Platforma wprowadza zmiany w sposobie odkrywania treści.
Oficjalne ogłoszenie od YouTube potwierdza usunięcie strony Na czasie, która była częścią platformy przez ostatnie dziesięć lat. Ta decyzja stanowi kolejny etap w serii modyfikacji, które YouTube regularnie wprowadza od momentu swojego powstania dwie dekady temu.
YouTube
„Na czasie” znika z YouTube
Zastępstwem dla znikającej zakładki Na czasie ma być system YouTube Charts, który zostanie wprowadzony „w nadchodzących tygodniach”.
Gdy w 2015 roku uruchamialiśmy zakładkę „Na czasie”, odpowiedź na pytanie „co jest teraz popularne?” była znacznie prostsza – wystarczała jedna lista wiralowych filmów, o których mówił cały internet. Dziś trendy tworzy wiele materiałów tworzonych przez różne społeczności i fandomy, a mikrozjawiska cieszą się popularnością wśród zróżnicowanych grup odbiorców. Coraz częściej widzowie poznają trendy w różnych miejscach YouTube – poprzez rekomendacje, sugestie wyszukiwania, Shorts, komentarze czy zakładkę Społeczność. Wraz z tymi zmianami zauważyliśmy znaczny spadek liczby odwiedzin na stronie „Na czasie”, szczególnie w ciągu ostatnich pięciu lat.
Nowo wprowadzony YouTube Charts ma być podstroną prezentującą najpopularniejsze treści na platformie w danym momencie, podzieloną na bardziej szczegółowe podkategorie. Początkowo system ten będzie obejmował wykresy dla trendujących teledysków muzycznych, podcastów oraz zwiastunów filmowych.
Strona „Na czasie” oraz lista „Trending Now” zostaną usunięte. Od teraz najpopularniejsze treści w poszczególnych kategoriach znajdziesz w YouTube Charts. Już teraz możesz przeglądać rankingi najpopularniejszych teledysków, cotygodniowe zestawienia podcastów oraz trendy w zwiastunach filmowych. Z czasem dodamy więcej kategorii. Do tego czasu strona „Gaming” w zakładce Odkrywaj nadal będzie najlepszym miejscem do śledzenia trendów w grach.
GramTV przedstawia:
Warto podkreślić, że dotychczasowy system rekomendacji YouTube, który personalizuje treści na podstawie historii przeglądania, polubień, subskrypcji i szeregu innych czynników zachowania użytkownika, będzie nadal funkcjonował niezależnie od tych zmian.
Oprócz promowania popularnych treści w rankingach, nadal będziemy pokazywać widzom filmy, które naszym zdaniem przypadną im do gustu, poprzez spersonalizowane rekomendacje. Dzięki temu możemy pokazywać szerszy zakres popularnych treści, które są trafniejsze i lepiej wpisują się w sposób, w jaki użytkownicy naturalnie odkrywają nowe materiały. Niespersonalizowane treści wciąż można przeglądać w zakładce Odkrywaj, na kanałach twórców oraz w subskrypcjach.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!