Baldur's Gate III – wycofany hotfix ponownie dostępny. Twórcy wyjaśniają problem

Wincenty Wawrzyniak
2023/08/18 08:30
4
2

Najnowszy hotfix został ponownie udostępniony – deweloperzy postanowili wyjaśnić, w czym tkwił cały problem.

Przedstawiciele zespołu Larian Studios poinformowali o ponownym udostępnieniu hotfiksa z numerem 4 do gry Baldur’s Gate III. Jak bowiem informowaliśmy Was nieco wcześniej, aktualizacja powodowała poważne problemy, ponieważ po jej instalacji niektórzy w ogóle nie mogli wczytać swoich zapisów. Deweloperzy postanowili wyjaśnić całą sprawę.

Baldur's Gate III – wycofany hotfix ponownie dostępny. Twórcy wyjaśniają problem

Baldur’s Gate III – hotfix #4 ponownie dostępny

Hotfix 4 przeszedł przez rygorystyczny proces kontroli jakości i został wczoraj potwierdzony jako kandydat do wydania. Jednak w ostatniej chwili uruchomiliśmy przebudowę wersji, aby zmienić jej numer. Nowa wersja była niestety nękana przez uszkodzenie kompilatora, które powodowało, że niektóre wyjątki, które normalnie nie powodowałyby awarii, powodowały – zgadliście – awarie.

Ponieważ takie problemy z kompilatorem są niezwykle rzadkie, nie byliśmy na to przygotowani. A powinniśmy byli. Zawaliliśmy sprawę.

Nie pomogło to, że stało się to o najgorszej możliwej porze dnia, ale na szczęście mamy studia w wielu krajach. W ciągu nocy (w przypadku Europy) nasze zespoły w Kanadzie, a następnie w Malezji pracowały nad zdiagnozowaniem, co poszło nie tak, aby można było rozpocząć prace nad ponownym wdrożeniem poprawionej wersji hotfixa

Aby uniknąć takich sytuacji w przyszłości, upewnimy się, że każda zmiana wprowadzona w przyszłych wersjach – bez względu na to, jak mała lub nieszkodliwa – zawsze przejdzie przez nasz pełny i kompleksowy proces kontroli jakości, który obejmuje globalny wewnętrzny zespół kontroli jakości, testy automatyczne, testy jednostkowe oraz testy zgodności z zapisanymi grami.

GramTV przedstawia:

Warto zaznaczyć, że niektórzy gracze donoszą też, iż hotfix naprawił problemy z polską wersją językową w postaci pustych książek i notatek. Jeśli chodzi o pozostałe zmiany, na liście znajdziemy m.in. informację o zwiększeniu punktów zdrowia Isobel, naprawieniu błędu związanego ze znikaniem postaci podczas rozłączenia i ponownego dołączenia graczy w trybie podzielonego ekranu, a także poprawne przywracanie zasobów gracza pod koniec drugiego aktu.

Przypomnijmy, że gra Baldur's Gate III zadebiutowała 3 sierpnia bieżącego roku na komputerach osobistych. Wersja na konsolę PlayStation 5 zostanie udostępniona 6 września. Zainteresowanych zapraszamy do lektury naszej recenzji, którą znajdziecie pod tym adresem.

Komentarze
4
ZubenPL
Gramowicz
18/08/2023 17:39
dariuszp napisał:

Opowiadasz bzdury. Błędy są ale raczej mówimy tu o skrajnych przypadkach które też wynikają z tego jak skomplikowana jest ta gra. I dodatkowo biorą pod uwagę całą masę scenariuszy.

Przykładowo jak na początku gry spotykasz Astariona, możesz go zabić z ukrycia. Następnie ograbić. I przywrócić do żywych. I jak z nim pogadasz to on odwoła się do tego że umarł i że go ocaliłeś.

Ale dalej np. jest w obozie druidów na wzgórzu scena z wiewiórką która gryzie Cię w nogę i masz kilka wyjść z sytuacji. I jak grasz postacią która zmienia kształt to tego już gra nie bierze pod uwagę i animacja jest skopana przez moment.

I tego typu przykładów jest więcej. Co z kolesiem co chce się wysadzić w powietrze? W co-op Twój kolega może ukraść bombę i też reakcja jest przezabawna jeżeli postać prowadząca dialog będzie próbowała doprowadzić do wybuchu.

Ale w innym miejscu np. ktoś nie zorientował się że Shadowheart jest innego wzrostu jak jakiś kurdubel i jak zgadzasz się na pocałunek to wygląda jakby wsadził nos między jej piersi :-)

Przyznali się do błędu bo popełnili błąd. Zgadzam się że to nic specjalnego. Błędy? Jakieś są ale w porównaniu do innych premier to tak jakby ich nie było. Gra jest naprawdę wysokiej jakości. I jest piekielnie rozbudowana.

A odbiór jest pozytywny bo to na koniec dnia piekielnie dobra gra. PC Gamer dał im najwyższą notę od 16 lat :-)

ZubenPL napisał:

Bzdury, takie same oświadczenia dawały Blizzardy i jedynie co był to spilara hejtu. To samo tu akt 3 bg3 to bugfiesta, gra ma błędy które mogą wymagać od gracza wczytania zapisu sprzed wielu godzin. Nie ma tu żadnych dobry standardów ani dopracowanego na premierę produktu. Po prostu gra jest rozbudowana pełna na każdym zakątku staranie przygotowanych unikalnych treści i dlatego odbiór jest taki pozytywny i nikt nie zwraca uwagi na średni stan techniczny. W świetle szkieletowych gier kopiuj wklej jak nowe assassyny, farcrayie czy diablo 4 gdzie jest unikalnej zawartości co kot napłakał to po prostu robi wrażenie.

Wszystko co opisałeś to pierwszy akt który był early i tam błędów jest mało. Act 3 za to w wielu miejscach leży technicznie i błędy są powszechne. 

dariuszp
Gramowicz
18/08/2023 16:44
ZubenPL napisał:

Bzdury, takie same oświadczenia dawały Blizzardy i jedynie co był to spilara hejtu. To samo tu akt 3 bg3 to bugfiesta, gra ma błędy które mogą wymagać od gracza wczytania zapisu sprzed wielu godzin. Nie ma tu żadnych dobry standardów ani dopracowanego na premierę produktu. Po prostu gra jest rozbudowana pełna na każdym zakątku staranie przygotowanych unikalnych treści i dlatego odbiór jest taki pozytywny i nikt nie zwraca uwagi na średni stan techniczny. W świetle szkieletowych gier kopiuj wklej jak nowe assassyny, farcrayie czy diablo 4 gdzie jest unikalnej zawartości co kot napłakał to po prostu robi wrażenie.

Opowiadasz bzdury. Błędy są ale raczej mówimy tu o skrajnych przypadkach które też wynikają z tego jak skomplikowana jest ta gra. I dodatkowo biorą pod uwagę całą masę scenariuszy.

Przykładowo jak na początku gry spotykasz Astariona, możesz go zabić z ukrycia. Następnie ograbić. I przywrócić do żywych. I jak z nim pogadasz to on odwoła się do tego że umarł i że go ocaliłeś.

Ale dalej np. jest w obozie druidów na wzgórzu scena z wiewiórką która gryzie Cię w nogę i masz kilka wyjść z sytuacji. I jak grasz postacią która zmienia kształt to tego już gra nie bierze pod uwagę i animacja jest skopana przez moment.

I tego typu przykładów jest więcej. Co z kolesiem co chce się wysadzić w powietrze? W co-op Twój kolega może ukraść bombę i też reakcja jest przezabawna jeżeli postać prowadząca dialog będzie próbowała doprowadzić do wybuchu.

Ale w innym miejscu np. ktoś nie zorientował się że Shadowheart jest innego wzrostu jak jakiś kurdubel i jak zgadzasz się na pocałunek to wygląda jakby wsadził nos między jej piersi :-)

Przyznali się do błędu bo popełnili błąd. Zgadzam się że to nic specjalnego. Błędy? Jakieś są ale w porównaniu do innych premier to tak jakby ich nie było. Gra jest naprawdę wysokiej jakości. I jest piekielnie rozbudowana.

A odbiór jest pozytywny bo to na koniec dnia piekielnie dobra gra. PC Gamer dał im najwyższą notę od 16 lat :-)

ZubenPL
Gramowicz
18/08/2023 15:10
Yarod napisał:

Cóż za odświeżająca szczerość. Nawalili, przyznali się, że nawalili (i to jeszcze, że nie dotrzymali procedur co akurat jestem w stanie sobie wyobrazić jak wszyscy zasuwają popremierowo i niektórzy chcą iść na skróty bo community/klient czeka), naprawili błyskawicznie. W zestawieniu z hamerykańskimi korpami, gdzie jest armia od PRowskiej nowomowy/zrzucania winy na klientów to jakiś cud.

Bzdury, takie same oświadczenia dawały Blizzardy i jedynie co był to spilara hejtu. To samo tu akt 3 bg3 to bugfiesta, gra ma błędy które mogą wymagać od gracza wczytania zapisu sprzed wielu godzin. Nie ma tu żadnych dobry standardów ani dopracowanego na premierę produktu. Po prostu gra jest rozbudowana pełna na każdym zakątku staranie przygotowanych unikalnych treści i dlatego odbiór jest taki pozytywny i nikt nie zwraca uwagi na średni stan techniczny. W świetle szkieletowych gier kopiuj wklej jak nowe assassyny, farcrayie czy diablo 4 gdzie jest unikalnej zawartości co kot napłakał to po prostu robi wrażenie. 




Trwa Wczytywanie