobie zadanie? Każda specjalizacja ma swoje asy w rękawie, więc starajcie się to wykorzystać. Szpieg ze swoim kamuflażem taktycznym jest w stanie docierać do kluczowych punktów i aktywować cele misji. Co więcej najbezpieczniej dociera do ciężko rannych towarzyszy, by udzielić im pierwszej pomocy.

Może się zdarzyć, że wróg wystawi ciężki sprzęt bojowy, na przykład mecha klasy Atlas. Wtedy przydatny okaże się inżynier. Adepci za pomocą osobliwości bez trudu poradzą sobie ze zgrupowaniami wrogów, a strażnicy w swym pancerzu technologicznym doskonale obronią atakowany perymetr. Pamiętajcie, że przyjdzie wam przetrzymać wiele fal wrogów i realizować zróżnicowane zadania, więc musicie się nauczyć elastyczności i współpracy. Dla lepszego rozeznania proponuję zapoznać się z tym, co do potencjału oddziału wnosi każda ze specjalizacji.

Adept

Adept, Mass Effect 3 - Galaktyczna Wojna, czyli wszytko o trybie multiplayer

Jako N7 należycie do elity, więc nikt specjalnie nie będzie się przyglądał temu, czy pancerz macie regulaminowy. W zasadzie możecie spodziewać się dowolnej kolorystyki wśród swoich towarzyszy broni. Oczywiście nie każdy ma prawo do paćkania pancerza w skomplikowane wzory, na to też sobie trzeba zasłużyć, ale podstawowe barwy dobierajcie sobie wedle woli. To nie walka partyzancka, gdzie potrzebne jest maskowanie - waszym zadaniem jest bycie widocznymi i rozbudzanie ducha w narodach galaktyki.

Macie działać szybko i uderzać z chirurgiczną precyzją. Dlatego zapomnijcie o obwieszaniu się mnóstwem broni. Zabieracie ze sobą dwie giwery i tyle. Dobrze się zastanówcie co będzie wam potrzebne podczas wykonywania zadania. Na pewno przyda się coś o dłuższym zasięgu, czyli karabin szturmowy lub snajperka. Gdy wróg podejdzie blisko, idealnie nada się PM lub strzelba. Pistolet? Cóż, też się nada, na dowolnym dystansie, ale z czegoś trzeba zrezygnować... Dobra rada: modyfikacje nie trafiają się zbyt często w pakietach wyposażenia, więc jeśli zabierajcie przede wszystkim broń, do której macie na składzie jakieś gadżety.

W swoich pakietach wyposażenia znajdziecie też nieco medi-żelu, pochłaniaczy, jednorazowych wyrzutni i pakietów przetrwania. To towar ścisłego zarachowania, więc nie szarżujcie, kolejne uzupełnienie trafi się (albo i nie) dopiero w nowym pakiecie. Czasem trafią się też jakieś przydatne zaawansowane technologicznie gadżety, ale miejcie na uwadze, że wystarcza wam na pojedynczą misję. Tak, nie jest najlepiej z zaopatrzenie, ale musicie sobie radzić, żołnierze.

To w zasadzie wszystko, jeśli idzie o przygotowanie do walki. Pamiętajcie, że im więcej walczycie, tym lepiej będą wam szły kolejne misje. Gdy już okrzepniecie i poczujecie się pewnie, rozważcie wyruszenie na trudniejsze zadania, te oznaczone w bazie jako srebrne i złote...

Pola bitewne

To w zasadzie koniec tej odprawy, czas byście wyruszyli na misję. Mamy dla was sześć kluczowych celów, rozrzuconych po całej galaktyce. Zaraz obejrzycie sobie zdjęcia z przyszłych terenów działań - nie dajcie się uwieść zwodniczemu pięknu tych odległych planet. Na miejscu czeka was jatka. Ruiny na Tuchance, pamiątka po wojnie atomowej Krogan. Baza wśród lodowych pustkowi Neverii. Wąskie korytarze w elektrowni na Cyone, jednej z planet Asari. Kontenerowe domy w ubogich dzielnicach na Benninie... Wygońcie Żniwiarzy, Gethów i oddziały Cerberusa ze wszystkich planet i przywróćcie ich mieszkańcom nadzieję w zwycięstwo!

Operacja Olbrzym - Tuchanka - Wewnętrzna Przestrzeń Rady

Operacja Olbrzym - Tuchanka - Wewnętrzna Przestrzeń Rady, Mass Effect 3 - Galaktyczna Wojna, czyli wszytko o trybie multiplayer

Operacja Reaktor - Cyone - Zewnętrzna Przestrzeń Rady

Operacja Reaktor - Cyone - Zewnętrzna Przestrzeń Rady, Mass Effect 3 - Galaktyczna Wojna, czyli wszytko o trybie multiplayer

Operacja Lodowiec - Sanctum - Układy Terminusa

Operacja Lodowiec - Sanctum - Układy Terminusa, Mass Effect 3 - Galaktyczna Wojna, czyli wszytko o trybie multiplayer

Operacja Sztylet - Ontarom - Trawers Attykański

Operacja Sztylet - Ontarom - Trawers Attykański, Mass Effect 3 - Galaktyczna Wojna, czyli wszytko o trybie multiplayer

Operacja Duch - Benning - Przestrzeń Układów Przymierza

Operacja Duch - Benning - Przestrzeń Układów Przymierza, Mass Effect 3 - Galaktyczna Wojna, czyli wszytko o trybie multiplayer

Operacja Biel - Noveria - Przestrzeń Układów Przymierza

Operacja Biel - Noveria - Przestrzeń Układów Przymierza, Mass Effect 3 - Galaktyczna Wojna, czyli wszytko o trybie multiplayer

Komentarze
12
Lucas_the_Great
Redaktor
Autor
10/03/2012 18:47
Dnia 10.03.2012 o 17:01, areczek1216 napisał:

Jest blad w artykule , baza duch to jest 3 od dolu a nie 2 :). Zamiencie to -ona byla w demku wiec pamietam .

Poprawiłem, pomieszały się dwa obrazki...

Usunięty
Usunięty
10/03/2012 17:01

Jest blad w artykule , baza duch to jest 3 od dolu a nie 2 :).Zamiencie to -ona byla w demku wiec pamietam .

Usunięty
Usunięty
10/03/2012 12:11
Dnia 09.03.2012 o 17:26, kesik93 napisał:

Nie da się. Przez to, że gotowość galaktyczna bez grania w multi jest na poziomie 50% tylko połowa naszych zasobów wojennych się liczy... Od 5000 tyś jest najlepsze zakończenie, ja uzbierałem jakieś 5600 ale przez to, że nie grałem w multi tylko 2800 się liczy.

Byly newsy o tym jak Bioware mowilo ze da sie.... Patrzec wlasnie na sile wojska zamiast na gotowosc.




Trwa Wczytywanie