CD Projekt RED przedstawia cztery główne problemy next-genowego Wiedźmina 3

Mikołaj Ciesielski
2022/12/16 13:15

Deweloperzy zajmą się wskazanymi błędami w pierwszej kolejności.

CD Projekt RED przedstawia cztery główne problemy next-genowego Wiedźmina 3

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w tym zadebiutowała długo wyczekiwana „next-genowa” aktualizacja dla gry Wiedźmin 3. . Niestety okazało się, że patch nie jest wolny od błędów, które dotykają zarówno graczy PlayStation 5, jak i użytkowników komputerów osobistych. Już w dniu premiery nowej wersji przygód Geralta z Rivii studio CD Projekt RED zapewniło jednak, że stara się naprawić sytuację. Zespół zdecydował się również wskazać cztery główne problemy, które zostaną wyeliminowane w pierwszej kolejności.

CD Projekt RED wskazuje, którymi problemami next-genowego Wiedźmina 3 zajmie się w pierwszej kolejności

Wspomnianą wiadomość studio CD Projekt RED podzieliło się na swoim oficjalnym forum, gdzie deweloperzy poinformowali, że w pierwszej kolejności zajmą się następującymi błędami:

  • wersja gry na PC niespodziewanie się wyłącza;
  • posiadacze gry na platformie Origin nie mogą jej zaktualizować;
  • niska wydajność śledzenia promieni na kartach graficznych firmy Intel;
  • dodatki na konsolach PlayStation 5 nie są dostępne w wybranych regionach.

Dodatkowo twórcy podzielili się kilkoma tymczasowymi rozwiązaniami. Przede wszystkim deweloperzy zalecają zaktualizowanie sterowników dla karty graficznej, płyty głównej i systemu operacyjnego do najnowszej wersji. Jeśli natomiast gracze odczuwają znaczący spadek wydajności Wiedźmina 3 na swoim PC, to CD Projekt RED zaleca uruchamianie produkcji z wykorzystaniem DirectX 11. Wersja te nie będzie obsługiwać ray tracingu i kilku innych ulepszeń graficznych, ale zmiana powinna pozytywnie wpłynąć na stabilność gry.

Jeśli natomiast tymczasowe rozwiązania w żaden sposób nie pomagają, to gracze zawsze mogą przywrócić Wiedźmina 3 do wersji sprzed najnowszej aktualizacji. CD Projekt RED zachęca również graczy do dalszego informowania o błędach i problemach związanych ze wspomnianym patchem.

Na koniec przypomnijmy, że „next-genowa” aktualizacja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon dostępna jest na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S Gracze Osoby posiadające dowolne wydanie produkcji na konsole PlayStation 4, Xbox One i PC mogą pobrać patch bezpłatnie. Jeśli jesteście ciekawi naszych wrażeń, to zapraszamy do lektury: Wiedźmin 3: Dziki Gon – recenzja wersji next-genowej (PC).

GramTV przedstawia:

Komentarze
12
ZubenPL
Gramowicz
16/12/2022 21:11
Yosar napisał:

Zapewne kiedyś się pojawi opcja usuwania dubli.

Zobaczmy inną grę która obsługuje DX11 i DX12 co widzimy na RTX2060? A wzrost wydajność na DX12 w miejscach procesorowych dokładne przeciwieństwo tego co jest we wiedźminie 3.

https://www.youtube.com/watch?v=huRj5Dgj_ns

ZubenPL
Gramowicz
16/12/2022 21:08
Yosar napisał:

3060Ti nie nadaje się do RT. Ja wiem że niektórzy uwierzyli w marketing nVidii, no ale to nie wina deweloperów. No może trochę, bo nVidia sponsoruje Wiedźmina na PC. W pierwszej generacji w zasadzie tylko 2080Ti był coś tam w stanie wyświetlać z tego RT, reszta to było mydlenie oczu naiwnym, i w wielu przypadkach się udało jak widać. W generacji 3XXX nic poniżej 3080 nie nadaje się do RT, a i 3080 to żaden szał.

Dla uzmysłowienia o czym mówimy, nawet 4090 nie jest dzisiaj kartą do RT w 60 FPS-ach w 4K. Wbrew marketingowi. RT na słabych sprzętach to pieśń przyszłości i to niezbyt szybkiej. A jeśli RT ma się rozwijać to będzie tylko bardziej wymagający, a nie mniej.

To dlatego na konsolach w ramach RT udostępniono jeden efekt i tyle. Na więcej konsol nie stać dzisiaj.

A co do narzutu na procesor to byłem pewien że masz Geforce'a. Pora się z tym pogodzić, będziesz tak miał na każdej grze chyba że nVidia przepisze swoje sterowniki.

Narzut wynika z zaszłości historycznej która kiedyś dawała nVidii przewagę, a dzisiaj wręcz przeciwnie.

Implementacja DX11 na kartach Geforce nie miała sprzętowego schedulera (bo karty Geforce nie miały takowego). Schedulowaniem na poszczególne wątki zajmował się sterownik, co dawało nVidii przewagę nad kartami Radeon . To jest ten 'słynny' narzut na procesor o którym co mniej obeznani trąbili, co znaczyło że nie wiedzą o czym mówią. Gorsza wydajność na Radeonach wynikała właśnie z tego że tam sterownik się nie zajmował schedulowaniem więc większość rzeczy była obsługiwana jednowątkowo na linii procesor-karta. Ale czasy się zmieniły, przyszedł DX12 który już w ramach biblioteki miał obsługę schedulingu wielowątkowego na hardwarze, który go obsługuje.

To wtedy okazało się że Vega 64 jest jednak szybszą kartą niż 1080 w DX12. Co przy grach na DX11 było rzadkością. Oczywiście nVidia nie mogła sobie w nowszych generacjach pozwolić na brak hardwarowego schedulera i pierwszy pojawił się serii 2XXX (ale taki sobie), lepszy jest już w serii 3XXX. Tylko właśnie sterowniki nVidii mimo istnienia już w hardwarze odpowiedniego rozwiązania, nadal się zajmują schedulowaniem na wątki komunikacji karta-procesor. Tylko teraz jeszcze muszą brać pod uwagę obsługę fizycznego schedulera na kartach i to im narzuca dodatkową robotę w stosunku do DX11. I to sobie właśnie obserwujesz.

Lajf is brutal and full of zasadzkas.

ZubenPL napisał:

Przecież napisałem o takiej samej grafice, RT i tak 3060TI jest nie grywalne bo niezależnie od ustawień graficznych mam z nim 20fps. Więc jak gram bez RT że wszystkim innym maksymalnym mają wciąż średnio 20-30fpsy mniej niż na DX11 z identycznymi ustawieniami.  Ta gra na DX12 ma większe wymagania do CPU niż Spiderman z RT w którego jest w stanie spokojnie grać. 

dariuszp napisał:

Na DX12 masz większy zestaw efektów graficznych które nie są wspierana w wypadku DX11. Zacznijmy od tego że na DX11 w ogóle nie masz wsparcia dla RT. Więc samo to powoduje różnicę w FPS.

Pełny ekran naprawia zarywanie. Nie wydajność.

Wydajność jest kiepska bo grasz na ziemniaku.

ZubenPL napisał:

No to sobie odpal exe DX11 i zobacz że masz na identycznych ustawieniach lepszą wydajność szczególnie w novigradzie. Ja też bym mógł napisać że na DX12 w sumie dobrze działa bo mam 60 fpsów i tak ale nie sytuacja gdy narzut na procesor w DX12 rośnie diametralnie nie jest normalna tylko jest skopaną optymalizacja. Co do pełnego ekranu zrywania nie mam ani w oknie ani na pełnym więc to chyba tylko jakiś szczególnych konfiguracjach coś zmienia.

Po pierwsze pierwsza część wywodu nie odnosi się w żaden sposób do mojego posta bo ja nic nie pisałem o wydajności w RT. Jednak mimo wszystko pragnę zaznaczyć że w inne gry RT z DLSS można grać bez problemu na 3060TI. 

Co do drugiej części tak 8 letni wiedźmin 3 ma większe wymagania wobec CPU na DX12 niż wszystkie istniejące do tej pory gry na DX12 i to normalne winna użytkownika wcale nie CDP xDDD W ogóle co to za bajeczki pamiętam choćby w Tomb Riderach narzut na procesor jest niższy DX12 jest niższy niż w DX11 to jedna z cech DX12. Więc skoro problem występuje wyłącznie w jednej grze czyli naszym Next Genowym wiedźmienie 3 to nie jest winna żadnych sterowników nvidii i innej magii tylko i wyłącznie CDProjekt red. 

Już nie mówiąc o tym że gra na radeonach działa dokładnie tak samo w DX12, czyli ogromny narzut na procesor i niskie użycie karty.

https://www.youtube.com/watch?v=FzGFlV17aP0

 

Yosar
Gramowicz
16/12/2022 20:58

Zapewne kiedyś się pojawi opcja usuwania dubli.




Trwa Wczytywanie