ComputerBase (CB) niedawno przetestował kartę graficzną GeForce RTX 5060 Ti z 8 GB pamięci.
Model 16GB jest rozsądniejszą opcją, można się rozejść.
Model 16GB jest rozsądniejszą opcją, można się rozejść.
ComputerBase (CB) niedawno przetestował kartę graficzną GeForce RTX 5060 Ti z 8 GB pamięci.
Podczas gdy takie recenzje są teraz powszechne, CB przeprowadził dodatkowe testy, które ujawniły nowy problem z tym GPU.
Wydaje się, że karta jest wrażliwa na generowanie interfejsu PCle, działając zauważalnie wolniej na PCle 4.0 w porównaniu z PCIe 5.0.
Podczas testów w 27 grach CB odkrył, że RTX 5060 Ti 8 GB działał bez problemu w 12 tytułach. Jednak w 11 grach zaobserwowali „drobne” problemy, takie jak średni spadek FPS o 19%.
W pozostałych 9 tytułach wersja 8 GB była poważnie dotknięta ograniczoną pojemnością pamięci. Te gry albo cierpiały na poważne problemy z wydajnością, albo po prostu nie były grywalne.
Niektórzy mogą kwestionować, dlaczego modele 8 GB i 16 GB zostały przetestowane przy użyciu tych samych ustawień, w tym jakości tekstur.
Jednak recenzent nie jest odpowiedzialny za dostosowywanie ustawień dla kart o tej samej nazwie produktu. NVIDIA mogłaby uniknąć tego zamieszania, wypuszczając kartę 8 GB pod osobnym kodem SKU.
Podczas gdy 16 GB RTX 5060 Ti uruchamia większość gier bez problemu, model 8 GB jest wyraźnie wąskim gardłem, a NVIDIA nie potrafiła tego zakomunikować, pozostawiając recenzentom wyjaśnianie ograniczeń.
CB zidentyfikował również inny problem, a mianowicie skalowanie wydajności PCle. Przejście z PCle 5.0 x8 na PCle 4.0 x8 może prowadzić do znacznego spadku wydajności.
Nie stanowi to problemu w przypadku modelu 16 GB, który ma wystarczająco dużo pamięci, aby uniknąć częstego ładowania zasobów.
Natomiast model 8 GB opiera się bardziej na interfejsie PCle ze względu na ograniczoną pamięć, co prowadzi do dalszego pogorszenia wydajności.
Znajduje to odzwierciedlenie w testach porównawczych. GeForce RTXD 5060 Ti 8 GB jest średnio od 14 (średnia liczba klatek na sekundę) do 17 procent (percentyl liczby klatek na sekundę) szybszy z PCle 5.0 niż z PCle 4.0. W indywidualnych przypadkach wpływ jest ponownie znacznie większy. Nie w scenariuszach, w których karta graficzna jest już niegrywalna z PCle 5.0: niegrywalna pozostaje niegrywalna. – Tłumaczenie ComputerBase
ComputerBase dowiódł, że prowadzi to do nietypowych sytuacji, w których pewne gry, przy określonych ustawieniach, mogą być słabo grywalne na PCIe 5.0, ale całkowicie niegrywalne na PCIe 4.0.
Wniosek jest dość prosty, unikajcie modelu 8 GB, a zwłaszcza łączenia go z systemami PCIe 4.0.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!