Tydzień z Forza Motorsport 4 - Poradnik dla początkujących

Krzysiek_Ogrodnik
2011/10/16 08:36
2
0

Forza Motorsport 4 jest bardzo przystępna, jednak początkującym i tak może się przydać poradnik. Dlatego też przygotowaliśmy własny. Tydzień z Forza Motorsport 4 - Poradnik dla początkujących

Garść porad dla początkujących

  • Podstawowa zasada wyścigów - nie hamuj na zakręcie, tylko przed nim; a biorąc jakiś łuk zwalniaj możliwie wcześnie i możliwie wcześnie dodawaj gazu.
  • Nie korzystaj ze wspomaganego hamowania i skręcania, bo wrobisz sobie tylko złe nawyki, których później trudno będzie Ci się pozbyć. Lepiej na początku trochę powypadać z trasy, niż później pokutować za błędy młodości. Pamiętaj też, że możliwość cofania czasu nie jest limitowana, więc wszelkie błędy, niezależnie od ilości, będziesz mógł naprawiać w czasie gry.
  • Jeśli chcesz, używaj linii pomocniczej wskazującej idealny tor jazdy, ale miej do niej dystans. Dlaczego? Bo pokazuje uśrednione dane dla wszystkich samochodów i czasem wyraźnie wskazuje, żeby hamować, podczas gdy gracz może spokojnie zrobić to później, a w zakręcie i tak się zmieści.
  • W miarę możliwości zawsze ulepszaj posiadany pojazd do maksymalnego poziomu w danej klasie - w niektórych wyścigach właśnie od tego może zależeć Twoja wygrana. Pamiętaj też, że zazwyczaj w wyścigówkach znacznie ważniejsze jest przyśpieszenie samochodu, a nie prędkość maksymalna - zasada ta oczywiście nie obowiązuje podczas zawodów rozgrywanych na owalach.
  • Jeśli grasz na padzie nie zapominaj o tym, że jest analogowy i to jak mocno wciśniesz spust odpowiedzialny za gaz albo wychylisz gałkę ma znaczenie. Korzystaj z tego świadomie.
  • Szukasz tanich samochodów? Sprawdź aukcje! Inni gracze potrafią czasem pozbywać się świetnych maszyn za bezcen. Sprawa wygląda podobnie jeśli chodzi o wzory malunków na karoserie i schematów tuningowe. Ba! Wiele jest udostępnianych całkowicie za darmo!
  • Nie dostosowuj się do trybu kariery - to on dopasuje się do Ciebie. Wybieraj samochody, którymi chcesz jeździć, a gra zaproponuje Ci zawody, w których będziesz mógł nimi wystartować.
  • Jeżdżąc samochodami jednej marki odblokowujesz sobie zniżki na ulepszenia do aut tej firmy, da się nawet doprowadzić do tego, że dodatkowe części będą darmowe. Pamiętaj o tym na początku gry, gdzie koszty usprawniania maszyny mogą dać się mocno we znaki.

Jak odblokować Warthoga w trybie Autovista?

To bardzo proste - wystarczy odblokować wszystkie pozostałe pojazdy w trybie Autovisty. Po spełnieniu tego warunku na liście maszyn dostępnych do przeglądu pojawi się ikoniczna maszyna z serii Halo.

Wyzwania same z siebie nie są trudne, więc możecie się za to zabrać na samym początku zabawy - warto, bo Clarkson przedstawia historię każdej maszyny w naprawdę fenomenalny sposób.

Pobierz darmowy samochód

Lista samochodów z Forza Motorsport 4 jest bardzo obszerna, ale powiększenie jej o jedną pozycję, co ważne - za darmo, nikomu nie zaszkodzi, prawda? Dlatego sugeruję udanie się na rynek Xbox Live i pobranie, bez żadnych opłat, przyszłorocznego modelu BMW M5. Pojazd jest dostępny nie tylko w trybie kariery, czy innych wyścigach, ale i Autoviście, która pozwoli prześwietlić maszynę jak na rentgenie.

Pobierz BMW M5 z Xbox Live Marketplace

Jak odblokować nagrody dla awatarów?


Dostępną w wersji damskiej i męskiej koszulkę otrzymacie po pełnej eksploracji jakiegoś samochodu w trybie Autovista - oznacza to, że musicie uruchomić wszystkie interaktywne elementy maszyny.




Czapeczką z daszkiem mogą się natomiast cieszyć awatary graczy, którzy wykręcili jakiś czas w każdych zawodach z trybu Rywali.

Wizualizacje ubranek pochodzą z serwisu avatarawards.ninjasfate.com

Forza Motorsport 4 jest bardzo przystępna, jednak początkującym i tak może się przydać poradnik, dlatego też przygotowaliśmy własny.

Oszczędzaj pieniądze wybierając najdroższe auta jako darmowe nagrody

Za każdy zdobyty poziom rozwoju kierowcy do pięćdziesiątego gra nagrodzi Cię możliwością wyboru darmowego samochodu z małej puli. Co ważne można zaoszczędzić sporo kredytów poprzez strategiczne planowanie swoich zakupów - po co wydawać pieniądze na drogie samochody, skoro można je zdobyć za darmo? Oto pełna lista samochodów-nagród - u góry w formie wideo, na dole tekstowej, ale za to z cenami:

Poziom 1

  • 2010 FIAT Punto Evo SPORT - 20,000
  • 2009 Ford Fiesta Zetec S - 19,000
  • 2011 Suzuki SX4 Sportback - 14,000
  • 2011 Mazda 2 - 14,000
  • 2009 Honda Fit Sport - 12,000
  • 2009 Scion xD - 11,000
  • 2008 Toyota Yaris S - 10,000

Poziom 2

  • 1994 Mazda MX-5 Miata - 7,000
  • 1994 Nissan 240SX SE - 7,000
  • 1992 Volkswagen Golf GTi 16v Mk2 - 6,000
  • 1989 Toyota MR2 SC - 6,000
  • 1994 Honda Civic 1.5 VTi - 5,000

Poziom 3

  • 1965 Alfa Romeo Giulia Sprint GTA Stradale - 60,000
  • 1971 Lotus Elan Sprint - 30,000
  • 1973 BMW 2002 Turbo - 28,000
  • 1971 Nissan Skyline 2000GT-R - 28,000
  • 1969 Nissan Fairlady Z 432 - 12,000

Poziom 4

  • 2011 Citroen DS3 - 24,000
  • 2010 Mitsubishi Colt Ralliart - 22,000
  • 2008 Alfa Romeo MiTo - 20,000
  • 2009 SEAT Ibiza CUPRA - 17,000
  • 2009 Renault Twingo Renault Sport Cup - 16,000

Poziom 5

  • 1960 Chevrolet Corvette - 80,000
  • 1957 Ford Thunderbird - 60,000

Poziom 6

  • 1970 Ford Mustang Boss 429 - 120,000
  • 1970 Mercury Cougar Eliminator - 48,000
  • 1969 Pontiac Firebird Trans Am - 45,000
  • 1971 AMC Javelin-AMX - 20,000
  • 1969 Chevrolet Camaro Z28 - 12,000

Poziom 7

  • 1985 Toyota Sprinter Trueno GT Apex - 6,000
  • 1992 Nissan Silvia CLUB K's - 6,000
  • 1988 Mitsubishi Starion ESI-R - 5,000

Poziom 8

  • 1973 Ford XB Falcon GT - 50,000
  • 1971 Ford Mustang Mach 1 - 40,000

Poziom 9

  • 1970 Chevrolet Chevelle SS-454 - 48,000
  • 1969 Pontiac GTO Judge - 44,000
  • 1969 Oldsmobile Hurst/Olds 442 - 40,000

Poziom 10

  • 2010 Peugeot RCZ - 34,000
  • 2009 Volkswagen Scirocco GT - 32,000
  • 2010 Mazda Mazdaspeed 3 - 17,000

Poziom 11

  • 1982 Lancia 037 Stradale - 240,000
  • 1980 Renault 5 Turbo - 38,000
  • 1992 Ford Escort RS Cosworth - 24,000
  • 1992 Lancia Delta Integrale EVO - 22,000
  • 1994 Toyota Celica GT-Four ST205 - 9,000

Poziom 12

  • 1987 Ford Sierra Cosworth RS500 - 52,000
  • 1990 Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II - 26,000
  • 1991 BMW M3 - 16,000

Poziom 13

  • 2009 Audi Q7 V12 TDI - 100,000
  • 2008 Land Rover Rage Rover Supercharged - 68,000
  • 2008 Volkswagen Touareg R50 - 65,000
  • 2009 Jeep Grand Cherokee SRT8 - 36,000
  • 2006 Dodge Ram SRT10 - 24,000

Poziom 14

  • 2000 Nissan Silvia Spec-R - 16,000
  • 1997 Honda Civic Type R - 9,000
  • 2000 Honda Integra Type-R - 8,000
  • 1995 Toyota MR2 GT - 7,000
  • 1995 Mitsubishi Eclipse GSX - 6,000

Poziom 15

  • 1971 Plymouth Cuda 426 HEMI - 120,000
  • 1967 Chevrolet Corvette Stingray 427 - 90,000

Poziom 16

  • 1967 Lamborghini Miura P400 - 400,000
  • 1968 Ferrari 365 GTB/4 - 270,000
  • 1971 De Tomaso Pantera - 45,000

Poziom 17

  • 2004 Opel Speedster Turbo - 35,000
  • 2005 Lotus Elise 111S - 21,000
  • 2004 Vauxhall VX220 Turbo - 20,000

Poziom 18

  • 1998 Subaru Impreza 22B STi - 35,000
  • 2008 Mitsubishi Lancer Evolution X GSR - 29,000
  • 2008 Subaru Impreza WRX STI - 25,000
  • 1999 Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR - 12,000

GramTV przedstawia:

Poziom 19

  • 2010 Honda Mugen Civic Type-R 3D - 55,000
  • 2010 Volkswagen Golf R - 42,000
  • 2009 Ford Focus RS - 38,000
  • 2010 Renault Megane RS 250 - 29,000
  • 2010 SEAT Leon CUPRA R - 24,000

Poziom 20

  • 1992 Honda NSX-R - 90,000
  • 1998 Toyota Supra RZ - 28,000
  • 1997 Nissan Skyline GT-R V-Spec - 18,000
  • 1997 Mazda RX-7 - 18,000
  • 1997 Mitsubishi GTO - 8,000

Poziom 21

  • 2010 Ford Shelby GT500 - 48,000
  • 2009 Dodge Challenger SRT8 - 38,000
  • 2010 Chevrolet Camaro SS - 36,000

Poziom 22

  • 2009 Holden HSV w427 - 110,000
  • 2010 Mercedes-Benz C63 AMG - 60,000
  • 2009 Lexus IS F - 51,000
  • 2010 Audi S4 – 46,000

Poziom 23

  • 2010 Mercedes-Benz SLK 55 AMG - 58,000
  • 2010 Chevrolet Corvette Grand Sport - 55,000
  • 2008 BMW M3 - 52,000
  • 2007 Audi S5 - 42,000
  • 2010 Nissan 370Z - 34,000

Poziom 24

  • 2009 Audi RS 6 - 140,000
  • 2010 Mercedes-Benz E 63 AMG - 100,000
  • 2010 Jaguar XFR - 80,000
  • 2009 Cadillac CTS-V - 58,000

Poziom 25

  • 1984 Ferrari GTO - 320,000
  • 1988 Lamborghini Countach LP5000 QV - 150,000

Poziom 26

  • 2010 Spyker C8 Laviolette LM85 - 250,000
  • 2010 Morgan Aero SuperSports - 160,000
  • 2005 TVR Sagaris - 56,000

Poziom 27

  • 2008 Aston Martin DBS - 250,000
  • 2010 Bentley Continental Supersports - 250,000
  • 2010 Mercedes CL 65 AMG - 200,000
  • 2010 BMW M6 Coupe - 95,000

Poziom 28

  • 2004 Ferrari F430 - 150,000
  • 2005 Ford GT - 150,000
  • 2005 Aston Martin DB9 Coupe – 130,000
  • 2006 Chevrolet Corvette Z06 - 48,000
  • 2003 Dodge Viper SRT-10 - 42,000

Poziom 29

  • 2009 Mercedes SL 65 AMG Black Series - 280,000
  • 2010 Aston Martin V12 Vantage - 270,000
  • 2009 Jaguar XKR-S - 100,000

Poziom 30

  • 1967 Ferrari 330 P4 - 9,000,000
  • 1965 Shelby Cobra Daytona Coupe - 5,000,000
  • 1966 Ford GT40 MkII - 1,500,000

Poziom 31

  • 1993 McLaren F1 - 3,000,000
  • 1995 Ferrari F50 - 400,000
  • 1992 Bugatti EB110 SS - 300,000
  • 1993 Jaguar XJ220 - 180,000

Poziom 32

  • 2010 Nissan GT-R SpecV - 150,000
  • 2008 Dodge Viper SRT10 ACR - 100,000
  • 2009 Chevrolet Corvette ZR1 - 100,000

Poziom 33

  • 2009 Mercedes-Benz SLR Stirling Moss - 1,000,000
  • 2006 Lamborghini Miura Concept - 420,000
  • 2010 Saleen S5S Raptor - 180,000

Poziom 34

  • 2011 RUF Rt 12 S – 270,000
  • 2010 Ferrari 458 Italia - 240,000
  • 2011 McLaren MP4-12C - 220,000
  • 2010 Audi R8 5.2 FSI Quattro - 150,000
  • 2005 Lamborghini Gallardo - 110,000

Poziom 35

  • 2010 Bertone Mantide - 1,000,000
  • 2010 Spada Vetture Sport Codatronca TS - 400,000
  • 2010 Devon GTX - 300,000
  • 2010 Wiesmann GT MF5 - 220,000
  • 2010 Rossion Q1 - 120,000

Poziom 36

  • 2010 Aston Martin One-77 - 1,800,000
  • 2011 Ferrari 599 GTO - 370,000
  • 2010 Lexus LF-A - 350,000
  • 2011 Mercedes-Benz SLS AMG - 250,000

Poziom 37

  • 1997 McLaren F1 GT - 4,000,000
  • 1998 Mercedes-Benz AMG Mercedes CLK GTR - 1,200,000
  • 1998 Nissan R390 - 1,200,000
  • 1999 Lamborghini Diablo GTR - 200,000

Poziom 38

  • 2009 Ford #40 Robertson Racing Ford GT Mk7 - 1,000,000
  • 2010 BMW #79 Jeff Koons BMWM3 GT2 Art Car - 1,000,000
  • 2010 Ferrari #83 Risi Competizione F430GT - 1,000,000
  • 2010 Jaguar #33 RSR XKR GT - 1,000,000

Poziom 39

  • 2009 Bugatti Veyron 16.4 - 1,400,000
  • 2010 SSC Ultimate Aero - 1,000,000
  • 2006 Koenigsegg CCX - 550,000
  • 2004 Saleen S7 - 320,000

Poziom 40

  • 2011 Ford #19 Mother Energy Racing Team FG Falcon - 900,000
  • 2011 Ford #5 Ford Performance Racing FG Falcon - 900,000
  • 2011 Holden #1 Toll Holden Racing Team Commodore VE - 900,000
  • 2011 Holden #11 Pepsi Max Crew Commodore VE - 900,000

Poziom 41

  • 2009 Pagani Zonda Cinque Roadster - 1,500,000
  • 2010 Joss JT1 - 400,000
  • 2010 Gumpert Apollo S - 320,000
  • 2010 Mosler MT900S - 320,000

Poziom 42

  • 2011 Chevrolet #04 Chevrolet Racing Monte Carlo SS Stock Car - 900,000
  • 2011 Ford #05 Ford Racing Fusion Stock Car - 900,000

Poziom 43

  • 2004 Audi #8 Audi ABT TT-R - 1,200,000
  • 2011 Audi #04 Audi A4 Touring Car - 1,200,000
  • 2008 Mercedes-Benz Mercedes-AMG C-Class Touring Car - 1,200,000
  • 2003 Opel #5 OPC TEAM PHOENIX Astra V8 - 1,200,000

Poziom 44

  • 1998 Nissan #32 NISSAN R390 GT1 - 1,500,000
  • 1997 McLaren #43 Team BMW McLaren F1 GTR - 1,500,000
  • 2003 Saleen #2 Konrad Motorsports S7R - 1,500,000
  • 2000 Dodge #91 Team Oreca Dodge Viper GTS-R - 1,100,000
  • 2005 Maserati #15 JMB Racing MC12 - 1,100,000

Poziom 45

  • 2005 Toyota #6 EXXON Superflo Supra - 1,500,000
  • 2005 Honda #18 TAKATA DOME NSX - 1,500,000
  • 2010 Nissan #12 CALSONIC IMPUL GT-R - 1,500,000
  • 2010 Lexus #1 PETRONAS TOM'S SC430 - 1,500,000
  • 2003 Nissan #12 CALSONIC SKYLINE - 1,500,000

Poziom 46

  • 2008 Aston Martin #009 Aston Martin Racing DBR9 - 1,100,000
  • 2006 Chevrolet #4 Corvette Racing C6.R - 1,100,000
  • 2006 Aston Martin #007 Aston Martin Racing DBR 9 - 1,100,000
  • 2004 Chevrolet #3 Corvette Racing C5.R - 1,100,000

Poziom 47

  • 2010 Pagani Zonda R - 1,700,000
  • 2008 Koenigsegg CCGT - 1,500,000
  • 2008 Mazda Furai - 1,000,000
  • 2011 Radical SR8 RX - 300,000

Poziom 48

  • 1999 Toyota #3 Toyota Motorsports GT-ONE TSO20 - 2,200,000
  • 1999 BMW #15 BMW V12 LMR - 2,200,000
  • 2006 Audi #2 Audi Sport North America R8 - 2,200,000
  • 2003 Bentley #7 Team Bentley Speed 8 - 2,200,000
  • 2003 Panoz #11 JML Team Panoz LMP-01 - 2,200,000

Poziom 49

  • 2010 Mazda #16 Dyson Racing B09/86 - 2,000,000
  • 2010 Chevrolet #99 Green Earth Team Gunnar Oreca FLM09 - 2,000,000
  • 2008 Acura #15 Lowe's Fernandez ARX-01b - 2,000,000

Poziom 50

  • 2011 Peugeot #10 Matmut-Oreca 908 - 2,500,000
  • 2009 Audi #2 Audi Sport Team Joest R15 TDI - 2,500,000
  • 2011 Aston Martin #6 Muscle Milk Aston Martin Lola - 2,500,000
  • 2009 Acura #66 de Ferran Motorsport Jim Hall Tribute ARX-02a - 2,500,000
Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
16/10/2011 20:26
Dnia 16.10.2011 o 13:45, Xjumpaytech napisał:

Rady są fajne, ale trzeba uważać z linią sugerowaną do hamowania :). Ja tak nie mogłem w Forzy 3 się nauczyć bez niej jeździć i w tej chwili w żadnych wyścigach nie potrafię bez niej jeździć, z wyjątkiem Dirt 2.

Kwestia przyzwyczajenia. Ja tak miałem w Forzie 3, ale w czwórce od razu wyłączyłem i nie mam już problemu :)

Usunięty
Usunięty
16/10/2011 13:45

Prędkość maksymalna liczy się na jeszcze jednym torze - Nürburgring Nordschleife, bo tam są bardzo szybkie zakręty, więc ma się ogromne prędkości, a następnie jest ta słynna prosta, na której wolnym autem traci się po prostu masę czasu :). Dlatego tam czasem warto dać dłuższe przełożenia, bo można na tym zyskać. Problem tylko w tym, że jest kilka zakrętów wolniejszych, po których się trochę dłużej rozpędza na dłuższych przełożeniach, także to trzeba też robić z wyczuciem, a zbyt szybkie auto tam też nic nie da, bo będziemy latali po torze jak poduszkowiec.Rady są fajne, ale trzeba uważać z linią sugerowaną do hamowania :). Ja tak nie mogłem w Forzy 3 się nauczyć bez niej jeździć i w tej chwili w żadnych wyścigach nie potrafię bez niej jeździć, z wyjątkiem Dirt 2. Tak rozleniwia taka linia, że później ciężko się przestawić, a czasy są dużo gorsze bez niej. Szkoda, że tak się nauczyłem, bo jak od początku mojej "kariery" jako gracz grałem w różne wyścigi i nie miałem najmniejszych problemów z jazdą bez tej linii, a teraz nie mogę bez niej dobrze jeździć. Na szczęście tylko w grach, bo w rzeczywistości jak od czasu do czasu pojadę na gokarty to żadnej linii mi nie potrzeba, ale tam czuć faktyczną prędkość i po dohamowaniu wie się czy jedzie się już zbyt szybko, czy można coś jeszcze wycisnąć.