22 lutego w europejskich sklepach zadebiutuje konsola PS Vita - najnowsza platforma przenośna od Sony, która 17 grudnia pojawiła się w Japonii. Na starcie otrzyma ona całkiem sporą liczbę tytułów, a o najciekawszych (naszym zdaniem) możecie przeczytać na kolejnych stronach niniejszego artykułu, do czego gorąco zachęcamy.

Pozostałe gry omówiliśmy w artykule W co zaGRAMy w lutym - najciekawsze premiery miesiąca.
Marka Uncharted dotychczas była znana wyłącznie posiadaczom konsoli PlayStation 3, ale sytuacja ta ulegnie zmianie za sprawą Złotej Otchłani (w oryg. Golden Abyss), która ukaże się na PlayStation Vita. Pod względem fabularnym będziemy mieli do czynienia z prequelem, co oznacza, że w Uncharted: Złota Otchłań poznamy wydarzenia, które miały miejsce przed tymi zaprezentowanymi w Uncharted: Drake's Fortune. Mechanika rozgrywki nie ulegnie zmianie w stosunku do „dużych” odsłon cyklu – ponownie otrzymamy przygodową grę akcji ukazaną z perspektywy trzeciej osoby, a z pierwszych gameplayów, które trafiły do sieci, wynika, że pod względem graficznym Złota Otchłań niewiele odstaje od Oszustwa Drake'a lub wcześniejszych części.
Wśród tytułów startowych PlayStation Vita nie mogło zabraknąć nowej odsłony cyklu WipeEout, który doskonale znany jest fanom konsol Sony. Tytuł gry sugeruje, że jej akcja rozgrywać się będzie w przyszłości – i faktycznie, przeniesiemy się do futurystycznego świata, gdzie weźmiemy udział w rozmaitych wyścigach. Te odbywać się będą na niezwykle zakręconych trasach pełnych pułapek, ale nie tylko one mają uprzykrzać nam życie. WipEout 2048 zmusi nas do walki również z innymi kierowcami, zasiadającymi w swoich niezwykle efektownych maszynach – nasi oponenci, podobnie jak i my, mają mieć do dyspozycji różnorakie rodzaje broni, za pomocą których będą mogli nas niszczyć. Bawić się będzie można samemu, jak i w trybie dla wielu graczy za pośrednictwem internetu nie tylko z posiadaczami PlayStation Vita, ale także z właścicielami PlayStation 3 (oni będą grać wówczas w Wipeout HD Fury).
Tym, co wyróżni Reality Fighters na tle wielu innych bijatyk, będzie – uwaga – opcja wcielenia się w siebie (techniką skanowania twarzy) i rozgrywania kolejnych pojedynków w prawdziwych lokacjach (te również będą przenoszone do wirtualnego świata za pomocą kamery). Gra zaoferuje rozbudowany edytor, pozwalający na stworzenie dowolnego wojownika – wybierzemy między innymi jego płeć, ubranie oraz, rzecz jasna, elementy wyposażenia, których użyjemy w starciach z wrogami. Z pewnością najciekawszym trybem zabawy w Reality Fighters będzie multiplayer sieciowy, choć należy zaznaczyć, że nie zabraknie możliwości zmagania się ze sztuczną inteligencją. Warto dodać, że podobnie, jak choćby w cyklach Mortal Kombat czy też Soul Calibur, na górze ekranu zobaczymy pasek życia dwóch zawodników.
Zręcznościowe gry wyścigowe wchodzące w skład serii ModNation Racers, mają wiele wspólnego z pecetowym cyklem Trackmania – obie stawiają bowiem na rozbudowaną społeczność graczy i oferują możliwość tworzenia własnych tras oraz samochodów przy wykorzystaniu intuicyjnego edytora. Tym, co je odróżnia, jest to, że w produkcjach adresowanych do właścicieli konsol Sony sterujemy gokartem, podczas gdy tytuły od Nadeo pozwalają nam zasiąść za kierownicą samochodu. Głównym trybem rozgrywki w ModNation Racers: Road Trip będzie kariera, w której odwiedzimy dwadzieścia pięć nowy tras. W poszczególnych wyścigach powalczymy o pierwsze miejsce i zajmiemy się zbieraniem odpowiednim dritfowaniem w celu napełnienia odpowiedniego paska, dzięki któremu odblokujemy dostęp do nitro. Multiplayer umożliwi zabawę maksymalnie sześciu graczom i, co istotne, już na starcie otrzymamy mnóstwo tras, importując te przygotowane pierwotnie z myślą o MadNation Racers na PS3 i PSP.
Escape Plan będzie platformówką z widokiem z boku, w której poznamy historię dwóch postaci (mimo to zabraknie w niej trybu kooperacji) różniących się od siebie niemal pod każdym względem. Mały Lil i duży gruby Laarg będą mieli za zadanie uciec z więzienia, ale – jak zorientują się już na samym początku – droga do wyjścia nie będzie usłana różami. Niemal na każdym kroku czyhać będą na nich pułapki. W pokonaniu kolejnych lokacji pomocne okażą się unikatowe zdolności bohaterów: Lil na przykład wdycha hel i lata, a Laarg niszczy wielkie przedmioty blokujące drogę. Twórcy gry Escape Plan postawili na specyficznego rodzaju oprawę wizualną – we wszystkich miejscówkach przeważają kolory czarny, szary i biały.