News

Mount & Blade II: Bannerlord - twórcy o systemie klas w trybie multiplayer

therionee, 12.07.2019 19:37 0

Do wyboru będziemy mieli klasy należące do kategorii piechoty, jednostek dystansowych i kawalerii.

 

Aktualnie trwają zamknięte beta-testy Mount & Blade II: Bannerlord (planowana jest także otwarta beta). TaleWorlds Entertainment postanowiło z tej okazji podzielić się informacjami o systemie klas w trybie wieloosobowym. Klasy w grze podzielone są na trzy kategorie: piechota, jednostki dystansowe i kawaleria. Twórcy podkreślają, że dołożyli starań, by każda z klas była dobrym wyborem. Każda ma mocne i słabe strony, nie będzie się też sprawdzać wyjątkowo lepiej niż inne we wszystkich scenariuszach. Niektóre klasy są silniejsze i lepiej wyposażone niż pozostałe, jednak nie w każdym scenariuszu poradzą sobie lepiej, są też bardziej kosztowne, co ogranicza nasze opcje, jeśli chodzi o możliwość respawnu. W ten sposób twórcy kładą większy nacisk na koordynację, komunikację i współdziałanie, zachęcają graczy do eksperymentowania i reagowania na to, co dzieje się podczas meczu. Rozgrywka w całości skupi się na umiejętnościach graczy i współpracy drużynowej, nie będzie chodziło o to, kto ma lepsze wyposażenie. W ten sposób nie powstanie efekt kuli śnieżnej, gdy wygrywająca drużyna staje się silniejsza co rundę.

W Bannerlord położono także większy nacisk na system cech, który pozwala graczom dostosować wybraną klasę do swego stylu gry albo po prostu kontrować w ten sposób klasy, które wybrał rywal. Gracze mogą włączyć się w akcję, wiedząc, że nie są na gorszej pozycji niż ich oponenci, jeśli chodzi o wyposażenie.

W grze system działania pieniędzy jest podobny do rozwiązań z Warband, ale zmieniono go nieco. Zamiast pieniędzy mamy punkty i zamiast wydawać punkty na wyposażenie, przeznaczamy je na wybór klasy. W niektórych trybach gry istnieje system respawnów, więc podczas danej rundy od owych punktów będzie zależało, do jakich klas będziemy mieli dostęp i ile razy będziemy mogli się odrodzić.

Twórcy zadbali również o to, by każda z klas odpowiednio reprezentowała frakcję, z której się wywodzi, zarówno jeśli chodzi o wygląd, jak i wyposażenie oraz rolę, jaką pełni. Tym samym mocne i słabe strony danej klasy są równocześnie mocnymi i słabymi stronami całej frakcji.

Nowy system klas w trybie multiplayer ma zapewnić bardziej przystępną rozgrywkę, w której szanse graczy będą dość wyrównane. Ważna będzie współpraca i komunikacja w drużynie oraz umiejętności poszczególnych graczy. Przeciwnika będzie można rozpoznać na pierwszy rzut oka i od razu odgadnąć, jakie są jego możliwości i ograniczenia. Twórcy zadbali o to, by wyeliminować zbyt potężne buildy.

Więcej informacji znajdziecie na stronie Steam.

najnowsze