Forza Motorsport 4 jest bardzo przystępna, jednak początkującym i tak może się przydać poradnik. Dlatego też przygotowaliśmy własny.
Garść porad dla początkujących
Podstawowa zasada wyścigów - nie hamuj na zakręcie, tylko przed nim; a biorąc jakiś łuk zwalniaj możliwie wcześnie i możliwie wcześnie dodawaj gazu.
Nie korzystaj ze wspomaganego hamowania i skręcania, bo wrobisz sobie tylko złe nawyki, których później trudno będzie Ci się pozbyć. Lepiej na początku trochę powypadać z trasy, niż później pokutować za błędy młodości. Pamiętaj też, że możliwość cofania czasu nie jest limitowana, więc wszelkie błędy, niezależnie od ilości, będziesz mógł naprawiać w czasie gry.
Jeśli chcesz, używaj linii pomocniczej wskazującej idealny tor jazdy, ale miej do niej dystans. Dlaczego? Bo pokazuje uśrednione dane dla wszystkich samochodów i czasem wyraźnie wskazuje, żeby hamować, podczas gdy gracz może spokojnie zrobić to później, a w zakręcie i tak się zmieści.
W miarę możliwości zawsze ulepszaj posiadany pojazd do maksymalnego poziomu w danej klasie - w niektórych wyścigach właśnie od tego może zależeć Twoja wygrana. Pamiętaj też, że zazwyczaj w wyścigówkach znacznie ważniejsze jest przyśpieszenie samochodu, a nie prędkość maksymalna - zasada ta oczywiście nie obowiązuje podczas zawodów rozgrywanych na owalach.
Jeśli grasz na padzie nie zapominaj o tym, że jest analogowy i to jak mocno wciśniesz spust odpowiedzialny za gaz albo wychylisz gałkę ma znaczenie. Korzystaj z tego świadomie.
Szukasz tanich samochodów? Sprawdź aukcje! Inni gracze potrafią czasem pozbywać się świetnych maszyn za bezcen. Sprawa wygląda podobnie jeśli chodzi o wzory malunków na karoserie i schematów tuningowe. Ba! Wiele jest udostępnianych całkowicie za darmo!
Nie dostosowuj się do trybu kariery - to on dopasuje się do Ciebie. Wybieraj samochody, którymi chcesz jeździć, a gra zaproponuje Ci zawody, w których będziesz mógł nimi wystartować.
Jeżdżąc samochodami jednej marki odblokowujesz sobie zniżki na ulepszenia do aut tej firmy, da się nawet doprowadzić do tego, że dodatkowe części będą darmowe. Pamiętaj o tym na początku gry, gdzie koszty usprawniania maszyny mogą dać się mocno we znaki.
Jak odblokować Warthoga w trybie Autovista?
To bardzo proste - wystarczy odblokować wszystkie pozostałe pojazdy w trybie Autovisty. Po spełnieniu tego warunku na liście maszyn dostępnych do przeglądu pojawi się ikoniczna maszyna z serii Halo.
Wyzwania same z siebie nie są trudne, więc możecie się za to zabrać na samym początku zabawy - warto, bo Clarkson przedstawia historię każdej maszyny w naprawdę fenomenalny sposób.
Pobierz darmowy samochód
Lista samochodów z Forza Motorsport 4 jest bardzo obszerna, ale powiększenie jej o jedną pozycję, co ważne - za darmo, nikomu nie zaszkodzi, prawda? Dlatego sugeruję udanie się na rynek Xbox Live i pobranie, bez żadnych opłat, przyszłorocznego modelu BMW M5. Pojazd jest dostępny nie tylko w trybie kariery, czy innych wyścigach, ale i Autoviście, która pozwoli prześwietlić maszynę jak na rentgenie.
Dostępną w wersji damskiej i męskiej koszulkę otrzymacie po pełnej eksploracji jakiegoś samochodu w trybie Autovista - oznacza to, że musicie uruchomić wszystkie interaktywne elementy maszyny.
Czapeczką z daszkiem mogą się natomiast cieszyć awatary graczy, którzy wykręcili jakiś czas w każdych zawodach z trybu Rywali.
Forza Motorsport 4 jest bardzo przystępna, jednak początkującym i tak może się przydać poradnik, dlatego też przygotowaliśmy własny.
Oszczędzaj pieniądze wybierając najdroższe auta jako darmowe nagrody
Za każdy zdobyty poziom rozwoju kierowcy do pięćdziesiątego gra nagrodzi Cię możliwością wyboru darmowego samochodu z małej puli. Co ważne można zaoszczędzić sporo kredytów poprzez strategiczne planowanie swoich zakupów - po co wydawać pieniądze na drogie samochody, skoro można je zdobyć za darmo? Oto pełna lista samochodów-nagród - u góry w formie wideo, na dole tekstowej, ale za to z cenami:
Rady są fajne, ale trzeba uważać z linią sugerowaną do hamowania :). Ja tak nie mogłem w Forzy 3 się nauczyć bez niej jeździć i w tej chwili w żadnych wyścigach nie potrafię bez niej jeździć, z wyjątkiem Dirt 2.
Kwestia przyzwyczajenia. Ja tak miałem w Forzie 3, ale w czwórce od razu wyłączyłem i nie mam już problemu :)
Usunięty
Usunięty
16/10/2011 13:45
Prędkość maksymalna liczy się na jeszcze jednym torze - Nürburgring Nordschleife, bo tam są bardzo szybkie zakręty, więc ma się ogromne prędkości, a następnie jest ta słynna prosta, na której wolnym autem traci się po prostu masę czasu :). Dlatego tam czasem warto dać dłuższe przełożenia, bo można na tym zyskać. Problem tylko w tym, że jest kilka zakrętów wolniejszych, po których się trochę dłużej rozpędza na dłuższych przełożeniach, także to trzeba też robić z wyczuciem, a zbyt szybkie auto tam też nic nie da, bo będziemy latali po torze jak poduszkowiec.Rady są fajne, ale trzeba uważać z linią sugerowaną do hamowania :). Ja tak nie mogłem w Forzy 3 się nauczyć bez niej jeździć i w tej chwili w żadnych wyścigach nie potrafię bez niej jeździć, z wyjątkiem Dirt 2. Tak rozleniwia taka linia, że później ciężko się przestawić, a czasy są dużo gorsze bez niej. Szkoda, że tak się nauczyłem, bo jak od początku mojej "kariery" jako gracz grałem w różne wyścigi i nie miałem najmniejszych problemów z jazdą bez tej linii, a teraz nie mogę bez niej dobrze jeździć. Na szczęście tylko w grach, bo w rzeczywistości jak od czasu do czasu pojadę na gokarty to żadnej linii mi nie potrzeba, ale tam czuć faktyczną prędkość i po dohamowaniu wie się czy jedzie się już zbyt szybko, czy można coś jeszcze wycisnąć.