Konferencja Sony - relacja na żywo

Domek
2006/05/09 04:02
0
0

Serdecznie witamy wszystkich nocnych marków i naprawdę oddanych sprawie Gramowiczów na pierwszej w historii naszego serwisu relacji na żywo! Wydarzenie to wyjątkowe, bo i okazja wyjątkowa - oczekiwana od miesięcy konferencja prasowa Sony, na której firma opowiedzieć ma wreszcie bardziej szczegółowo o swoich planach dotyczących PlayStation 3 (no bo jak nie teraz to kiedy?). Oczekiwania są - nie da się ukryć - naprawdę spore, a emocje sięgają powoli zenitu.

Serdecznie witamy wszystkich nocnych marków i naprawdę oddanych sprawie Gramowiczów na pierwszej w historii naszego serwisu relacji na żywo! Wydarzenie to wyjątkowe, bo i okazja wyjątkowa - oczekiwana od miesięcy konferencja prasowa Sony, na której firma opowiedzieć ma wreszcie bardziej szczegółowo o swoich planach dotyczących PlayStation 3 (no bo jak nie teraz to kiedy?). Oczekiwania są - nie da się ukryć - naprawdę spore, a emocje sięgają powoli zenitu.

Czy japońskiej firmie uda się zainteresować swoją platformą graczy, mimo sporego opóźnienia w stosunku do Xboksa 360? Czy wszystkie przechwałki i buńczuczne zapowiedzi okażą się niepozbawione podstaw? Czy rzeczywiście to dopiero PlayStation 3 pokaże nam, czym naprawdę jest "następna generacja"? Na te i inne pytania być może poznamy przynajmniej częściowe odpowiedzi w ciągu najbliższych... kilkudziesięciu minut, mam nadzieję, że nie dłużej.

Chociaż Chamb jak go spytałem, ile to może potrwać, odpowiedział "nie ma górnego limitu". Ale damy radę!

I jeszcze drobna uwaga - nie ma potrzeby odświeżania tej strony - wystarczy, że będziecie ją mieli otwartą w oknie przeglądarki. Odświeżać się bedzie automatycznie w miarę pojawiania się nowych informacji.

Start według planu o godzinie 1:00. Zapraszamy!

0:58: Przedkonferencyjne stresy. Jak ktoś Wam powie, że złośliwość rzeczy martwych to bujda - nie wierzcie. Pad sieci dokładnie w takim momencie... Restart pomógł. Oby do końca już bez takich niespodzianek. Czekamy na rozpoczęcie!

1:04: Prawdziwe gwiazdy zawsze się spóźniają - Sony nie zamierza chyba odstąpić od tej zasady. No ale to dopiero kilka minut. :)

1:18: Póki co Sony ciągle nie otworzyło drzwi do sali konferencyjnej, a czekające przed nią tłumy są zapewne zniecierpliwione co najmniej tak samo jak my i nasi czytelnicy. Nie ma jednak żadnej oficjalnej informacji o odwołaniu bądź przełożeniu konferencji. Czekamy więc cierpliwie.

1:26: Konferencja ciągle się nie rozpoczęła, ale od pewnego czasu mamy już dość ważną - mimo że jednocześnie całkiem oczywistą - informację związaną z PlayStation 3. Square-Enix na swojej konferencji oficjalnie zapowiedziało Final Fantasy XIII na nową konsolę Sony. Billy myśli, że Halo 3 na to pomoże? Jeszcze czego. Musieliby w kilka miesięcy jeszcze z dziesięć części trzasnąć. ;)

1:33: Wygląda na to, że zaczęli wpuszczać ludzi. Jest nadzieja, że konferencja rozpocznie się jeszcze dziś. ;)

1:51: JEST! Konferencje rozpoczyna Kaz Hirai, prezes amerykańskiego oddziału Sony.

1:53: PlayStation 3 to potężna maszyna, ale technologia to tylko narzędzie, dzięki któremu twórcy gier zapewnią najdoskonalszą rozrywkę. Przedefiniujemy rynek, wprowadzimy nowy wymiar rozrywki, blablabla - standardowy dość wstęp. PS3 najambitniejszym projektem Sony, wymagającym wielkiego zaangażowania finansowego. Ale ryzyko jest konieczne. Następna generacja nie rozpoczyna się, dopóki my nie wejdziemy.

1:56: Trochę historii - "zanim przejdziemy do opowiadania dlaczego PS3 będzie prawdziwą następną generacją, opowiemy o sukcesie PS2". No tego nie da się ukryć - w sumie ponad 103 miliony sprzedanych egzemplarzy i ponad miliard gier oraz niekwestionowane zwycięstwo na rynku konsol odchodzącej generacji. Trudno zakwestionować - mają się czym chwalić.

1:57: PlayStation 2 będzie ciągle wspierana przez jeszcze wiele lat, nowymi grami. Chociażby na tych targach E3 pokazany zostanie szereg ciekawych pozycji - God of War 2, Guitar Hero 2... Nieźle - jeżeli faktycznie mówią prawdę i nie zarzucą całkowicie wsparcia dla PS2 po wprowadzeniu nowej konsoli.

1:58: Chamb: No tak element obowiązkowy każdej konferencji - lekcja historyczno-matematyczna. Szkoda tylko, że wszystko to no cóż nie do końca przedstawia realną sytuacją. Podane przez Hirai-san liczby dotyczyły produktów DOSTARCZONYCH do sklepów a nie sprzedanych w rzeczywistości. Eh...

2:01: Teraz trochę przechwałek na temat PSP - ponoć najszybciej sprzedający się produkt w historii Sony. 47,3 miliony gier wysłanych do sklepów, a czeka nas jeszcze wiele ciekawych tytułów. Teraz ładny filmik z szybko zmieniającymi się obrazkami i tytułami. Ciężko nadążyć, ładnie wygląda. Ape Academy 2, jakiś Killzone, Loco Roco (to jest dobre!)... A i dzięki Chamb za erratę - ale te miliony i tak robią wrażenie!

2:03: Hirai zapowiada nową serię gier na PSP "Greatest hits", do której trafią najlepiej się sprzedające tytuły. Chwali się też sprzedażą filmów na UMD i wieloma funkcjami PSP - nie tylko gry, ale dużo więcej.

2:04: Chamb: Po krótkim wstępie dotyczącym PS2 czas handhelda sony - PSP. Oprócz Loco Rocko, Planet PSP i Syphon Filter: Dark Mirror raczej nic powalającego nie pokazano. Seria Greatest Hits to jednak miły dodatek - świetne gry za mniejsze pieniądze? Brawo!

2:05: Propagandowy filmik. Różni ludzie mówią, jakie świetne są konsole Sony. Zieeeew...

2:08: Chamb: Oh geez... prawie fantastyczna reklama PS3 - różni ludzi, w różnych miejscach na świcie opowiadali jak to nie mogą się doczekać PS3, jakie ono będzie świetne i w ogóle. Prawie robie wielką różnicę...

2:10: A teraz trochę o mocy PS3. Olbrzymie nakłady na produkcję Cella - procesora o potężnej mocy, pomyślanego od początku dla gier. Poza tym Blu-Ray - standard dysków optycznych następnej generacji. Pięknie to wszystko brzmi, ale słyszeliśmy to już dziesiątki razy. Wiemy - będzie potężna! Z nowości - ma być wyjmowalny dysk twardy w PS3.

2:11: PS3 uruchomi gier z poprzednich konsol, ma też współpracować z PSP - w jaki sposób? Sony wciąż kombinuje nad coraz to nowymi pomysłami. No zobaczymy co im wyjdzie.

2:13: Teraz okazuje się, że to co słyszeliśmy od miesięcy - że nikomu nie potrzeba do gier 20 czy 40 GB miejsca na płytce - było nieprawdą. ;) Tak przynajmniej twierdzi Hirai - Blu-Ray jest tym, czego twórcy gier oczekiwali i potrzebowali. Już nic nie będzie ich ograniczać w tworzeniu super-realistycznych gier w prawdziwym High Definition.

2:14: PlayStation 3 - start na całym świecie jednocześnie. Na biurku koło Kaza leży PS3 - dokładnie ten sam design konsoli, który widzieliśmy miesiące temu. Plotki o zmianie grilla na coś innego okazały się nieprawdziwe?

2:15: Chamb: Każde PS3 z dyskiem twardym! Yay! Premiera równocześnie na całym świecie! YAY!

2:16: Na E3 pokażą zupełnie grywalne tytuły na E3. Wszyscy się tego oczywiście spodziewali - bo już czas najwyższy na to - ale dobrze, że potwierdzili.

2:17: Chamb: Dobra, dobra, a gdzie się podział pad? Czyżby jakaś niespodzianka? Mam nadziję.

2:18: A teraz na scenę wszedł Phil Harisson... prezes Sony Studios Worldwide. Będzie w końcu o grach! Zaprosił twórcę Gran Turismo... Czyżby zapowiedź wersji na PS3? :) Tak, pokazują. Gran Turismo HD - "prototyp" gry przygotowany specjalnie na E3.

2:21: Gran Turismo HD zoptymalizowane dla jak najlepszych wrażeń graficznych. Rozdziałka 1920x1080 i 60 klatek na sekundę animacji. Leci pokaz... wygląda świetnie i faktycznie płynność wgniata w glebę!

2:23: Obiecują też dużo krótsze czasy ładowania torów - dzięki wykorzystaniu dysku twardego, który znajdzie się w każdym egzemplarzu PS3.

2:26: Teraz trochę o historii serii - pokazują starocie na małym ekraniku - ciekawy sposób na zwiększenie wrażenia z pokazu nowej wersji... ;)

2:28: Trasa w Wielkim Kanionie... Jak to nie wygląda ładnie, to ja nie wiem co wygląda ładnie. Ciekawe na ile odpowiada rzeczywistej grze...

2:30: GT HD to oczywiście tylko początek dalszego rozwoju serii. Jej "prawdziwa" kolejna odsłona z pewnością ma być znacznie efektowniejsza od tego co prezentuje GT HD - tak przynajmniej brzmią obietnice twórców.

2:31: Chamb: Gran Turismo HD w 1920x1080 i 60 klatek na sekundę? Brzmi niesamowicie! Wygląda też niesamowicie, chociaż nie jestem pewien czy jakoś znacząco lepiej od Project Gotham Racing 3 na X360. Raczej chyba nie... Co jest bardzo fajne, to fakt, że praktycznie wyeliminowane zostało ładowanie... właśnie dzięki zastosowaniu dysku twardego (przynajmniej tak twierdzi twórca serii), to mi się naprawdę podoba! :) Hehe przekrój historyczny serii wypadł bardzo zabawnie... zestawiono GT, GT4 i GTHD w ich natywnych rozdzielczościach - zabawny efekt, bardzo! Huh... tor w wielkim kanionie robi wrażenie, bardzo ładnie prezentuje się też publiczność, choć ruszają się troszkę zbyt sztucznie. Pocieszające jest to, że to dopiero początek... może być tylko lepiej. ;)

2:34: Czas na nową grę. Eye of Judgement. Jakieś karcianko-niewiadomoco. Wykorzystuje Eye Toya (kamerkę PlayStation), dzięki której karty można przesuwać po stole rękami. Widać próbują trochę pomieszać szyki Nintendo niekonwencjonalnymi metodami sterowania - i rzeczywiście wygląda to fajnie.

2:37: Teraz parę słów o strategii sieciowej. Sprawy dość oczywiste - "chcemy pozwolić graczom nie tylko na wspólną zabawę, ale też na pełną interakcję i budowanie społeczności". Rankingi, listy przyjaciół - to raczej reakcja na sukces Xbox Live niż prawdziwa rewolucja. No ale obiecują, że będzie całkowicie za darmo - a to już całkiem niezła wiadomość.

2:40: PSP będzie uruchamiało gry z pierwszej PlayStation. Hirai pokazuje załadowaną na Memory Sticka grę z pierwszej konsoli Sony... Zgadniecie jaki jest jej tytuł po wstępie - pyta publiczności. Ridge Racer! Najwyraźniej spodziewał się oklasków i żywiołowej reakcji, tymczasem słuchacze zareagowali bardzo chłodno. Śmieszny efekt - facet był wyraźnie zaskoczony . ;)

2:41: Gry oczywiście trzeba będzie kupować. W sieciowym sklepie, za kupowane w zupełnie normalnych sklepach karty z punktami. Łeee, nie dadzą wszystkich tytułów z PS One za darmo? ;P

2:43: Kolejny tytuł na PS3 - nowy Sing Star, coś dla wielbicieli Karaoke. Harrison nie chce pośpiewać. Szkoda, mogłoby być zabawnie. Prawdziwym hitem mają być w przypadku tej produkcji możliwości sieciowe. Konkretniej - na przykład na kupowanie w online'owym sklepie dodatkowych wybranych piosenek i wrzucania w sieć własnych wykonań poszczególnych kawałków. Harrison po raz drugi powiedział, że nie będzie śpiewał. Słuchacze po raz drugi się nie zaśmiali.

2:47: Kolejny tytuł. Genji 2 - gra akcji oparta na japońskiej historii. Zobaczymy w niej wielkie bitwy, możliwe do pokazania tylko dzięki mocy PlayStation 3. Jak na razie na ekranie jakieś kilkanaście postaci. Wielką bitwą bym tego nie nazwał - czekamy na więcej!

2:49: Człowiek prezentujący tę grę (ciągle mnie nie zachwyciła, chociaż boss całkiem całkiem) posługuje się zupełnie zwyczajnym Dual Shockiem 2. Kontroler PS3 pozostaje niespodzianką. Phil dziękuje za prezentację.

2:51Chamb: Genji 2 na PS3... no cóż... wygląda nawet ładnie, ale szczerze mówiąc nic szczególnego. Sam nie wiem, jakieś powolne było to demo i nic się w ogóle nie działo... Oczywiście osoba prezentująca przyznała, iż to jest wersja specjalnie przygotowana na ten pokaz i w rzeczywistości będzie to wyglądać inaczej. Oby.

2:52: I dalej - następny tytuł. Symulacja wyścigów Formuły 1, fajnie łącząca się z PSP - na ekranie PSP wyświetlany jest obraz z bocznego lusterka bolidu. Można postawić konsolkę koło telewizora i widzieć na jej ekranie to co jedzie za nami. Fajny bajer i przynajmniej jakiś konkretny przykład "połączenia" PS3 z PSP.

2:53: Heavenly Sword. Walki gladiatorów na arenie. Krwawe. Mniam - tego mi było trzeba. ;)

2:57: Chamb: Robi się ciekawiej... Heavenly Sword prezentuje się już znacznie okazalej. ZNACZNIE. Rewelacyjne animacje, bardzo widowiskowa walka, tona małych miłych efekcików, interaktywne "cutscenki" i wszystko w czasie rzeczywistym! Zapowiada się ciekawie. Ponawiam jednak swoje pytanie: gdzie jest pad PS3? Wszystkie dema prezentowane były z wykorzystaniem zwyczajnego Dual Schocka.

3:00: A teraz filmik reklamujący gry, które nie będą pokazane na tych targach, ale należy się ich spodziewać później. Ładne pre-rendery. :) Wśród nich: Lair (jakieś smoki i nawalanka mieczami), Getaway (klimat trochę jak Max Payne), Afrika (jakieś zebry, afrykańska muzyka, wygląda na produkcję "dla całej rodziny"), Everybody's Golf (hmm, Golf), Monster Kingdom ("następna generacja dark fantasy"). Ciepłe brawka. To już trzecia?

3:02: Chamb: Musze powiedzieć jedno - było kilka momentów podczas tej prezentacji, w których Phil wyraźnie spodziewał się aplauzu, a którego się nie doczekał. Takie przynajmniej odniosłem wrażenie. Troszkę to zabawne i chyba nie tak to miało być.

3:03: Kolejne filmiki. Zapowiedzi trzech zupełnie nowych, nieogłaszanych wcześniej tytułów. Pierwsza z nich - Eight Days - jakieś samochody jeżdzą po pustyni, klimat trochę jak z Interstate '76, tylko wozy nowsze. A potem strzelanina już "na zewnątrz". Efektowne, nawet bardzo.

3:05: Chamb: Sony pokazało kolejną grę Eight Days - przyznaję wyglądało to niesamowicie, płynność ruchów, realistyczność otoczenia robiły naprawdę spore wrażenie. Pytanie brzmi: czy to był bezwstydny render udający grę czy może tak to naprawdę będzie wyglądać?

3:06: Kolejna gra. Pitfall. Klimat trochę jak z Indiany Jonesa, skakanie po ruinach i nawiązanie do hitu sprzed lat. Może być ciekawie.

3:07: I trzeci trailerek. Resistance: Fall of Men - "mięsisty", efektowny FPS, pełen akcji i wybuchów. Nooo, to się nazywa następna generacja! ;) Ma być grywalne na E3. Tymczasem Phil Harrison dziękuje za uwagę. Wracamy do Hirai!

3:10: Chamb: Zaczyna robić się ciekawiej. Resistance: Fall of Man (wcześniej I-8) - FPS osadzony w alternatywnej wersji lat 50. Bardzo nieprzyjemnej wersji. Dużo się działo, wyglądało ładnie, niezły efekt dymu.

3:14: Szybka filmowa prezentacja kolejnych tytułów. Codedarms Attack - cyberpunkowo wyglądało, mniam! Ridge Racer 7. Nowe Brothers in Arms - FPS w realiach II Wojny Światowej - zapowiada się świetnie! Tekken 6. Next-genowy Sonic. Virtua Tennis 3 - hmm, symulacja tenisa (wielkiego rzecz jasna ;)). Virtua Fighter 5.

3:24: Chamb: Największy wydawca na świecie - EA - prezentuje swoje tytuły na PS3. Na pierwszy ogień poszło NBA Live. Bardzo ładnie prezentowała się animacja postaci, ich świadomość otoczenia, specjalny system "kroków" oraz zakres ruchów postaci. Po krótkim filmowym wstępie zaprezentowane wszystkie te innowacje w akcji i tam wyglądały równie dobrze. Postacie i ich ruchy sprawiały bardzo naturalne wrażenie.

3:25: I czas na kolejną osobę. Niejaki George (wybaczcie, nie załapałem nazwiska ;)) mówi o technologii, która zmieni sposób, w jaki doświadczamy rozrywki w... nowym Tiger Woodsie. Opowiadając o tym kontroluje mimikę twarzy wyświetlanej na ekranie postaci. Wygląda faktycznie całkiem przekonująco. Ale mam wrażenie, że realistyczna mimika nie jest tym, czego najbardziej potrzeba w symulacji golfa.

3:27: Chamb: Och pierwsze zdjęcia z nowego Medal of Honor! Jeśli to było in-game to zapowiada się bardzo ciekawa pozycja... a jeśli do tego mechanika rozgrywki będzie dobra to MoH może powrócić do dawnej świetności.

3:28: Teraz czas na parę słów na temat Square-Enix - twórców hitowej serii Final Fantasy. Na ekranie trailer jej trzynastej odsłony.

3:28: Chamb: Hideo Kojima! METAL GEAR SOLID 4!.

3:28: Sony wytacza armaty!

3:31: No o tym, że MGS4 wygląda świetnie, to chyba już nikogo nie trzeba przekonywać. Z pewnością będzie to jeden z prawdziwych hitów, które pociągną sprzedaż PlayStation 3. Hideo Kojima wie co robi - być może również dlatego, że dla niego zawsze technologia była tylko narzędziem, pozwalającym zaoferować graczom naprawdę spore przeżycia. Wielu twórców gier mogłoby się od niego paru rzeczy nauczyć.

3:31: Chamb: Oh... Niesamowity trailer, naprawdę niesamowity. Snake, Meryl, Raiden sprawiający wrażenie totalnego bad-ass, Liquid Ocelot, no i ta ostatnia scena... Niesamowite!

3:32: Czas na "ojca PlayStation" i jednego z współzałożycieli firmy. Na scenie Ken Kutaragi. "Sank ju for dżojning as tudej".

3:34: Oho - mówi o kontrolerze. Jego kolejna odsłona ma umożliwiać jeszcze wygodniejszą kontrolę gier. I pokazuje ostateczną wersję kontrolera... wygląda prawie identycznie jak Dual Shock 2. Po bumerangu nie ma śladu. Ale w środku jest jeszcze niespodzianka...

3:37: WOW! No i jest niespodzianka - kontroler wrażliwy na ruch, w sposób podobny do pilota Revolution - czyli jednak zdecydowali się jakoś uderzyć w ojców Maria. Nie wymaga żadnego zewnętrznego urządzenia do wykrywania tych ruchów - zapewne jakieś żyroskopy. Obiecują prawdziwą intuicyjność. "Fantastyczna innowacja". Oj trochę zgapili. ;)

3:38: Chamb: I tyle było bumeranga! Ken Kutaragi zaprezentował ostateczny kontroler do PS3... wygląda to jak Dual Shock 2... ale ważne co potrafi. Widać Sony pozazdrościło troszkę Nintendo i wpakowało w swojego pada sensor ruchu. Sprytnie powiedziałbym.

3:40: A co ten kontroler oznacza dla gier? Czas na demonstrację. Warhawk - latamy jakimś futurystycznym samolotem machając kontrolerem w różne strony, bez używania przycisków do sterowania. To znaczy nie my, tylko pan na scenie... no wiecie o co chodzi. Pan na scenie jest podekscytowany kontrolerem i tym co oznacza on dla twórców gier. I poszedł sobie.

3:42: Chamb: Oh to naprawdę działa (kontroler do PS3)! Do zaprezentowania jego możliwości wykorzystano oczekiwaną grę Warhawk. Pamiętacie jak za młodu braliście do ręki model samolotu i udawaliście jego podniebne manewry? Dylan z Incognito (twórcy Warhawka) robił to samo z padem i to się przekładało na ruchy jego odrzutowca w grze. Jestem na tak!

3:44: Hirai podsumowuje konferencję. Na koniec dokładne informacje na temat premiery i ceny! Jednak powiedział o cenie! Dwie wersje konsoli - z dyskiem 20 i 60 GB. Wersja z 20 GB dyskiem za 499 dolarów/euro! Wersja z dyskiem 60 GB za 599 dolarów/euro. 2 miliony mają trafić na rynek w dniu premiery, kolejne 2 miliony do końca roku i kolejne 2 przed końcem marca 2007. Co do ceny - bez wielkich niespodzianek, ale też nie jest tak tragicznie jak niektórzy przypuszczali. :)

3:45: No i koniec konferencji. Szczęśliwcy, którzy mogli w niej osobiście uczestniczyć, mogą się teraz ustawić w długachnych kolejkach do grywalnych egzemplarzy PS3. A my możemy oficjalnie zakończyć pierwszą w historii gram.pl relację na żywo. Mamy nadzieję, że przynajmniej części z Was udało się wytrwać i że udało nam się w jakimś stopniu przekazać informacje, podane przez przedstawicieli Sony. Niecierpliwie czekamy na opinie i do następnego razu!

3:51: I jeszcze uwagi na koniec - mnie się tam w sumie podobało, ale ja się ogólnie dość łatwo ekscytuje. Naprawdę niezłą niespodzianką był kontroler - strasznie mi się podobał moment, w którym Ken Kutaragi go prezentował. Wszyscy spodziewali się bumeranga albo podobnego dziwactwa, tymczasem Japończyk pokazał... pada, którego można by z łatwością pomylić z Dual Shockiem 2. Samo zaskoczenie warte było siedzenia do tak późna. Już dalsza część - czyli ta wrażliwość na ruch i zgapienie od Nintendo - to może już mniej ciekawe, no ale zobaczymy co zrobią z tym dalej. No i zastanawiam się kiedy podobną zabawkę wprowadzi Microsoft. ;)

3:52: Chamb: No i konferencja zakończona. Szczerze mówiąc mam bardzo mieszane uczucia... bo tak naprawdę poza niesamowitym trailerem Metal Gear Solid 4 i ujawnieniem ceny urządzenia nie było nic co wbiłoby mnie w fotel... Reszta zaprezentowanych rzeczy była ciekawa, ale absolutnie bez żadnych rewelacji w klimatach zeszłorocznego trailera Killzone. No właśnie a gdzie Killzone na PS3?

GramTV przedstawia:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!