Twórca The Blood of Dawnwalker o chęci tworzenia innowacyjnych gier RPG w nowym studiu.
Kilka dni temu ukazał się pierwszy zwiastun The Blood of Dawnwalker. Wielu graczy już zainteresowało się produkcją, zachwycając się jej klimatem. Tymczasem Konrad Tomaszkiewicz, założyciel Rebel Wolves odpowiedzialnego za wspomniany tytuł, udzielił serwisowi PC Gamer wywiadu, w którym zdradził, dlaczego opuścił CD Projekt RED.
The Blood of Dawnwalker
Reżyser Wiedźmina 3 o powodach odejścia z CD Projekt RED
Konrad Tomaszkiewicz, reżyser Wiedźmina 3, udzielił wywiadu dla magazynu PC Gamer, w którym wyjaśnił, dlaczego zdecydował się opuścić CD Projekt Red i założyć własne studio, Rebel Wolves. Tomaszkiewicz, który pracował także przy Cyberpunku 2077, wyjaśnił, że jego decyzja podyktowana była pragnieniem stworzenia czegoś unikalnego wraz z przyjaciółmi. W rozmowie ze wspomnianym portalem deweloper przyznał też, że jego zespół ma „szalone pomysły”.
Założyłem Rebel Wolves, ponieważ czułem, że chcę stworzyć coś unikalnego z moimi przyjaciółmi. Oczywiście, ogromnie kochamy gry RPG i to, co zostało zrobione w przeszłości. Ale czuję, że te zasady rządzące grami RPG można rozszerzyć i rozwinąć. Mieliśmy szalone pomysły. Wiedzieliśmy, że jeśli chcemy je zrealizować, musimy otworzyć własne studio, bo trudno byłoby przekonać jakąkolwiek dużą firmę – bez posiadania istniejącej marki – do zmiany, zrobienia czegoś nowego i odważnego. To ryzykowne, bo wprowadzamy rozwiązania, które są nowe.
A druga sprawa to fakt, że mamy studio, w którym pracujemy z ludźmi, będąc wśród nich, a nie jak w większych studiach, gdzie jest to trudniejsze. Czułem, że mniejszy zespół jest w stanie osiągnąć więcej, bo komunikacja wewnątrz zespołu jest łatwiejsza, łatwiej rozmawiać o wizji. Łatwiej poczuć twórczy zapał i stworzyć coś wyjątkowego. – przekazał Konrad Tomaszkiewicz.
GramTV przedstawia:
The Blood of Dawnwalker powstaje na Unreal Engine 5. Produkcja powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Data premiery pozostaje obecnie tajemnicą.
Zabawne, Tomaszkiewicz odszedł bo był trudnym współpracownikiem dla swojego otoczenia. Były zarzuty nawet o mobbing. Dziwna sprawa, że teraz przedstawia jakąś alternatywną historię. Wyjdzie gra to zobaczymy, czy bardziej świeższa i bardziej nowoczesna od kolejnej iteracji Wiedzmina robionej przez jego kolegów. Jak na razie wygląda jak sztampa, sztampy. Zadanie nie wydaje się trudne dla indyka, żeby mieć bardziej wystrzałowe rozwiązania różniące się od innych na rynku, szczegolnie dużych studiów z dużą bezwładnością, ale mam przeczucie, że mogą przegrać pod tym względem nawet z 4 iteracją serii blockbustera.
wolff01
Gramowicz
17/01/2025 16:44
Silverburg napisał:
Mam szczerą nadzieję, że im się uda. Rpgi to mój ulubiony gatunek, także tylko się ucieszę, jeśli będzie kolejne dobre studio, które się w nich specjalizuje.
wolff01 napisał:
Nie wiem ilu ich tam pracuje ale jeśli stworzą hit to ośmieszą te wszystkie nabrzmiałe studia gdzie napisy końcowe nie mają końca...
Poczekamy na gameplay, ale mam bardzo dobry feeling odnośnie tej gry. Są pewne sygnały które każą mi myśleć o niej z pewnym optymizmem. Jeśli udźwigną to marketingowo będzie hit, ale wydawcą jest Bandai Namco, więc mają zaplecze.
Silverburg
Gramowicz
17/01/2025 16:33
wolff01 napisał:
Nie wiem ilu ich tam pracuje ale jeśli stworzą hit to ośmieszą te wszystkie nabrzmiałe studia gdzie napisy końcowe nie mają końca...
Mam szczerą nadzieję, że im się uda. Rpgi to mój ulubiony gatunek, także tylko się ucieszę, jeśli będzie kolejne dobre studio, które się w nich specjalizuje.