Take Two i Remedy w sporze o literę R w logo. Zbyt podobne do znaku Rockstar Games

Krzysztof Żołyński
2024/01/16 20:00
4
0

Take Two Interactive wszczęło spór z Remedy Entertainment, którego przedmiotem jest R w logo. Właściciel Rockstar Games twierdzi, że zbyt mocno przypomina logo jego studia.

Zmiana logo Remedy odbyła się w zeszłym roku. W kwietniu firma uznała, że czas zerwać ze stylistyką związaną z grą Max Payne, do którego mocno nawiązywała litera R z wkomponowanym w nią pociskiem. Rebranding miał podkreślić związek ze wszystkimi produkcjami Remedy, rozwój i ewolucję studia. Fani komentowali, ale generalnie zmiana została zaakceptowana i nie działo się nic nadzwyczajnego. Aż do teraz.

Take Two i Remedy w sporze o literę R w logo. Zbyt podobne do znaku Rockstar Games

Take Two Interactive znane jest z wielu podobnych sporów i tym razem jako cel obrało Remedy. Właściciel studia Rockstar Games utrzymuje, że po zmianie, nowe logo zbliżyło się zbyt mocno do znanego od lat znaku producenta GTA, co może dezorientować klientów.

Take Two vs Remedy – spór o R w logo

Wczytywanie ramki mediów.

GramTV przedstawia:

Warto przypomnieć, że w 2021 roku, twórca znanej gry kooperacyjnej It Takes Two, studio Hazelight, został pozwany przez Take Two za tytuł nawiązujący do nazwy firmy, który mógłby sugerować nieprawdziwy związek z tym wydawcą. W wyniku procesu Hazelight porzucił własny znak towarowy.

Komentarze
4
Daniel Goodman
Gramowicz
17/01/2024 14:46
Yarod napisał:

To konkretna strategia, której założeniem ma być wbicie do głowy konsumenta, że w tym konkretnym przypadku literka R ma się kojarzyć tylko z Rockstarem a przy okazji jest to próba kontrolowania konkurencji. Szczególnie że o Remedy ostatnio głośno było.

Tak swego czasu robiło Apple.

Inna sprawa, że Take Two to mega agresywna organizacja, kwestia choćby modów. Taka mają strategię, dość skuteczną patrząc po wynikach, etycznie słabą choć mało kogo to obchodzi, rąk długo jak konsumenci płacą hajs. 

Ja osobiście trzymałbym się od strony współpracy maksymalnie daleko.

Daniel Goodman napisał:

Haha, no nie może być ... kłótnia taboret czy stołek;)

Pełna zgoda:)

Yarod
Gramowicz
17/01/2024 14:03
Daniel Goodman napisał:

Haha, no nie może być ... kłótnia taboret czy stołek;)

To konkretna strategia, której założeniem ma być wbicie do głowy konsumenta, że w tym konkretnym przypadku literka R ma się kojarzyć tylko z Rockstarem a przy okazji jest to próba kontrolowania konkurencji. Szczególnie że o Remedy ostatnio głośno było.

Tak swego czasu robiło Apple.

Inna sprawa, że Take Two to mega agresywna organizacja, kwestia choćby modów. Taka mają strategię, dość skuteczną patrząc po wynikach, etycznie słabą choć mało kogo to obchodzi, rąk długo jak konsumenci płacą hajs. 

Ja osobiście trzymałbym się od strony współpracy maksymalnie daleko.

Headbangerr
Gramowicz
16/01/2024 20:36

Ciekawe, co na to Rare.




Trwa Wczytywanie