Powstała interaktywna mapa do Elden Ring. Projekt robi wrażenie

Smolak
2022/03/04 08:15
9
0

Wyłącznie dla osób, które nie boją się spoilerów!

Ostrzegam ponownie, że jeśli chcecie uniknąć jakichkolwiek spoilerów z Elden Ring, to lepiej omijajcie tę mapę szerokim łukiem!

Świat przygotowany przez FromSoftware jest ogromny i po brzegi wypchany zwartością. Gracze dwoją się i troją, by odnaleźć i zobaczyć jak najwięcej. Jeśli nie macie nic przeciwko korzystaniu z pomocy, to użyteczna może się okazać interaktywna mapa przygotowywana przez fanów gry. Rzuciłem na nią okiem i muszę przyznać, że ilość znaczników jest imponująca. W tej grze chyba nie sposób się nudzić. Zgaduję jednak, że zgubić jest się całkiem łatwo. Link do materiału znajdziecie tutaj.Powstała interaktywna mapa do Elden Ring. Projekt robi wrażenie Warto podkreślić, że mapa nie jest w 100% skończona, a prace nad nią ciągle trwają. Premiera odbyła się 25 lutego, więc podejrzewam, że najzwyczajniej nie wszystkie rzeczy zostały już odkryte. Z przyjemnością obserwuję kolejne fanowskie projekty powiązane z Elden Ring. Kreatywność i zaangażowanie graczy nie znają ograniczeń.

Pokazywaliśmy Wam już, jak mogłaby wyglądać ta produkcja, gdyby pojawiła się na pierwszym PlayStation. Pewien streamer pochwalił się, że udało mu się pokonać jednego z bossów, przy pomocy kontrolera do Ring Fit Adventure. Moje serce skradła również reklama gry, która pojawiła się w Tajlandii.
Na koniec przypomnijmy, że Elden Ring dostępne jest na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S. Tytuł podbił serca miłośników soulsów na całym świecie. O tym, dlaczego dowiecie się z przygotowanej przez nas recenzji. A jeśli chcecie sprawdzić swoją wiedzę na temat bossów z serii Dark Souls, zmierzcie się z naszym quizem.

GramTV przedstawia:

Komentarze
9
noelo
Gramowicz
05/03/2022 08:42
BestWishForYou napisał:

Aż musiałem się zalogować by odpisać.

Chyba nie o tej samej grze mówimy. To, że cutscenki się nie wyświetlają zbyt gęsto i często nie znaczy, że nie ma fabuły X'DDD. Ręce mi opadły.

Fabuła w soulsach od From Software jest ogromna, zawsze; tylko by ją odkryć trzeba patrzeć wszędzie- w opisach broni, w armorach, przedmiotach, znajdźkach, w side-questach, nawet często samemu trzeba dochodzić co może się z czym łączyć.

Gracze dopiero po kilku latach odkryli pewne wątki fabuły związane z serią Dark Souls.

Tutaj nic nie jest wyłożone na tacy i to jest piękne. Samemu trzeba odkryć te światy.

Ten kto stwierdza, że ta gra nie ma za dużo fabuły jest bardzo płytkim graczem.

Yarod napisał:

Kurczę, Kusi mnie żeby w to zagrać, bo klimat gęsty tyle że ja nie jestem fanem Soulsowego "115 razy podchodź do bossa może Ci się uda" ani też fanem japońszczyzny - obiektywnie, warto mimo wszystko? 

Mniej więcej właśnie to znaczy. Zwykle jeśli ktoś narzeka na fabułę w grze ma na myśli wydarzenia przedstawione w trakcie gry, mimo że słownikowa definicja to "akcja" ale w grach zwykle odnosi się to do dynamiki rozgrywki, a to o czym ty mówisz określa się jako lore. I faktycznie światy w grach from software mają bardzo bogaty lore. Ale fabuła jest absolutnie znikoma. Fabuła w rozumieniu interakcji ze światem, posuwanie jakiegoś ciągu zdarzeń przyczynowo skutkowych do przodu, braniem udziału w tych wydarzeniach, czy nawet rozwijanie relacji między bohaterami czy ogólnie poznawaniem ich. Tego nie ma praktycznie wcale. Najbliżej "zwykłej" gry było sekiro ale i tak narracja nie była jakaś bardzo gęsta. W tych grach 95% czasu siekamy potworki (i nie jest to weldug mnie wada). Wadą jest natomiast zdecydowanie to, że żeby dowiedzieć się cokolwiek o tym świecie trzeba czytać opisy itemków. Super pomysł na dopełnienie czegoś, a nie jako jedno z głównych narzędzi narracji. Śmiem twierdzić, że większość ludzi gra w grę żeby w nią, nie wiem - grać? Czytanie na ekranie monitora szczątkowych informacji w okienkach przedmiotów zdecydowanie nie jest lepsze od czytania zwykłej książki. Męczące są te ciągłe próby fanatyków FS forsowania idei, że fabuła w tych grach jest "ogromna". To gry nastawione na gameplay, imponujące cudownym level designem i stylistyką. Ale dobra, "ogromna" fabuła to jedna z ostatnich rzeczy jakie można o nich racjonalnie powiedzieć. A nazywanie kogoś płytkim, dlatego że ma inne zdanie niż ty jest conajmniej żałosne.

Ray
Gramowicz
05/03/2022 08:23
BestWishForYou napisał:

Aż musiałem się zalogować by odpisać.

Chyba nie o tej samej grze mówimy. To, że cutscenki się nie wyświetlają zbyt gęsto i często nie znaczy, że nie ma fabuły X'DDD. Ręce mi opadły.

Fabuła w soulsach od From Software jest ogromna, zawsze; tylko by ją odkryć trzeba patrzeć wszędzie- w opisach broni, w armorach, przedmiotach, znajdźkach, w side-questach, nawet często samemu trzeba dochodzić co może się z czym łączyć.

Gracze dopiero po kilku latach odkryli pewne wątki fabuły związane z serią Dark Souls.

Tutaj nic nie jest wyłożone na tacy i to jest piękne. Samemu trzeba odkryć te światy.

Ten kto stwierdza, że ta gra nie ma za dużo fabuły jest bardzo płytkim graczem.

Technicznie masz rację, jeśli rozumiesz słowa fabuła jako angielskie słowo "lore". I ludzi zachwycającymi się tym jest niewiele. Nie żeby coś złego w tym było. W Polsce jednak często fabuła jest kojarzone ze "storytelling" czyli opowiadaniem historii, co w Dark Soulsach jest ... nieznaczne.

BestWishForYou
Gramowicz
04/03/2022 19:47
Yarod napisał:

Kurczę, Kusi mnie żeby w to zagrać, bo klimat gęsty tyle że ja nie jestem fanem Soulsowego "115 razy podchodź do bossa może Ci się uda" ani też fanem japońszczyzny - obiektywnie, warto mimo wszystko? 

Aż musiałem się zalogować by odpisać.

Chyba nie o tej samej grze mówimy. To, że cutscenki się nie wyświetlają zbyt gęsto i często nie znaczy, że nie ma fabuły X'DDD. Ręce mi opadły.

Fabuła w soulsach od From Software jest ogromna, zawsze; tylko by ją odkryć trzeba patrzeć wszędzie- w opisach broni, w armorach, przedmiotach, znajdźkach, w side-questach, nawet często samemu trzeba dochodzić co może się z czym łączyć.

Gracze dopiero po kilku latach odkryli pewne wątki fabuły związane z serią Dark Souls.

Tutaj nic nie jest wyłożone na tacy i to jest piękne. Samemu trzeba odkryć te światy.

Ten kto stwierdza, że ta gra nie ma za dużo fabuły jest bardzo płytkim graczem.




Trwa Wczytywanie