Jeżeli chcecie nowych gier, to kupujcie remastery. Były prezes PlayStation stawia sprawę jasno

Radosław Krajewski
2025/01/19 08:00
5
0

Shuhei Yoshida wytłumaczył, dlaczego na PlayStation 5 pojawia się tak wiele remasterów i remake’ów gier.

Przed kilkoma dniami Shuhei Yoshida oficjalnie rozstał się z Sony. Rozpoczęta przez niego polityka skupienia się na grach-usługach okazała się porażką i w nieco ponad rok japońska korporacja skasowała aż dziewięć takich projektów. Ale obecna generacja PlayStation stoi również pod znakiem dużej liczby remasterów i remake’ów, także tych gier, które tak gruntownego odświeżenia nie potrzebowały, jak Horizon Zero Dawn, czy Until Dawn. Yoshida w najnowszym wywiadzie dla Kinda Funny ujawnił, że tworzenie remasterów i remake’ów jest o wiele tańsze niż zupełnie nowej gry, a pozwala firmie na osiągnięcie sporego zastrzyku gotówki, który może pomóc w sfinansowaniu nowej produkcji z segmentu AAA.

Horizon Zero Dawn Remastered
Horizon Zero Dawn Remastered

Remastery i remake’i są potrzebne do sfinansowania większych gier? Tak twierdzi były prezes Sony

Były prezes SIE uważa, że gracze błędnie interpretują znaczenie wydawania remasterów, czy portów gier z PlayStation na PC. Zdaje sobie sprawę z oburzenia społeczności, ale uważa, że wszyscy powinni zrozumieć, że tego typu wydania pomagają realizować inne projekty. Dlatego jest zdania, ze fani danej gry powinni wspierać serię, kupując ulepszoną wersję.

Wydaje mi się, że ludzie, którzy na to narzekają, myślą, że Hermen Hulst robi to zamiast spróbować czegoś nowego. Ale jestem pewien, że te remake’i są tworzone przez dedykowane, inne zespoły lub kilka zespołów portujących, zwłaszcza wersje na PC. Nie sądzę więc, by cokolwiek poświęcał robiąc remastery.

Remastery i remake’i są znacznie tańsze w produkcji, generują dodatkowe przychody i przyciągają nowych graczy do danej marki, zwłaszcza gdy przeniesiesz grę na PC. To tworzy wystarczające przychody, aby dalej inwestować w duże tytuły.

Gry dla jednego gracza kosztują teraz bardzo dużo, więc potrzebują dodatkowych pieniędzy dzięki remasterom i portowaniu na PC. Jeśli przeciwnicy remasterów lubią produkcje first-party, szczególnie duże gry dla jednego gracza, powinni wspierać Hermena w portowaniu i remasterowaniu, aby mógł nadal inwestować w te świetne nowe gry.

GramTV przedstawia:

Przekonuje Was taka argumentacja, że odświeżone wersje gry są potrzebne, aby sfinansować inne, większe projekty? Dajcie znać w komentarzach.

Komentarze
5
beetleman1234
Gramowicz
20/01/2025 09:39

"Daj nam piniondz, to zrobimy grę."

No shit. Ale wymiana działa w obie strony - wy macie być zadowoleni i ja mam być zadowolony.

koNraDM4
Gramowicz
20/01/2025 04:24
dariuszp napisał:

No ja jestem ciekaw co tak dużo kosztuje. Realistyczna grafika? To róbcie stylizowaną. Biurokracja? To może trzeba jej mniej. Wydają na grę 500 milionów dolarów i robią te same gry co inne studia robią za 5 milionów dolarów tylko gry są brzydsze więc może czas skupiać się mniej na eyecandy.

Minecraft definitywnie nie jest najpiękniejszą grą na rynku a zarobił więcej niż większość tych gier.

Pytanie jaka jest szansa na to, że w budżet produkcji wliczyli marketing bo po pierwsze duża liczba wydana na grę lepiej brzmi, a po drugie być może to kolejny sposób na kreatywną księgowość.

dariuszp
Gramowicz
19/01/2025 18:00

No ja jestem ciekaw co tak dużo kosztuje. Realistyczna grafika? To róbcie stylizowaną. Biurokracja? To może trzeba jej mniej. Wydają na grę 500 milionów dolarów i robią te same gry co inne studia robią za 5 milionów dolarów tylko gry są brzydsze więc może czas skupiać się mniej na eyecandy.

Minecraft definitywnie nie jest najpiękniejszą grą na rynku a zarobił więcej niż większość tych gier.




Trwa Wczytywanie