Byli twórcy gry Subnautica pozywają Krafton. Wydawca oskarża ich o zdradę

Prace nad grą Subnautica 2 stają się coraz bardziej burzliwe, a wszystko przez konflikt między studiem, a wydawcą.

Byli członkowie zespołu deweloperskiego złożyli pozew przeciwko wydawcy, czyli firmie Krafton, która z kolei oskarżyła ich o “porzucenie projektu” i “zdradę”. Czy cała ta afera wpłynie na stan Subnautici 2 na premierę?

Subnautica 2
Subnautica 2

Byli twórcy gry Subnautica pozywają Krafton

W zeszłym tygodniu Krafton poinformował o odejściu całego kierownictwa studia Unknown Worlds, odpowiedzialnego za serię Subnautica. Wśród odchodzących znaleźli się Ted Gill (CEO), Charlie Cleveland (współzałożyciel i dyrektor kreatywny) oraz Max McGuire (współzałożyciel i dyrektor techniczny). Oficjalnie nie podano powodów odejścia, a sami zainteresowani nie zabrali głosu. Krafton twierdzi natomiast, że mimo prób zatrzymania zespołu, liderzy Unknown Worlds zdecydowali się odejść. Nowym szefem studia został Steve Papoutsis, wcześniej związany ze Striking Distance (twórcy The Callisto Protocol).

Równolegle ogłoszono, że premiera gry Subnautica 2 zostaje przesunięta na 2026 rok. To znacząca zmiana, bowiem do tej pory gra zajmowała drugie miejsce na liście najbardziej wyczekiwanych tytułów na Steamie, a takie przesunięcie może ten wynik nieco pogorszyć.

GramTV przedstawia:

Jak donosi Bloomberg, decyzja o opóźnieniu premiery została podjęta na kilka miesięcy przed wypłatą 250 milionów dolarów w formie premii dla zespołu deweloperskiego. Według informacji dziennikarzy, kierownictwo studia planowało podzielić się tym bonusem z około setką pracowników. Opóźnienie może uniemożliwić spełnienie warunków koniecznych do uruchomienia wypłat, co miało być jednym z punktów zapalnych konfliktu.

Byli liderzy Unknown Worlds mieli być przeciwni decyzji o przesunięciu daty premiery. W odpowiedzi na doniesienia Bloomberga, Krafton wydał oświadczenie, w którym stwierdził, że decyzja o opóźnieniu nie miała nic wspólnego z kwestiami kontraktowymi czy finansowymi, a jej celem było jedynie dalsze dopracowanie gry.

Jak się domyślacie, mało kto wierzy w takie tłumaczenie, zwłaszcza, że twórcy byli gotowi do wypuszczenia gry. Były reżyser Subnautici 2 opublikował w mediach społecznościowych wpis sugerujący, że gra była już gotowa na premierę w formule wczesnego dostępu, co stoi w sprzeczności z oficjalną narracją wydawcy.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!